yoyo futás

2015.05.23 Szombat, 23:59:00

112 km Szint: 4100 m

UTH örület!

Mint látszik nem lett meg a 20órás szintidő,de tudom hogy megtudom csinálni ,20 belül ,,jó lecke volt fejmunka és fájdalom a talpaimmal küzdés,minden lépés kinlódás volt már.De mentem nem is tudom mi vitt előre Talán az hogy elhittem hogy megtudom csinálni,,megcsináltam igaz ,de 20 percel később.. kő kemény volt a Pilisbe mostanában senki ne menjen kirándulni egy dagonyatenger az egész hegység :))

UTH

Nehéz elkezdeni a történetet hiszen annyi minden kavarog a fejemben ,hogy alig birok lenyugodni .
Ott kezdődött az egész mikor egy fotóval nyertem egy UTH nevezést ,akkor jó ötletnek tünt fesziteni előtte,de tudom ha nem nyerek ingyenes indulást ,akkor is beneveztem volna ..Erre a versenyre menni kell első rendezés és elég hosszú a táv is,,ilyenen még nem voltam futva . Sikerült három szakaszt bejárni kupszival és Tündivel hétvégenként ez nagyon nagy segitség volt .Aztán a verseny előtt két nappal elkezdődött a szokásos foscsizás szarikázás .Szinte óránként néztem az időjárást mit irnak hétvégére ,aztán mikor úgy óránként szakadt le az ég, tudtam hogy nagyon nehéz dolgunk lesz .

Szombaton ebéd után próbáltam szenderegni ,sikerült is egy két órára leszibbadni ,kilencre jött értem Balázs egészen elmebetegnek tünt ahová megyünk éjfélkor indulunk 110kilire Tündit is felvettük és hamar kiértünk Szentendrére .Rajszám felvét, bemutatás a kötelező cuccot ,és séta a rajthoz. Nem izgultam semmi de semmi izgalom nem volt ,tudtam minden szintidőt pontzárásr,tartani kell majd valahogy .

A rajt után mikor elindultunk a sötét utcákon majd elhagyva Szentendrét megkezdtük a kő hegyi emelkedőt, gondoltam itt nem lesz sár mert elég köves,de már itt is kezdődött a műsor. A kö hegy után meg a lefelé szerte szét volt csúszkálva ,de azért elég jól lejutottunk ,,Aztán megkezdtük azt a brutáis dagonyát amit életembe nem felejtek talán az egész pálya legrosszabb része volt ez,mert soha nem akart vége lenni .A bejáráson itt végig kocogtunk a forrásig ,most járni alig lehetett,,mikor vissza néztem megállapitottam hogy utolsó vagyok már megint
.Aztán mikor a kis ösvényre betértünk,hogy újra kijöjjünk a dzsuvába akkor megláttam az uj Ferihegyet ,micsoda kifutó pálya volt ez kéremszépen pihe puha mécsesekkel kirakott sztádadagonya.olyan minőségű sárral,hogy kenyérre lehetett volna kenni ,és valakivel megetetni tongue hangulatjel
Ezek után öröm volt a pontra érni ,és gyors ivással tovább is álltam.Tudtam jön a Bölcső hegy ,most tizenvalahánynál nem volt kunszt,a T100on viszont 75 körül kaptuk meg ..Felsétáltam rá közben persze előbbre kerültem kicsit ,mentem ahogy tudtam mert rengeteg idő elment ,Bölcsikéről lefele meg egy komplett vizmosás fogadott szinte seggen csúszva másztunk le a kis ösvényre hogy újra visszajöjjünk a dózerra.
De lefele megint csak nem tudtunk normálisan futni tipegés cuppogás csúszkálás,pedig milyen jó kis futható lejtő volt ez is a bejáráson .Aztán valahol Tölgyikrek után felismertem hogy már a piroson vagyunk egész meglepődtem ,lefele elkezdtem futni a köves medres részen folyt a viz a lábam alatt ,majd a Sikárosi rétnél mint a vadlovak gázoltam át réten .
Lámpák fényei mentek előttem ,nem álltam meg, semmilyen viz nem állithat meg gondoltam,és csak kocogtam tovább végig a piroson .utól értem Lupust is ,mondta nagyon jól megyek,de persze a p3 felfele Dkőre magam elé engedtem . picit vissza vettem a lendületből egyrészt kva nagy volt a sár ,másrészt meg kezdett leszállni a köd ,aztán mégnagyobb sár lett,és mégnagyobb meredek ,a munkagépek jól szétgányolták ezt a részt ez világosban is látszott.
Éreztem hogy nem fogok időben felérni ,és nem lesz meg a szintidő,pedig itt tényleg egészen sokan voltak körülöttem . Na de kéremszépen ezután jött a csoda ,mikor megláttam a fehér szalagokat keresztben micsoda szép szalagok voltak istenem szépen kihelyezve hogy NO vagyis nem kell lemenni a Thiriing körútra ,,hát ezt én nem hittem el,,3:25 volt akkor és nem kell lemenni ? Összetettem a két kezem és hálát mondtam Csányi csanya Lacikának ,,de tényleg van rá tanum is ..
Dobogókőn 21,3km gyorsan ittam ettem valamit innen aztán megint egy jó kis szaris rész jött,egyrészt baromi köd lett és bokáig érő sár,,néhol olyan krémszerü volt hogy komolyan házakat lehetett volna bevakolni vele .kupszi meg még két srác elmentek előre ,én tudtam merre kell menni nem hajtottam magam, igy megint egyedül lettem ,illetve egy kis japót utól értem a köves Vaskapu völgyben ,jött mögöttem egyem a szivét új fujtatott mint egy rossz gőzmozdony ,megkell hagyni brutál pára lett .. köd és pára ,és sár és csepegő viz a fákról,de valahogy mégis annyira szép volt,én örülök,hogy itt kezdtek el csicseregni a madarak .
Olyan dzsungel érzés volt .mikor kiértem az aszfaltra,és elindultam felfelé a bejárásból tudtam hogy majd jobbra kell letérni,de mégis tovább mentem mert szalag nem volt ,és festés sem ,igy jól felmentem sokat,,miután vissza jöttem és elkezdtem keresni akkor bentebb megláttam ,ott volt a rengeteg nyom is ,csak ugye az útról ezt nem láttam .A kis japót azon a nagyon köves meredeken értem utól újból ,már nem csak fújtatott ,hanem nyöszörgött nem tudom mi volt vele .
Klastromhoz 31,7km mire lecsúszkáltam,édes istenem ott is milyen volt az út már világosabb volt lehetett látni .Gyorsan ittam ,meg ettem aztán indultam felfelé,,A kis japó jött utánam majd leelőzött ,de én tudtam mi vár rám ,így szegény megint lemaradt .Pedig nekem is jó lett volna ha valaki van a közelembe ,de elhagytam nemtehetek róla .
Mire felértem a nyeregbe ,még vissza is néztem hogy jön -e mert persze szalag egy darab nem volt kint, hogy a zöldön kell balra elmenni,,nyilak sem voltak,,eztuán én is elbizonytalanodtam és topogtam ,és mint egy jó vadászkutya kerestem a nyomot,és így már tutira indultam tovább,két szalag is eldobva volt jó 500m a kereszteződéstől.
később két sántikáló futóval találkoztam ,ők feladták majd elértem a postás útra ahol szintén utól értem egy srácot ,magyarul beszélt de furcsán ,mintha vidéki lett volna, de mégsem ..Ő mondta nem forduljak oldalazva menjek egyenesen előre lefele a lépcsőknél .Leértem a faluba majd elindultam felfele a kolostorhoz, 39,8km nem tudom hány óra volt ,álomszép volt minden az egész diszlet az egész hely egy varázslat volt a vizes fűben ahogy mentem szólt az ének, ahogy miséztek a romoknál,
Nagyon hamar ittam ettem és indultam is,felfelé az ének egészen sokáig felhallatszott mentem csak mentem mikor egyszer csak zörejt hallottam ,a cipőmből csak azért nem ugrottam ki ijedtemben ,mert ráköttött a sár .
bozót futott lefele ,nem is tudom mit keresett ott,talán a frissitőponton volt és felment szurkolni, Ezután még hallottam az éneket ahogy mentem felfele, jó kis sáros agyagos rész jutott ide is..de utána egész jó kis ösvényt kaptam amit bejártunk marótig a multkor, Tudtam hogy sok lesz az aszfalt ,de ez most nem esett jól két futó is ment előttem az egyik egy lány volt.
Hamarosan kiértem a faluszélre Pilismarótra 47,4km km itt aztán Juci kezelésbe vett ,nem is ettem mást csak egy szelet kenyeret meg egy kolbászt ,de kértem még egy egész banánt is,,eddig csak zselét zabáltam hiányzott már valami normális cucc smile hangulatjel Sietve hagytam el a pontot addig ettem gyalogoltam gyorsan ,majd mikor a zöldön elindultam be az erdőbe. tudtam hogy ez nekem egy órámba fog telni. mentem mentem és még mindig csak mentem tapostam a sarat felfelé ,aztán mikor már vagy a 10 pisilésnél tartottam hallottam hogy jön valaki ,,Krisz volt az aminek egyrész örültem másrészt meg csodálkoztam hogy mit keres mögöttem,kiderült valahol körözgetett kicsit ,és szembe ment a mezőnnyel .
Na innen volt utitársam ,megmásztuk az utolsó meredeket ,és elindultunk lefele Dömösre,,,auuu ez ződ ,meg a sárga Lukács árok azért nem volt finom ,itt is volt hacacáré elég rendesen .Aztán mikor kiértünk Dömösre 57km szisziék gyorsan frissitettek minket ,és indultunk is felfelé,,Szépen nyugodtam mentünk ,fel a sziklákon ,de szerintem volt aki lent ment az ösvényen mert eléggé szét volt gányolva ,pedig a jelzés a sziklán ment ,miután felértünk a prédire nekem megint menni kellett ,Krisz előre ment majd ő állt meg ,és én mentem előre , kocogtam szépen majd jött is hamar Krisz , vártuk vajon milyen lesz az az új rész ,mert erre már nem volt idő bejárást csinálni,De kár volt várnom ennyire szar rész csak Lajosforrás volt ,, salakos sár ráadásul lefele még köves is volt apró gurulós , Kiértünk egy aszfaltos részre eléggé sok volt már ebből is ,utána viszont egy szurdokszerű ösvényen mentünk elég sokáig ,és már ezt is untam ,,,nem volt jó már semmi .innen megint aszfalt ,,,majd integetés messziről és ott volt a Lepencei pont . 67.7km

Innen rigó nekem szenvedés volt ,nem volt annyira meredek ,de mégis az uttalan út a hegyoldalba ,semmi ösvény csak egyszerűen részutosan kitaposva csúszva lefele hát brutás volt,,utána egy szurdokba mentünk finom csalánosba itt a talpam már eléggé kiázott a sártól ,megint pisiltem Krisz nem volt sehol pedig nem voltam gyors sztem ,,de próbáltam menni ,és remélni hogy felérek szintidőre ,de nem ment jobban a tempó.. Mikor kiértem a szurdokból nem láttam meszire lent Kriszt lemaradt szegénykém neki is volt épp elég baja már . egy család sétálgatott felfelé ,a fiatal lány épp a szalaghoz ért ami fejmagasságba lógott az úton elkezdte nézni,olvasni ..elengedtek jobbnak látták nem kérdezni ,mert 13:11 kor értem fel, 73,7km hez de már a sirás határán voltam ,ettől a vesszőfutástól .

Mikor Dolgos Gyurikék jöttek le ,itt tudtam meg hogy kaptak egy kis plussz időt ,igy pont befétem még a csipogásba,gyors szerviz kicsit nyúgös voltam ,,Zsuzsi az egyik, ganki a másik cipőmet vette le, saras volt belül,de nem kértem a tiszta cipő tiszta zoknit . pedig direkt ide küldtem ..nem vacakolok gondoltam ,igy is nagyon necces lesz nekem beérni ,,minden perc számit .Zsuszi hozta a levest egyél cllagom beladobott egy marék sajtott is ,bakker sajtos zöldség levest még nem ettem,de zabáltam gyorsba ,már az orromból is cérnametélt jött smile hangulatjel kértem még 1et Millers hozta baszták bele a sót ..cillagom megcinálod beérsz jajj jajj nem érek be ,de sietek nagyon ..indultam gyorsan ,,kupszi akkor jött pont ,még befért épp a szintidőbe ..utána Krisz jött ,de sztem ott kiszállt frown hangulatjel.Pedig nagyon nagyon szépen jött,tudom hogy neki is köszönhetek sok kilómétert,hiszen ő ment elől én csak követtem a tempóját,,néha sok is volt már nekem ,de csináltam ,és dicsért is .
Azt hittem az Apátkúti völgyben egy darab kő nem fog kilátszani a vizből,de egészen türhető volt a völgy,,sajnos azért bele bele kellett gyalogolnom itt is,,viszont az aszfalton szépen mentem ,,mikor leértem Visegrádra 82.8km megtöltöttem a tartályomat,és mentem is hamar,kupszi is beért,majd együtt mentünk felfelé a stációknál,,Kupszi ellépet ,én nem birtam jobban menni ,de még igy is a szaritempómmal egy csomó kirándulót elhagytam .
Aztán hátulról kiabálás cilllaaaagooom ,,hátra néztem és Krisz volt az ,,örültem hogy mégis jött .. Mikor felértem egy gyors mosdást engedtem magamnak,majd indultam hamar tovább,,fent a sorompónál Halmi ,és Szijj Zoli szurkoltak ,jó ilyenkor ismerőst látni ,,jól esett nagyon a szurkolás,,aztán egy rettenet saras rész lefele a rét után megint ,,kivánszorogtam belőle,és felfele szépen jóóó tempósan felgyalogoltam asszem futva sem ment volna gyorsabban már nagyon vártam papp rétet,és komolyan majdnem össze is omoltam mikor a létrán átmászunk ,és ott egy rét van,és én kerestem a pontot ,de semmi ,bassza meg ez még nem az a rét ,,ez nagyon rossz volt alig tudtam futni,de persze muszály volt kocogni mert telt a drága idő,,valahol már közel lehettünk mikor néhányan utól értek ...Edit ,és még vagy két srác,,teljesen kész volt mindenkinek a talpa .
De mikor kiértünk a dózerra és mondták,hogy Papp rétre le kell futni ,és onnan vissza jönni azt hittem öngyilkos leszek . 92.9km
Még szerencse hogy akik jöttek szembe mondták,hogy a szintidőt 30 p eltolták tovább vannak nyitva..Edittel érdeklődtünk ,hogy és a célidőt nem tolják e ki,de semmit nem tudtak mondani mert nem is volt térerőjük.. Aranyos lányok kifeszitették a lábamat,ültem az aszfalton Editnekis csinálták a lazitást,de persze már egy új bőrtalp kellett volna nekem inkább,Indultunk mert kevés időnk maradt,Editet láttam hogy kocog ,én is mentem utána ,de sajnos nagyon fájt a talpam .
Már előre féltem a lefelétől,hogy ott sem tudok időt hozni,mert lenyúzom a talpamról a bőrt.
Aztán mikor leértem a Vörös hegy aljába és elkanyarodtam jobbra szépen lassan megmásztam a Vörös hegyet .Most nem hivtam fel Endrút ,hogy beolvassak neki,mert a bejáráson már megkapta tongue hangulatjel bevallom,hogy le kelett ülnöm egy faágra amin átraktam a lábamat .Közben Vincám is hivott hol vagyok? ,,de itt is már csak nyöszörögtem neki ,meg néha térerő sem volt ,,Rengeteget hivott annyit szurkolt nekem ,örök hála érte . mindig mondta ne beszéljek ,,,de hát akkor nem tudok ugye panaszkodni,,abból meg akadt bőven ..hivott Laura is aranyos volt,,meg aztán a Vöröshegyről épp lefele tartottam mikor földim Balázs is keresett hol vagyok ?Mondom jövök lefele a piroson ,erre ő jajj még onnan vagy 12 kili,és elkell menni erre aztán arra,és mesélt valami kő hegyről is,,
Teljesen kész voltam, sehol senki baszkikám hát mindenki beért ? komolyan azért a T100on sokkal többen voltak körülöttem főleg a végefelé ,,de itt alig találkoztam valakivel. Mikor kiértem egy rétre akkor élesen jobbra elfordultam ,és kanyarogtam össze vissza frankó kis ösvény amúgy de nem most ,
Nagy meglepetésemre egy srácot értem utól futottam ám szépen lefele ,el is engedett ,kérdeztem mennyi lehet még,,erre mondta ugy 5km ,,aztán kiértem egy műútra azt keresztezve egy ösvényre,majd újra műútnál egy sorompó,,ezt már tudtam a bejárásról is ,na megindultam vérszemet kaptam van 30 percem beérni,és már Szentenrén vagyok ,pici emelkedő jött ,,itt bele gyalogoltam sajna,majd lefele kiengedtem a féket ,,úgy futottam mint aki most kezdte ,,akkor éreztem hogy a talpamról lecsúszik a bőr ,,de futottam féloldalasan közben kiértem a főútra,jött egy autó dudáltak kiabáltak,jött egy bringás kérek -e vizet ,,kértem tőle tök rendi volt,,majd a sarkon szó szerint kiugrott cékápeti ,és Csóka Bálint ,,cillagom baszod de kemény vagy ,,mikor megláttam má zúdult is a panasz ,bazmeg hulla vagyok ,,gyorsan rendbe rakott,hogy mi meg hogy, meg merre ,és hogy mennyi a kilóméter,akarom-e tudni ,,
Akarom ... azt hittem kettőt mond,,erre azt mondta 5,de az 6 is volt ,Totál kész voltam tőle.. nem birom ki ,ráadásul nem érek be,,de azért abban voltam titkon,hogy Petike nem tudja jól,mert én már bejártam ,és tudom mennyi innen,csak hogy mikor a kis hidhoz értünk,és én akartam menni a rét felé balra ,,akkor megkaptam a pofámba az arany utat ,basszák meg a sok gyémánt követ 110 kilinél emelkedő hova megyünk baszod ? Ezt mondta volna nekem a Balázs ?
hát én teljesen kész voltam,főleg mikor még mondta hogy fussak ,majdnem leorditottam a fejét ,de leszakadt a vizhólyagom,,nem baj ? jóvan de egy idő után nem fáj úgyse , ,csak azé nem estem neki mert nem volt erőm,de amúgy néha dühből ,nekiiramodtam lehet volt 7 perces is benne smile hangulatjel a talpam úgy fájt már hogy majdem meggyulladt tőle a cipő,,mikor érünk már aszfaltra ? ,,most meg ezt vártam ,,ezt hajtogattam,,Aztán végre valahára kiértünk,de még onnan is két kili volt,már lejárt a szintidő is ,de csak mentem hajtottam magam vitt előre a lábam..
Peti előre szaladt magamra hagyott a befutásnál,,közben Tündi is hivott hol vagyok mondom 500m ,,és tényleg ott vártak Szilviék Börcsökék Kristóf,meg még egy csomó idegen is kiabált,,nem is tudom kik voltak ,de csak futottam . Aztán megláttam a kaput ,baszki még áll ,és várnak rám ,én rájöttem rég ,,én ezt élvezem ezt a pár másodpercet a végén ,mert nekem ez a pillanatnyi mármor megért 20 óra 20 percet ..még akkor is ha nem vagyok hivatalos teljesitő ..