Edzésleírás
Hungária utca- Alkotmány utca- Klimó György utca- Bartók Béla utca- Bárány utca- Székely Bertalan utca- meredek lépcső- jelzetlen gyalogút- Székely Bertalan utca- Ángyán János utca- Mandulás- P3- jelzetlen ösvény- P3- Misina- S3- Mecsek-kapu- Hunyadi János utca- lépcső- Péter utca- Hunyadi János utca- Alagút- lépcső- Kálvária utca- István utca- Nyúl utca- Szőlő utca- Z+- P- Dömörkapu- S- Tettye- lépcsős sétány- Balázs-pihenő- jelzetlen gyalogút- Z4- Miléva út- jelzetlen ösvény- Kiss József utca- Tettye utca- lépcsők- Tettye utca- Kálvária utca- Meredek utca- Papnövelde utca- Káptalan utca- Janus Pannonius utca, sétány- Szent István tér- Ferencesek utcája- Hungária utca
Ma elindulás előtt - az utóbbi időben szokatlan módon - beállítottam a Polaron a tervezett edzés pulzustartományát. A helyi kalkulátorba nagyjából, emlékezetből írtam be a nyugalmi (50 bpm) és a maximális (194 bpm) pulzusértékeket, majd 60% és 70% közé ("regeneráló edzés") lőttem be a határokat: 136 bpm-től 151 bpm-ig.
Két fontos oka volt ennek:
- A szombati hetvehelyi kirándulás nem igazán sikerült: meglepő mértékben amortizáltam le magam. Ezért mindenképpen egy kis regenerációs mozgásra volt szükségem.
- L@zy sporttársam vasárnapi Cserhát 50 teljesítése a gyönyörű szintmetszet-pulzusgörbe összefüggéssel kiváncsivá tett: vajon ezzel az átlagpulzussal én milyen sebességre vagyok képes?
A kis kalkulátoromba pepötyögve az adatokat erre jutottam: (Cserhát50/Pécsi Köröcske)
Time [h:m:s]: 05:56:14/2:38:41
Distance [km]: 49.120/16.830
Elevation gain [m]: 1226/819
Average pulse [bpm]: 142/142
----
Average elevation [%]: 2.50%/4.87%
Raw time [s]: 21374/9521
Raw speed [km/h]: 8.27/6.36
Modified distance [km]: 61.380/25.020
Modified speed [km/h]: 10.338/9.460A kis tudománytalan elemzésem szerint tehát Laci kb. 10 százalékkal hatékonyabb nálam. Érdekes játék a számokkal. :-)
Idő | Táv (km) |
Tempó (p/km) |
Seb. (km/h) |
Szint (m) |
Minimum pulzus (bpm) |
Maximum pulzus (bpm) |
Átlag pulzus (bpm) |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
02:38:41 | 16.82 | 09:26 | 6.36 | 851 | 91 | 170 | 142 |