Hófutó bringázás

133 km

Meggyfesztivál Bringatúra 130km 7ó47p bruttó idő, 5ó41p nettó idő

Kecel - Kiskőrös - Kiskunhalas - Jánoshalma - Hajós - Miske - Kalocsa - Kecel

Először a túráról. Az egész nekem úgy tűnt mintha csak azért lenne ez a túra, hogy na ... ez is legyen. Fél órával a rajt előtt érkeztem de a velem egyszerre érkező négy bringáson kívül semmi jele nem volt annak, hogy ott valami teljesítménytúra lenne. De még negyed óra múlva sem, csak az érkező bringások. A második benyomás az, hogy olyan volt mintha nem is arra a túrára mentem volna ami a naptárban ki volt írva. 130km helyett folyamatosan 140-ről beszélétek. A rajtszámon is annyi szerepelt. Pedi előző nap én megrajzoltam az útvonalterven és éppen 130 jött ki. (Végül 133-at mért az óra). Pozitív meglepetés volt, hogy nem volt nevezési díj és az előzőekben meghirdetettel ellentétben szolgáltatás is volt az ellenőrzőpontokon.
Ami a tempót illeti olyan nagyon laza 20km/h körülit terveztem. Viszont nem számítottam arra, hogy ilyen komoly emberek jelennek meg a rendezvényen. Nem ragozom. Kiskőrösig (12km) 26-28 volt a tempó Kiskőröstől Kiskunhalasig (40km) pedig már más szélviszonyok között 28-31. Nagyszerű dolog, hogy Kiskőröst és Kiskunhalast kerékpárút köti össze és építik a Kecel-Kiskőrös szakaszt is.
Kiskunhalasra értünk be amikor utolértem egy sporttárs lányt akivel beszédbe elegyedtünk és végül az elég hosszú és lakott területeket nélkülöző Kiskunhalas-Jánoshalma szakaszt együtt tettük meg beszélgetős tempóban. Így is már végül megfordult a fejünkben, hogy eltévedtünk de azért csak beértünk Jánoshalmára. Itt "el is váltak" útjaink mert én kicsit többet időztem ott mert enni akartam valamit. Be is mentem egy pákáru-boltba de végül nem volt kedvem semmit enni csak ittam egy ananászos "ájsz tít". ;) A Jánoshalma Hajós szakasz is elég hosszú szakasz volt amin többnyire egyedül haladtam, csak a vége felé kerültek a közelembe más kerékpárosok. A hajósi pincéknél frissitőpont banánnal, vízzel és meggylével. Jól jött mert elfogyott már a vizem és az utolsó cseppeket is kisajtoltam a kulacsból. Ezután Hajós és Miske. Miskén összehoztam egy képet magamról, hogy legalább egy legyen már ha hordozom a gépet magammal. Kalocsa (105km) előtt 8km-rel hozzácsapódtam egy 5-6 fős társasághoz akikkel már a célig, Kecelig együtt maradtam. Pihenésben is hozzájuk alkalmazkodtam ami ki is tett szerintem közel egy órát. Fagyizással. A cél előtt 8km-rel sajnos volt egy bukás is amibe majdnem beleszaladtam én is ugyanisaz előttem haladó úriember bukott. Az az egy szerencse, hogy ha követek valakit akkor szinte mindig a féken van a két ujjam. Azonnal fékezni tudtam de azt is éreztem rögtön ha ezt így megfogom akkor előre esek rá. Ugyhogy két fékezésből kellett megállnom nem tudom, hogy jött össze de meg is dícsértek, hogy sikerült. Egy méter nem volt köztünk amikor történt az eset. Szerencsére kis horzsoláson kívül baj nem esett.
A célban nagyjából senki nem fogadott. Pite ömlesztve az asztalon amit mindenki hordott... nagy tételben azok akik nem is tekertek. :) Emléklap sem volt. Azt mondták a rajtszám van helyette. :)
Kis pihenő után vettem egy finom babgulyást és készülődtem a hazaútra. Eddig 193km. :)