Futó, kerékpáros, úszó és szabadidős fórum | edzesonline.hu

J a a t fórum hozzászólásai

Futéria, a futós dumahely topic

J a a t 2013-02-08 09:10:33 | 42578
J a a t képe

tesztkocogás meg volt, hétvégén pihenés.

Előzmény: Bozót (42577)

J a a t 2013-02-07 09:21:14 | 42576
J a a t képe

a lábam még nem 100-asSírós ma este teszt kocogás, holnap megírom, hogy mi a döntés.

Előzmény: Bozót (42573)

J a a t 2013-02-06 12:31:35 | 42572

hali Futéria !

szombat-Margita ?

J a a t 2013-01-30 09:51:32 | 42569
J a a t képe

Ritkán, de most különösen jól esett Kacsintás

Előzmény: skia86 (42567)

J a a t 2013-01-28 09:31:05 | 42564

Reggelt Futéria

Hétvégén a Téli Mátra XL-en Kékesről lefelé, Skiaval, és Bozóttal futottam, illetve loholtam a lányok után:-)

Jó hogy jöttek, lehúztak a hegyről.

Köszi Csajok !

J a a t 2012-07-20 13:47:47 | 40722
J a a t képe

lemaradt a listá(m)ról: ha van otthon rövidszárú (futós) kamásli, elég ha csak a bokádat takarja, csak hogy ne keljen 5 méterenként kiszórni a cipődből a sarat, köveket.

Előzmény: skia86 (40721)

J a a t 2012-07-16 11:11:14 | 40553
J a a t képe

Jaat-nak a családja is szervezi a hétvégéjét, és még nem tudja miként fog Pásztóra eljutni Határozatlan

Előzmény: skia86 (40535)

J a a t 2012-07-13 14:44:45 | 40498
J a a t képe

a 40-es távon is van 1-2 érdekes rész, a rendezőt ismerve vsz ki fog tenni lapokat, szalagokat, de azért érdemes az útelágazásokban, jelzésváltásoknál alaposan szétnézni.

sziasztok.

Előzmény: skia86 (40497)

J a a t 2012-07-13 13:05:39 | 40495

Bozót, Skia

megigértem Benedeknek, hogy szombaton horgászni megyünk (talán pont Tóalmásra Nevetés) ezért célozzuk meg a 19 órát, és holnap telefonon összecsörgünk.

mobil: 06-20-350-65-66

Bozót: gyerekmegőrzést megbeszélem otthon, szerintem megoldható.

Skia: Kéred a Mátra 60-as útvonalleírást, átböngészés céljából ?

J a a t 2012-07-13 09:48:41 | 40491

reggelt

hétvégén Sápon vagyok, szombat estefelé (19 óra) 1 laza lépcsőzés?

Előzmény: skia86 (40475)

J a a t 2012-07-05 14:39:33 | 40332
J a a t képe

péntek estétől, vasárnap estig kint vagyok, mind három nap szeretnék kocogni, jó lenne  legalább 1 "szaharait" is beiktatni    Király   rád csörgök holnap, hogy kb. mikor érek ki.

Előzmény: Bozót (40331)

J a a t 2012-07-05 09:45:02 | 40329

hali

Bozót, hétvégén Sápon lépcsőzgetek, futunk vazze'?

jaat

Előzmény: Bozót (40318)

J a a t 2012-06-29 08:59:18 | 40209

Remélem segít a Mátra 60-ra való felkészülésben :

Mátra 60, 2011.07.09.

avagy Isten hozott, a pokol tornácán.

Újrarendezik a Mátra 60-nat, a hír hallatán régi emlékek töltődnek újra, igen ide menni kell.

Megtudom az új időpontot, július eleje, hmm a Mátrában, érdekesnek ígérkezik.

Bemelegítés:

Bár a túra előtti hét hétfőjén dideregtünk KutyÁval Dobogókőn, mégis lefagyasztok egy-egy flaska kólát, és citromos sört. Szerdán, csütörtökön, és pénteken bringával járok a melóba ez kb. 150 km-t jelen, és csütörtök este kocogok 5 km-t, ahol nem a tempó, hanem a túlöltözéses ruházat a lényeg, rajtam van 2 póló, 2 pulcsi, meg 1 szélkabát (a módszert Kónya Ákos is alkalmazta. forrás Csanya 2007 Bia 25). Gondoltam, ha ezt túlélem, jöhet bármi, hát jött is.

Szombat reggel jó hangulatban repít minket (Ritát, Zolit, Jaatit) Millenium Falcon Pásztó felé.

(Tudom hihetetlen, amit mondok, de a fent említett járművet kártyán elnyertem Csubakkától a vukik, yetit és más szőrmókok éves bálján, belépés csak fazonigazítás után).

Parkolás, majd gyors nevezés, VadMalac már vár, mit vár, tűkön ül.

Tűz:

Pásztó reggel 7 óra 25 perc, 25 fok a napon, és a frizura már nem tart, mert felvettem a fejkendőmet meg a pántomat, nyakamba pelenka, ha esetleg berottyantanék legyen mihez nyúlni…

Rögvest az elején belekezdünk, nem aprózzuk, csapódik is kifelé a káros anyag, fürdik a bőr, és persze mi is a verejtékben. Ritát elhagyva megkapjuk a „kötsög futók” bíztatás, pedig nem is a cicanacimat, hanem a suhogós klott gatyát, meg a makkos cipőt vettem fel.

Kocogunk kifelé Pásztóról az aszfalton, vigyorog ránk a Muzsla gerince, lejjebb már barázdáltabb, a Hét Vezér koporsójára hullámzik a hegy oldalában. Zoli csatlakozik hozzánk pár méterre, belekóstol a tempóba, néha intek Malacnak, innét gyaloglás. A piros hrsz új nyomvonalon van felfestve, hangulatos nyaralók között kanyarog, itt érünk utol egy lányt, aki KutyÁ-t sétáltatja.

Innét emelkedik, cseppet sem lájtos, a még bele-bele kocogok emelkedő, hanem az-az állva legelős gyilkos fajta. Itt véget is ér a reggeli lendület, amelyet nem az ugri-bugri, kimegyek az erkélyre, törzs hajlítok, csajszi kezéből csentem, hanem inkább a szomszéd kávézós, borostás, meggyűrt arcú fazon asztaláról. ( 4 mekis sajtburger+hosszú kv).

Szóval veszítek a lendületből, mint trabi a szembeszélben, és lemaradok. Malac elhúz, hát ez nem jól kezdődik, elmellőzünk Tibet mellett, próbálok pár szót kipréselni tüdőből, lihegősre sikeredik. Megyünk tovább, lassan elérjük a szekérutat, innét csendesedik a kaptató, nyúlok a kajáért, valamit enni kell, lecsúszik egy zselé, és rengeteg folyadék. Felérve a gerincre még elcsípem SC hátát. Ereszkedés előtt megkérdezem Malactól:

-         Jeges kólát, vagy jeges citromos sört kérsz?

Mert, hogy a Muzsla büfé kinyitott, és királyság jeges italt kortyolgatni, igazi oldszkúl.

Ereszkedés a Z hrsz-ön, figyelni kell a lépést, néha azért belemarkolok a gumimacis tasakba,

közben, diszkréten érdeklődöm Malactól, hogy erre a Kamikáze tempóra számíthatok-e a mai nap: „  Malac, ha minden emelkedőn így mész fölfelé, akkor én itt tolok egy harakirit!!”

Malac megnyugtat: „Csak a város zaját mostam ki a fejemből”

Zám- patak, itt sem kocogunk, sőt még a Nagyparlagi Eh-ig sem, aztán rátérve a S sávra, lassan átmozgatjuk a lábainkat. A S sáv, S+ elágazásánál vizet osztanak, de amikor elérjük, a Kénes forrást töltök, idáig kb. 2 lt folyadékot ittam meg.

Még egy-két rövidebb mászás, és nyílt mező után, rákanyarodunk a Havas kaptatójára, próbálom megtalálni azt a ritmust ahol még levegőt is kapok, meg haladok is felfelé, szólok Malacnak:- Ha lassú a tempó szólj, mehetsz. Egy hörgés a válasz, jó akkor erről ennyit, rátérünk a régi útvonalra, nyitottabb rész következik, szaporábban kapkodok a levegő után. Végre, egy kis szél ad enyhülést, aztán elérjük a hegy vállát, még egy kis emelkedő, majd a csúcson egy „Kőemberrel” találkozunk.

A keresztezés után ér utol minket KCS, rövid ideig jön velünk, aztán mikor a S+ hirtelen balra betér, ellép. Lefelé elhaladunk matus.peti mellett, gyors köszönés, itt még tart a lendület.

Mostanság sokat csavarom a MF (lásd fent) rádiójának kereső gombját az MR2 hullámsávjára, így magyar zenékkel sokszor kerülök fül kontaktusba. Tehát, Fajzat előtt, a nyitott részen kérdezem Malactól: -„ Van mór drink, Sanyikám ?”

Nem állt ellen a felkérésnek, szinte vidáman érünk be Fajzatra, ahol népesebb sereg próbál az árnyékban pihenni. Számolatlan döntöm magamba a szörpös vizet, majd eszembe jut, hogy hoztam magammal konyhasót, körbekínálom, moiwa él a lehetőséggel, nyaljuk a sót.

Tovább Káva felé a S+-en, itt már az árnyékban is érezteti magát a hőség, nem emelkedik vészesen, de küzdeni kell a levegőért, a méterekért. Káván csúcskő érintés, majd tovább a dózer útig. Innét folyamatosan találkozunk indulókkal, rövid beszélgetések, és elérjük Disznós kutat, ahol szintén kisebb népgyűlés alakult ki a vizes flaskák körül, gyorsan töltök. (idáig kb. 5 lt folyadék).

Pihenés gyanánt beszélgetni kezdek, Malac előre húz, saját tempóban megy fel Világos-hegyre, pár perc múlva követem Őt, rövid, lihegős emelkedő következik a végén nyitott mezővel, izzik a levegő, és remegve lép a láb. Felérve, körbenézek, ölel a Mátra, de a nap ereje szinte kerget minket az árnyékba. Huncut emelkedők után érjük el Babik-kutat, a jeges vize áldás ebben a forróságban. Mosdás, ivás, töltés, majd Tót Hegyes oldalában felfrissülve laza kocogás, Z+ -ről letérve, először lapokat, majd a fehér M-t követve meredeken ereszkedünk Mátrakeresztes kis kápolnájához. A pont előtt utolérjük Zsotyeket, aki KCS-vel diskurál, minket hajt a hideg kóla vásárlásának reménye, ez a tudat hatalmas erőt kölcsönöz a lábakba, hiába a fogyasztói társadalom rabjai maradunk. A pontnál kiderül az itató zárva, szinte beleroskadunk, a hírbe. Pár falat sós vajas kenyér, rengeteg pohár szörp.

Izzás:

Kifelé Mátrakeresztesről az aszfalton kapaszkodás, majd rövid árnyas földút után, megszorul a meleg a kapaszkodó derekát kitevő nyiladékban, hörgés, hörgés, kortyolgatom a langyos oldatomat, ajándék az árnyékos rész az aszfaltút előtt. Felértünk, tovább az aszfalton, egy bringás szólózik el mellettünk, kölcsönös bíztatás, majd még megkérdezi: „Teljesítménytúra? „

„Igen” válaszoljuk nem túl lelkesen.

Fallóskút EP, a buszmegállónál, innét pár lépés csak a kék kút, megváltó mosakodás, aztán pár falatnak le kell csúsznia, hisz közeledik Ágasvár. Ereszkedés közben meglátjuk GT familit, Csörgő patak most csendesen szalad a völgy felé. Pár lépés múlva Vándor forrás hűsítő vizét teszteljük, ismét töltök, eddig kb. 9 lt folyadék.

Kapaszkodás a barlang mellett el, majd a fehér M-et követve fel a turistaházhoz, itt végre kiélhetjük a vásárlási kényszerünket, és kólát iszunk. Frissítés után, nincs mit taktikázni, hegyibe. Ismét saját ritmusos mászás következik. Szemből érkezik Nándi, kijár neki egy bíztatás.

Aztán marad az emelkedő, a por, és a pörölyként letaglózó forróság. Felérek, levegőért kapkodva nyújtom át az itinert, cserébe, kezembe nyomnak egy csokis ceruzát.

Ereszkedés, megint a figyelni kell a kajálásra, enni kell, zselé, maci, csoki, sok víz.

A Zo jelzés oldalazó köves, poros ösvényén a kabócák harsányan Elvis nótákat nyomnak, küzdés most már lefelé is haladni. Mátrakeresztesen az Óvár söröző árnyékából érkezik a bíztatás, irigykedve intünk vissza. Megkocogjuk, a következő csapig ahol frissítünk, banán, maci víztöltés (kb. 10,5 lt). A betérésnél meglepetés frissítés, lenyelek pár pohár szörpöt, aztán hullámokban jönnek az emelkedők, no még nem a Nyikom, hanem csak egy kis ráhangolódás.

Fenyves erdőben sem jobb a klíma, aztán felérünk, frissítés, frissítés…

Felforralás:

Ezen a hullámos szakaszon KCS ismét leelőz minket, Malac még próbálja felvenni a ritmus, én inkább spórolok az erővel. A Hideg-kút pont előtt megviccel minket egy elfordult útirányt mutató lap, de kisebb szakmai konzultáció árán megtaláljuk a pontot.

Pofás a forrásra ráépített menedékház, bekapok egy kókuszgolyót, és kezdjük a Nyikom kaptatóját. A puszta számadatokra nézve 1,6 km-en 335m szint, nem az „innét a célig megfutjuk”, gondolat jut az ember eszébe, Malac csak így jellemezte, mutatós kis Höhenprofil-ja van ennek a túrának, akár a „Le Tour”-on is szerepelhetne.

Fiam kiskölök korától imádja a halakat, és különösen nagy cáparajongó, ezért muszáj volt cápákról olvasgatni, így sok mindent megtudhattam a róluk. A legnagyobb hal az érdescetcápa, amely méretei ellenére nem ragadozó, ezért a fiam elnevezte „barátcápának” amelyik pedig ragadozó életmódot folytat, azt „harapóscápának” van benne logika.

A Nyikom emelkedőjéhez viszonyítva, a Steven Spielberg által megálmodott cápa, békés ikeásgömbakváriumban tartható halnak minősül.

A fal beszállási helyénél, megállítom Malacot, pár kortyot vételezünk a kólából, csak lelki vigasznak, aztán mászás. Malac halad elöl, meredeken emelkedik, tartom a lépést, majd mikor Malac félreáll, megyek előre tempózni. Elérjük a szerpentines szakaszt, emelkedik, de ez most szinte síknak tűnik, fejünk felett KCS kocog. A következő kanyarban Malac pihen egy kicsit, elkészült az erejével, bíztatom, hogy már látni a gerincet, de csak legyint.

Szerpentinről rövid átvágás a felső útra, majd hamarosan direktbe neki a csúcsnak, én itt kezdem meg a hajrát, próbálom a „lebegő fázist” megtartani, és nem visszaállni gyaloglásba, nagyon szép sziklafal mellett haladok el, már a csúcs is látszik, számolom vissza a métereket, aztán felérek.

Bevárom Malacot, nem akar leülni, csak túl akar lenni a túrán, haladunk lefelé, Nyikom-nyereg után nagyon köves a lejtő, de itt még árnyék van. Kiérünk a nyílt részre, sehol egy árnyék, még a felhők is szövetkeztek ellenünk, poros köves szekérút, lassan utolérjük Nándi, beszélgetünk, néha belekocogunk, távolban a izzó, poros levegőfalon túl, már látszik a templom tornya, messze van, kegyetlen messze.

Ui. cca 13 lt folyadékot nyeltem le a túrán.

Nagyon Nagy Elismerés, Gratuláció, és Köszönet a Pásztói Szabadidő Sportegyesületnek,

Parádi Lacinak, hogy újra átélhettem ezt a Felejthetetlen Kalandot.

megjegyzés: 10 órát mentünk VadMalaccal

Hajrá

J a a t 2012-06-28 09:35:13 | 40176

a Mátra 60-ra neveztél ?

Előzmény: skia86 (40173)

J a a t 2012-06-11 11:03:19 | 39898

reggelt

Bozót, Páty, és akit érdekel. A Szondi bejárásra, reményeim szerint 06.15 pénteken tudok menni. a reális indulás Budapstről kb.8 óra.

Diósjenőről legkésőbb 10 órakor rajtolnánk, 45 km-2000 m szint inkább beszélgetős,nem szétszakadós tempó, menetidő kb.8-9 óra.

útvonal: Diósjenő-Pogányvári kaszáló-Csóványos-Nagy Mána gerinc-Királyháza-Loponafő-Kalakocs patak pihenő-Major kereszt-Drégelyvár-Pénzásás-Kámor-Diósjenő

útvonalon vásárlási lehetőség nincs, csak forrás Királyházán

csörögjünk össze a héten.

J a a t 2012-06-07 13:13:24 | 39788

Led Lenser H7R Kacsintás

Előzmény: Bozót (39783)

J a a t 2012-04-26 09:33:36 | 39129
J a a t képe

Pilisben van egy köröm 32 km-1630 m. Pilisszentkeresztről indul, hétközben is ki tudok menni,

Szondi előtt  szeretném 3-4 alkalommal "lefutni", természetesen pulcsi,szélkabát, gumimaci és jaat féle fosatópor nélkül már el sem indulok :)

Előzmény: tzh (39111)

J a a t 2012-04-25 14:03:00 | 39110
J a a t képe

Mátra 115....khmmm remélem futkározol a sápi hegyekben.

Előzmény: Bozót (39094)

J a a t 2012-04-25 13:45:12 | 39109

hali

Hááát lehetne pár fokkal melegebb a hétvégén, de már így is el lehet kezdeni a felkészülést a Szondira, és a Mátra 60-ra.

Előzmény: tzh (39108)

J a a t 2012-03-27 09:07:35 | 38217
J a a t képe

A szervezők a Stadionoktól indítanak buszt, már tavaly is azzal mentem Kisnánára, ez a járat Gyöngyösön is megállt.

most is buszozom a rajtba, de lehet hogy idén Gyöngyöstől,

mert a célból Gyöngyösig viszonylag gyorsan eljutottam, és onnét már pikk-pakk hazaérnék kocsival.

majd felhívlak a túra előtt.

Előzmény: Bozót (38206)

J a a t 2012-03-26 11:33:41 | 38187

szia

2011.12-tól vezetem itt a enaplót, tavaly 6000 kili felett bringáztam, és 2000 kili felett futottam, túráztam.

bringával járok melóba- 46-50 km, és utánna megyek ki kocogni a Pesti síkságra, minimális szint, és földutak.

most a Mátra 115-Szondi 100- Mátra 60- hármasára készülök :)

tapasztalat. nagyobb futós, túrázós terhelés előtt 1-2 bringamentes nap, a verseny előtti héten már laza futások sok nyújtás, és rengeteg ásványi anyag vitamin visszapótlás, pláne, ebben a hirtelen jött melegben.

amúgy ezt a 10 kili környéki visszaesést a meleg is okozhatta.

Előzmény: rakosimarti (38139)

J a a t 2012-02-18 06:53:08 | 36708

J a a t 2012-02-17 14:14:41 | 36686

az aikidós edzésnapokon hagyd ki a futást, a próbáld a többi napra beosztani, jó kis keresztedzős programot lehet belőle kihozni

futás: ne növeld a távot, és a tempót, a futások után nyújtás, szerintem a következő két hétben mehetne az 5 alkalom/hét, a harmadik héten 3 alkalom/hét, aztán kéthétig megint 5 alkalom/hét

edzés csak akkor ha nincs sérülés.

Előzmény: Haladjunk (36684)

J a a t 2012-02-17 13:41:43 | 36683

mióta aikidozol ?

Előzmény: Haladjunk (36682)

J a a t 2012-02-09 12:58:33 | 36418

Gödöllői dombságban 20-25 centis porhóra minimum számíthatsz

gt-s cipő nem feltétele a havas futásoknak, a gorás cipőm nehezebben ázott át, de aztán tocsogott benne a lábam, nekem sokkal jobban beváltak a gyorsan száradó felsőrésszel készített terepcipők, szintén gyorsan száradó zoknival, a lényeg hogy nyomja ki magából a vizet, és hamarabb vissza tudod fűteni.

havas, vizes, saras terepekre jól tapadó, gyorsan száradó csuka+ zokni, és egy boka fölé érő kamásli, amely nem engedi be felülről a vizet, havat, sarat, ennyi, a többi csak rajtad múlik.

Előzmény: RunKa (36417)

J a a t 2012-02-09 09:15:05 | 36406

a terv a 35-ös táv,

Késő délután el szeretnék menni, a porontyokkal megnézni a pontőrséget adó alakulatot János hegyen, aztán remélem elérem még a éjszakai rajtot HHH-n.

ha minden igaz Vadmalaccal megyek, és lehet, hogy tényleg kell majd a váltás gatya Vigyor

Előzmény: Bozót (36374)

J a a t 2012-02-08 12:13:20 | 36370

szeva Pátyalsó

köszi a tanácsokat, pakolok még 1 tiszta gatyát Kacsintás, te nem készülsz rá ?

Előzmény: pátyalso (36367)

J a a t 2012-01-14 12:57:54 | 35435
J a a t képe

a következő éjszakai remélhetőleg a Börzsöny Éjszakai (Dögölj Meg) lesz februárban  Kacsintás

Előzmény: Bozót (35433)

J a a t 2012-01-14 12:17:58 | 35431

sziasztok

tegnap a Pilisben voltam, volt minden ami kell üvöltő szél, hóvihar, hó, jég, latyak, sár

patent kis terepgyakorlat kerekedett ki belőle Király

J a a t 2012-01-08 18:39:00 | 35071

Jó Estét !

tegnap Görgey Artúr Emléktúra a Visegrádi Hegységben, párommal, sógorommal, pazar panorámás kilátópontok a Dunára, és a fellegvárra, régen járt útvonal, és sok ismerős.

Ma kimentem a Halmi-Dűlőbe, gondoltam kimozgatom a lábakat, tíz kili után még vittek a virgácsok, így tovább mentem, tizenötnél már dacból sem mentem haza, így gurultam egy félmarcsit,soha rosszab év elejét Vigyor

J a a t 2012-01-03 11:57:02 | 34820
J a a t képe

én spec bemelegítek egy családias gyaloglatos Görgey Artúr emléktúrával.

Előzmény: pátyalso (34795)

J a a t 2011-12-31 17:40:28 | 34735
J a a t képe

végül a hugoméknál szilveszterezünk a Kútvölgyi úton, éltem a lehetőséggel és az évbúcsúztató kocogásomat megejtettem, volt benne Tündér Szikla, Erzsébet kilátó, meg Hunyad Orom.

a jövőévet is jó lenne ugyanígy kezdeni, de hát még a büli hátravan :)

BUÉK

Előzmény: Bozót (34697)

J a a t 2011-12-12 09:49:45 | 34047

legkésőbb dec.26-án hívlak.

Előzmény: Bozót (34044)

J a a t 2011-12-11 12:17:59 | 34010

hali

ok, két ünnep között LeFaGySz Mecsek beárás, szigorúan gyaloglat ( kb.12 óra) , nem érdekel ?

Előzmény: Bozót (33961)

J a a t 2011-12-09 13:44:39 | 33951

Hali

jelenleg úgy tűnik, hogy szilveszterkor Sápon vagyok, akár össze is hozhatnánk 1 dimbes dombos Ó év búcsúztatót :)

Előzmény: Bozót (33948)

J a a t 2011-12-08 12:16:55 | 33925
J a a t képe

cicanaci alá tapadós nyelesbugyit hordok, gyorsan száradó technikai anyagból, dekában 3500 Ft körül vettem az ősszel. egésznapos hordásnál sem volt gond vele.

Előzmény: zenoka (33921)

J a a t 2011-11-30 13:02:46 | 33646

sziasztok

végiggondolva a 100-okat Mátra 115, Rákóczi 150, Kinizsi 100, Szondi 100

kb.60-70 km-ig az EP-ken 5-8 perces szünetekkel, komolyabb pihenés nélkül lehet zúzni

de utánna nagyon pozitívan visszaköszönt az a 2-3 db, 10-15 perce leülős pihenés, volt ahol eldőltem a fűben :)

ha pedig már padlót fogtál, akkor tök mind1 hányszor ülsz le, sokkal fontosabb, hogy hányszor állsz fel, de az már fejben dől el :)