pety8 bringázás

2013.09.28 Szombat, 07:20:00

196 km Szint: 398 m

Pulzus

2009 óta minden évben készültem egy ilyen körre, de sajnos nem jött össze. Idén ősszel úgy tűnt, hogy végre tudok csatlakozni Paleszék tradicionális Gasztrotúrájához, de megváltozott az időpont, ami nekem már nem volt megfelelő. Idén viszont már nem akartam kihagyni a tókerülést, és Palesz vállalta, hogy a két egymást követő szombaton is nyeregbe pattan, így kétfős Csapatként vágtunk neki a távnak Keneséről indulva, az északi parton kezdve. Fontos kiegészítő információ, hogy én nem mentem még 90 kilométernél többet. Palesz a szokásos országúti gépével, én pedig a városi gumival (Schwalbe Big Apple) szerelt montimmal álltam a rajtvonalra. A tervezett átlagtempó 27 körüli volt, és két pihenőt iktattunk az útvonalba: Badacsony (tízórai), Balatonszemes (ebéd). Reggel még hűvös volt, ezért széldzsekit és zárt kesztyűt kellett húzni. Jó tempóban, többnyire a 71-esen haladva értünk Badacsonyba. Rövid pihenő után folytattuk utunkat a 71-esen, immáron "vitorlák" nélkül, ugyanis a dzsekiktől megszabadultunk. Vonyarcnál tértünk rá a bringaútra, és a Balaton nyugati csücskét így kerültük meg. Ez a szakasz volt a leglassabb, hiszen a bringaúton nem lehetett úgy haladni, mint a 71-esen. A déli partra fordulva világossá vált, hogy nem okoz majd problémát nekem sem a táv, hiszen az első száz kilométer nem hagyott bennem fájdalmas nyomot, így továbbra is váltott vezetéssel, de immáron 30 feletti tempóval zúztunk el Zamárdiig a 7-esen. Azt hittük korábban, hogy a 7-esen nem szabad bringázni, de a tiltó táblát helyesen értelmezve arra jutottunk, hogy csak azok a kerékpárok vannak kitiltva, amiken nem ül bringás. A mi verdáinkon viszont ült, tehát mi mehettünk. :) Közben tartottunk egy kellemes ebédszünetet a Kistücsökben, ahol a sütőtökös rizotto nagyon finom, a bodzaszörpről nem is beszélve. :) Zamárditől a házak között tekertünk, itt megint lassultunk, de a vége így is 27,4 km/h órás átlagsebesség lett, ami szerintem nem rossz. Megjegyzem, hogy az egész útvonalon kétszer váltottam: az aligai emelkedő előtt, és amikor felértünk a tetejére. A maradék 196,6 kilométert gyakorlatilag single speed-es montival teljesítettem. :) Két hét múlva maraton, jól esett ez a keresztedzés. A bruttó időnk egyébként 9 óra volt.