yoyo futás

2013.01.05 Szombat, 18:24:00

51 km

BHTCSMTCS

Sajnálom hogy kedves földi szomszédom nem jött el a túrára ,talán már 4x is voltunk együtt hóban fagyban,minden féle időben  ,de remélem a Kitörésre nem igérkezik el egy félmaratonér ,ugye Zolika :P

Végül Mariann ,és Borbély Jani jött velem. Már fél 6 ra kimentem a plébániára nevezni ,,meg ,hogy mi lesz a meglepi csúcs,mert hiába a rutin meg az évek ,,minden hegycsúcson még én sem voltam . Így volt ez a mostani névtelen csúccsal is.Fogalmam nem volt ,hol lehet,főleg mikor kihajtottam az térképet oszt Pilis hegység volt..Na futás haza ,megnézem otthon .Vissza a rajtban már még többen voltak,megjött Maiann,és Jani is,így hamar útnak is indultunk Meszes-hegy pikk pakk,utána Ilona -lakhoz lefelé a köves görgetegen jól jött mindenki ! átbújtunk a villanypásztor alatt.Janinak ez külön kihívás volt a közel 2 méteréhez :) Fentebb jött a másik pásztor,megint bújtunk Janinak mondtam lépje át a 3 sort :) de inkább bújt ő is,aztán lehet nem is rázott volna ,,de ezt én nem akartam kipróbálni,mert tavaly csattogott a hátamon rendesen . A pásztor miatt elveszett az ösvény,így egy kicsit félre húzva mentünk fel,le is kapcsoltuk a lámpánkat,hogy lássam merre látszik a tömb sziluetje . Irány meg volt mentünk a fák közt becsatlakoztunk az útba,majd jöttek olipapáék akik már megjárták a hadak útját,főleg,hogy előttünk indultak :) Ilona-laknál tea,csodás kilátás csillagos ég ,suhogó fenyők . Nagy-kopasz felé a legkedvezőbb irányban fel a nyiladékon ,pecsét cukorka,tovább a Tarnai pihenő amiért +1 ó szintidő jár,tavaly nem használtuk ki,idén lementünk,önkiszolgáló pecsét,kis világító dobozka,benne csokival.

A messzi város fényei világítő fények Mariann mondta már ezért megérte eljönni kedvence lesz ez a túra .Fekete-hegyek felé nehezen döntöttem ,hogy most merre is vigyem a csapatot, de mivel Zolival megfutottuk pár napja a teszt kört,ő körbe,én meg másztam a sziklán,,,inkább körbe mentem jó volt a talaj a sár megfagyott lehetett haladni,de persze folyton az járt az eszembe,hogy a rövidebb Szarvas-árok felől most kb hol tartanánk. Fekete-hegy után jött a névtelen csúcs . Ady-liget,és Juliannamajor között . Első körben felmentünk a dőlő tetejére,majd becsatlakoztunk a pirosba ,innen látszott ésszerűnek a támadás,Rudipistiéket itt fogtuk be ,vagyis együtt értünk a piroshoz, kb jól gondoltam a felvágást,az erdőbe út sehol bele a nagy semmibe szegény Jani alig fért el a bokrok és a fák alatt :) Aztán láttunk fényeket,és elég ügyesen megtaláltuk a tábortüzet  a csúcs kőnél . szép kilátás volt innen is,vissza az uttalan úton ,majd egy jelöletlenen le Ady-liget utcáin Nagy-rétnél 1 literes ásvány viz várt .Fel a Fazekas-hegyre,le Hüvösvölgy kéken fel a Homok-hegy ,brr de hideg volt ,fel is vettem a sapkát ,fel a  sárgán a Vihar-hegyre ,,na itt is volt szél csoda hogy állva maradtunk.le a sárgán Virágos-nyereg,majd  ki a Kálvária -hegyre ..pálya futók hallatszott a távolból ,csanyakopizolipeti triójára úgrottunk félre jaz avarba :) Kálváriáról lefele már nem láttuk a lámpa fényüket, úgy voltam vele most vagy tudom merre vagy majd valahol kikötünk. Besz@rás,de 1x voltam erre ,és letaláltam az amúgy elég kacifántos ösvényeken ,Csanyáék előtt értünk le :)pedig ő mutatta nekem tavaly :P innen elég sok aszfaltal Budaliget utcáin áthaladva meneteltünk felfelé,mikor Jani mondta ,hogy elég volt neki , elfáradt  főleg délelőtt volt a BUÉK 20 on ,és még volt 4 csúcs.Sajnáltam mert jól jött ,és megigértettem vele,hogy jövőre büntethet. Végre erdőbe  értünk,és  megteritettem avar alatt eldugott túrós palacsintával +1 l vizzel :) bevágtunk 1-1 db ot kettőt be a zsákba,irány a bányaperem ,közben Mariann technikai szünetet tartott,addig én szemeteltem a cipőmbe,majd lassacskán felmásztunk  a ponthoz , innen tovább a Remete-hegyre .Az oda-vissza úton találkoztunk szeszével úgy volt,hogy velünk jön azé volt 4 palacsinta ;) de későn ért ki kovácsiba , mondta a telóba menjünk ,,így asszem ő a "röviden " indult ,és jól is haladt nagyon .

Remete-hegyről az Alsó zsíros-hegy jaj de hosszú volt ,jól futható része ez a kéknek ,de becsülettel szinte végig kocogtuk,jó a tempó nem volt nagy. inkább csiszi csoszi :) Végre eljött dombos,brutál szél a ponton ,két kézzel fogtam az itinert,sedertünk is tovább,már csak a Nagy-szénás volt. Mariann kérdezte meredek lesz-e ? mondtam nem vészes a kéken . akár hogy is próbáltam ,erő nem sok volt a lábamban ,a nyakam totál beállt a lefelé nézéstől ,egymást  nyakát maszíroztuk .. A szénásra felérve már látszott ,hogy kicsúszunk a 8ó  ból . 7:55 kor voltunk a ponton ,kérdeztem Mariannt ,hogy fáj.e a térde  ? de azt mondta nem ,így a nagyon meredek déli lejtőn jöttünk le . Bár távban rövidebb erre ,és  nem is engedélyezett >P ,de a kövek miatt nem tudom mennyit nyertünk,,mindegy is ..végül beértünk a célba örümmel ,és  jól elfáradva .

Igaz  nem lett meg 8 órán belül ,pedig az idő nagyon ideális volt ,de nem bánom ..egyrészt  bő 1 kilivel több volt távban mint tavaly, meg  idén voltunk a Tarnai pihenőn ,míg tavaly nem,,tehát a  plusz minusz az = :))