marky futás

95 km Szint: 3300 m

P85

Piros 85
Jaj, de vártam már....ez volt az idei év legnagyobb bevetése.
Mivel születésnapom 1.-én volt ez kihagyhatatlannak tűnt.
Már tavaly bántam, hogy nem mentem, de az 2013-as versenytapasztalatokkal felvértezve nyugodtan álltam idén rajtba.
Nyilván futhattam volna több szintet - idén inkább az aszfalt és a gyorsulás volt a prioritás, köszönhető a Szigeten Toljad Keményen futócsapatnak és Dixinek :)))) Az Óbuda Hardcoret kicsit parkolóra tettük, mármint közös edzések tekintetében, mert mindenki egyéni felkészüléseket csinált.

Levi UB egyéni, Joe TSD, Iron Swissman, 3 órán belüli maraton. Hiver el van tünve, de mivel 2 utcára lakik tőlem, tuti bedobom az ablakát :)
Ettől függetlenül Levivel rengeteget futottuk idén hajnalban és éjjel.
Azért a terep továbbra is a szívem csücske, összehasonlíthatatlan a falanszter monotonságával. A természettel együtt pulzálni, átadni magad, eggyé válni vele maga a varázslat.

Idén is nagyon jó terepversenyeken szocializálódott önismereti énem. Március végi Vértes UltraMaraton felejthetetlen, a magyar terepfutás egyik legszélsőségesebb időjárását sikerült kifogni.
Csoda hogy betegség nélkül éltük túl a több mint 7 órát  a jeges patakfutásban. Ez a verseny adta talán a legtöbbet fejben, itt a határokat feszegettem, amikor a legfagyott ujjak, lábujjak, a csuromvíz cipő, a szarráázott, fagyott test is továbbmenetelt parancsolt.
Np persze ehhez kellette két elvetelmült is, Levi és CzékliLaci.
A májusi T75-öt is jól sikerült. Itt is volt egy félórás rommáázás, de óriási 10 órás felejthetetlen utazás volt a Pilis és a Budai hegység rengetegében. És csak egyszer tévedtem el talán 800 métert Urbán Zsoltival :))))
Szeptemberben a Vár a Hármas terepmaratonon úgy értem célba hogy simán volt még bennem, ez biztató volt a P85-re tekintve.

És hát voltak a Bével, Csanyával közös rendezésű Balboáink is, a februári Balboa Classic, a júliusi születésnapi és az októberi Zombi.
Jövőre ismét 3 érdekes Balboa...

Na, de RED 85
Mentálisan totál rendben érkeztem a rajtba, összeszedetten, zéró para.
Felszerelések tekintetében is választanom kellett.
Vagy fejlesztek, vagy nagyon gajravágom magam.
A Saucony terepcipőim szétbombázva, ultrára alkalmatlanok, kézikulacs most kevésnek tűnt, ezért lett The North Face hydro, és marha sok agyalás után rászántam magam, hogy belépek a csótányroppantó fun clubba:) Rapa Nuira esett a választás. Zseni cipellő! Ezúton is köszönet a Czunyi Karcsinak.
Utoljára Vajda Anita adta kölcsön másfél éve a Hoka Bondiját pár kilire...azóta vágytam ismét a szilikoncsöcsökön való ugrálásra.
Rögtön ki is próbáltam - 12x felfutottam a Kiscellire, egyből barátok is lettek a lábammal.

5 csöves Mg, csomó só, 2l izo a packben, mehetett a start.
Az ürömi műútnál Csanya féle szurkolósereg, óriási szurkolás...
Rögtön ment a hülyeség. Az Ezüst Kevélyre Levivel mentem, aztán leszakadt, gondoltam majd beér, mentem saját tempómban. Beértem Jager Bálintot, akivel a Kevély nyeregig dumáltunk, persze futva. Aztán nekiszakadtam Csobánkának durván.
Beértem Lubics Szilvit és Karcsit, akikkel nagyon jó sebességben toltam a következő tizest. Sokat dumcsiztunk, kellemes társáságban repültek a kilométerek és a szintek és hát mit ne mondjak itt toltuk keményen a felfeléket is. Mutattam nekik 1-2 nagy ugrást a Hokában :)))

p85 Szilvi

Király kútnál már őket is leszakítottam és mocskos gyorsan rohantam le a Szőke forrás völgyébe. Itt 2x is volt bokarándulásom bivalycsorda üvöltés kíséretében. Rögtön továbbfutottam és elmúlt a fájdalom:)))))

Igyekeztem okosan adagolni a sót, Mg-ot, de mindent összevetve végig csuromizzadt voltam :)))) csak a szokásos :))))
A Szentfa kápolnánál seregnyi turista igyekezett a Rám szakadékhoz. Hát a többség, mint vmi ufóra úgy néztek rám.
A dömösi ponton Simonyi Balázs dugókáztatott, király, itt Szilviék jól beelőztek mert itt már komolyabban kajázgattam, ittam, feltöltöttem.
Az egyik holt lassú frissítős mandarinnak mondom: Izo van? Kacagott...na gondoltam, de kib***tt kedves. Ezen a ponton elég mélyen volt a staff, kivéve Balázst. Ellenben a többi helyen végtelenül kedves, szolidáris már már zavarbaejtően segítőkész emberekkel hozott össze a verseny. És hát ezek az emberek a szabadidejüket áldozták fel erre a free workre. Azért nem tudom ki frásznak van kedve éjfélig a Fekete fejen sátrozoni vagy a Nagy szénás tövében egy padon ülni, respect nekik!
Itt a dömösi ponton Czékli kollégába is belebotlottam aki két trailcicával tekergett :D

Láttam Köcsit, Emesét eltépni a távolba...gondoltam indulni kéne.
Dobogókőre fel nagyon komoly felfelék voltak innen, itt Szabó Gerivel vonatoztunk :))) Tök jó hogy mindig vmi run-spannal tudtam haladni, ez sokat dobott. Szakó nyeregtől már nagyon küldtem Dobcsikői frissítőpontig (35.km) ami nagyon nehezen jött...és mit nem mondjak veszett hideg volt. Itt gyors izoivás, kesztyű fel, Végh Benjikének pofon :)))
Rácz Tibi feljött szukolni, nagyon örültem neki!
Szilvivel mégegy gyors fotó itt, aztán repesztés le Pilisszentkeresztre.
Itt kicsit untam a banánt, ismerős sehol, csak 2-3 sporival előzgettük egymást. Aztán ahogy a telómat nyomkodtam P.szentkereszt után egyszercsak beér Dr. Tímár trail kollega és mutatja hogy megtalálta a dugókámat. Hú bazzz, a víz levert. Ha a srác nem hozza utánam bukom a race-t! Óriási hála neki, itt újjászülettem :))))

Közeledve a Kopár csárdához (55.km) beértem Bódis Livit aki 7-kor indult és túrázva jött, de úgy megindult velem, mint egy nyakonvert üregi nyúl, sőt mocskos kemény tempót vert. Beértük Leslie Gorillazt(Halmos Lackó) és Yoyokát. Gyors spankodás és téptünk tovább vesztünkre. Már a kopári gulyásra kiéhezve fókuszáltunk és benéztük a jelzéseket és lerohantunk a picsába Vörösvárra, de úgy hogy azt hittük Piliscsabán vagyunk, és csomó utcán átrohantunk.
mit utcán? a komplett vörösvári Kálváriát, stációkat megküldtük felfelé....
Mindenhol ott volt a magenta felfújás...mint később kiderült ez egy 20-as túra jelzése volt...amikor kiderült hogy gáz van, kisebb sokkot kaptam. Livi egyből hívta Iront, mondta go a 10-es műútra és galoppozzunk át Piliscsaba felé. Húh nagyon kivoltunk...egy valami nyugatott meg hogy a tervezetthez képest 1 óra előnyben voltam.
Livi próbált stoppolni, végülis nem a verseny szakaszán voltunk, nem fair play díj, de bennelettem volna. Persze a lőtéri kutya sem állt meg.
A 10-es út mellett futni annyira nem veszélytelen, pipa voltam, de meghallottam a szurkolói kereplőhangot egyből energy ON...megláttam Cögét, Köcsit, akik kikerekedett szemekkel nézték, hogy honnan frászból botorkáltunk elő!
Na itt már megnyugodtam. Gyors leves, feltöltés(köszi Emese!)
Itt Zoncsi magárakapcsolt és go. Elég tempósan ment Zoncsi, ez volt a mákom, mert itt jött a holtpontom egészen 65-ig Nagykovácsiig.
Zoncsi frankón ment, én meg nem akartam lemaradni, nehogy megint tévedjek :))))) és hát ránksötétedett. Nagy Szénásnál lámpa on, nagyon elegem volt itt :))) aztán egyszercsak egy komplett kitelepült fotóstúdió rajzolódott ki a hegytetőn. Azt hittem vizió. Egy gyönyörűen fénylő naracs sátor, lejebb vaku, fotóscuccok....Cserkó, Szasza :))))

Szasza

Innen a Nagykovácsi aszfaltig botrány szar lefelé volt, minden bajom volt. A nagy falujárás után végre beértünk a pontra, ami egy fullig megtelt menekültszállóra hasonlított :))))
Óriási mákom volt, mert Czunyi Karcsi olyan supportot nyomott hogy csak lestem. Nagyon hálás vagyok ezúttal is neki, mert itt nem voltam topon.
Levi is itt volt, nagyon megörültünk egymásnak. Sokat nem tököltem megittam egy lityó kólát és téptünk. Embertpróbáló volt kijönni a meleg helységből a szeles hideg utcára, és csak egy póló és rövidgatya volt rajtam, de összességében tökéletes volt, mert később sokkal kellemesebb idő volt. Csak Nagykovácsiban és a János hegyen fáztam mint a kutya.
Azt nem mondom hogy Usain Bolt speedel nyomtuk a további részt, de Papp Bálint mozgatott minket a Hárs hegyig, sőt végigsztorizta azt a részt. A távolban megpillantottuk Erzsike kilátót, jó érzés volt, hogy közeledik, mert onnan már csak le és csak tíz :))))
A Fekete fej előtt ismét Leslie Gorillazat botlottam, ment a hülyeség megint :)))

Szépjuhásznénál hatalmas szurkolás - Csanyáék...óriási volt.
Levivel küszködtünk fel Erzsire, mint disznó a jégen kb.
Na itt konkrétan kockára fagytam olyan grönlandi szél fújt.
Elegem volt de nyugtatott hogy másfél órán belül beérhetünk.
Pattogtunk lefelé Virág völgybe, de már Peppe mesterrel. Hát őt is a jóIsten küldte. Most finoman túrafutva küldte, de tavalyelőtt ő nyerte meg ezt a versenyt. Minden gyökeret, fát ismert ezen a szakaszon, elkavarás szóba se jöhetett + végig pofáztunk így jobban ment a táv, de nem mondhatnám hogy olyan frissek voltunk mint a harmatos lepkefingok. Levi kulcsmondata az utolsó tízesen: "Márky! Az égvilágon semmi, de tényleg semmi értelme maraton feletti távot futni!" :))))) Mondja ezt egy UltraBalaton egyéni teljesítő :)))))
Hát igaz, de mégis yóóóóóóóó :DDDD
A Végvári szikláig lemenni sűrű anyázással csak, nagyon kemény a sok csúszós, köves csatoralejtőn ereszkedni, alig akart végetérni.
Végre Budaörs, aszfalt, közvilágítás...fejlámpa off, és tépés a célhoz.
Elég tempósan szakadtunk le, be!
Frankó volt a mécsesekkel kirakott udvaron berohanni!
Bennt Ebola fogad...Deni, Cöge, SzíjZoli, stb....emléklap, érem, SÖR, virsli...fáradt sporik...és a boldog tudat megvan a verseny :))) DONE!
Jövőre tuti indulok megint, de előtte T100.
Summa summárom frankó verseny volt, nagy köszönet a sportársaknak, szervezőknek, szurkolóknak, Fuzsitusnak ;)