monique futás

2014.03.06 Csütörtök, 22:07:00

Sport


(edzés)

Edzés ideje

01:05:06

Távolság

14.02 km

Tempó

04:39 p/km (12.92 km/h)

Pulzus

Átlag
172
Minimum
0
Maximum
198

Edzésleírás

tetszett az edzés így h nem hajtottam magam :) és egész jól ment, de sztem nem 100%-os állapotban. emiatt azt jónak értékelem, hogy a 4:18 tempó félmaratoninál nem érződött erősebb tempónak és talán objektívan (pulzus) sem volt erősebb! az úgy 1:31-en belüli fm :)

 

de a 4:15 tempó (1:30-on belülihez) , az vhogy már picit más érzés volt, bár nem volt nagy a különbség. hát nemtudom, érdekes. az lesz a kihívás h stabilan oda dolgozzam le ezt a tempót, ahol egy nem 100%-os napon is úgy érzem h jó sokáig futnám relatív könnyen :) és a pulzus se menne 185-ön túlra :)) szóval ez a cél.

 

még annyit h mehetett volna a 3x2000 egyben, teljesen simán megoldható lett volna fizikailag:) de úgy gondolom h egyelőre nem kell olyan erősen edzenem... jó nem lett volna durván erős, de akkor is, a fokozatosság a jelszavam idén :)) ja, és, ugyanilyen pulzuson/terhelésérzet mellett, ha a 2000-ek átlagtempói 5mp-cel gyorsabbak lettek volna, na arra mondtam volna h jóóó nap :D

Edzésszakaszok

Idő Táv
(km)
Tempó
(p/km)
Seb.
(km/h)
Szint
(m)
Minimum
pulzus
(bpm)
Maximum
pulzus
(bpm)
Átlag
pulzus
(bpm)
00:21:04 4.35 04:51 12.39 0 0 175 157
00:08:36 2 04:18 13.95 0 0 188 182
00:02:12 0.42 05:14 11.45 0 169 0 173
00:08:31 2 04:16 14.09 0 0 190 186
00:03:42 0.76 04:52 12.32 0 171 0 177
00:08:18 2 04:09 14.46 0 0 198 190
00:12:43 2.49 05:06 11.75 0 0 0 171
Új edzésszakasz

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!

18 hozzászólás

monique képe

monique 3759 napja

köszi. a sok futó inkább jó, mint rossz, az időjárás és a megfelelő rápihenés a kérdés :) azt hiszem ez utóbbihoz még nem értek eléggé

korpaZASZ képe

korpaZASZ 3759 napja

Szépek az edzéseid, igazából majd a versenyen derül ki, mi most a FM-i formád, ott bejátszik több tényező is (sok futó, időjárás, versenydrukk), ami kedvezően és negatívan is hathat. De a futásaid tényleg bíztatóak!

monique képe

monique 3759 napja

...de komolyra fordítva a szót. igen, én is az a típus vagyok, akinek érzésre jobban megy a versenyzés ha fut gyorsat edzésen is. persze van biztos akinek jól esik a versenytempó gyakorlás nélkül is, pusztán alapozó edzésekből, de az nem én vagyok.

mondjuk az is tény, hogy bármennyire szarul is esett izomzatilag versenytempó úgy ha csak sok lassút futottam előtte, ugyanakkor hihetetlen PB-re voltam képes. szóval a fenetudja. ;)

monique képe

monique 3759 napja

köszi mindenkinek! :))

 

RemAti: köszi. előbb-utóbb biztos :D

 

lacika76: meglepne, ha nem így volna... :DDDDD

lacika76 képe

lacika76 3760 napja

Ezek jó kis edzések. Személyes tapasztalatom, hogy ha RT-t, vagy iramjátékot futok, akkor sokkal jobban mennek a versenyek.

RemAti képe

RemAti 3760 napja

Ez egy nagyon jó edzés. Nem kell ezen változtatni és benned van 1:30 belüli idő a gyorsabb tempók alapján.

TiGör képe

TiGör 3760 napja

Empirkével teljesen egyetértek. És igen, nekem pl bőven laktát küszöb fölött van a fm átlagpulzus. Jó lesz az a félmarcsi, az okos edzés meghozza a gyümölcsét. :)

monique képe

monique 3761 napja

....uppsz, véletlen lenyomtam a törlés gombot, de jó h ilyenkor vissza lehet aktiválni. nem rossz :)

monique képe

monique 3761 napja

nem

Czeglédi Ferenc képe

Czeglédi Ferenc 3761 napja

Legyen akkor 4%! Szavazunk róla! 1 Igen,

monique képe

monique 3762 napja

abban egyébként igazad van hogy azon lehet örvendezni h ez a téma h 1:31 vagy sem :D

monique képe

monique 3762 napja

Feri vmit félreértettél :) azon nem vitatkoztunk, hogy 1:29 vagy sem. legalábbis én azt írtam hogy egyelőre nem 1:29, és szerintem te is ezt.

 

az 5%-os szórást becslésben soknak tartom :) az úgy számolom olyan 10-15mp/km különbség tempóban, nagyon nem mindegy. én ennél pontosabban igyekszem.

 

nem értelmezted jól soraimat, nem pusztán egy 2km-es futásból becsültem a dolgokat. de nem fogom harmadszorra is leírni ezeket.

Czeglédi Ferenc képe

Czeglédi Ferenc 3762 napja

Jaj Mónika! Nagyon negatív vagy! Ne sírjál, inkább örvendezzél, hogy most azon "vitatkozunk", hogy 1.31, vagy 1.29 lesz a végeredmény! Nem sok leányzó tudja ezt megcsinálni!

Mónika drága! Hol írtam le azt, hogy úgy becslünk versenytávot, hogy lefutjuk a verseny tervezett távját? Sehol! Én azt nyöszörgöm (nagyon kitartóan), hogy 7,5 km-en alapuló becslés már közelítően jó, de a 10 km-es távon alapuló tempóbecslés véleményem szerint plusz-minusz 1- 2%-os pontosággal meg tudja mondani a félmaraton végeredményét!( Tehát véleményem szerint most valahol 4.12-4.20 között lehet majd a félmaratoni eredményed! Ezt főleg a te becsléseid alapján mondom!) 7, 5 km, véleményem szerint kb. 5%-os szórással.

Némi fönttartással értek egyet, konkrétan a 2 km-es résztávon alapuló számítással nem értek egyet ( remélem jól értelmeztem soraidat), a 7,5 km-en alapuló számítással nagyjából egyetértek

Tehát tessék szépen mosolyogni, már lehet próbálni a befutó szép mosolyodat, meg a gratulációfogadó mosolyodat!!!

monique képe

monique 3762 napja

Feri: igazán értékelem a jószándékod, de amikor ilyeneket írsz, hogy 7,5km után még 2x annyit kell futni a félmaratonon, akkor sírni lenne kedvem: versenytempót NEM úgy becslünk, hogy lefutjuk a versenytávot versenytempóban edzésen.

amúgy kösz a biztatást, de akkor mégis egyetértesz a tempóimra vonatkozó analízisemmel? :D

 

empirke: köszi neked is :) vhogy így láttam én is:) a laktátküszöböt attól függ hogyan definiáljuk de igen, ha minden jól megy akkor min. a táv felét tudom 190-esekben futni. :)

Czeglédi Ferenc képe

Czeglédi Ferenc 3762 napja

Mónika drága:

1. Akár sima, akár fordított, akár bemelegítettél előtte akár nem, akár hamar visszatért a pulzus akár nem, akkor is csak 2000 méter.

2. A 7,5 km már nem kevés, de onnan még kétszer annyit kell futni egy félmaratonon, az pedig sok...

3. Ebben viszont tökéletesen igazad van!!!

Összefoglalva, nagyon-nagyon közel állsz hozzá, hogy 1.29.59-es félmaratont összehozzál ( bárcsak én is ott lennék ahol te...) Szurkolok, hogy összejöjön, hajrá Mónika!!!

empirke képe

empirke 3762 napja

Ez már tényleg klassz tempó, úgy gondolom ez a 4:18 reális lehet FM-on, ott abszolút rendben volt a pulzusod, nem ugrott ki, a 4:15 is meglehet egy jó napon, ha elég erős vagy fejben is, mert 1:30-at lehet tolni laktátküszöb fölött is, van aki képes rá. Lehet te is. (én nem) 

monique képe

monique 3762 napja

1) ez nem sima 2km, bemelegítettem előtte nem lassú tempóval és egyébként is baromi hamar visszaállt a pulzus a kocogós szakaszok után. 2) korábban futottam már ilyen tempót párszor 7,5km-en...... 3) ismerem magamat és a pulzusomat. neked nem megy h futsz tempósat és pár km után már tudod, hogy ez mennyire lesz fenntartható? érzésből meg a pulzusból. 

egyébként félreértetted mert nem "éreztem meg" a 2. szakaszt, csak a harmadikat picit, de azt sem nagyon, fenntartható volt még az érzés, kivéve amikor a 4p-es körüli volt a vége, persze. szóval az a harmadik, az 10k tempó és félmaratoni tempó között volt valahol :)

a másodikból annyit éreztem csak, hogy ennél gyorsabb tempóban nem (vagy nem biztos hogy) menne a félmaraton még. a pulzus is pontosan ezt támasztja alá. ha 4km után adott tempóban kb ez a 186-os pulzus van, az kb pont a félmaratoni intenzitás nekem. a 4:15 határeset a 187-tel.

szóval ez alapján jön ki az az 1:31, és az hogy 1:30-on belül meg még nem, legalábbis nem abban a formában-állapotban amiben futottam ezt az edzést.

 


ennél alaposabban nemtom elmagyarázni :)) egyébként is kérdéses, hogy szerinted miből lehet levonni "megalapozott következtetéseket" az edzéseimnél, annyira másképp állsz hozzá a tempófutáshoz is pl.. én nem fogok 10km-en edzésen rendszeresen félmaratoni tempót futni, nemhogy gyorsabbat. max time trial de az is csak verseny helyett, nem rendszeresen sima edzésnek.

Czeglédi Ferenc képe

Czeglédi Ferenc 3762 napja

Mónika! Itt nem értek veled egyet, mivel a 4.18-as tempó nagyon elismerésre méltó, de csak 2 km-en toltad, és onnan még nagyon messze van a félmaraton, tehát nem lehet megalapozott következtetést levonni ilyen csekély táv esetén. A következtetésemet alátámasztani látszik az is, hogy a következő szakaszon mindössze 2 mp volt a különbség, és mégis megérezted, pedig nagyon csekély az a 2 mp/km!

Véleményem szerint ha 10 km-es távon tudod tartani végig a 4.18-as tempót abból lehet levonni megalapozott következtetéseket, de 2 km az nagyon kevés!

Felszerelések

Nike Zoom Structure+15 1st narancs w
Garmin 910XT