vinibike bringázás

2015.06.07 Vasárnap, 10:00:00

90 km

III. Mágocsy kupa Pácin

Mivel a mágocsy kupa első szervezésében aktívabban részt vettem így a szervezők nagy szeretettel várják a ViniBike bringásait. Egy szuper helyi kezdeményezés a helyi versenyzőknek, túrázóknak. A ViniBike bringásainál az edzésmunkát összevetve a lehetőségek tárházával arra a következtetésre lehet jutni, hogy hazai viszonylatban az amatőr mezőnyben az elején tudunk mozogni. Igazolt versenyeken nem, mert az ott indulók erősebbek, azokon a versenyeken ahol pedig amatőr mezőny sincs ott nincs túl nehéz dolgunk. Ezt azért írom le, mert egy ilyen verseny, mint a pácini, ahol a szervezők nagyon várnak minket, a helyi kerékpárosokban felmerülhet a gondolat, hogy mi mit keresünk itt, hisz mi profik vagyunk. Amióta Einsten él azóta minden relatív.
De hiszem azt, hogy példaképek ként is helyt állhatunk egy ilyen versenyen.

Tehát a szombati Michelin után fordult a kocka, Pácinban mi voltunk a mezőnyben azok, akik sokan érkeztek egy csapatból. Így Hegedűs Csaba olimpiai bajnok rajtoltatása után mi négyen a ViniBike bringásai előre álltunk és felváltva haladtunk elől. Kovács Máté, Aranyosi Péter, Horváth Zsolt és Vinnai Zsolt. Fél távig ez is ment végig, 38-42-es tempó elől, a többiek pedig mögöttünk bolyoztak. Ez ugye azért jó, mert élvezik a versenyt, mi pedig sportpedagógiából jól vizsgázunk, hisz nem lószoltunk be az elején, mint ahogy más versenyeken szokták.
Itt többször szóltam a többieknek, rajtam kívül, hogy nyugi a verseny nem itt van vége. Láttam a lábukon, hogy bennük van a tegnapi bugi, 42-vel mentek enyhe szembeszélbe. Megint mondtam, hogy nyugi. De nem értették igazán, ennek majd később lett kicsi böjtje.
Hanyi Istóknál, ami fél távnál volt el kellett hozni egy lapot, igazolásként, hogy ott jártál, és kaptál egy üdítőt. Itt voltak, akik kicsit rohantak, de szóltam, hogy várjuk meg egymást, ne úgy nyerjen valaki, hogy elsőnek elveszi a lapot és gyorsan megindul, nem sportszerű. Kis versenyen legyen nagy figyelem.

Tovább haladva Pálházáról Füzérradvány felé kellett felfordulni egy rövid kicsit meredek emelkedőre. Itt Doki egy kicsit meghúzta, ami nekem nem esett jól, mivel szombaton nagyon összehúzta a görcs a lábaimat és szó szerint fájtak. Nem nagyon nyomott rá Doki, de ilyenkor jönnek a többiek is és rákontráznak. Le is maradtam kicsit. Sebaj, én tudom merre kell menni grin hangulatjel. Felérve a kastélyhoz maradt egy kis ür köztem és az eleje között, kb 200 méter. Ez ugye nem sok, leérve a főútra enyhe hátszél. Gondoltam hátranéznek többiek és megvárnak, de ugye a nem Vinisek ilyenkor menni szoktak és hátszélben egy kisebb boly tud haladni 45-el, én pedig fáradtan nem. Sebaj, felcsesztem magam, és megindultam, 50-el kellett menni, hogy felérjek. Hoztam magammal még pár embert. Azért sem akartam megszakítani a sort a rövid emelkedőn, mert ugye utána megint sík és Ivancsó Béci társunk az emelkedő feléig tudott jönni. Tehát ha ott lazázunk, akkor Béci is tud velünk jönni tovább a síkon és ez neki nagy élmény lett volna, hogy minél tovább tud velünk jönni. Erre is csak én figyelek folyton, lehet magas az empátiám, tudja a fene grin hangulatjel
Megbeszéltük, hogy Petinek dolgozunk, tavaly második lett, most legyen első, és neki is legyen siker élménye. Erre Máté odajön hozzám 55 kilinél, hogy 65nél megindul és hazaér 45-el. Most erre mit mondjak már megint???!!!

Mondtam nem kell, mert Petinek dolgozunk. Mondtam lószolgasson nyuszizzon. És erre sem történt semmi, mint a michelinen sem. Mintha a falnak mondanám, azzal jobban járnék.
Majd elkezdtem lószolgatni, megmutatva, hogy ez miről is szól. Mert ugye nem mindi értik, hogy 17 éve tekerek, a rutin meg az évek.
Majd ezt Doki jól levágta és amikor utolértek ő indult meg. Ekkor érezhettük milyen jó érzés, amikor mi vagyunk helyzeti előnyben. Ellenfeleknek ez nagyon rossz lehetett, de hát erről szól a bringasport. A váltott lószolásokon Petinek is aktívabbnak kellett volna lenni, de ilyenkor jött a böjt, a nyugi kifele menet. Hát igen, egy szombati nagyon kemény verseny után nem tudnak regenerálódni az izmok, sem. Hiába megyünk 40-el kényelmesen a 45-50 már sokkal rosszabbul esik, mint teljesen kipihenve. Nekem is nagyon rosszul estek a nyuszizások, sokszor megindultam és 36-38al tudtam csak menni, utol is értek hamar. De addig kell lószolgatni amíg el nem fáradnak. A cél előtt elől voltak hárman, ekkor megszakítottam a sort kicsit. Ekkor alakult egy kis űr, ami sikeresnek bizonyult. Ketten mé felugrottak Dokiékra, de én továbbra is lassítottam a többieket, hogy szakadjunk meg. Amikor pedig már volt 20 méter előnyük, akkor felugrottam rájuk, ekkor volt hátra 1,5 km a versenyből. Én maradtam hátul, hisz magas volt a pulzus és gondoltam hárman megoldják azt hogy Peti legyen az első. Igen ám, de ők nem tudták, hogy kanyar után 200 méter és cél. Én tudtam. Ha tudom, hogy nem tudják, akkor tovább megyek az utolsó békanyálamon és felhúzom Petit. Mert kanyar után Peti a második volt Máté az első. Máté meghúzta, hogy ne az ellenfél győzzön. Jól is tette meg nem is. Ez megint csak nagy rutin igényel, hogy a befutónál mennyire tudsz koncentrálni, figyelni.

Így Máté az első, Peti a második és Doki a harmadik. De semmi gond, Petit egyáltalán nem zavarta, fáradtan ért be a célba örült ennek is.
Részemről kiderült ismét, hogy hiába gyengébb a mezőny, nem olyan könnyű elszokni ekkor sem.

A rövidebb távon, 40 km, Luigi, Iza és Bende indultak. Mivel itt is egybe indult a két mezőny, mint michelinen így az erősebb rövid távosok a 80as táv elejével utazott. Azt, hogy valaki le tud tekerni simán 80-at, de a rövidebb távon indul az lelkiismereti kérdés. Ezt szervezőként nem lehet kiszűrni. Luigiék hárman mentek együtt, segítve Izának a női helyezésért és Bendének, hogy ne tévedjen el.
Iza első lett, Bende is a kicsit között, de itt csak az első három abszolútot értékelik.

Szép helyeken tekertünk, jó bajtársakkal. Finom babgulyással a végén. Szép élményekkel gazdagodtunk megint!

ui.: Bocsánat Béci, hogy lemaradtál a fotóról, én sem tudok mindenre figyelni frown hangulatjel