igyalis túra

2011.04.16 Szombat, 07:06:00

Majd, most még fáradt vagyok....

(2011-04-20-án kiegészítve)

MÁTRABÉRC (a 19.)

Kelés 4:37-kor. Gyors túlöltözés, tea, szendvics. 5:00-kor indulás Gyöngyösre. 55-re a parkolóban voltam, két busz várt, mindkettő dugig (kb 130-140 ember már indul). Sirokig álldogáltam, ittam fél l izo-t. Enni nem lett volna kényelmes, az ital is vissza-vissza akart jönni. 5:50-re megérkeztünk, gyors nevezés, ruházat áttervezés, szöszölés, leadás, majd rajt 7:06-kor rajt. (Most ez is írták föl, tehát semmi bruttó-nettó idő.) Az első szendvicset rögtön a rajt után elkezdtem eszegetni. A Sólyom tisztás után levettem a széldzsekit, mert melegem volt. A terv az volt, hogy a tavalyi időmön a lehető legkevesebbet rontsak (nem nagyon edzettem hosszúkat).De annyira szép, ideális idő volt, hogy elkezdtem áttervezni, az emelkedőkbe is bele-bele futottam. Gazoskő után találkoztam SzLA pécsi túratárssal, kicsit beszélgettünk, majd belehúztam (idén ő lett a legidősebb teljesítő). Aztán mikor elkocogott mellettem KA szegedi spori, akkor rögtön beálltam mögé. Kicsit erősnek tartottam a tempót, de ha egy alföldi bírja :-). Oroszlánvár előtt KA lemaradt egy kicsit, meg megettem az addig kézben cipelt banánt. (A kezemnél piszok meleg volt). OROSZLÁNVÁR: 8:48, 13 perccel jobb mint a tavalyi időm. Lefelé a szokásos szendvics. Már fölfelé a meredek tövében újra belegondoltam, hogy amikor először jártam erre itt még irtás volt, kerülgetni kellett a tavalyi szeder indákat, most pedig egy fiatal erdőben megyek. A Sas kő után idén is virágzott a farkas boroszlán (bár még csak az elején volt). KÉKES: 10:16. Már 17’ előny tavalyhoz! Itt töltöttem vizet, megittam a levest, cipő-zokni igazítás, KA utolért, beszélgettünk egy keveset és együtt indultunk tovább. Lefelé idén is csoki. CSÓR-HEGY: 11:06.  GALYA KILÁTÓ: 12:03. KA kezdett fáradni, úgyhogy innentől a futások neve laza pihentető futás névre váltottak, de közel hasonló tartalommal. Mátraszentlászlón tea, kulacsba is meg inni is jó sok. VÖRÖS-KŐ: 12:44. Itt egy ideig még KA-al mentem, de biztatott, hogy meglehet a javítás is. Innen tehát egyedül. A Nagykőoldal-nál Nagy Zoliék eszegettek békésen.. ÁGASVÁR: 13:24. A lefelék egyre jobban igénybe vették a combomat, az izmaimon is egyre jobban éreztem a kékesi 17’-es javítás árát. MÁTRAKERESZTES: 13:51. Annyira teleittam magam, hogy már rosszul is esett.  Kekszevés, kulacstöltés és elindultam. Itt a tavalyi tapasztalatok alapján már tudtam, hogy 9-en belül leszek és ez segített túltenni magam a fáradtságon. Ahol egy kicsit is lejtett, sík volt ott belekocogtam. MÚZSLA: 14:59. Gyors pecsét, csoki , kulacs félig kiürítés és irány lefelé. Sokan voltak, de legtöbbször mielőtt még mondhattam volna merről kerülök, már le is léptek az útról. Igyekeztem lazán futni, de egyre jobban éreztem a combjaimat. Utolértem két siroki futót, de nem előztem már meg őket. A Diós-patak után a tavalyi tapasztalat alapján az emelkedőig sétáltam, megittam a maradékot, majd elkezdtem lefelé futni. CÉL: 15:50

8perc javulás a tavalyi nettó időhöz!!!

A túrán amúgy folyamatosan ettem és ittam, beszedtem a Mg tablettát, az izo és a sport pezsgőtablettát.

Utólag nézve mennyiségre alig ettem: 1 banán, 5 db szendvics, és 3 db sport szelet (ebből 2db XL-es)

Ja és lett egy vérhólyag a bal lábamon.

Ami viszont nagyon pozitív, hogy már elhiszem, hogy még tudok javítani. Fél órát biztos (ha erre edzek), de talán még a 8-on belül is összejön egyszer.