monique bringázás

2014.06.25 Szerda, 18:53:00

35.72 km

Pulzus

van egy kellően őrült barátom akivel beneveztünk utolsó pillanatban ironman váltóba :DD

igen a nagyatádira :) barátom nem tud úszni, és a futásból se mert sokat vállalni, annyira nem edzett még. szóval nekem lesz az egész 3,8km úszás meg 2x35km (2 részletben elvileg) bicikli meg 6 kör futás (ami 31,5 km elvileg).

így kell biciklit gyakorolni :) abban se voltam biztos h tudok-e 20km/h-t tartani ennyi távon :P  jó, azért gondoltam h az menni fog, de látni akartam mit tudok, mielőtt befizetjük a nevezési díjat :D

tehát a cél a 35km letekerése minimum 20km/h tempóval úgy h kellően lazának érződjön. még életemben sztem ennyit nem is bicikliztem lol.

jah trekking bringa, 14kg-os, közepes gumival.. nemtom minek hívják :) még tanulom ezt a biciklis témát..  meg bizony nincs se biciklis cipőm se semmi cool cucc amivel gyorsabb lehetnék. majd... havernak bezzeg oúti biciklije van és pedál/cipő/full bringás felszerelés is van neki :P

az útvonal: pünkösdfürdő u. gáton :) (meg mellette utcácska, oda lementünk a gát északi végén és akkor a déli végén meg fel megint). 12 kört mentünk, mert egy kör kb 3km volt majdnem. a bemelegedés volt 20km/h, utána 22,5km/h átlagoltunk 150-155 pulzus környékén, ez bőven tartható volt sokáig, érzésre. és aztán kitaláltam h az utolsó két kört húzzuk meg.. az utolsóelőttiben csak annyi volt a célom h 24-25-öket lássak az órán. az utolsóban maxosabban :)

a 24 meg is lett az utolsó előttire (lejtőn kanyarban stb felesleges és egyéb lefékezésekkel picit kevesebb az átlag). a pulzus ettől 165 körül (160-170). épp korrektül fenntarthatónak tűnt még. és az utolsó körben, nos, sikerült elkezdeni erősebb kilégzést is... :P 31 km/h-ig vittem a sebességet. vmi 29-es átlag körül lett.

a 23km/h unalmas, de a 30km/h-t már egész kezdtem élvezni :) élveztem h nyomom annyira h még előre is dőltem meg minden, tetszett a feeling.. :)) országútival tuti sokkal jobb lehet a feeling!!!! meg a sebesség is gondolom simán jópár km/h-val több lenne :D

jó egyelőre ezt a 30-at nehéz tartani a trekkingen.. a 28 még egész elviselhető volt, bár az sem egy hosszútávú sebesség lehet egyelőre sajnos. mert már ott is kellett a széndioxidot kihajtani kicsit (185-ig mehetett a pulzus akkor, nem néztem, utólag a grafikon alapján saccolom).

a 30-31km/h mellett 188-190 pulzus volt stabilan. 5km verseny intenzitásához hasonlónak éreztem. talán negyedóra ment volna még a biciklin, nem tudom.

jó hír: a combom (combfeszítők, igen) nem volt beállva utána. pedig eddig még mindig szétfeszültek biciklizés után, amíg nem gyalogoltam ki belőlük. de most max 1-2mp-re :) és az se olyan volt, mint régen :)

szóval jóóóó volt! feldobott az edzés! jó látni h az ironman váltón a 23km/h-t meg tudom ígérni, ami szintidőn belüli bőven. és úgy összességében kezd megjönni a kedv a biciklihez..

az biztos h csak az motivál ebben ha van vmi konkrét kézzelfogható elérendő cél, mint pl az ironman váltó most h ténylegesen beneveztünk :D meg a száguldás lehetne még cél, tehát h képes legyek gyorsan menni a biciklin hosszabb ideig is :) sztem ilyen 25km/h alatt nagyon unalmas sajnos :P

(...bár nem vészes végül is, érdekes h mindig van vmi amire figyelni kell, repedés az útban, kutya, gyalogos, futó, autó, kanyar, mittomén.. :DDDD)

aztán majd veszek országútit ha már tudok tartani 28km/h probléma nélkül :P ...najó de legalábbis akkor ha tudok ezen a trekkingen 25km/h-t 180km-en át úgy h ne dögöljek bele tehát futni is tudjak utána :P

most annyi tuning volt, hogy az edzés végén (igen, csak akkor..:D ez van) feljebb raktuk a nyerget. így már úgy érzem ki tudom nyújtani rendesen a lábam amikor alul van a pedál. jó érzés. és már elég biztosan ülök a biciklin ahhoz (meg a fel- és leszállás is elég biztosan megy), hogy ne zavarjon h feljebb van a nyereg, sőt mintha jobb érzés is lenne így.. :O igaz csak ilyen 100m-t próbáltam tekerni így. :)

midnenesetre állítólag ezzel is gyorsabb lesz majd a tempóm, h állítottunk a nyergen. és remélem akkor nem fog feszülni vagy égni a térdem felett ahol tapad a combfeszítő alja. (sajnos ezen az edzésen néha feszült, de csak néha pár pillanatra, szal nem zavart be semmibe sztem)

na, írhatok új edzéstervet magamnak biciklivel benne meg kis úszás is kell majd.. :) mellúszásban fogom lenyomni sajna, ennyi idő alatt már nem tanulom meg a gyorsúszás légzéstechnikáját rendesen sztem. :P

Pedál

Na hogy ment? :o)

Briel képe

Briel 3620 napja

Na de most már aztán beszámolót kérünk!!!!! :))))))

monique 3625 napja

hhehe ok :D :D

empirke képe

empirke 3625 napja

Húha, nem hittem volna, hogy triatlont látok itt hamarosan. De jól van, szerintem tök jó, ha valaki nem egysíkon mozog. Lehet, hogy ott leszek, mint szurkoló, de az is lehet, hogy egy "ezer fős" váltóban kapok egy kb 12 kilis etapot futni. A többiek mind gyorsak lesznek, úgyhogy én viszonylag korán futok majd, ha futok. Ha találkozunk, akkor majd megnézem milyen vastag a combod :P :D

monique 3631 napja

:D úgy írtok, mintha már túl lennék a versenyen :)

amúgy igyekszem még a verseny előtt vmikor felvinni az edzéseket.. elég érdekes élmény már az edzések is :)

korpaZASZ: pont a futás része érdekel engem is a legjobban :D

lacika76 képe

lacika76 3632 napja

Kíváncsian várjuk a beszámolót. :-)

korpaZASZ képe

korpaZASZ 3633 napja

Erre az atádra kíváncsi leszek. Nagyon közel van és nagyon nagy része jut rád a dolognak, főleg a végén a futás (mégha ebben is vagy magasan a legerősebb), nagy melegben, stb. Ha ezt megcsinálod, örök respekt :)

Czeglédi Ferenc 3635 napja

Pedig szivesen látnánk!

monique 3636 napja

...annyit edzek h felvinni sincs idő :D:D

köszi:))

Briel képe

Briel 3638 napja

Hű, ezt csak most olvasom, hogy micsoda tervek vannak itt!!! Aztamindenitneki! Hajrá!

monique 3645 napja

28-assal gyorsabb, érdekes.. még tanulnom kell ezt a bringatémát :)

na, hát nekem meg már most nagy a combom (genetika), szóval igazán leadhatná a teljesítményt :P

Hiver 3645 napja

nekem nagyonszéles nagyonterep gumi van a bringán, most nézegetünk vmi city-friendly gumit rá
28-assal meg gyorsabban lehet nyomni, de én se tudom pontosan, miért
meg persze hatalmas bringás combokkal még gyorsabban, de nekem olyan nincs, és nem is szeretnék :oP

monique 3649 napja

tomcsi: kösz a bizalmat ;D :P

sztem az 5km száguldozós versenynek is van értelme. megvan a saját feelingje a gyorsan futásnak, még akkor is ha szenvedős :)

Hiver: hú, nemtudom most a kerékátmérőt, de majd megpróbálom lemérni. mintha 28-as rémlene! ennek mi a jelentősége? nem értek még annyira bringához :/

ja és ha már kerék, ilyen "közepes" vastag gumi van rajta és barázdált. kb 2x vastagabb, mint a haver országútijának a kereke :) de elvileg nem vész, ennél vastagabb is létezik trekkingre asszem..  meg montira főleg :)

a montival sztem is nehezebb lehet a 20-as átlag, mint egy trekkinggel, az országúti bringáról meg ne is beszéljünk :D :D

én is szeretném azt hinni h a bringán több múlik, mint rajtam :)

persze azért izomerő/edzettség kérdése is. mármint általános keringési rendszer oké, de a bringán más izmok ill máshogy dolgoznak, és az a szűk keresztmetszet, h azok nincsenek hozzáedzve se izomerő, se aerob rendszer szempontjából. és persze a tekerés technikája is számít. ...bocsi ha triviális info ez mind neked :)..

Hiver 3650 napja

jó a tempó!
ennek a trekkingnek mekkora a kerékátmérője? Én a lánctalpas 26"-os montimmal bazinehezen tudok összehozni egy 20-as átlagot is, és vhogy azt érzem, több múlik a bringán, mint rajtam...

tomcsi képe

tomcsi 3650 napja

megcsinálod, nincs kétségem, főleg mert lesznek közte pihenők...bulinak jó...nagyobb az értelme mint 5 km-t száguldozni versenyen :-)

monique 3651 napja

Feri, köszi! ha van szembeszél, akkor lesz hátszél is, mert Atádon egy 35km-es körön megyünk elvileg. (a 75km-est az elején nem én biciklizem, szóval az nem játszik most szerencsére)
erős lábizom, hát, majd ezen még fejleszteni kell.

tomcsi: most abban mi van, hogy egy sima hosszúfutás előtt bringázok 2 részletben 70km-t? :)) az úszástáv az meg bemelegítés nekem.  honnan vetted, hogy nincs gyakorlatom hosszú úszásban? :)) mostanában nem úsztam, de attól még nem felejtettem el hogy kell :P nem vagyok gyors mellúszásban, de kb akármeddig megy. az meg szerintem teljesen jó cél, hogy belejöjjek kicsit a bringába, nem irreális a 70km sztem. még ha a szintidővel is fogunk harcolni a biciklin, mert sajnos a haverom se gyors. utána a futás, az meg majd megy ahogy bírom, végülis csak 31km. :D

jahh az igaz h eredménycentrikusság, de most próbálok nem arra gondolni h a dobogónak a közelében se leszünk. :D :P saját magamhoz mérve az nekem már eredmény lesz, ha ezen a "béna" biciklin letekerem a 70km-t egy bizonyos idővel amit most nem szeretnék megírni előre. :)

Kindl-t sajnos nem láttam. azt tudom h a spuriba szokott írni furi vicces cikkeket.. :D nem rossz értelemben mondom.

RemAti: ez egy váltó, nem egyéni, mit ugráltok? :) :P azt meg nyilván gyakorolni fogom előtte, hogy bicikli után futok. már most hétvégén is gyakorlom. nem egészen értem, mire gondolsz azzal, hogy egyszemélyes váltó. a barátom biztos h nem fogja tudni egyben megcsinálni, még nem gyors futó és úszni sem tud. én meg biztos h nem biciklizek végig 180km-t kellő háttér nélkül. :) az meg 1 hónap alatt nem lesz :)

oszanna: neem, az normális h biciklin alacsonyabb a pulzus. :) úgytudom kb egy 10-essel, de akár 15-tel is alacsonyabb lehet a laktátküszöb. nálam is ez nagyon igaznak tűnik. az hogy most tekertem másfél órát 150 körül, az sajnos nem jelenti hogy ugyanaz volt a terhelés, mint futva 150-en másfél óra. :) nekem is durva a 180, ha azt nézzük h mennyi ideig tudnám fenntartani. a 188 körüli pulzust tudom tartani azért egy darabig főleg hegynek felfelé, de egyértelmű h több benne az anaerob komponens, mint futásnál ugyanazon a pulzuson.

RemAti 3651 napja

Feri senki sem negatív. :)

oszanna képe

oszanna 3651 napja

Rögtön 35 kili, szép, egs! :D Jó a bringázás is, kis keresztedzés futás mellé. ;)
Érdekes a pulzus szempontjából is; ha jól értelmeztem, neked kb. úgy alakul, mint futásnál. Nekem viszont bringán más értékek jönnek ki, mint futva. Biciklizve már a 180 elég durva, 190-hez meg erős hegymenetet kell mennem, ehhez képest ezek az értékek futva sokkal hamarabb, érzésre könnyebb intenzitású futásnál megjelennek. Szóval nekem biciklizve nem megy fel annyira a pulzus, mint futva. :P
Sok sikert Nagyatádra! :)

Czeglédi Ferenc 3651 napja

Fiúk! Ne legyetek negatívok, én biztos vagyok benne, hogy Mónika kiválóan helyt fog állni!!!

RemAti 3651 napja

Egyetértek Tomcsival. :) Bátor vagy Atáddal  kapcsolatban. Ahogy olvasom lehet, hogy a végén egy személyes váltó lesz. :)  Van egy kollégám ő így lett még a hős idökben vasi vasember, de a futásról mint a kínok kinja emlékszik vissza. Amúgy én duatlon szeretnék először váltóban. A futást vállalom.

tomcsi képe

tomcsi 3651 napja

jó ez, valahol el kell kezdeni...de nem hinném Atádnak kéne annak lennie :-)

mivel te eredménycentrikus vagy, és gyakorlatod sincs a hosszú tekerés és úszásban, hízelgő ugyan az Ironman még váltóban is, túl sokba fáj...viszont ha megfog a hangulat hamar átállsz majd a rövidebb száguldozásról az egyéni Ironra :-)

tegnap volt a digin Kindl Gábor, ultratriatlonistának titulálták, pedig inkább mondanám hosszútávú triatlonistának...de érdekes volt...bár inkább magát reklámozta...kétségtelen, a laikusnak meggyőző volt...

Czeglédi Ferenc 3651 napja

Ez igen! Le a kalappal! Szuper vagy ebben is!!!

( zárójelben jegyzem meg, hogy sajna van a világon szembeszél is, és ott tartani a célsebességet már jó kis móka, mondjuk egy jó biciklivel, és jó erős lábizmokkal ott is tartható)

Minden elismerésem, ebben is ügyes vagy!!!!