Deseda95 futás

2011.03.26 Szombat, 07:30:00

20 km

Mai napon kihelyezett edzést tartotunk Nagyberkiben: Rita, Csaba, Norbi, Pisti és jómagam futva, Roli kétkeréken. Pisti nagyberki házától indultunk, majd a faluban csatlakozott a kis csapathoz Rita edzőnönk. A falu összes kutyájának elrendeltük a riadót, amelyek kerítés hosszban (szerencsére) követtek bennünket, fáradhatatlan csaholással. A faluból kiérve megláttuk a kápolna tornyát a Szalacska tetején, majd irányra állva megkezdtük a szintezést. A nap már megmutatta mire képes, valamint a dél-nyugati barát is ránk köszöntöt. A horhosok között vezetet az útunk, melynektíz méteres löszfal partját a rajta lévő fák győkerei tartották. A sirató falat leküzdve felrkeztünk a kápolnáig, mely az irányadó volt, majd folytattuk utunkat a szőlőterületen. A metszést, faültetést, kerítés építést végző helyieket nem mindenkor tudtuk megelőzni köszönésünkkel. A szőlőből kiérve az erdőben talátuk magunkat, ahol a gerincen haladtunk, majd  lementünk a Szalacska forráshoz mered partoldalon. Vélhetően a forrástól riasztotunk el egy őz párt, amelyek lendületes tempóban szökeltek fel a gerincre, majd tüntek el a szemünk elöl. A domb leküzdési tempójukat megiriyeltük. Megnéztük a forrást, majd medvehagyma kóstolásba kezdett a csapat. Ezt követe a meredek parton a fotózás, majd elindultunk vissza felé. A Kata hegyi elágazásnál kitértünk, azaz végigvágtatunk a Kata hegyen, majd az erdőnél csináltunk fordulót (plussz 5 km).  Szebbnél-szebb megművelt kiskertet láthatunk,elhaladtunk a harangláb mellett, amelyen harang is volt. (Cigánymentes terület?) A Katahegyről visszaindulva elénk tárult a Kapos völgye egyik oldalán a Zselici dombokkal erdőkkel, másik oldalon a sík vidékkel, amelyek a különböző települések tarkitanak, hidroglobuszukkal, templom tornyaikkal, gabonatárolókkal stb. Az útunk már lefele vitt, így a farizmoknak volt igénybevétel. Gyönyörű napsütésben, igazi csendben, száguldó autóktól mentes helyen tartotuk az edzést, melynek során a látvány hatására szinte megfeledkeztünk a saját problémáinkról. Menet közben néhány viccet , humoros történetet elsütöttünk fokozva a hangulatot. Egységesen érkeztünk vissza a megindulási pontra, azaz Pistiék házához. Lenyujtottunk, megszáradtunk, illetve rögtönöztünk egy langalló partit, majd hosszsan elbeszélgettünk. Egyeztettük a jövő vasárnapi tóparti futópartira való indulásunk részleteit, majd Roli a lovak közé csapott. Minden résztvevőnek köszönöm, hogy Velük lehettem, igazi élmény volt a mai együtlétünk. Egészségünkre! Aki nem hiszi járjon utána!