monique futás

2013.04.02 Kedd, 13:53:00

Sport


(edzés)

Edzés ideje

00:36:49

Távolság

8.04 km

Tempó

04:35 p/km (13.10 km/h)

Pulzus

Átlag
171
Minimum
0
Maximum
199

Edzésleírás

szóval idei első résztáv a vivicitta 10k jegyében :). 6x830m + 3p pihenőkkel. jól ment, elégedett vagyok! bár elgondolkoztam azon h mikor lesz már ez a tempó nekem ennél picikét lazább aerob szempontból:)) lábaknak se pörgős ez a 4:00, jobban hasonlít 4:20-ra, inkább a 3:40-3:50 ami kellemesen pörgős.

 

a pihenőkben sétálgattam, mert így is egész magasan maradt a pulzus sokáig, a végére már 1,5 perc kellett, hogy 170 alá essen és 2,5 perc kellett, hogy 150 alá essen. ha kocogtam volna pihenőnek, nemtom mi lett volna, lement volna-e 170 alá valaha :) gondolkozom h csinálhatnám úgy, h séta amíg lemegy 170 alá és aztán kocogás. vélemények erről??

 

szerencsére a múltkori izé a bal lábfejemnél rendben volt. maradjon is így:) feltűnt még amúgy az, h a combfeszítőnek ez a tempó könnyebb, mint a lassabb... :P ez már inkább combhajlítót dolgoztat vagy nemtom. :)

 

(az edzés átlagpulzusában benne vannak a pihenők is)

Edzésszakaszok

Idő Táv
(km)
Tempó
(p/km)
Seb.
(km/h)
Szint
(m)
Minimum
pulzus
(bpm)
Maximum
pulzus
(bpm)
Átlag
pulzus
(bpm)
00:11:57 2.23 05:22 11.20 0 0 162 176
00:03:24 0.83 04:06 14.65 0 0 196 189
00:03:20 0.83 04:01 14.94 0 0 198 187
00:03:16 0.83 03:56 15.24 0 0 199 191
00:03:23 0.83 04:05 14.72 0 0 198 190
00:03:19 0.83 04:00 15.02 0 0 198 190
00:03:22 0.83 04:03 14.79 0 0 197 189
00:04:48 0.83 05:47 10.38 0 0 176 167
Új edzésszakasz

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!

20 hozzászólás

monique képe

monique 4096 napja

ha bitang keménynek érzed, akkor figyelj oda arra h biztos nem futod-e túl gyorsan, sztem 3x4km-t max félmaratoni tempóban érdemes.

lacika76 képe

lacika76 4096 napja

Ha lesz majd időm, akkor kipróbálom a különféle résztávozás hatásait.

Én egyelőre a 2-3x4km-est alkalmazom. Ez igen hatásos, de bitang kemény tud lenni. :-)

monique képe

monique 4098 napja

tök nyugodtan írj, nem szemetelés ez :) amúgy egyetértek azzal, amiket leírtál, csak én lusta voltam ilyen szépen kifejteni :)

 

más, nekem a betonos érzés nem jellemző résztávozáskor, viszont hosszabb távon már volt régebben pár versenyen de ettől még tudtam tovább menni érdekes módon meg el is múlt, szóval lehet h ez vmi másféle beton volt :) (a megpusztulás, az tud ismerős lenni azért. :P )

oszanna képe

oszanna 4098 napja

Nem kötekedni akarok, és nem is szemetelem tovább monique edzését, de ezt még muszáj leírnom. Én elhiszem, hogy esetleg van olyan, akit hajlamosít a sok résztáv, de szerintem az esetek többségében ez nem igaz. Eleve, az ember normál esetben tudja, hogy ez nem 1-2 km, hanem mondjuk 21 vagy 42 vagy több lesz, szóval nyilván ennek megfelelően veszi fel a tempót, mert van annyira felkészült és van annyi esze, hogy meg tudja különböztetni az 1 km-es és a 10 km-es tempóját. Különben meg, aki komolyan vette a résztávozást, annak meg sem fordul a fejében, hogy hosszabb távú versenyeken azzal a tempóval fusson. Szóval sajnálom, ez nem volt túl meggyőző érv számomra.
Az persze előfordulhat, hogy az első 100 m-en kicsit gyorsabb, de ez szerintem nem a résztávozástól van, hanem mert viszi előre a tömeg, a versenyszellem, az izgulás az egyént. Abba nem akarok belefolyni, hogy kell-e vagy nem a résztáv, mindenki döntse el szépen magának - nekem kell, mert használt, és igen, 21 km-nél is; nem rohantam el miatta az elejét, viszont képes voltam nagyobb sebességet felvenni a végén a hajrában+amúgy is jólesik néha máshogy futni. :)
Persze, aki nem akar, ne résztávozzon, nem is kell mindenkinek, de nem is kell bűnösnek meg feleslegesnek kikiáltani, mert nem az. :P

oszanna képe

oszanna 4098 napja

Ez érdekes, bár nyilván mindenkinél máshogy van. :) Nekem "rozoga" érzés még nem nagyon volt, inkább mindjárt megpusztulok vagy betonból vannak a lábaim érzések szoktak jelentkezni. ;)

monique képe

monique 4098 napja

csak nem esik jól === mármint a rozoga érzés nem tetszik

monique képe

monique 4098 napja

ja meg utána a levezetés is rozoga érzés az izmoknak :D de csalóka, mert ettől még ugyanúgy tudok gyorsítani újra. csak nem esik jól. és a pulzus meg nem megy le 170 alá, sőt 175 alá se nagyon :)

monique képe

monique 4098 napja

oszanna: amúgy én le tudok váltani alapból kocogásba, mert azért annyira nem halok bele, csak az izomzatnak fura érzés, olyan "rozogának" érződik a lassú kocogás közben két gyors között - próbálgattam most pénteken is.

monique képe

monique 4098 napja

oszanna: aha, hát, másokat nézegetve neten, úgytűnik ízlés kérdése leginkább... vagy lehet h tényleg lustaság :))))

 

Feri: hogyhogy mi értelme egyszerre? bevett, szokásos módszer gyorsítós időszakban az hogy 1 résztávos, 1 tempófutásos edzés (netán +1 résztávos a profiknak.....). ha már olyan szavaknak utánaolvastál, hogy tempóállóképesség, olvass a VO2max-ról is! :) nem ártana.

 

én elég hamar érzem h magas a pulzusom ilyen tempónál. :P meg van gps-es órám, tudok tempót nézni verseny elején is... amúgy ez az elfutás is biztos egyéni dolog.

Czeglédi Ferenc képe

Czeglédi Ferenc 4098 napja

Lillák ez a futása kb. 1 éve volt.

Viszont a hosszútávú tempó állóképességedet biztos, hogy nem résztávozással éred el, hanem tempófutással. Ilyenkor az is felvetődhet, hogy tempófutásnak, és résztávnak egyszerre mi értelme van? Szerintem tök mindegy, hogy te 1 km-es távon milyen tiszteletreméltó tempót tudol elérni, még 5 km-es verseny esetében is vannak kétségeim, 10 km fölött szerintem totál értelmetlen. Egy 5-10-21 km-es versenyt az dönti el, hogy milyen hosszútávú tempóállóképességed van, nem pedig az, hogy milyen gyorsan tudol lefutni 1 km-et!

Igen hajlamosít elfutni az elejét, mivel hozzászokol ahhoz, hogy a 3.50-es tempót milyen szépen tudod tartani 1-2 kilin, és versenyen, főleg induláskor ott van a fejedben, hogy hiszen a 3.50-4 perces tempó nem is olyan gyors, tudod tartani, tudod is a legelején, csak mivel akkör csúcsra jár a szervezet az be fogja nyújtani a számlát később...ezt persze fegyelmezett futással el lehet kerülni!

oszanna képe

oszanna 4098 napja

Szép futás lett, jó kis tempók! ;)
Én mindig sétálok 2 résztáv között, bár lehet azért, mert annyira kihajtom magam, hogy utána a kocogás nekem bőven sok lenne. Vagy csak lusta vagyok. :P
Nem értek egyet azzal, hogy a résztávozás "hajlamosít" elrohanni a félmaraton elejét. Szerintem nincs összefüggés a kettő között. Mikor heti 3 gyorsító futásom volt vivis félmaraton előtt (más verseny is volt, arra kellett), akkor sem futottam el a félmaraton elejét, sőt, időt javítottam(bár ez nyilván mástól is függ). :)

monique képe

monique 4099 napja

...jómondjuk náluk a 4-es is lassú. de úgy képzeltem valamiért, hogy a résztáv tempójához képest valami kétszer olyan lassan megy az ember ilyen esetben.

monique képe

monique 4099 napja

amúgy az a dzsoggolás nemtom pontosan mit jelent:) nagyonlassú kocogást, gondolom, de félprofiknál láttam már h a 4-5p-est is annak hívták:D:D

monique képe

monique 4099 napja

mikor volt lillának utoljára 6p-es tempó?? :)))

nekem ez kocogás nélkül is elég nagy kihívás, de lehet h nem kéne a pulzusnak lemennie 140-re, mint itt tette a pihenőknél. nemtom.

amúgy képzeld el, 10km-re készülök :P vivicitta 10km ápr. végén. meg eötvös 5km-re máj. elején.

egyébként szerintem van jelentősége még ultra esetében is h mennyire vagy gyors rövidebb távokon, csak éppen nem az az egyedüli faktor, a hosszútávú állóképesség nélkül ugyanis sokat tényleg nem jelent.

 

lacika76: a séta megvolt, persze, csak azt nem írtam be. nem futottam el egyébként ahogy láthatod :) anaerob alatt mit értesz, LT feletti vagy VO2max feletti? utóbbira azt mondanám, hogy azt csak rövid szakaszokon 10-30-90 mp-ig teljes hosszú pihenővel közte és csak futóforma/hatékonyság javításához (repetition training a neve angolul), LT feletti azaz 90-100% VO2max esetében elvileg 3-5 perc hosszúak legyenek a szakaszok, a pihenő köztük szintén ennyi, ha már nagyon edzett vagy akkor lehet kevesebb is. pulzus: pásssz...

hogy érdemes-e neked? nemtom, gyors félmaratonhoz végül is jó lehet.

lacika76 képe

lacika76 4099 napja

Szerintem az a lényeg, hogy ne megállás legyen a távok között, hanem legalább séta.

Különben ez az egész résztávozás egy elég érdekes dolog. Nagyon könnyű elfutni, de ha ráérzel, akkor bár igen kemény, jó érzés a végén, hogy ezt is tudod.

A rövid résztávok szted mennyire mennyenek anaerobba? (pulzus, időtartam)

Most jut eszembe, hogy dzsoggolni szoktak a résztávok között kb. annyi ideig, ameddig a gyors is eltartott.

 

Én már jó régen futottam rövidebb résztávokat, de lehet ezt is érdemes lenne, szerinted?

 

Czeglédi Ferenc képe

Czeglédi Ferenc 4099 napja

Jogos a két pont! Véleményem szerint az lenne a lényeg, hogy úgy érjél el minél jobb tempót, hogy a két résztáv között ne legyen teljes leállás, hanem csak kocogás, hiszen így nagyobb a kihívás, és nagyobb teljesítményre kényszeríted a szervezetedet, de kellene egy pulzuskontroll is, tehát gyorsnál mi fölé nem mehet, lassúnál pedig el kell érnie azt az értéket.

Lillának volt olyan nagyon nehéz résztávja, hogy 2 km felvezetés 6 percesben, majd 1 km 4 perces gyors, majd 400 m 6 perces lassú, majd 1000 m 4 perces, majd 400 m 6 perces, ezt 10 alkalommal megcsinálva. Én amikor csináltam nekem 1 km laza 5.30-6 perces volt, majd 1 km 3.50 környéki, majd ismét laza, összesen 3-4 gyors szakasszal.

De mint ahogy leírtam a résztávozás véleményem szerint max 10 km-es versenyig használható, ha hosszabb versenyre készülsz totál értelmetlen, mivel semmi jelentősége egy félmaraton esetében, hogy te milyen tempóban tudol 1 km-et lefutni! Sőt hajlamosít elfutni nagyon az elejét! 10 km fölött sokkal-sokkal nagyobb jelentősége van a 5-10-12-14-16 km-es tempófutásnak, adott pulzuszónán belül, lehetőleg, vagy enyhén fokozó tempóval!

Véleményem szerint!

Én soha nem szoktam résztávozni!

monique képe

monique 4100 napja

180=170

monique képe

monique 4100 napja

köszi!

 

Feri: de akkor meg nem megy le a pulzus 180 alá se, szerintem... szóval szerintem ki fogom próbálni ezt h séta amíg leesik 170 alá és akkor kocogás. hacsak nincs valami konkrét ellenérv, tehát a puszta véleményt érdemes lenne alátámasztani valami érveléssel :)

majd növelem, nyugi.

lassukapitany képe

lassukapitany 4100 napja

Jó gyors vagy! :)

Czeglédi Ferenc képe

Czeglédi Ferenc 4100 napja

Szép volt Mónika! Az én véleményem szerint maradjon laza kocogás.

Kérdezem, hogy 1000 méterig nem növeled-e a résztávok hosszát?

Felszerelések

Asics gt 2000 w
Garmin 910XT