nedus futás

47 km Szint: 2450 m

Pulzus

ALACSONY-TÁTRA MARATON

Kissé körűlményes szervezés után végül is sikeresen eljutottunk Szlovákiába ( Tapír és Medvegyú társaságában ) , Besztercebányára . Ott leparkoltuk az autót és a szervezők buszával mentünk a Trangoskai ( Chopok Déli síközpontja )  Rajthoz . Helyi viszonylatban elég népes mezőny gyüllt össze , kb.120 ember . Szlovákok , csehek , lengyelek , volt egy spanyol srác és persze mi hárman magyarok . A förendező a hivatalos  szlovák nyelvű tájékoztató előtt megkeresett minket és angolul elmondott ninden fontos tudnivalót az útvonalról , a várható veszélyekről , a hegyimentő szolgálat kocsijairól , amik baj esetén lehoznak a hegyről , a frissítésről , stb . Bár én tavaly idúltam itt , a többieknek is nagyon jól jöttek ezek a dolgok , és persze kedves és udvarias gesztus volt ez .

Pontban 9:30-kor rajt ( de előtte szigorúan ellenőrzték az esőkabát , folyadék és telefon meglétét ) . A pálya első kb.4 km-re folyamatos mászás , 1150 m-ről megyünk fel 1900-ra .Itt nagyon szígorúan a pulzusra figyellve mentem , tudtam , hogy nyerni nem , viszont veszíteni annál többet tudnék . Eléggé a mezőny hátsó régióiba kerültem , a helyiek ezt a stilust nagyon tudják . Fennt a gerincen a szokásos orkán erejű szél és havazás fogadott minket . A hó nem tartott sokáig , rövidesen átváltott nagyon apró szemű hódarává , ill. jég szilánkokká . Ez , az oldalról jövő nagyon erős szélben kicsit fájt . Most nem tünt fölösleges felszerelésnek a kesztyű , a kabát . A hőmérséklet csak valamível lehetett fagypont fölött , a leesett csapadék helyenként ráfagyott a kövekre , sziklákra . Itt próbálltam felvenni a tervezett tempót , nagyon jól jött a kéthéttel ezelőtti bejárásunk tapasztalata , és minden körűlmény ellenére ( vagy éppen ezért ? ) nagyon jól éreztem magam . Folyamatosan előzgettünk ( közben összeverődtünk Tapírral ) a hullámzó gerincen , 1500 és 2000 m között váltakozott a szint . Kb. 20 kilinél mintha felkapcsolták volna a lámpát hírtelen eltünt a köd/felhő , kisütött a nap és feltárúlt elöttünk a csodálatos Tátra-gerinc . Lassan lekerűlt a kabát , bár a szél továbbra is viharos volt , de jellemzően azzal is szerencsénk volt , mert főleg oldalról , sőt néha hátulról fújt . Talán csak az egyensúlyozásra kellett figyelni . Ezen a szakaszon összejött egy jó kis társaság , kb.10-12 fő , szlovákok és csehek . Folyamatos volt az oda-vissza előzgetés , de ez inkább a különböző tudásbeli külömbségek miatt volt . Mi a Tapírral inkább felfelé mentünk jobban , ők meg lefelé . Én próbálltam ( és egész jól sikerült is ) csak saját magamra figyelni , a saját ritmusomat mentem . Nagyon figyeltem a frissítésre  ez egész jól sikerült . 32 kilométernél van egy , számomra , nem túl kedves rész , kb. 3 kili alatt 750 m szintet vesztünk , egy nagyon kanyargós , köves , törpe fenyvessel sűrűn benőtt út . Bár a Hoka itt is jól vizsgázott , azért alig vártam hogy leérjünk a nyeregbe ( egyébként itt van egy rész-szintidő mérés , ha túl léped , leállítanak ). Ott egy gyors frissítés után elkeztük a mászást egy Oroszlánvár jellegű , de kétszer hosszabb szakaszon . Néhol félméteres fellépesekkel eléggé comb gyilkos szakasz ez . A tavalyi versenyen ez a szakasz után már nem is tudtam rendesen futni . Most , bár azért megéreztem , hamar feltudtam venni a tempót , amire szügség is volt mert egy rövid technikai szünet alatt elfutott a boj . Kb. 5 kilivel a vége előtt utolértem mindenkit ebből a társaságból , élükön Tapírral . Kettesben kezdtük meg az utolsó szakaszt , ami már végig lejtett . Donovaly előtt kis falucskától aszfalton mentünk , itt , pedig amúgy nem szeretem , jó volt sima talajon futni és nem figyelni minden lépésre . Engedtem a lábaim , szinte kilazúltam teljesen , 4:00-4:30 közötti iramban mentem a célig .

Összeségében elégedett voltam , a tavalyi ( amúgy nem túl szenzációs ) időmön 50 percet javítottam és ami a lényeg , élveztem az út szinte minden percét . Tökéletes volt a szervezés ( a célban fürdés / masszázs , egy komplett meleg ebéd és jó hangulat ) , a rendező megkérdezte hogy éreztük magunkat , szinte még az időjárásért is bocsánatot kért . Kár , hogy kevesen ismerik itthon ezt a versenyt , pedig elég közel van ( 200 kili ) és 20 euróért egy tök jó napot tölthettünk a Tátrában . Ja , én 17. Tapír 18. lett . Medvegyú is nagyon jól ment alig csúszott ki a 7 órából .