ORBEA ORCA

Időjárás
Felhős idő Felhős idő, 12 fok, Közepes szél
Edzés leírása

Reggel meló után aludtam 9-ig,azért a hosszú bringa előtt nem akartam futni,mint tegnap,hogy egyenlőek legyenek az esélyek....:-)

Indulás előtt csak egy fehérje-banán-tojás turmixot ittam,és vittem magammal 6db müzli szeletet,annak 140-re is elégnek kellett lennie,azaz kellett volna...

Az egyesületnél végül csak 4-en voltunk,Támer Kolos,a fő hangadó,hogy 140-et kell menni,mert alapoznia kell az olasz edzőtábor előtt nem érkezett meg....Rácz Attila hívta,de fel sem vette a telefont,gondolom hosszú volt a buli tegnap...

Így Bischoff Bálint,Fogas,és Attila jött velem,így jó is volt,váltva párokban vezettünk.

Megbeszéltük az útvonalat,ami úgy volt,hogy Gyönk-Hőgyész,de mivel Kolos nem jött javasolták,hogy menjünk Zomba Kisdorog Tevel Kisvejke Bonyhád Szálka kört.

Leokéztuk,mondtam,ha kevés lesz,akkor még legfeljebb rámegyünk egy sík Őcsény Decs kört.

Rajt.

Ma az Orcával voltam,és már indulásnál nagyon jól éreztem magam,Madár féle "Xétbx az erő"érzésem volt....Hála istennek el sem múlt...:-)

Ma végig fixin mentem,az áttétel tehát hegyen völgyön 53/19.

Emelkedőkön nagyrészt ülve,meredekebbeken ülve,majd kiállva.

Végül Kisdorog után megszavaztuk,hogy befordulunk Bonyhádvarasd,Bonyhád felé.

Itt van egy szép 10%-os km-es emelkedő.

Rácz Attila volt mellettem,Fogas,és Bálint kicsit megindult a hegy alján,Attila mondta,ő nem megy neki jó ez a tempó velem...Lenézek az órára,20 volt rajta...

Mondom neki,így akarsz felmenni végig?Az combos lesz,nyáron sem könnyű....

Én mindenesetre mentem tovább beülve,és nemsokára elhagytam Bálintot,és Fogast is.Fél hegynél kiálltam,és tovább 18-.19 tempóban,és nem is voltam nagyon megrogyva a végén.Fogas ért fel másodiknak jó 50m-el,aztán Bálinték.

A következő rövidebb 7-8%-os 6-700m emelkedőre végig beülve 20 körüli tempót mentem,újra én voltam a pöttyös trikós.Fogas most 2 hét kihagyás után nem nagyon tudott,akart jönni,hiába volt a hegyi OB-n abszolút ötödik....

A Bonyhádi szerpentint már egyenesen ki is kerültük,nem volt kedvük hegyre menni...

Mőcsényen a 12%-oson magam is meglepve nagyon jól mentem fel 20 környéki tempóban kiállva végig,előtte kérdeztem,merre megyünk még,mert még csak 55-nél vagyunk...

Erre azt mondták,hogy Szálka,és haza...

Akartam agitálni őket legalább egy alsó sík körre,de nem volt semmi lelkesedés.

Szálkán kiállva mentem fel,befújt a szél is,de olyan 18-19-es tempó így is volt,fent megvártam őket,aztán el is búcsúztunk lefelé,mert én a lejtő alján jobbra kanyarodtam Bátaszék felé,ők meg balra haza.

Lefelé Várdombig keleti szél volt oldalról,így 32-34-es tempót mentem,de aztán a szokásos szélirány fordulat Várdomb után Bátaszékig déli pofaszél,és küzdöttem 28 környéki tempóban.

Bátaszék után szuper lett,kifordultam szélből,ismét 30 felett tudtam menni.

Az első adag müzlit  Bonyhád után ettem meg,most benyomtam  a második 3-at,így elég is volt edzés végéig.

Szálkán felfelé már csak 15-16-al billegtem fel,kezdett fogyni az erőm...

Épp 4 óra lett a mai,nem lett 140,de majd a fele egyedül volt,így felért annyival.

Sneci-ke 4556 napja
Sneci-ke képe

Ójajjj, ez végigolvasni is fárasztó volt. Gratulálok, elképesztő edzés.

toncsofia 4556 napja
toncsofia képe

Milyen jó, hogy ilyen sokáig ilyen jó bicajos idö van! Egs Tibi!

Fari 4556 napja
Fari képe

lehet nekem is ki kellett volna mennem,jó idő volt,de ma kutyasuliba voltunk Fruzsival,utána meg bealudtam,és nem volt kedvem elindulni..hiába,lustaság fél egészség...gratula,az edzéshez,jó vagy!!

Köszönöm szépen:-)

Bár ez már csak amolyan diétás szezonvégi levezető edzés szezon végi formában....Igaz,novemberhez képest jól éreztem magam végig,és erős voltam az emelkedőkön is.Pulsmérőt most nem vittem,azt gondoltam,hogy lazábban fogom majd nyomni a pedált...Aztán így sikerült,bár az átlag csalós,amikor egyedül mentem akkor javítottam rajta,négyen lassabban mentünk,egyedül megvolt a 30-as.

Tájékoztató jelleggel 1 óra kerékpározás 30-as átlaggal megfelel 1 óra futásnak 5p/km tempóban,mindkettő kalória igénye körülbelül 12 kcal/kg/óra.

Ha valaki valós kalória vesztést szeretne számolni,aminek legfontosabb összetevői a sebesség,és a testsúly,majd a pulzus,az ezzel nyugodtan számolhat.Az alap mindössze 1,ez az alvás kcal igénye.

A futás a kerékpárhoz képest jóval kevesebb izommunkát igényel,ezért hiába hajtja meg erősen a keringési rendszert az alacsony terhelésű izommunka miatt inkább csak keringési sport.Persze kivéve,ha valaki lépcsőn fut,vagy nehéz súlyokkal túlterhelve.

Sokan azt gondolják pld,hogy az erős emberek a TV-ben,akik kamionoikat húznak,meg tonnákat emelgetnek nagyon gyenge keringési rendszerrel rendelkeznek...

Nos,próbáljon meg valaki 120-140kg testsúllyal futni 5 perces km-eket,amire azért képesek 5-10km-en,ugyanis elképesztően rettenetes igénybevétel a keringési rendszernek is,amikor mondjuk 2db 100 kilós ólomkofferrel szaladnak 100-200m-t időre.....

Vagy emelgetnek egy autót 10-20-szor oda aztán kell keringés,nekem elhihetitek....Szoktam guggolni tél végére a testsúlyommal 50 ismétlést egyfolytában....vagy 80 kilósan 100kg-al 34-36 ismétlést egyfolytában.Na,azt nem lehet gyenge szívvel,gyenge keringéssel.

Aki nem hiszi,az futás közben játsszon nyuszi ül a fűbent....

A futás jó technikával síkon szinte csak egy súlypont áthelyezés,főleg alacsony tempónál rövid lépéshosszal,alig elrugaszkodva a földtől.

Szóval próbáljon meg mondjuk valaki 100-200m-enkén csinálni 10-20 mélyguggolást csak simán súly nélkül,és bírjon ki pár km-t...

Akkor majd tudja miről beszélek.

Az optimális sport a keringési rendszert,és az izomrendszert egyaránt terheli,ezért van az országúti kerékpározás a dobogón a legnehezebb sportágak között.És a testépítés is lehet,ha elég intenzív az edzés ott is nagyon erős keringési rendszer terhelés lehetséges,nem csak izomrendszeri.

Most majd nálam is fontosabbak lesznek a futások,egyelőre alapozás jelleggel.

Utána pedig azért,mert sokkal kisebb izommunkával is lehet magas pulzusokon futni,anélkül,hogy az izmok teljesen kimerülnének,blokkolnának.

Bringán közel max pulzuson 160 felett legfeljebb párszáz méterre vagyok képes,egy kemény sprintre,aztán lefordulok a bringáról...:-)

Futva simán lehet menni még akár km-eket,csak akaraterő kell hozzá.

Mivel nekem eléggé rendben van az alap állóképességem így nekem meg az lesz a céltartomány,hogy bringára átülve profitáljak belőle,jobban toleráljam az anaerob edzést,versenyeket,mert pld időfutamban folyamatosan küszöb felett kell menni...

picikata 4556 napja
picikata képe

Úgy legyen...Ámen! :)

RemAti 4556 napja
RemAti képe

Egészségedre!

Gida 4556 napja
Gida képe

Mennyit tudsz te tekerni, és írni...és jókat :)

Egészség!

Sipi 4556 napja
Sipi képe

Szép hosszút mentetek(mentél), ki kell használni ezt a jó időt még! A futás-bringa pulzus tartomány dologban igazad lehet, mert én is a bringán magas pulzuson nagyon keveset tudok menni (pl. rövid 8 km-es időfutam...), mert különben "lefordulok" a bringáról.....

Egészségedre!

ORBEA ORCA képe

Sipi szoktam én hülyeségeket írni???...NA jó szoktam,de szakmai dologban soha...

Van némi gyakorlati összehasonlítási alapom a 3 sportágamban,hogy milyen sporttevékenység  mennyit ér,nem csak a netről vettem,vagy az újjamból szoptam ki...

Én mindig azt mondtam,hogy a futás 1 órája megfelel NÁLAM kb 1ó 30-40p bringának.

De csak azért,mert futásnál kisebb fizikai aktivítással tudok magasabb pulzuson,150-160-on futni,ami bringánál folyamatosan nem lehetséges,főként nem kombinálva mondjuk hegymenettel erős izommunkával.

Ha viszont pár hét futás után síkon 5-perc környéki km-eket futok akkor épp úgy 130-140 közt van a pulzusom,mint bringán az ominózus bázisalapnak tekinthető 30-as átlagnál.Persze nem izom szembe szélben,mert akkor akár 150-155 is lehet,míg futásnál az alacsony sebesség-légellenállás miatt max 5-öt emelkedik.

Fari 4556 napja
Fari képe

MENJETEK TÖBBET ERŐSEN HEGYRE..az a tuti meló

Mike01 4556 napja
Mike01 képe

Szép "kis" edzés lett ez így is. A szél most meleg volt, az idő is, nem is értem, hogy nem mentek a többiek hosszút....

Max potyáztak volna mögötted, de mégis mozogtak volna addig is, nem szokik el a farizmuk a nyeregtől tavaszig :)))

Egészségedre.

Molnartomasz 4556 napja
Molnartomasz képe

Szep edzes! Szep tajakon! Mindig szerettem!

Briel 4556 napja
Briel képe

Húúúú, végigolvastam. :)))

Először is gratula, ez aztán edzés a javából!

Másodszor pedig: már megint tanultam. Köszi! :)))

zsolaaa 4556 napja
zsolaaa képe

Gratulálok a pöttyös trikóhoz!

Azzal hogy a futás alacsony terhelésű izommunka azért nem teljesen értek egyet Futottál már 15%-os emelkedőn felfelé ? És a sprinterek ?

Sokkal több izom kell a futáshoz ezért adott azért is emelkedik meg a pulzus a bringához képest ha a lépésfrekvencia egyenlő a lábfordulattal

Meg ugye a bringán van egy bizonyos mozgási energiája-ledülete- az embernek ami akkor is visz előre ha nem tekersz. Futásnál ilyen nincs, minden méterért meg kell dolgozni

Keringést tüdőkapacitást jobban lehet vele fejleszteni mint bringával ez tény

NoHa 4556 napja
NoHa képe

Na jah...húú én is végigolvastam....:)

Az lehet, hogy a sajnálatos pihenő miatt kitolódott a forma? Azért is mehetsz ilyen full erővel.

A másik,hogy jó kis lerációba tetted a futás vs. bicajt. Szakmában nem vitatkozom, az nálad van, de ideológiában azért én nem hasonlítanám össze, mert egyik sport éllovasai sem tudnák a másik versenyét megnyerni, hiába a futás izommunka nélküli és "csak" a jó technika sportja.

Mindenesetre érdekes öszehasonlítás! Szintén tanultam sokat és ötleteket adtál! Kössz! :)

Köszi Zsolaa:-)

Igen,van felénk hasonló meredek,és futottam már.

Egyenlő körülményeket írtam sík bringa sík futás az adatok felmérésekből vannak,tesztekből.

De mint írtam érdekes mód a 30km/ó sík átlag bringán épp olyan pulzussal megy nálam,mint az 5perc/km környéki futás,a légzésszámom is épp annyi,sőt még az optimális lábfrekvenciám is.De ha ezt már átteszed egy mondjuk 6%-os emelkedőre,akkor talán belátod,hogy egy igazi hegyimenő 60 kilós futó ha tartja az 5perc/km tempót,az könnyebb kevesebb lesz a pulzus emelkedése,mint ha bringával kell neki kiállva amikor aztán tényleg minden izom dolgozik 30-as tempót menni.....

Egyébként meg nem muszály lefelé csak gurulni,ott is lehet épp úgy nyomni a pedált,én egyenlő folyamatos terhelésekről beszélek.

Nem véletlen a Pro versenyzők napi kalória bevitele a 200-as szakaszokon 60-70 kilós testsúly ellenére 5-6000kcal is lehet,ezzel a ténnyel is nehéz vitatkozni,ezért van a legnehezebb sportok rangsorán elöl.Futva 5 óra alatt ezt elég nehéz lenne elégetni,mert nem tudsz olyan intenzíven futni,nemhogy sprintelni...

ORBEA ORCA képe

Norbi,nem azt mondom,hogy 100% top-on vagyok,de kezdem érezni,hogy jött némi kis erő a combjaimba a termi edzésektől,könnyebben nyomom le a pedált hegyen felfelé keményebb áttétellel.

Persze,a jó technika,körkörös hajtás,üléspozíció bringán is fontos,miként a futás technikájával is sok erőt,mp-et lehet megtakarítani,nem azt írtam,hogy csak a jó technika sportja.

Persze nem lehet összehasonlítani egy futót egy bringással,amikor mindketten speciálisan évekig a saját sportágukra készülnek.

Ha mondjuk az összes sportágat nézzük egy képzeletbeli tengelyen,akkor az egyik végén lennének a szinte teljes keringési sportok,mint a  hosszútávfutás,úszás,a másik véglet pedig az erő oldalon a súlyemelés....

Az egyik oldal xezer,tízzezer ismétléssel,emelt keringéssel,a másik oldal egyetlen maximális erőkifejtés minimális keringési munkával

Egyik sem tökéletes,mert aránytalan a szervezet,vagy magas sziintű keringési rendszer minimális izomzattal,vagy hatalmas izpmzat sokszor aránytalan keringési rendszerrel.A kerékpár ötvözi a 2 végletet,így egészségesebb.Ugyanúgy,mint pld a testépítés megfelelő aerob munkával társítva,vagy mondjuk az evezés/nem kajak kenu/.

Sportolás abbahagyásakor a keringési sportot űzők ott állnak egy bazi nagy sportszívvel,aminek nincs funkciója többé,nincs amit ellásson,a súlyemelők meg általában nyögik a túlsúlyt életük végéig,és évekig levezető edzéseket kell végezniük a csontozat,izületek,váz izomzat úgy megszokja igényli a terhelést.Itt Szekszárdon  a súlyemelés volt fellegvárában sok ilyen ismerősöm van,aki ezt nyögi....

NoHa 4556 napja
NoHa képe

Amit te csinálsz az komplexen megmozgatja a testedet, így mondhatni tökéletes egyensúlyban tartod. Mikor bicajoztam, az is egyoldalú volt, mert csak ülte a bicajon, a lábam (hátam egy kicsit) mozgott oszt kész. Aránytalan az is. A futás még inkább.. Itt tényleg nem látok hű de nagy izomnövekedést csak a futitól (pláne,hogy nem sprinternek készülök :) ). Szóval igen, közelebb áll a bicaj a "tengelyhez", de muszáj kiegészítő sportot, ez tuti. Erre már látom,hogy a kondi jó lesz. Úgy nem tolom mint te, de ötelteket szedek a "szösszeneteidből" :)

faxau 4555 napja
faxau képe

Grat a pöttyöshöz! Megérdemelted. Érdekes az összehasonlítás, van min gondolkodni, osztani, szorozni...

Tündüs 4555 napja
Tündüs képe

Köszi, hogy benéztél!

Valahol olvastam Tőled, hogy ajánlod a nicoflexet, hétvégén kipróbáltam, sokat segített!

A fenti irományból is csemegéztem....

ORBEA ORCA 4555 napja

Szívesen:-)

A Nicoflexet immáron 30 éve használom,és még nem sikerült leváltanom jobbra....És árban is jó.

Eleinte kissé csíp,főleg melegebb időben,vagy edzés utáni fürdésnél,de meg lehet szokni,a bőr megszokja egy idő után.

Én is köszönöm,hogy benéztél olvasgatni:-)

pátyalso 4555 napja
pátyalso képe

Azért a 200 kili tekerés+sprintet nem lehet összehasonlítani akár az öttusában vagy 10 kilin nyélen futásal és a végén még a teljes sprinttel.Én biztos nem tudnék egy teljesen kifutott 10 kili után kilómétereket futni.A többi viszon stimmel szerintem is.Egs a tekeréshez.

ORBEA ORCA 4555 napja

Zoli,hasonló kiterheléseket írtam.

Nyílván egy 10 km nyélen futást ne egy 200km-es mezőnyversenyhez hasonlítsunk,hanem egy jó kis 35-40km-es időfutamhoz,ahol szintén a végén még próbálsz mindent beleadni,mert minden mp számíthat....

Igen,5-10km-es futóversenyeket még végig lehet futni anaerob tartományban szenvedve,de hosszabbat már nem,és ez így van bringában is.

PecsiPeter 4555 napja
PecsiPeter képe

Ezek a fiatalok nem bírják veled,Tibi! :)
Miket gondolhatnak rólad a hátad mögött?:):):)
Az erősemberes rész az írásodban valamiért:) külön kedves volt a szívemnek,magam sem értettem,hogy miért:):):).