Lesz Budapest-Balaton kerékpárút
A legfontosabb: lesz Budapest–Balaton bringaút, a tervek az asztalon, a hossza pedig nem lesz több 120 kilométernél.
Na, emberek! Nem álom, össze fogják rakni ezt a Budapest–Balaton bringautat, és amikor csak erre gondolok, nem titkolom, gyorsabban ver a szívem. Akinek beszélek róla, hogy ez lesz, és látott már „túl közelről" biciklit, mindenkinek felcsillan a szeme, azoknak különösen, akik csináltak már Balaton-kört, és most új kihívásokat keresnek.
Még az első kapavágás előtt fontos tisztázni, hogy nem a festékszóróval kezdik – és fejezik be – a munkát, a bringaút biztosan meg fog felelni az útügyi műszaki előírásnak, elkülönített, szilárd burkolatú lesz, elfér rajta három bringa egymás mellett, nem lesz 6 százalékosnál meredekebb emelkedője, figyelembe vesz kapcsolódó közlekedési infrastruktúrát, 30 kilométerenként érinteni fog élelemszerzési lehetőséget, 50 kilométerenként szállás-, 150 kilométerenként pedig közösségi közlekedési lehetőséget. (Ez utóbbiba most ne menjünk bele, reméljük, nem kanyarog 150 kilométert a bicikliút, míg eléri a Balatont...)
A projektösszegző tanulmány szerint egyébként jelenleg zajlik az útvonalváltozatok közötti döntés.
Forrás: Bucsy Levente/ mno.hu
Hasonló cikkek
Kerékpár - új bringás túraút a Balatonnál
Átadták az új kerékpárutat a Velencei-tónál
Újabb kerékpárút-szakasz épül a Tisza mentén
Európa leghosszabb bringaútja a semmibe
6 hozzászólás
Ma reggel hallottam a rádióban is. Némi kiegészítés, hogy 2020-ban tervezik átadni.
Most volt időm megnyitni a hivatkozott forrást:
"A fejlesztésre egyébként biztosan leesik eléggé sok EU-s pénz is a 2014–2020-as finanszírozási ciklusból, úgyhogy ha Horváth László nem feleslegesen dolgozott, egy-két év, és lebringázhatunk a Balatonra Budapestről!"
Valószínű a költségvetési ciklus ment félre a rádióban; néztünk is, hogy azért ez nem egy metró vagy autópálya. :) Reméljük a legjobbakat.
Még több címke
Ironman edzésterv kezdőknek: 9-20. hét 1
Első 5 kilométerem 498
Első 5 kilométerem 498
Első 5 kilométerem 498
Jól hangzik! Bár engem személyesen nem érint.
Csak nehogy olyan szabványos legyen, mint a Pécs-Orfű vonal...
Ami igen jó, hogy van, de a fizika törvényeit nem kellett volna lesz*ni..
(Vízátfolyások, kifelé döntött hajtűkanyarok, középen éktelenkedő autók távoltartását célzó "halálbólyák"...)
Reméljük a legjobbakat!