ORBEA ORCA bringázás

2010.09.05 Vasárnap, 15:00:00

18 km Szint: 800 m

A délelőtti futamon találkoztam Atom70-el,aki kijött megnézni a versenyt,és felismert,így elbeszélgettünk egy kicsit,kedves srác:-)

A délutáni rajt lassú volt egészen az Orfűről kivezető emelkedő aljáig,ott engedték el a mezőnyt éles rajttal.

Jó volt,mert így nem kellett ing-gatyát menni addig a síkon,és friss lábakkal kezdhettem az emelkedőt.

Tavaly már az első 300m után leszakadtam,és saját tempóval mentem fel pár emberes soron.

Most lazán forgattam felfelé olyan 25 körüli tempót mentünk,de abszolút nem volt gondom.

Az első 15-20 között értem fel az Orfű-abaligeti bukóra,és ehhez nem kellett menjek 100%-ot,ez nagyon jó érzés volt.És az is,hogy előttem Schneider Gabit nem láttam,hátrafelé pedig nem nézegettem,hogy vajon hol jön.

Csak arra koncentráltam,hogy közel tegyem a kereket emberre,de nehogy felakadjak,ha valaki hátrarúgja a bringát.

Az enyhébb Árpád tető felé vezető szerpentinen 26-30 közötti tempót mentünk,és itt már csak olyan 20-an voltunk elöl.Ekkor már tudtam,ha a tetőig kibírom a soron akkor már nagy baj nem lehet.

Utána van még egy emelkedős rész Lapis felé,de aztán van pár km lejtmenet,ahol akár egyedül is ki tudom magamat pihenni úgy,hogy azért 60-as tempót megyek közben amit Gabi nem tud,nem fog rám ott közeledni.

Az utolsó rész a tv toronyig megint emelkedik,de ott már pár száz m-es előnyt sem nagyon lehet ledolgozni 3km alatt,mert ott már nincsenek akkora sebesség különbségek.

Tehát Árpád tetőre koncentráltam,és bár párszor belószoltak,meghúzták a sort szépen tapadtamha kellett egy-két áttétellel legangoltam,és simán átvettem a tempót.a lábforgásom nem esett 85 alá,és ha 100-ig felment akkor váltottam csak keményebbre.

És felértem a sorral Árpád tetőig:-)

Kanyar balra tovább lapis,itt láttam,Ivanics Geri állt előre,és még gyorsultunk...Én úgy döntöttem,hogy innét saját tempó,nem szeretnék elnavigálni,hogyaztán megálljon a lábam,és utolérnek hátulról...

De még 3-4 ember leszakadt velem együtt,vagy kicsit később,így tudtam,nem leszek egyedül sem.

Közben jöttek a kísérő kocsik is,és az egyesületi kicsit beállt elém,de mondtam menjenek nyugodtan,nekem jó a saját tempóm,meg nem szeretném,ha megóvnának.

A sor előttünk 2-300m-el ért fel a bukóra,mi addigra 4-en összeálltunk,2 szerb Token-es,és Éder Patrik Contact Pécs volt velem.

Kis sík után jött a lejtmenet,ami hamar eltelt,aztán ráfordultunk a TV-torony emelkedőjére.

Itt szép lassan váltogattam felfelé,végül 42-23-al közlekedtem felfelé18-20-as tempóban,ami nem kevés arrafelé az Orfűi mászás után.

Patrik elment tőlünk kb 15mp-et,én pedig a 2 szerb sráccal érkeztem meg a célba.Az utolsó km-en már tudtam,hogy akár defektet is kaphatok beérek,mert akkor már hátra is néztem a hosszú egyenesben,és sehol sem láttam senkit,kék mezest meg főleg nem...:-)

És ismét nem mentem halálig,tavaly kétszer ennyire nehéz volt...Megnézem az időt,szerintem 2-3 perccel is jobbat jöttem pedig...

A célban teljesen elöntöttek az érzelmek,hiszen a mai napon a poklot is megjártam,de végül mégiscsak a menyországba kerültem...:-)

TOUR DE PÉCS 2010 SENIOR BAJNOKA...

ÚJRA BEKERÜLÖK A KIS PROGRAMFÜZETBE,A GYŐZETESEK KÖZÉ,AHOL EGY BEJEGYZÉSBEN EZ OLVASHATÓ:

TOUR DE PÉCS KUPA 2002:

AMATŐR KATEGÓRIA BAJNOK:BALÁZS TIBOR SZEKSZÁRD SZABADIDŐS SE....

Pedál
fordulat
00:39:20 18 02:11 27.46 800 90 0 0 0

ORBEA ORCA 4989 napja

Köszönöm Cole,remélem majd te is gyarapítod az ORBEA-k tekintélyes eredménylistáját:-)

Egyébként fizikálisan erősebb vagyok,mint mentálisan....

Nem nagyon szeretek halálig menni/kivéve,ha van értelme,elöl,helyért bringázok/,nem nagyon vagyok eredménycentrikus,nem szeretem,ha nyom a tét,spontán szeretek nyerni...

Mint írtam látványbringás vagyok,a legfontosabb a megjelenés,hogy ha valahol elhaladok meg is nézzenek,ne csak azt lássák,egy bringás gurult el mellettem...:-)Persze az Orca a C35-ökkel egymaga is képes sokakat szájtátásra késztetni,de csúnyán lerontaná az összképet,ha karcsú,de erőtől duzzadó karbon testén egy köpcös,térdkalács mentes ríder izzadna csúnyán az 1%-os emelkedőn is...:-)

Fari képe

Fari 4989 napja

gratulálok..jol kipecáztad magadnak a győzelmet,de inkább megdolgoztál érte!!!nincs megállás!!

ORBEA ORCA 4989 napja

Köszönöm Tomi.és örülök,hogy találkoztunk:-)

Esetleg ha van kedved megbeszélhetünk egy közös edzést a mecsekben,jövő hétvégén pld úgy nézem,hogy nincs semmi a versenynaptárunkban.

Valóban,már beugrott nekem is,ahogy írtad:Remeterét nem Árpád tető,az a Komlói úton van Pécs előtt az extrém parknál,oda is szokott lenni befutó.

Kívánom neked,hogy tudj annyit edzeni,hogy elindulhasss pár versenyen,és akkor biztosan összefutunk majd:-)

Ha így lesz mondjuk tavasszal,akkor szívesen segítek neked amit tudok a mezőnyben,mert tavasszal sosem szoktam nagyon elöl biciklizni,a formám csak május-junius tájékán szokott jönni.

A Pécs-kupa F3 szakaszán/április4/ pld.szinte a dögös autó,és a mentő volt csak mögöttem...:-)

cole81 képe

cole81 4989 napja

Okos, taktikus versenyzés volt, nagy-nagy gratula! Azt hittem itt be is zárod az idei évet versenyzésügyileg, de látom jövő hétre is vár egy kihívás rád. Elképesztően erős vagy, mentálisan is!

atom70 képe

atom70 4989 napja

Szia Tibi!

Gratula, ügyes vagy. Jó volt beszélgetni délelőtt a futam után.
Egy kis pontosítás a leírásodhoz: nem Árpádtetőn, hanem Remeteréten fordultatok balra.
További szépeket, remélem, egyszer versenyen is találkozunk, ami azt jelenti, hogy van időm annyit edzeni, hogy oda is álljak úgy, hogy nem csak a sor végén lobognék... :)

ORBEA ORCA 4989 napja

Köszönöm a gratulációt mindenkinek,az elismerés igazán jól esik olyan sportolóktól,akik tudják saját megtapasztalásból,hogy mennyi munka van minden kis eredmény mögött...

Egy átlagember csak gratulál,de neki épp olyan súlyú egy ilyen teljesítmény,mint mondjuk egy sporthorgász barátjának a sikere egy horgászversenyen:-)

simi képe

simi 4989 napja

Gratulálok Bajnok! Most is kiderült, hogy a bringaversenyeken a hegyen kell jól menni, ott lehet nyerni.
Sipi képe

Sipi 4989 napja

Nagy gratula a Bajnoknak !

pátyalso képe

pátyalso 4990 napja

Nagy,nagy tiszteletem a bajnoknak!! Ezt nagyon mgérdemelted!