2000 kilométer kerékpárutat ígért a kormány
2013-ra közel 2000 kilométer új kerékpárút és kerékpársáv épülhet, a biciklis közlekedés arányának növekedése mellett felére csökkenthető a halálos kerékpáros balesetek száma, és az európai kerékpárturizmus piacának akár 5 százaléka is megszerezhető - hangzott el vasárnap a tájékoztatón, ahol bemutatták a Kerékpáros Magyarország Program 2007-2013 című kormányzati tervet.
A program első fő eleme az infrastruktúra-építés és karbantartás. A második a kerékpáros közlekedés kultúrájának fejlesztése például oktatási programokkal, a KRESZ módosításával, fokozott ellenőrzéssel, a MÁV kerékpárbarát vasútvállalattá átformálásával. A harmadik elem a kerékpározás turisztikai, sport és rekreációs célú fejlesztése, elsősorban az európai bicikliút-hálózatba, az EuroVelóba való bekapcsolódással. "Ahol csak lehet, kerékpárutat is építünk"- ígérte Kóka János. A miniszter beszámolt arról, hogy a magyar kerékpározás történetében tavaly először sikerült felmérni a hálózat hosszát és állapotát, és kidolgozták a kerékpárutak műszaki szabályait.
A közlekedési miniszter elmondta: a 2013-ig tartó időszakban 62 milliárd forintra lesz ehhez szükség, melynek felét a költségvetésből és az Új Magyarország Fejlesztési Tervből finanszírozzák. A másik felét a pályázó önkormányzatoknak kell előteremteniük. De uniós pénzre is lehet pályázni. A biciklis szervezetek örülnek, de kételkednek.
„A múltbéli alapja az, hogy eddig semmi nem történt. Időnként, amikor volt egy válszatás vagy volt egy ez vagy az, amikor mondjuk kellett voksokat venni, most ezt "ilyen" értelemben mondom, hogy voksokat venni. Hát tudjuk, hogy hogy működnek a politikusok. Választás előtt megígérnek mindent, hogy újra meglegyen a bársonyszék" - mondta Sinka Károly, a Critical Mass főszervezője.
A szervező elmondása szerint erre tucatnyi eset volt az elmúlt 16 évben. Ami pedig épült, az nem mindig kerékpárút volt. Két éve a Bajcsy Zsilinszky úton 50 millió forintból adtak át egy szakaszt. Ekkor, nem tettek mást, mint leválasztottak egy részt a járdából. Akárcsak a budai alsórakparton szinte végig. Azonban egészen a Margit hídig valódi kerékpárút van. Vagyis a járda és az úttest fizikai akadályokkal teljesen el van választva. Ilyenből alig néhány kilométer van a fővárosban.
Forrás: www.velo.hu; www. http://www.online.rtlklub.hu
Hasonló cikkek