Pepe88 bringázás

Pulzus

POLAR: Velencei tó, olimpiai táv

Bringa után helyezésem:

Korcsoport: 6/2 Férfi: 59/15 (59/12*)

Magán kerékpáron az időm korcsoporton belül 6/3

*Egy bolyban voltunk sokan, ha a boly elején szállok le bringáról akkor lettem volna épp 12.helyen összetettben.

Az elején nem indult el az órám, így saját mérésből (és itteni részidőkből) ez lemaradt. De az összidőm az helyes lesz, jó helyeken volt chipszőnyeg. A lemaradó ~1.km nyilván lassabb volt cipőbe belebújás miatt, de az most viszont nagyon szépen/jól ment, ellentétben Tiszafüreddel.

Első 2-3km-t egyedül mentem és mentem/toltam rendesen, utána felértem 2 srácra, akik lassabbak voltak mint én, de előttem nem volt belátható távolságon belül más. Ráadásul ez verseny, szóval beálltam oda pihenni és megvártam, amíg jönnek a gyors lábúak. Tudtam volna gyorsabban menni, de biztos tudtak volna velem jönni, és biztos hogy más(ok) utolértek volna még minket bringán, akik gyorsak, szóval inkább pihentem. Utólag is okos döntés volt ez!! Arra gondoltam, hogy az élmezőny majd leköröz és beállok mögéjük, de mivel úszásom sokkal jobban sikerült mint gondoltam, erre nem (*) került sor. Viszont jöttek mögöttünk sokan, és kialakult egy szép nagy, 8-10 fős bolyunk.

Ami viszont gond volt az a vezetés...Ezen múlhattott volna egy helyezésem. Aki második lett korcsoportomban ő gyengébben úszott, ugyanolyat tekert, de sokkal gyorsabban futott. Bringán egy kicsit hozhattam volna rajta, de persze utólag okos az ember...Illetve futáson még így is gyorsabb kellett volna legyek, de TALÁN meglehetett volna, mondjuk így sem lehetek elégedetlen.

Szóval a vezetés az katasztrófa volt...Azt kellett volna csinálnom, hogy amikor utólértem a két srácot előre megyek és mondom nekik, hogy forogjunk rendesen...Azt gondoltam értelemszerű, logikus lesz. De erre az volt, hogy elől ugyanaz a srác ment, én 3. voltam...És amikor a 2.helyen levő úgy gondolta túl lassú, akkor ő kikerülte...Ahelyett hogy az élén levő kiborított volna....Négyen lettünk, de itt szintén ugyanez lett a szituáció! Ráadásul aki ekkor csatlakozott hozzánk ő nagyon erős volt. Majd elszáguldott mellettünk két srác, szerencsére többiek is ugrottak rájuk és velük mentünk végül/meg csatlakoztak hozzánk is közbe. De itt is, ugyanaz a srác ment végig elől 20km-n át! Pedig lettünk volna 4-en szerintem (köztük én is), akik ha megosztjuk a vezetést, akkor gyorsabb a tempó.

Olyan téren jó volt, hogy végig pihentem. Egy percet nem voltam elől, full laza volt a bringa...De maradt ebben idő/lehetőség. Legközelebb majd szervezkedek, odaszólok hogy forogjunk elől (legalább az erősebbek), ne végig ugyanaz legyen elől...Illetve ami még meglepetés, hogy 3.körünk végén ért minket az élboly. Eddig a bolyunk mindenkire ugrott, de figyeltem is, nehogy megszakadjon. Vagyis ha jött valaki gyorsabb akkor arra rácsatlakozott mindenki. Most ezért nem is figyeltem, de valamiért engedték a többiek, hogy elmenjenek! Nem tudom miért!? Lehet azért, mert nem szabályos (de nálunk is voltak olyanok akik körhátrányban voltak). Nem voltak sokkal gyorsabbak, tudtunk volna velük menni és kellett volna! Ezt is le kellett volna szervezni/kommunikálni többiekkel lehet!?

Egyedül is tudtam volna menni az élen levő top 3-al, de utána maradt volna még egy köröm egyedül. Nem értek volna utól hátul, egy kicsit lehet hoztak volna rajtam, de lehet annyi energiát veszítettem volna, hogy nem érte volna meg. Szóval jó döntés volt nem elmenni velük egyedül. De a bolyunknak rá kellett volna kapaszkodni...Ha épp én vagyok elől akkor tuti rájuk csatlakozok és akkor a többiek is jönnek velem...

Kicsit szeles volt a pálya, odafele szembe, visszafelé hátszél, néhol látszik is részidőkben hogy épp milyen szakaszon voltunk. De mivel bolyban voltam nem zavart, sőt pont a szembeszeles rész volt könnyebb, mert az elől levők szenvedtek én meg csak pihentem.

Korábbi verseny/pulzus összehasonlítások: (*Reninek/de magamnak is)

Faddon idén (07.31) sprint bolyozós bringa, de jóval többet mentem erősebben/egyedül: 159-es átlag, 170-es átlag,

Tiszafüred (09.12), olimpiai táv, EGYEDÜL, edzésből/fáradtan: 143-es átlag pulzus, 156-as max

Most pedig ugyebár 151-es átlag, 167 max.

Ha úgy tolom, ahogy kell, összedolgzunk, rámegyünk az elsőkre stb, akkor ide/mára az optimális talán valami 155-es átlag, 170 körüli max lett/kellett volna..És szerintem utána nem lettem volna annyival lassabb a futáson, hogy ne érje meg (lehet futóidőm lassabb, de összetett helyezésem jobb lett volna..)

Illetve sprinten szeretném már régóta elérni a 40-es átlagot, de ehhez ugyebár jó boly (is kell). Ide kb biztos voltam, hogy 36-39 körüli átlagom lesz, szóval ez kicsit csalódás. Egyedül is tudnom kéne egy ilyen időt menni...

2012-ben Szombathely, (tilos bolyozás): 34,02-es átlag, 143-as átlag, 156 max

2015, Budapestmen (tilos bolyozás), 36,00-es átlag, 153-es átlag, 167 max

Érzésre inkább 2012-es forma közelében voltam erőben, ha egyedül kell mennek tuti jobbat megyek mint Tiszafüreden, ott 2 hete 34,02-es átlag. Szóval ahhoz képest ez a 35,3-es átlag.......Kb ezt tudtam volna egyedül is, szóval így bosszantó. Maradt bennem/ba bolyban. De legalább pihentem, és most versenyezni mentem, szóval ezt nem bánom.

**Amit nem értek az a pulzus. Érzésre ez full pihenős volt, ahhoz képest meglepően magas...Főleg Tiszafüredhez viszonyítva. Ott jóval erősebb bringát mentem. Sokkal erősebb volt az, de mégis sokkal, de sokkal alacsonyabb a pulzus...Igaz futáson hasonló, hogy ma a tempóhoz képest azért magas pulzus..

***Amit kéne gyakorolni az a tempós bolyozás...Érzésre tudnék menni élmezőnnyel, 40-45-ös tempót, de mivel semmi ilyen edzést nem csinálok év közben, ezért ez lehet jobban lefáraszt/bizonytalan vagyok stb., szóval ezeket is kéne gyakorolnom majd...