ORBEA ORCA futás

2012.05.12 Szombat, 08:30:00

8 km

A hétvégén Aradon versenyeztünk egy baráti kerékpáros klub az Arad Vointa meghívásában.

Hát,még sosem voltam az elmaradott Romániában,de most valahogy elkeseredtem...qva jól éreztük magunkat,szuper jó volt minden.Nekem valahogy nem jött le az elmaradotság hozzánk képest,sőt....Arad szép város.Látszik rajta,hogy folyamatosan fejlesztik,építik,renoválják.Nem úgy mint nálunk,ahol minden pénzt csak szépen kiszivattyúznak amit csak lehet,és nem marad semmire...Az utak a mieinkhez képest kátyúmentesek voltak nagyrészt....Minden rendezett,nem koszos,szemetes.

Az emberek barátságosak kedvesek,közvetlenek voltak.

Reggeli után bringa előtt futottam egy laza kört a városban,pontosabban a Maros parton végig,ahol egy kiépített sétány vezet végig x km hosszon jó 4m szélesen tökéletes aszfalttal,akár bringával is lehet itt amatőrnek menni reggelente kis forgalomban,mondjuk délután,és este főleg hétvégén nagy forgalom van.Itt még eljárnak az emberek szórakozni érthetetlen módon azzal szemben,hogy állítások szerint milyen xarul állnak...Akkor miből?

Hogy vannak tele esténként a kávéházak,sörözők,klubok,nappal a starnd,és a parkok sakkozókkal,és más társasjátékot játszó emberekkel?Családostul vagy épp csak barátokkal,vagy alkalmi játszótársakkal...Nálunk erre a gyerekkoromból emlékeztem,ami jó régen volt a régi jó rendszerben...Akkor voltak itt is így tele a strandok,szórakozóhelyek,parkok...Ma már szinte alig jár el valaki valahová,ott szerintem mindenkivel össze lehet futni valahol,nem csak a munkahely-bevásárlóhely-otthon bűvös háromszögben...

Szóval a Maros parton futottam,végig parkosítva,tele játszóterekkel,sportpályákkal.

Bár szombat volt,láttam egy kertész bácsit,aki locsolta a kis növendék fákat,aztán egy csapat takarító munkást,végül pedig egy utcasöprő gépet...

Visszafelé egészen a víz mellett lent a parkosított részen futottam,szívesen mentem volna picit többet,de mentünk bringázni utána még.

00:44:00 8 05:30 10.91 0 0 0 0

pátyalso képe

pátyalso 4525 napja

Nekem például oda-vissza utazva Szekszárddal semmi bajom szép város,kedves emberekkel.És még román ortodox templomokkal sincs tele.

A futáshoz egs!

Tündüs képe

Tündüs 4527 napja

Nagyon szép helyen jártál, de nem mindegyik ilyen jól kiépült. Mi két éve voltunk Gyergyószentmiklóson, onnét jártuk be  kb 200 km-es körben az országot. A Békás-szoros utáni román falvaknál megszakadt a szívem (kb 30-s évek)

Gyergyón futni nem lehetett volna, mert annyi a kóbor kutya. Folyton kenyérrel jártunk-keltünk.

A szovátai tó körül van rekortán, bár több helyen sérült, az összes gyalogos azon járkál és a csecsszopós kéregetőasszonyok ülnek körbe. De Kolozsváron és Segesváron ennek nyomát sem láttuk.

Sokal nagyobb ellentétek vannak, mint  a mi országunkban.

Egs  a futást!

Gandi képe

Gandi 4527 napja

Hát, szerintem is arról van szó, hogy nem mentetek elég messzire, ahhoz a tapasztalathoz, amire elsőre számítottál, beljebb kell menni. Én 2000 körül jártam egy Libán nevű faluban, (Gyergyószentmiklós környékén van) és a faluban még nem volt bevezetve az áram! Mi a falu szerintem leggazdagabb emberének a házában laktunk, azt béreltük ki, így nagy hiányt nem szenvedtünk, mert ha fűtöttünk, volt folyamatatos melegvizünk, és volt egy csomó petróleum lámpa a házban, nem kellett gyertyákkal kínlódni . A faluba csak kétszer ment busz, reggel az egyik irányba egy, délután meg a másik irányba egy, ennyi. Ez arra jó volt, hogy annak a faluban élő néhány iskolás gyereknek így könnyebb volt eljutni a szomszéd városka iskolájába. Mi pont olyan irányból érkeztünk, ahonnan épp csak másnap ment volna busz, ezért az állomás mellett élő falubelieket béreltük fel, hogy elvigyenek a 24 km-re lévő Libánba. Olyan kátyús országúton zötyögtünk végig, hogy áldottuk az agyunkat, hogy nem autóval érkeztünk, hanem inkább a kényelmetlenebb vonat+bármi megoldást választottuk... hú, nem akarom sorolni, pedig még hosszú listát tudnék írni arról, ami most hirtelen eszembe jutott arról az útról. Ami stimmel, az emberek ott is kedvesek voltak. Mindenben segítettek, és esténként a flau egyetlen kocsmájába eljártunk mi is "fogyasztani", és gyertyafénynél kártyázni, szóval hangulatos volt :-)

Bocs, kicsit hosszúra nyúlt, de felrémlettek az emlékek :-)

A futást meg egészségedre!

plekoklári képe

plekoklári 4527 napja

Hát még én sem voltam arra felé, de sok szépet, s jót hallottam,na majd egyszer...

Egészségedre!

zsolaaa képe

zsolaaa 4528 napja

Én 2003-ban voltam egy erdélyi körúton. Akkor szemmel látható volt a különbség (még az alföldi tanyákhoz képesi is).

Mindenütt koszos kéregető ingyenélő emberek borzalmas utak stb...

Szerintem, ha beljebb mentetek volna akkor biztosan más lenne a véleményed