ORBEA ORCA bringázás

2012.04.21 Szombat, 10:30:00

Sport


(edzés)

Edzés ideje

02:30:00

Távolság

80 km Szint: 200 m

Tempó

01:53 p/km (32.00 km/h)

Pulzus

Átlag
114
Minimum
0
Maximum
150

Edzésleírás

Campa Centaur UT

Egyesületi edzés.

Fogorvos után szembe mentem a többiekkel ,lementem a Mohácsi úton Bátaszékig,majd vissza hogy találkozzunk a síkon.Nem értek még oda,így felmentem Szálkán izom pofaszélben,nagyon nem esett jól...

Szálkán a másik oldalon felfelé jöttek amikor találkoztunk.Mentünk együtt egy Bátaszék kört,végig hátul voltam nagyrészt Gallyasi Gabival,Rácz attila,és Vajda Adrián vezettek.

Végül egy kis tesztbeszámoló.

Ma az Orbea Team Replicával voltam,amire felkerült egy Campa Centaur UT 2008-as hajtómű.

Utoljára alu hajtóművet Campa Record 2001-2006 közötti 102mm 4szögtengelyeset használtam.Azok is nagyon jók voltak,merevek,elég könnyűek.Utánuk álltam át a carbonokra,amikből több félét is használtam leginkább Fsa gyártmányúakat.

Van tehát elég viszonyítási alapom.

A hajtómű 172,5mm-es,53/39 klasszikus fogszámokkal.

Súlya 810-820 gramm körüli,plusz 80gramm körül a 2 csésze.

A karok érdekes módon kissé kifelé hajlítottak,de ugyanez a forma az újabb már carbon Centaur UT hajtóműre is igaz,Vajda Adriánnak az van,néztem edzésen,Rácz Attilának pedig ugyanez az alu van a Willier-én.

A stoplit állítanom kellett volna,mert az Fsa hajtóművekhez képest kicsit kifelé dobja a sarkamat.

Könnyen szerelhető,feltekerjük a spec.ricnis kulccsal a csészéket,a hajtóművet egy nagy imbusz csavar rögzíti egymáshoz.

Robosztusnak tűnik a tengely,a hajtómű karok pedig elég aerosk is.Nem értem egyébként,hogy teljes feketében miért nem gyártják,hiszen már mindenki inkább azt választja minden alaktrészben szinte legyen az kerék,kormány,vagy bármi.Nekem is mivel látványbringás vagyok jobban tetszenek a fekete alkatrészek,a Campa Record hajtóműveket sem adom el ha feketék lettek volna.

Átfestettetni meg körülményes,és nem nagyon van hozzá fekete lánctányér.

A lényeg,hogy bár csak egy középkategóriás hajtómű a Campától,de én ajánlott jó vételnek minősítem.Érezni a forgáson,hogy nagy átmérőjű,így nagyobb golyóméretű jó minőségű csapágyak dolgoznak.

Merev,nagy áttételnél nagy nyomatéknál sem hajlik,carbon hajtóművekben ezt a merevséget csak a csúcs hajtóművek tudják 200-250 Euronál kezdődően.

A lánctányérokban talán pár tized mm elhajlást tapasztaltam 53/14-15 áttételt erőltetve hegyen felfelé,amire 5 pontot adnék.

Amire kíváncsi vagyok,van egy Fsa Slk csőtengelyes hajtóművem,ami most az időfutam hajtóművem.Sajnos hozzá csak egy Dura ace csapágycsészém van,és így nem olyan merev,na meg azért a lánctányérok sem Campák.

Hasonló terhelésnél kb 2mm-t hajlik.Tervezek egy Fsa kerámia csapágyat venni hozzá,és Fsa vagy Sram időfutam lánctányérokat,amik merevebbek.

Szerintem akkor lesz olyan merev,mint most ez az óccsó Campa középkategóriás hajtómű....

 

Edzésszakaszok

Idő Táv
(km)
Tempó
(p/km)
Seb.
(km/h)
Szint
(m)
Pedál
fordulat
Minimum
pulzus
(bpm)
Maximum
pulzus
(bpm)
Átlag
pulzus
(bpm)
02:30:00 80 01:53 32.00 200 0 0 150 114
Új edzésszakasz

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!

22 hozzászólás

zsolaaa képe

zsolaaa 4541 napja

Jó vétel, gratulálok!

ORBEA ORCA képe

ORBEA ORCA 4541 napja

Zsolaa,klasszikus 54/42 lánctányérok 172,5mm karhossz.Új ár 2009-es olyan 600Euro a hajtókarnak a csapággyal együtt,harmadáron vettem.

zsolaaa képe

zsolaaa 4542 napja

Szép kis szonkaszeletelő :) Ezt mennyiért sikerült kifogni az ebayen ?

ORBEA ORCA képe

ORBEA ORCA 4542 napja

Fsa Vision NeoPro-Ceramic

Az aktuális állapot.

ORBEA ORCA képe

ORBEA ORCA 4542 napja

Csak hogy tisztázzuk,én nem veszek meg legyalult hajtóművet olcsón sem,és olyat sem ami már lánctányércserés volt.

Ki lehet fogni kevés km-es újszerűt,jó minőségűt jó áron.

És nem veszek,mert nem tudok venni hajtóművet újonnan 5-600 Euroért,ami nálam is épp úgy használt lesz pár edzés után....

Sajnos nem úgy állunk,mint egy kinti átlag ríder,aki évről évre megveszi az újabb csúcsmodellt ha épp ez a hobbyja...

Gida képe

Gida 4542 napja

Köszi! Szép a hajtótekerentyű! :)

zsolaaa képe

zsolaaa 4543 napja

Köszi Mike

Eddig kifogtam a jót, ugyanis az egész gépem használtan vettem sőt hajtóművem is volt használtba

újban van fekete is de ez is 50 ruppó és csak centaur alu ami nemigen megy a karbon vázamhoz

Nemhiszem hogy észrevenném a különbséget mint ahogy shimano octalinkről campa négyszögre visszaültve sem vettem észre

Mike01 képe

Mike01 4543 napja

Zsoolaa, én használtban nem vennék hajtóművet, mert mire a két tányért veszel hozzá, majdnem ott vagy, ahol egy új ára. És még a kar elfáradását nem is említettük. A "400km-t mentem vele" típusú hirdetések meg csak mese habbal. Ugyanis nem írják oda, hogy hetente.... :)))

Mike01 képe

Mike01 4543 napja

Nekem is ugyanez a Centaur UT hajtómű van, csak ugye 175mm-es karral. Amit bánok, hogy annak idején nem figyeltem a Carbon verzióra, ugyanis feketét akartam én is, és a karbont.. :(

Mostmár viszont nem variálok, míg el nem kopik... Minden fekete nálam is, és pont ez a viszonylag nagy felület ezüst színű...

Nekem a Deda fehér hajtóműve is tetszik, bár használtan nem tudom mennyire lenne koszos... :)

ORBEA ORCA képe

ORBEA ORCA 4543 napja

Nem tudom miket próbált,és hát ugyebár csak egy triatlonos,nem bringás.A Slk egy középkategóriás alkatrész,a Centaur is,de merevségben magasan veri az Slk-t,legalábbis DA csapággyal.A K Force a pro család,abból a hajtómű a kerámia csapággyal biztosan jobb,könnyű,és merev is.A kerámia csapágyak pontosabbak,kisebb a holtjátékuk-tűrésezésük, úgy tudom,és nehezebben kopnak.

Most tesztelni fogok egyet:

Jön a versenyszezon kíváncsi leszek hány mp előnyt jelent km-enként:-)

Fsa Vision NeoPro+Ceramic

Gida képe

Gida 4543 napja

A triatlonos haverom Trek bringáján FSA slk van...de már jó ideje. Azt mondja ez a legjobb, már próbált egy párat kivéve a Campa Recordot...mivel az elég bután nézne ki egy Trek-en.

Nekem meg ilyen van csak stucniba: karbon FSA K-force 110 mm... gyönyörű(en) merev :)

 

A kerámiás csapágy az miért jobb? Nehezebben kopik?

zsolaaa képe

zsolaaa 4543 napja

Köszi a tanácsod Akkor már karbon Chorust fogok venni hogy menjen a gépemhez Ezt meg átrakom az edzőgépbe a gányolt Bontróger helyett.

Bár én sajnáok rá 80-100 ezret majd kivárom ha lesz használtba

ORBEA ORCA képe

ORBEA ORCA 4544 napja

Zsolaa,ez a hajtókar nincs feketében,csak szürkében létezik még,a carbon már az utód modell azt hiszem 2009-től,akkor kapott a hátsó váltó is karbon betétet.Most használva azt mondom,hogy érdmes kipróbálnod ezt a hajtóművet,tudja azt,amit a 102-es Record hajtóművek,tényleg nagyon merev,és érezhetően jól forog a csapágy.Az Fsa Slk hajlik ehhez képest hiába szép,meg karbon,meg könnyebb,ha nem forgatod,hanem erőből mész.Mondjuk ahogy írtam az Slk-t nem a gagyi Dura ace csapággyal,hanem egy Fsa ceramic,vagy Sram ceramic csapággyal szívesen kipróbálnám.

zsolaaa képe

zsolaaa 4544 napja

Gratuálok az új szerzeményhez!

Van feketében is ez a hajtókar az viszont nem alu hanem karbon 

Anno én gondolkodtam hogy veszek egy ilyet lecserélem a négyszögtengelyt hátha jobb ez az integrált megoldás de nem láttam értelmét.

Fari képe

Fari 4544 napja

majdem ugyanannyit mentünk ma...2éve Kuszti mutatott nekem egy vázat,már nem emléxem a márkájára,a felsőcsöve tört el,én nézegettem,de semmit se lehetett rajta észrevenni,olyan jól megcsinálták,azt mondta majdnem van olyan erős mint a törés előtt..azért jó az ilyen,nem kell rögtön kukába dobni több 100ezres vázakat

Huszárlány képe

Huszárlány 4544 napja

Épp most jártam én is Nálad! Nem tornatanár! Testnevelőőőő! Egészségedre!!!!

ORBEA ORCA képe

ORBEA ORCA 4544 napja

Ma tébláboltam  reggel,lementem a kocsihoz,és a lépcsőházban összefutottam egy sráccal,aki nemrég költözöttt ide,és többször láttam bringával jönni-menni.Köszöntünk is egymásnak eddig is,most váltottunk pár szót.Először is bemutatkozott,és amikor mondtam a nevem rögtön rávágta,igen tudom,szoktam olvani az edzéseidet...:-)))

Kérdezem,hogy milyen néven vagy fent az EO-n?Azt mondja erre,nincs fent,csak szereti olvasgatni az edzéseket.Triatlonozik,tornatanár egy suliban,mondtam szívesen veszem,ha eljön velem,vagy az egyesülettel edzésekre,ha jól akar menni:-)

A mai nap szomorú híre pedig,hogy szintén megkerestek eddig ismeretlenül olvasgató Orbea Orca márkatárs,hogy megsérült a váza....:-(((

Másnak is info esetleg,hogy karbon javítást itthon leginkább Szeghalmi Bálint édesapjáék vállalnak profi színvonalon.

Krisztián,a feketét én sem szeretem igazán vázszínebn inkább a színeseket szeretem,de ezt láthatod.Viszont a kiegészítőkben,szettekben jól mutat a fekete,gumikban én is színes párti vagyok,van volt olyan gumim is amiban csak szín van semmi fekete...:-)))

Kovács Krisztián képe

Kovács Krisztián 4544 napja

Ha tehetem messziről kerülöm a fekete színt, minden formában. Piros gumit vettem volna a bringámra is csak nem volt méretben :) Amúgy e bringádnak K jó színe van.

Marcellus74 képe

Marcellus74 4544 napja

tetszik a kép és a leírás!  tekerném  :-)

Sipi képe

Sipi 4544 napja

Nekem is jobban tetszenek a fekete hajtóművek, most lett nemrég cserélve a btwinen, középrésszel, hátsó sorral, lánccal együtt.....

Egyik pedálom  fekete (Shimano), a bal oldali ezüst...., így volt ócsóbbb......, a btwinen nem érdekel, hogy  vegyes a szín.....!  

Egészség!   Jót "utaztál" hátul......:))

galagyuri képe

galagyuri 4544 napja

Remélem a fogad rendbe!!

kkoos képe

kkoos 4544 napja

Egy kils laza 80 ebéd előtt :)  Kemény lehetett birkózni a széllel. Jó pihenést!

Felszerelések

Add meg az edzéshez tartozó felszerelésed!