Edzésleírás
IV. Tour de Tisza-tó.
Gratulálok a többieknek első sorban!
43. hely (M1 korosztály 16) 1000 induló
5 km-ig a felvezető autó mögött mentünk, majd a szokásos lósz, amit sikeresen túléltem. Egy idő után 3-an megszöktek, meg utána még vagy ketten, aszem Rambó és Nándi is, de ez ne biztos. Ezt követően volt, hogy rángatták a sort, de nem volt gondom. Még mondtam is , hogy meg lehetne fogni az elejét ha összedolgoznánk, de mint az ökörh....gy úgy mentünk, össze-vissza, semmi közös munka. Az 50. km-ben jártunk mikor Sárosi Endréval dumáltunk, hogy most, már túléltük (ekkor 36 km/h sebesség körül mentünk az erős szembeszélben, de ezt a bolyban nem lehetett érezni), mindjárt készülhetünk a befutóra. Ezt követően volt valami bukás vagy valami, mert nagyot csattant valami, teljesen megállt a boly, én oldalra lehúzódtam a rézsübe a fűbe. Egy srác teljesen lement a lejtőn. Mire felértem az útra már mindeki ment tovább. Tekertem mint az állat, 2-3 km-en keretszül teljes erővel nyomultam de mindíg 50 méterrel ment előttem a boly. A francba mennek most 40-44-et, mikor eddig 36-37 volt a tempó. Kutya nagy szembeszelem volt, és 190-es pulzuson nyomtam 40-44-el , de már nem értem fel a 3. próbálkozásra sem. Ku..a ideges lettem és kiabáltam elég csúnya szavakat a pusztaságba, mert mögöttem senki. Ezt követően a hátralévő 13 km-t tök egyedül 30-32-el nagyon küszködve tettem meg a nagyon nagy szembeszélben. Bármikor hátranéztem , senki. A célegyenesbe fordultam be, ami inkább cél kinyir -kanyar, és látom erősen közeledik egy kb 10 fős boly. Eddig hol voltak???? Ekkor rákapcsoltam, hogy legalább azok ne érjenek be. Szerencsére már nem érhettek utol. Egydül 30-32 vel lehettett menni, 10-20 fős bolyban meg 40-44-el.... Ennyin múlott.
1. Nagy Gyula Debrecen AEGON (ex-ViniBike) 1:38:31 00:00
2. Vilmányi Tamás Debrecen 00:03
4. Bakosi Nándor KSI (ex-ViniBike) 00:28
6. Jónás Gábor "Rambó" ViniBike 00:28
8. Horváth Zsolt "Doki" ViniBIke 01:22
11: VInnai Zsolt "ViniBike" ViniBIke 02:44
13: Solymosi János
16. Tóth Márton "Marci" ViniBike
35. Sárosi Endre ViniBike 02:54
42. Holovics Ádám Fót 03:01
43. Kovács Szilárd "Cyco" ViniBike 09:35
44. Tóth Balázs Szeged 09:42
Idő | Táv (km) |
Tempó (p/km) |
Seb. (km/h) |
Szint (m) |
Pedál fordulat |
Minimum pulzus (bpm) |
Maximum pulzus (bpm) |
Átlag pulzus (bpm) |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
01:48:06 | 66 | 01:38 | 36.63 | 0 | 0 | 123 | 191 | 168 |
Sajnos mi itt a keleti végeken meg nem nagyon válogathatunk, és örülünk, hogy van egyáltalán valami verseny. Az útminőséget meg megszoktuk ... :-(
A Tour de Daba is igen messze volt nekünk. No majd május 28-án! Michelin bringanap , benne 65 km-es Nyíregyháza - Tokaj - Nyíregyháza verseny!
Igen Danny,ez így van.Nekünk ritkán mondok ilyet,de ez a verseny hálistennek hatókörön kívül esik....De ha itt lenne a szomszédban 50km-re akkor sem indulnék rajta,legfeljebb edzésként versenyen kívül valahol a hátsó sorokban végig csak lógva,km gyűjtésnek.
A nevezési díj elég horrorisztikus a túra útvonalához,hosszához képest,ennyiért lehet menni a Pelson is akár normál úton jó biztosítás mellett,persze az az első bolyra vonatkozik,hátul nyilván az 528.helyen kerekező 5 fős csoportot nem lehet biztosítani,ezekből szoktak lenni a balesetek.
Valami ilyesmi lehet a Tur de Tur is,ahol szinte senki sem indul el,csak az amatőrök közül van talán 3-4 erősebb,a többi induló mind leszakad egy normál versenyen.Az is ilyen "úton" megy?
Faritrek hozzászólását osztom. Életveszély ez a verseny. Amikor tavaly voltam végig tökre féltem nehogy leguruljak a gátoldalba. De amúgy gratulálok a teljesítményedhez!
én egyszer voltam,akkor is monti slick gumival...nekem elég volt abból a "versenyből"igaza van Orbeának,szinte már csak turisták mennek el,nekik kihívás..bár aki gyorsabban megy annak is,hogy megussza e bukfenc nélkül..de egy versenynek nem erről kéne szólnia...gratula,látszik hogy sokat fejlődtél,nem bírnak kiszakítani síkon
Igen,ezért alkalmatlan az a pálya verseny rendezésre.Okos szervezők mégis megteszik,mert az átlagembereket qra vonzza,hogy azt mondhassák el magukról,hogy körbeversenyezték a Tisza tavat...Ez olyan jól hangzik,ennél nagyobb vonzása csak a Balaton kerülésnek van,és a Fertő maratonnak,ami meg ugyebár osztrák rendezésű már.
Amatőr versenyen még nincs is akkora szélezés,mint az OB-n volt mondjuk,vagy a P-Nivo "Grand prix"-en ami szintén a gáton ment,na ott aztán lehet kapaszkodni azon a keskeny úton olyankor.
Egyébként nagyon sok bukás épp az ilyen egyenes szakaszokon van a versenyek utolsó harmadában amikor már sokan fáradtak,és nem figyelnek annyira,mint ott,ahol figyelni kell mindenképp kanyarokban.Én pld a Pelson is mindig várom,hogy mikor lesz az élmezőnyben nagyobb bukás a táv második felében,és igyekszem az első harmadban lenni.De majd ahogy egyre erősebb leszel,és egyre több versenyen elindulsz jön majd a rutin.Tudni fogod majd,mikor lehet megpróbálni fékezés nélkül vagy minimális fékezéssel kerülni egy bukást,vagy sajnos satu fékkel kivédeni az esést,ami után nulláról kell utolérni a mezőnyt.És ilyenkor ing-gatya maxot kell menni rögtön,ha nem érsz fel 100-200m alatt,akkor már nem is fogsz,talán még akkor sem,ha többed magaddal dolgozol....Hacsak a sor meg nem áll,de általában bukás után mindig húzzák,sőt,elöl sokan amint bukást hallanak a mezőnyben rögtön belószolnak,hogy megszakadjon a sor,a gyengék elmaradjanak.
Igen, igazad van, Zsolti is mindíg mondta az elején kell menni a bolynak. Sokszor mentem ott is a versenye elején, minden kritikus helyzetet ki is tudtam védeni (kaynarok, lószok, hátul is, éppen mokro hova sodródtam), a franc se gondolta volna, hogy "vészhelyzet" egy teljesen váratlan helyzetben , egy egyenesben fordul elő. Ez egy kb 30 fős csoport volt, és egy idő után nem is küszködtem hogy előrtébb foglaljak helyet,mert ayira tapintatlan volt némelyik, hogy ha szoltam engedjen már feljebb, nem tette meg, Túl szűk volt az út, így már a vége felé várakoztam az utolsó km-ekre. Mindegy mostmár, majd legközelebb err is figyelek jobban, még sok versenyen kell részt vennem, hogy meglegyen a kellő rutinom.
Sajnálom Cyco,hogy így jártál,de nézd a jobbik oldalát...Akár rá is futhattál volna a bukásra,és esetleg összetöröd magad,és a bringát...
Egy időszakban én qva szerencsétlen voltam,mezónyben mindig épp előttem pár emberrel volt bukás,és nem mindig tudtam kivédeni.
Doki kommentjére reagálva én épp másként látom,az én véleményem épp fordított.70% erő 30% szerencse.Aki erős,az elöl megy végig az első 10-30-ban a mezőny létszámtól függően,így kevesebb az esélye a bukásba keveredésnek.
Sipi szerint a mezőny tagozódása:
Elöl mennek az erősek,ügyesek
mögöttük a csak ügyesek,vagy csak erősek
aztán a gyengék és a balfékek...
Ezek néha igaz előre kerülnek,de igazán gyors menésnél nem sokáig.
A helyed a mezőnyben az első aktív harmad után van,nem kell beleforognod mindenáron akciókba,bár csak sík terepen ez nem vesz el sok energiát,de próbálj meg beülni a mezőnybe rögtön az aktív versenyzők mögé.
Egyébként ez a tisza tavi gát verseny ez vicc....OB is volt itt jobb híján,ez magyarország...
Nem az erődön múlt Cyco. Valahol olvastam, hogy versnyen 70% szerencse kell és csak a többi az erő.
Grat.
vinibike 4977 napja
Sok a túrista. Ennek van előnye is, ez az ő számukra egy nagy élmény, és ezzel népszerüsödik a sportág!
Azért vannak nem akik nem csak túristák, valóban kevés a kemény csávó, de egy Garamszegi, Nagy Gyula, Vilmányi és még pár erős ember nem túrázni jöttek! Tehát nem túrista tempóban haladtunk! Ha az elején mégy akkor lehet élvezni a versenyt, 20-30 helyen már nem! Ezt én sem szeretem, de mindenkinek ugyanolyan keskesny az út! 40-es átlag jött ki az elejének, úgy hogy első 10 kilin 20-25el mentünk, tehát nem sétagalopp volt!
Ami engem nagyon bosszant az a díjazás! Egyre kevesebb, ahhoz képest, hogy soha nem is volt nagy díjazás!
És Cyco-t idézve, nekünk ez jut, csóringerek vagyunk, kevés a támogató, ami tudom országos probléma, de mi ennek örülünk, hogy van egy ilyen verseny, ha lenne máshol és lenne több pénzünk akkor mennénk oda!
Engem legjobban a montisok zavarnak. Szeretem az erdőt, és szeretek montizni is, nem ez a problémám, hanem az hogy nem tudnak egyenesen menni. Tudom erdőben nem kell, de ők okozzák a legtöbb életveszélyes helyzetet! Én is biztos büszke lennék magamra, hogy országútisok mögött eltudok lobogni, de akkor maradjon hátúl és menjen egyenesen! Aki tud bicajozni annak a keskeny út is megfelel!
Az akimeg 1,20 széles kormánnyal indul az egyenesen felelőtlen gondolkodású. rákötném a lábát egy fixire és leengedném a Zoncolánról, és rendes voltam mert van rajta lábfék!