Megújul az Edzésonline! Az új oldalakat és funkciókat elérheted ha ide kattintasz!
Megújul az Edzésonline! Az új oldalakat és funkciókat elérheted ha ide kattintasz!
Megújul az Edzésonline! Az új oldalakat és funkciókat elérheted ha ide kattintasz!
Reklám nélkül:
http://forum.bikemag.hu/
Gyakorlatilag bármilyen bringás kérdésre megtalálhatjátok a választ, csak egy kis időt kell szánni a keresésre.
Boltok közül:
http://ebike.hu/
http://www.xfactornet.hu/index.php?modul=hirek
Mindegyiket próbáltam, különösebb gond nélkül.
Az elsőben csak akkor küldik el a csomagot, ha minden rendelt tétel megérkezett, úh. ha nincs raktáron, akkor néha várnod kell.
A másodikban figyelni kell a méretekre, mert egyszer 29"-es kereket hoztak nekem 26"-os helyett (természetesen nem mindegy...), de szó nélkül cserélték.
MTB-nél (monti) inch-ben adják meg a méretet 16"-től 21"-ig és szintén a felsőcső hosszát jelölik. Ennél úgy érdemes kipróbálni a méretet, hogy átlépsz a váz felett, de nem ülsz rá a nyeregre, hanem állsz a két lábadon. Ha a felsőcső és a mogyik között kb. 3-5 cm-nyi hely van és még meg tudod emelni úgy az első kereket, hogy nem veri le azonnal a golyókat, akkor kb. jó. Ez azért van így, mert az MTB-ről néha le kell ugrani és akkor nem túl egészséges beverni a zacsit! :-) Nőknél ez egy kicsit nagyobb, mert ott a felsőcső alapból jobban ejtett viszont a fejcső kicsit magasabban van az alkat miatti eltéréseket kompenzálva.
A vázméretek országúti és trekking gépeknél cm-ben van megadva és a felsőcső hosszát jelölik. Itt nem működik a fenti módszer, mert az országútik felsőcsöve legtöbbször vízszintes, a trekkingnél pedig általában csak közelítő eredményt ad, mert ott sokszor változtatható a kormány magassága és dőlésszöge, amivel lehet játszani.
A pulzusszám esetében a kerékpáros mindig alacsonyabb azonos intenzitáson kb. 5-15 ütés/perccel, mint futásnál, amin először nagyon meglepődtem, de mégis igaz.
Az izmok közül pedig gyak. minden dolgozik valamilyen szinten, főleg MTB-nél, de általában pont arra kell törekedni, hogy minél inkább a vádli-comb-far combó dolgozzon és a lehető legkevesebbet a derék, hát, váll és kar. Ha erre nem figyelsz, akkor elkezded rángatni felsőtestből a bicajt és romlik a hajtáshatékonyság. Ha fáj a derekad, akkor általában a nyereg távol van a kormánytól, ami azt jelenti, hogy egyel nagyobb vázat használsz, de a legtöbb nyereg már állítható vízszintben előre-hátra is.