igyalis túra

2012.04.14 Szombat, 06:05:00

MÁTRABÉRC (20.)

Néhány év kihagyás után újra a rajtnál aludtam. Az eredeti terv szerint sátorban, de "kényelmesebb" volt T. kocsija (az alvást leszámítva). Dávidék már hat körül leraktak a megállónál. Rajtam kívül akkor még csak N.Z.-ék voltak ott. Eszegettek, én is nekiálltam vacsorázni, meg elkészíteni másnapra a felszerelést, szendvicseket...  Beöltöztem, hogy reggel csak "le kelljen hántolni a fölösleget". T. fél 9-kor jött meg (ekkor született az autóban alvás ötlete is tőle). Közben még jött kb 20-25 ember és ki sátorban, ki a most kivételesen kinyitott vasúti váróban tért nyugovóra. Reggel ötkor kelés, evés-ivás (2 szendvics közel egy zacskó csokis keksz)-nevezés majd

6:05 RAJT. (T. lassabban készült el). T. ahogy várható volt, húzott 1000-el. Elég hamar elkezdtünk belekocogni, az emelkedőket tempósan nyomtuk, néha éreztem is hogy sok, de a keddi kicsit hosszúra és szintesre sikerült átmozgatóra fogtam magamban a dolgot. Nem voltam sem éhes, sem szomjas, a frissítőnél úgy ittam le félig a Mg-os italom, hogy legyen mire rátölteni. Valahol magambe erőltettem az addig kézben szállított banánt is.

OROSZLÁNVÁR: 7:48, 1 perccel hosszabb mint a tavalyi időm (ez meglep). Itt majdnem elkerültem T.-t (bár úgyis utolért volna). Szendvicset most nem kívántam, de egy sport szeletet majdnem magamba erőltettem

KÉKES: 08:52. 24' előny tavalyhoz! Ez így utólag meglepett, azt hittem Oroszlánvárig is hoztunk már valamit az időn, erre kiderül, hogy csak az O.vár-Kékes szakaszon sikerült javulni.  Itt rengeteg teát ittam, megtöltöttem a flakont, megsóztam a teát, majd elővettem az első szendvicset. Nagy nehezen lecsúszott, a vége már lefelé a sárgán. Alig öt percet voltunk benn a síházban, de kinn már dermesztőnek éreztük az időt, szóval kénytelenek voltunk futni. Előzgettük a Hanákosokat, T. száguldott lefelé a köves, kavicsos részeken is én azért öregesebbre vettem itt a figurát.

CSÓR-HEGY: 9:39.  Tavalyhoz 3' -el bentebb. T. végig elöl, én meg odacsapódtam a rasztás fazonhoz . Mint kiderült nem nagyon megy neki, pedig volt már 7óra körüli ideje is. (most 8 fölött lett). A frissítőnél megint ki kellett innom a kulacsot, hogy tölthessek bele, egy csokit is elővettem, Galyáig nehezen lecsúszott.

GALYA KILÁTÓ: 10:27. A rasztás fazon lemaradt a depójánál (bevárta az erősebb haverját). Innen egyre inkább csak T. hátát nézegettem 10-20-100m távolságból. Hátizsákos fiatal túristák jöttek szemben szép számmal, köztük fedeztem fel Tunyát. Lekezeltünk, de már rohantam is tovább T. nyomába. Mátraszentlászlón tea-tes-tea.. , flakon is csordultig. Egy fa tövében még zokniigazítás (bal nagylábujjon már most ott van kívül a vízhólyag), aztán hajrá.

VÖRÖS-KŐ: 11:00. Itt már éreztem hogy valamit elrontottam a mai nap folyamán, de azért menten kivételesen T. mellett, mert kicsit lassított. Meg Szamárkőig amúgy is jól futható a terep. A mászókás részen meg ő sem ment olyan gyorsan.

ÁGASVÁR: 11:35. Itt mondtam T.-nak, ha 20' alatt lent vagyunk Keresztesen, akkor lazán megvan a 8 órán belüli időnk. Szerintem T sem volt lenn, nekem is csak 24' alatt lett meg. lefelé megettem a 3. szelet sportszeletet, csak mert kell, hogy legyen energia a Muzslára fölfelé.

MÁTRAKERESZTES: 11:59. Teleittam magam, mint tavaly, hasonlóan rosszul is esett.  Elővettem a második szendvicset, kulacstöltés és elindultunk. Innen a Múzsláig tartó szakasz volt a legrosszabb. Erőltettem elég sokáíg a szendvicset, de nem akart lecsúszni, sőt inkább hányingerem lett, úgyhogy vadetettem. Inni sem nagyon volt kedvem így szinte az összes italom megvolt még mire felértem az utolsó ponthoz.

MÚZSLA: 13:06. Gyors pecsét, a 3 decis flakont ott hagytam, hátha valakinek szüksége lesz rá, aztán nyomás lefelé. "- De jó, akinek van térde" jött az elismerő irígykedés az egyik meredekebb lejtőn. Tavalyhoz képest alíg voltak a pályának ezen a szakaszán (érdemes reggel rajtolni). Igyekeztem lazán menni lefelé, hiszen így is befértem a 8 órába, meg gondoltam ráér a patak után sprintelni. A Diós-patak után kipróbáltam a futást és mivel ment, már ott elkezdtem a kocogásnak tűnő sprinet.

CÉL: 13:56

53'-et javítottam az eddigi legjobb időmön!!!

Az idő kellemesen hűvös volt, kis esővel. A szél már nem kellett volna. Ez lehetett az oka, hogy nem borult fel a sóháztartásom (kevesebbet izzadtam). 8-16 fok között lehetett.

A tavalyi folyamatos evés ivás most nem volt meg, sőt még kevesebbet ettem, még akkor is, ha beleszámítom a reggelit. : 1 banán, 1,7 db szendvics, és 3 db XL-es sport szelet

A bal lábamon, most vízhólyag volt, ami az úton valahol  ki is pukkant.