Fari bringázás

2011.04.29 Péntek, 08:50:00

Sport


(edzés)

Edzés ideje

03:26:37

Távolság

71.46 km Szint: 1789 m

Tempó

02:53 p/km (20.75 km/h)

Pulzus

Átlag
152
Minimum
0
Maximum
184

Edzésleírás

borháztól indultam,fel a szokásos uton,onnan le erdőbényei honvédüdülő,megint fel a hidegkuthoz,le aranyosvölgy,fel az erdészeti uton,megint hidegkut, le honvédüdülő,fel a szokásos utra..vissza kocsi....az első 1.5órában nem nagyon éreztem a témát,nem ment rosszul de látszott hogy 3napja nem edzettem,a lábam volt inkább gyengébb..a hidegkutnál aztán már jobb lett a helyzet,és tudtam neki tolni jó erősen..érdekes, tavalyhoz képest a dombok"rövidebbek lettek,és nem olyan meredekek"..amin tavaly közép1be mentem fel,oda most közép 3ba,kisebb pulzuson,ráadásul nem vett ki annyikat egy-egy domb mint régen..jó köves volt minden,felfelé és lefelé is,lehetett teknikailag is gyakorolni...jó edzés volt,azt hittem jobban kiüt,de még bírtam volna

Edzésszakaszok

Idő Táv
(km)
Tempó
(p/km)
Seb.
(km/h)
Szint
(m)
Pedál
fordulat
Minimum
pulzus
(bpm)
Maximum
pulzus
(bpm)
Átlag
pulzus
(bpm)
03:26:37 71.46 02:53 20.75 1789 0 0 184 152
Új edzésszakasz

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!

5 hozzászólás

teperte képe

teperte 4754 napja

  • Az edzésed a megszokott : kiemelkedő teljesítmény.
  • A csatolmány: nagyon jó, többször is átböngésztem, annak ellenére, hogy nem indulok versenyeken.  Kicsit sajnálom, hogy én már az öregebb diesel motor kategóriába tartozom.:))))) 

Egészségedre!!

ORBEA ORCA képe

ORBEA ORCA 4754 napja

Keményen nyomtad Attila ma is ,egészségedre!

Ez az írás hasznos tanács,mert általában versenyeken a profik mindig bekezdenek ezen leírás szerint,vagy egyénre szabottan bemelegítve,"hadd hulljon a férgese"Ez nem rossz módszer egyébként,mert aki nem tud igazán gyorsan menni,csak kellemetlenül ottmarad egy sebességen az biztosan leszakad rögtön,vagy legalábbis hátra kerül,nem okoz bajt elöl.

A gond sokszor az,hogy nincs hely,ahol be lehetne rendesen melegíteni,főleg a városi rajtoknál.Ezért szeretem jobban a kisebb helyekre szervezett versenyeket,mert ott általában 1-2km-re már nyugodtan lehet melegíteni,és így a rajthoz is időben vissza lehet érni.

Miként írod,én is úgy vagyok most,hogy bár gyorsabb tempót mentem a mai hegyi edzésen,mint eddig,de mégis kevesebb energiával,nem azért mentem gyorsabban,mert halálig mentem.Ha van pár edzőpartner,akkor még ment volna jobban is.

Sajnálom,hogy felétek nincs annyi verseny,de sajnos úgy néz ki,felénk is ritkulni fognak...A rendőri biztosítás nagy sáp manapság.

Olvastad,hogy Stubánék hazajöttek Szerbiából,mert rendőri biztosítás hiányában elmaradt az UCI kat.verseny?Röhej....Vagy inkább sírjunk....

picikata képe

picikata 4754 napja

Attila, elmélyültem a leirásban...,hogy mi miért fontos és szükséges...

"Vevő vagyok" az ilyen magyarázatokra!



Mike01 képe

Mike01 4754 napja

Hosszu... de mindenkeppen erdemes lesz elolvasni. Koszonjuk a GRATIS edzotanacsokat. :)

Fari képe

Fari 4754 napja

Bemelegites:
 
Az altalanos kaosz, ami a versenynyek elott szokasos a bemelegitessel kapcsolatba,
egymast figyelve hogy ki mit csinal es hogy hogyan keszulnek masok a versenyre,
radobbent sokakat arra, hogy valojaban fogalmuk sincs a jo bemelegitesrol! Mivel az
egyik tevhit azzal kapcsolatba, hogy a draga es jol megbecsult glycogen keszleteinket
ne meritsuk le, gyakran felmerul a kerdes, hogy mennyi a tul keves es mennyi a tul
sok, ami egy idealis bemelegiteshez szukseges!
Kulonbozo versenyekre es versenyszamokra abszolut elterhet a bemelegites fo vonala,
de mielott belemennenk a reszletekbe, egy nagyon fontos dolgot meg kell emliteni.
A versenyre hangolas egyik nagyobb lepcsoje ami egy nappal a verseny elott tortenik.
Vannak versenyzok, akik abszolut pihenessel toltik el a verseny elotti napot(ez a
kevesebbek koze tartozik), es vannak akik szeretnek kimenni es 1-1.5 orat konnyu
forgatast helyezik eloterbe, esetleg nehany tempo/kozepes intenzitasu 6-8 perces
intervalokkal emelik meg a pulzusszamot.
Hogy ki es hogyan reagal jobban a versenyekre, az alapjan hogy mit tett az elozo
nap, ez teljesen egyen fuggo. De sokan nem szeretik teljesen “alom” uzemmodba
tenni a szervezetet a versenyt megelozo napon, sot vannak olyan versenyzoim is, akik
kifejezetten egy konnyebb verseny utani napon jonnek elo kiemelkedo formaval es
segit nekik rahangolodni/felebreszteni a szervezetet. Ilyenkor, csak “beultetjuk” oket a
mezonybe es a fo cel termeszetesen a masnapi celverseny!
 
A legfontosabb altalanos szabaly, hogy minel rovidebb es intenzivebb a versenyszam,
illetve a verseny tavja, annal fontosabb a bemelegites a verseny elott es annal tobb idot
igenyel. Ha egy hosszabb tavu mezony versenyen indulunk, es az egy sikabb resszel
kezdodik, a bemelegites lehet kevesbe intenzivebb es rovidebb. Mig egy criterium,
egy idofutam, BMX, cross, vagy esetleg egy XC verseny, ami heggyel kezdodik, azon
versenyek, amik nagyon rovidek, intenzivek, a rajt elhangzasa utan nekunk maximalis
teljesitmenyt kell leadnunk az elso pillanattol kezdve az utolso pedalfordulatig, vagy ahol
a rajt nagyon fontos taktikailag, mert szuk reszek kovetkeznek roviddel a rajt utan, ahol
a jo pozicio sok elonnyel jarhat, akkor itt a bemelegites az egyik kulcs eleme a sikeres
versenynek es a legfotosabb elem a verseny elott.
Tehat ezeknel versenyeknel, elofeltetel
felkesziteni a szervezetet fizikailag a magasintenzitasu teljesitmenyre es metalisan sem
art egy kis lelki “tuningolas”, hogy rahangolodjun magunkat a celunkra es "zonaba" keruljunk!
 
A bemelegitesnek tobb lepcsoje lehet, de mindenfele keppen kezdjuk el eleg koran
es ne kapkodjunk. Ez segithet nem csak a nagyobb teljesitmeny leadasaban, de segit
elkerulni a meghuzodasokat, seruleseket es izuleti problemakat is. A jo bemelegites segit
a szervezetet “uzemi” hofokra emelni, megemeli a szivverest, megemeli az izomrostok
teljesitmenyet, menoveli a veraramlast, menoveli az idegrenszer feszultseget, noveli a
verellatast az dolgozo izmokba, es felkesziti az izomrostokat es izuleteket az elovetkezo
versenyterhelesre.
Az en altalam a legjobbnak tartott es legkedveltebb bemelegitesi a treneren valo
bemelegites. A treneren valo bemelegites segit az allando kontrolalasba,
mert jol valtoztathato az hajtomure leadott nyomatek, jol kivalaszthato a pedalfordulat
es vegig kontrolalhato az intenzitas, es kozben hallgathatunk zenet hogy teljesen
elszigeteljuk magunkat a kulvilagtol, es csak magunkra es a versenyre koncantraljunk.
Nem veletlen hogy ez a legkedveltebb bemelegitesi forma, es az egyik legnepszerubb
eszkoz. Ma mar minden profi es amator csapatnal latjuk, hogy segitse a versenyzoket
nyugott kornyezetbe felkeszulni, fizikalisag es szellemileg a versenyre hangolodni.
Az idotol fuggoen, mert jellemzo hogy kesve erkezunk, eltevedtunk, a rajt korulotti
izgalmak, hogy a rajszam meglegyen idoben es fel is keruljon a mezre, es egyeb a
termeszet altal kotelezo hivoszavak, mind “ellophatnak” idot a bemelegitestol. Ha nem
csak egy felkeszulesi versenyrol beszelunk es ez az egyik legfontosabb verseny amin jol
szeretnel menni es regota keszulsz ra, erkezz idobe es vedd komolyan a bemelegitest.
Egy jo bemelegites legalabb 40-60 percet kell hogy igenybe vegyen, de itt is
termeszetesen egyentol fuggo lehet, hogy mennyi idore van szukseg a jo bemelegitesre.
Termeszetesen kortol is fugghet az ido, ami a bemelegitesre kell. Az evekkel magam is
tapasztalom, hogy tobb ido kell egy oregebb “disel” motor bemelegitesere, es nem ugy
ugrik a szervezet mint 5-10 evvel ez elott.
 
Kezdjuk egy konnyebb fordulattal, konnyu attetellel es innen epitsuk fel az intenzitast a
versenyhez egyre kozelebb kerulve. 10 percet toltsunk el egy konnyu tempo fogatassal,
alacsony pulzussal. Ha watt merovel rendelkezel, ez a legjobb utmotato es jobb segit
mint a pulzus. Tehat ha egy 200 max pulzusrol beszelunk, akkor itt 130-140 pulzusszam
elegendo. Itt egy konnyu 80-90 fordulattal dolgozz es kezed el az “uzemi hofokra”
melegitest. Egy ujabb 6-8 perc es emeld a tempot 140-150 pulzus szam koze, ugyan
azzal a fodulattal mehetsz tovabb. Egy 1-2 perces regeneralodasi, rovid szunetet tarthatsz
ejve a fordulatot es a nyomatakot a pedalon. Ne felejts el kiallni a nyeregbol, mert segit
egy kis nyujtasba, hogy tobb izmot is segits bekapcsolni a bemelegitesbe es segit a jobb
veraramlasban is. Ennyi ido legendo, hogy keszen allj es elkezd szimulalni verseny
tempot es intenzitast. 2x3 perc inteval threshold/LT intenzitas alatt 150-160 pulzussal,
1 perc pihenovel a 2 interval kozott. Az elso 2 percben ulve 90-100 fordulattal kezd el
dolgozni es az utolso percet kiallva a nyeregbol csinald 70-80 fordulattal. A masodik
interval utan ujabb 2 perc piheno, barmilyen fordulattal ami neked jolesik es konnyu
nyomatekkal a pedalokon. Majd 2x2 perc intervallok, threshold/VO2 intenzitas koze
menjunk fel, versenytempot szimulalni, 160-170 pulzus szam kozelebe. Itt is rakjuk be a
2 perces szuneteket konnyu fordulattal es szinten igy fejezzuk be a bemelegitest.
Meg egy hasonlo modszer, amit tobben szeretnek. Az elso ket lepcso, megegyezik
az elozonel, de itt progressive intervallokat csinalunk, emelve az intenzitast tempo/
threshold/VO2 szintekre. 2x6 perces intervallok elegek 2 perces pihenokkel, az itervallok
elott, kozott es utanna. A lenyeg hogy verseny intenzitast kell szimulalni rovidebb
ideig a melegites soran, nem eleg egy konnyu egyszeru tempo forgatas, hogy versenyre
felkeszitsuk a szervezetunket!



-- 
www.zoltancoaching.com

Felszerelések

Add meg az edzéshez tartozó felszerelésed!