marky futás

2012.12.02 Vasárnap, 09:10:00

Csabival
Ezért a fotóért már megérte menni Pásztóra a special SZESZre!
De szerencsére a kép meg lett töltve tartalommal is...

Már október körül beindult Encike és HighJug, hogy special SZESZt szerveznek a Mátrába. Hát az ilyeneket nagyon csípem, ezért  rohadtul vártam.

Eljött a nagy nap, Ironka befékezett a ház elé 6:25-kor egy batár nagy Volvoval. Kellemes volt lekocsikázni vele Pásztóra.
Az időjárás próbált megtörni minket, de elfelejtette, hogy a terepesek magasról tesznek hóra, esőre, fagyra...namármost mind3 megvolt :D

Pásztóra beérve már megláttuk egy parkolóban dumálni Németh Csabit, máris feldobódtam :D

Nagyon komoly létszám összeröffent a pásztói vendégházban(105fő), igazából a fejemet kapkodtam a körülményektől...hangosítás, fütőtt sátor, kajaelőkészítés, millió süti, ital...parádés szervezés volt.
Imádom a közösségi futásokat, és bődületes kisugárzása, koháziós ereje van egy ilyen komoly létszámú eseménynek.

Gyors tömegkép, majd megindult a banda.
Tapadtam Csabira, látnom kellett mit csinál az ember...hogy mozog, hogy pulzál, hogy tartja kezét...mindent :)
Szépen pattogtunk is a kis mellékutca aszfaltján...Csabi, BertaGábor, Szasza, Banya, Ironka, Droida. stb. de már itt kezdett szétszakadni a csapat. Egy udvarban éppen szállt be a traktorba egy helyi tag, Csabi bekiáltott neki: "Tiszteletem Béla bá!"
Gondoltam ismeri, de csak ennyit fűzött hozzá: "Általában ezt szoktam mondani" :DDD
Hamar végetért az aszfalt, indult a sárszakasz.
Na itt már teljesen leszakadt a csapat nagy része. Eszem ágában nem volt lazázni, menni kell az élmezőnnyel, ezért jöttem.
Drodiával, Ironkával nyomultunk, Csabiék 5-6-an előttünk, mögöttünk Csanya, Pepe, Edina...akik persze szépen elhúztak mellettünk a 4. km-nél :D
Egy fennsíkon bevárta egymást a "hardcore" szakasz és együtt megindultuk a Nyikomra. Közben Csabi futóiskolát tartott, mutatott egy új kartechnikát hogy felfelémenet hogy lehet  alacsonyabb pulzussal menni. Közben egy mufloncsorda pattant el előttünk.
Kis bevárás történt a csúcson, ahol Noszik Feri rögtönzött akadémiai székfoglalót tartott a természet és az ember viszonyáról, amivel mélységesen egyetértettem.
Csanya levert pár poént még, majd nagy iramban megindultunk lefelé.
Hamarosan szétvált a rövid és hosszú szakasz.
Egy darabig Jucussal dumáltam, majd rátapadtam Csabiékra, de túl gyorsan mentem, mert lehagytam és nem is láttam többé :D
Igazából bevárt néhány embert és azokkal folytatta lightosan... :)

Közben gondoltam azokra a futócimbikre is(főleg Bagóra), akik a dzsemböri kedvéért lejöttek terepezni, de valójában aszfaltbetyárok(nagyon sok ilyen volt!).
Esküszöm felröhögtem magamban hogy milyen pipa lehet most a Bagó, hogy sárban kell futnia és az ő szójárásaval élve "hegyet kell másznia." Mint utólag kiderült laza túrázást toltak a többiekkel.

Mátrakeresztes előtt Banyáékra ragadtam...hamarosan kiértünk a dzsungelből, ahol Enikő nővére és ismerősei mini frissítőállomást állítottak fel egy busstopban.

A faluba beérve megcsapott a hamisíthatatlan friss, vegytiszta village feeling. A ködfelhőbe burkolozó, hatalmas erdővel körülvett falucska nagyon csúnyán pofánvert...ez az élet, nem ez a városi kutyaszar amit most élek meg. Visszajött a gyerekkor...az első 6 év...a falusi évek, meg a szokásos nyári napok apósék falujában.

Gyors frissítés, dumcsi.
9,5 km - 1:28 Szasza full kivolt hogy micsoda szar amit csináltunk eddig :D
Gyors kóla, csoki és tepertünk felfelé, de olyan emelkedés volt, hogy gyaloglóban mentünk egy 6 fős bollyal. Ahol sík volt ott viszont kentük neki.

Hamarosan elértünk Ágasvár alá. Na, apám itt olyan mászást kellett produkálni, hogy szinte egy függőleges falra kellett felmenni :DDD
De esküszöm jólesett, fennt pazar kilátás...köd mindenfelé :D
Gyors tempóban le a Szamárfül felé.
Itt ment a breakdance, seggesek, az emberek feküdtek előttem-mögöttem. Iszonyat technikás, sziklás, csúszós szakasz volt. Banya perceken át nyögött előttem minden lépésénél...annyit röhögtem rajta...hatalmas egy a manus, óriási egyéniség.
Egyszercsak visszaértünk ugyanahhoz a meendékházhoz ahol kezdődött az Ágasvár mászása. "Na, bzd+, ezt kihagyhattuk volna"-kiálltottuk egyszerre egy sráccal. Itt viszont szétrobbant a csapat.
Banya berobbant a vendégházba(talán retyóba?) a csapat két különböző csapáson viharzott tovább.

Na, gondoltam ennek fele se tréfa, ha leszakadok itt halok meg a Mátrában, se itiner, se helyismeret :D igaz nálam van a telós GPS, de nem akartam kutyául lemaradni, ezért tapadtam az elég tempós Droida, Ironka, stb. csapatra. Mindig előttem voltak 40-50 méterrel, de megnyugató volt hogy nem kellett agyalnom, hogy merre kell letérni, mert azért volt varia a turistajelzések között.
Falloskúthoz leérve éreztem, hogy ez túl sebes tempó, toltam sót, de menni kellett a lefeléken nagyon, mert nem szarakodott a banda :D
Egy nagy szurdokkatlanba értünk, csodaszép volt a Mátra, szinte magábaszippantott, de magamat is pörgetnem kellett, hogy beérjem a bandát. 10 fős vaddisznófamilia előttünk át, zseniális!
Nemsokára volt ismét egy szétválás. Én Droidával és egy sráccal kezdtem meg az ereszkedést vissza Mátrakeresztesre. Droida rámnézett: 'Hát elég szarul nézel ki" :D
Jólesett, hogy mondta, mert végre egy külső visszaigazolást kaptam, hehe...tényleg nem voltam topon, marhára izzadtam, a sapkámról csöpögött a veríték folyamat, rengeteg nátriumot, mg-ot kitoltam magamból.

A faluba leérve gyors ivászat, majd ismét "kellemes" felfelé.

Innen még 8 km. Az utolsó 5 km-ben Helgáék végleg leszakítottak, de beért Ironka és NémethÁdám, velük kezdtem meg az ereszkedést Pásztóra. Na, ez kb. olyan volt, mint Michael Douglas a Smaragd Románcában, amikor a dél-amerikai esőerdőben leszakadt a sártengerrel. Iszonyat brutál sárteknőn kellett lefelé futni, annyira tojtam hogy nehogy elesek....többször képtelen voltam megállni, csak rohantam és sehol egy fékezésre alkalmas rész...túléltem esés nélkül, aztán végre aszfalt :DDDD Pásztó!
Jó volt megérkezni...
gyors zuhany, öltözködés, finom gulyás illusztris társasággal(NémethCsabi, Banya, Kerkekesék, Pepe, RáczTibi, Ironka), jókat röhögtünk Banya sztorijain és Csabi beszólásain.

A gulyás faszántos volt, de én hülye belapátoltam egy felszeletelt  zöldpaprika darabot, majdnem kiégett a nyelőcsövem.
Később Jucusnak javasoltuk hogy sokat szedjen mert marhára nem csípős. Szedett is, csalfa pillantásokkal néztük, de meg se nyikkant, simán tolta, az ura Kerekes Csabi szintén, aki szerint ez a süti és tolta be magában...kééééész...(mint a fotó is mutatja azért hatott/égetett az a süti rendesen :DDDD

Pásztó
Utána spanolgattam még sok mindenkivel, még simán maradtam volna éjfélig, de várt a family is otthon. Hazaérve még volt egy komoly 1 órás játszóház sztori. A futás levezetéseként egy lépcsős, szintes gyereklabirintusban kúsztam, másztam Miló és Marcell után...hát majdnem megmurdeltam, annyira kivoltam :P

Summa summárum: az év trailpartija volt, zseniális, hiánypótló!

Köszönet a fantasztikus szervezésért Enikőnek és családjának, Editnek , Köcsinek.