forgi túra

2013.01.27 Vasárnap, 09:34:00

24 km Szint: 745 m

IMára nem terveztem YT-t. Csak egy nyolcast.

Egy NagyNyolcast.

Útvonal: Nagykovácsi - Kutya-hegy - Nagy-szénás - Nagykovácsi - Vörös-pocsolyás-hát - Tarnai-pihenő - Anna-vadászház - Nagykovácsi

Azt hiszem ezt a túrát nem tenném ki a (valóságban nem létező) dicsőségfalamra. Ha a tempót megnézem, szánalmas. Még is azt kell mondjam, egy fél pillanatra nem bánom tettemet. A túrán elpőnevezéssel lehetett indulni, szóval nem erős felindulásból indultam el. Bár az időjárási viszonyokat látva elfogott némi aggály. nem tudtam, milyen útviszonyok várnak majd. Nos azt kell mondjam, a képzeletet felülmúlta a valóság.

nevezés, indulás. Nosza gyerünk WC-re indulás előtt. Ha a nevezési helyen mentem volna, lehet, most is ott állnék sorba. Így hát bementem egy kisboltba, merre van egy mellékes. Mert ez nem mellékes. Persze, tökéletes lett volna a természet lágy öle is, de mégis. Persze az óra ketyeg, de nem számít. A reggeli időkép nézés után tudtam, futásról szó sem lehet a részemről, kisebb szakaszokon sem. Elvégre, ha beizzadok, s csak túrázva megyek tovább, az nem sok jót igér. A Kutya hegy előtt vadkerítésm végén, ismerősök támadnak hátulról. Nini Yoyo és Páty is ezt a helyet választották, igaz ők bezzeg futnak. (Micsoda véletlen találkozás. Nem is tudom, hogy kerülhettek oda. A kerítés végén búj, búj zöldág, akarom mondani a hótól fehér aranykapú. Aztán pont. S ahogy a pontőr mondja csokispálinka (azaz Ritter Sport minden szinten és jófajta házi. Megkóstálom. Akkor még nem sejtettem, kell a szívmelegítő a következő részre. Irány a Szénás. Menet közben csodálatos a kilátás, ide érdemes visszajönni más időben is (Ez mondjuk igaz az egész útvonalra). na itt aztán kiderül lehet elfelejtettem gyónni a rajthelynek álcázott plébánián és GAIA is dühös rám. Van itt, sok minden azaz jég, tükörjég, meg letoposott hó. A tempóm az az egyet előre, majd felet vissza szekcióba jut helyenkén. Volt olyan túrázó, aki azt kérdezte, miért nem veszek bakkancsot. Majd bevallja a tükörjégen ő is csúszik. Másik amberke azon sopánkodik, hogy otthon hagyta a hágóvasat. Felérek. A látvány mindenért kárpótol. Eszembe is jut, hány és hány ember megy úgy egzotikus helyekre, hogy azt sem tudja, itt mi minden van. (Bár utólag bevallva, ma ez a hely is egészen egzotikus. Bár itt nincs pálmafa, és furdörucis lányok sem. Vagy ha mégis, akkor arra még felvettek pár réteget.

Előre tartottam a lejöveteltől. De itt is felülmúlja a hely a képzeletemet. Helyenként lemegyek pókba, illetve nadrágszárcsúszóba. Két lábon járva nincs sok esélyem. Megjegyzem, valahol úgy gondolom ezen az úton bizony a Trabucco tudásának határait is feszegettem, nem csak a sajátomét. Persze nem ez lenne az eslő tévedésem. Leérek Nagykovácsiba. Felhívom Pátyot, mi várható a következő szakaszra. Utólag megvallom, megfordult a fejembe, hogy ez ma nulla azaz karika lesz és nem nyolcas. A tempómról annyit, igaz WC-vel, de durván az első 8 kilit 2,5 óra alatt tettem meg. Lehet ez pályarekord, igaz nem pozitív értelemben. Zoli menyugtat a további szakasz már jól járható. Na akkor folytassuk. Át a településen, majd a piroson tovább. Már tényleg sokkal jobbak az útviszonyok. Ez talán abból is látszik, hogy a további durván 16 kilihez (illetve az eltévedésből származó többlethez) 3,5 óra kell. A Tarnai ösvény előtt megálok kicsit a ponton tanakodni. Elvileg nem érek oda a célba zárásig, menjek esetleg a rövidebb távra. Aztán úgy döntök le van sz. azaz ejtve, max nem a teljesítménytúrát teljesítem, hanem kirándultam egy jót. A téli erdő ugyanis ma csodálatos ezen a részen. Egy ifjú pár nyomába szegődök. Ez hiba volt, hiszen nem nézem át az itinert. Ugyanis a Zöld háromszögről, át kellett volna térni a sárga + -ra. S bár látom a jelzést, mégis tovább megysek a pár után. Ki is jutunk az országútra. Térkép elő, van nálam, alternatív út keresése. Megvan, ha az országúton továbbmegyünk előbb utóbb, lesz mód visszamenni a sárga +-re, vagy az Anna vadászházhoz. Végül is, kis extratáv belefér, s ezzel biztos megvan a YT távja is. Na meg is találjuk a megoldást, s az ösvény be is vezet a jó utunkra. Aztán Pátytól tudom, hogy az Anna vadászháznál murvával fel lesz szórva, a bekötőút. S, ha még kevés lett volna az eltévedés, ezzel a hírrel betérünk a vadászházhoz közeli bányába is, mert nem a jelzést követjük, a murvás utat. De ez már csak amolyan kicsi kitérő. Vissza a sárgára. Hát hiába, mondták már meg gyerekkoromba, hogy a sárga utat kell követni? Úgy látszik. Na fel az Anna vadászházhoz, most már a zöldön (mert még biztosan éretlenek a jelzések), onnan még durván 4.5 kili van hátra. Csak egy gond van, elvileg bezár a cél 15.30-kor. De a nagy Manitu, végül megkönyörül rajtunk, s még számos másik túrázón, s a cél még nyitva van tovább is. Azért jó dolog beérkezni. A célban oklevél, gyönyörű szép jelvény vár, s pogácsa és tea. Érdekes a termoszomban melegebb marad az út után is, mint amit kapunk. De a céltea cukrosabb, s jól esik.

Szóval összességében, ez olyan túra volt, amilyen. De mégis egy pillanatra sem bánom, hogy ma így töltöttem a napot.

00:00:00 0.01 00:00 0.00 0 0 0 0

csabipontkom képe

csabipontkom 4171 napja

Aki kitart, célba ér! Gratula!

Ismét sikerült egy kalandos túrával gyarapítani a majdani unokáknak mesélendő történetek sorát! :-)

pátyalso képe

pátyalso 4171 napja

Örülök,hogy sikerült végigmenni,és még volt pogi is a céban! És különben is Szorgos népünk győzni fog! :-))

De legfőképp a találkozásunknak örülök!

Huszárlány képe

Huszárlány 4171 napja

Megvallom őszintén a tavalyi leszúrt Rittbergered óta nem gondoltam volna, hogy jégre merészkedsz, de hol van már a tavalyi hó..... Ezt a túrát én is néztem, már majdnem neveztem, mikor rájöttem, hogy egyenlőre fogyatékkal élek :-), de ami késik ..... Azé jó, h nem bringával mentél, azzal a nyolcas nem lett volna olyan jó Gratuuuuu!!!

forgi 4171 napja

Köszi az egészség jól van! Egyébként ma kb. akkor lehettem volna gyorsabb, ha a Zoli által üveghegyként aposztrófált nagydonbot valaki elhordja a visszaváltóba. De akkor sok-sok finomságból kimaradtunk volna!

Tündüs képe

Tündüs 4171 napja

Ez így van rendjén, cseppet se bánkódj,tudjuk, hogy enneél gyorsabb is tudsz lenni, de valóban érdemes mindig rohanni?? Egs?

faxau képe

faxau 4171 napja

Szerintem jó döntés volt.  A zöldnél a hal neve Wanda akváriumos  jelenetére gondoltam..:)

forgi 4171 napja

Na jó, de inkább menni kellett volna állás helyett.  Viszont az is biztos, hogy nem a maki kedvéért maradt nyitva a cél, hiszen utánnam is voltak beérkezők! :)

Briel képe

Briel 4171 napja

Na végre! Kíváncsian vártam, ma mi lesz a Forgi program. :)))

Forgikám, helyt álltál, látod a maki kedvéért még a cél is nyitva marad! Egyetértek velük!!!