Edzésleírás
Győr - Bábolna - Győr
Odafele nagyon könnyű pörgetés, visszafele kicsit erősebb tekerés. Figyeltem azért a pulzusra. Holnap terheléses, kíváncsi vagyok találnak-e valamit.
Kicsit feljebb tettem a kormányt (talán fél centit, hézagolóval), lejjebb a nyerget (erstetour.hu-n található ajánlás alapján vagy 3 centit) és hátrébb is toltam másfél-kettőt. A tenyereim eléggé zsibbadtak így. Ahogy néztem, lehet, hogy egy 2 centivel hosszabb stucni segítene.
Idő | Táv (km) |
Tempó (p/km) |
Seb. (km/h) |
Szint (m) |
Pedál fordulat |
Minimum pulzus (bpm) |
Maximum pulzus (bpm) |
Átlag pulzus (bpm) |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
02:20:00 | 65.2 | 02:09 | 27.94 | 0 | 0 | 0 | 165 | 147 |
OK.Emlékszem,amikor bringavásárlás előtt voltál írtál nekem.Ha valóban 88 cm a belső combhossz akkor indokolt az 57-es váz,és asszem olyan 79 környéki nyeregpozíció,érdekes,hogy mennyire elütsz az átlagtól,mér nem csajnak születtél ilyen lábakkal...:-)
Mounti beállításokat nem tudom,de mi terepen cyclokrossznál kb 1cm-el lejjebb ülünk az outihoz képest.
A lényeg az,hogy alsó pedál állásnál beklikkelve cipőben vízszintes lábfej állásnál a térded enyhén legyen behajlítva.Ennek mértéke az izületek-izmok rugalmasságán múlik.Fiatalabban én is tudtam magasabban ülni picit,más kérdés,hogy hiába,mert akkor sem mentem jobban hegyekre.
Na szóval,most már ne állítgass a veresnyig,hanem legalább 2 naponta menj bringát,ahogy látom tervezted is olyan 50-80km között,benne teszt szakaszokkal egy-két 5-10km-est a tervezett versenytempó környékén.
Jó készülést,és szurkolok neked majd a versenyen.Én csak egyszer voltam Nagyatádon egy barátomat kísértem,aki indult,és máig ő a Tolna megyei csúcstartó,erre büszke vagyok én is,mert velem készült sokat a bringán.:-)
A vázméret L-es (57-59), a belső lábhosszom pedig ~88 centi - saját mérés alapján.
Nyereg is hátrébb és kicsit lejjebb, ahogy mondtad. És nagyjából 1-1 centivel az eredetihez képest. A távolsággal így nem lesz gond.
Ezt a szabályt én még montira hallottam, országúti azért gondolom egészen más. A 3 ujjnyi hézag megvan, szóval ezalapján is jó a beállítás. Elvileg nem kell hosszabb stucni, csak rosszul tudtam. Az általad leírt ülőpóznál is takarja a kormány az agyat. Az is stimmel!
Most megnéztem a bringa képeidet is jobban.A vázméret így szemre jónak tűnik,olyan 54-55-ösnek esetleg 56 a homlokcsőből ítélve.
Viszont ebben a nyeregpozícióban biztos,hogy magasan ülsz,én is 178 vagyok,73-as nyeregmagasság nem így néz ki.
De egyelőre maradj ennél,és ha hátrébb vitted a nyerget egy cm-el,akkor egy cm-el engedd lefelé is,hogy a megszokott távolság maradjon.
Alapszabály,hogy csípőbillegés nélkül sarokkal körbe tudd hajtani a pedált..
A bringán egyenesen ülve?Hát,én ilyen szabályt még nem hallottam...
Olyan van,hogy a kormány felső egyenes részén a hajlat előttt támasztva nyújtott könyékkel,anatómiailag alap válltartással,lazán kitámasztva normál fejtartásnál ha előre nézel akkor kell takarni a kormánynak az agyat.De ha a könyöködet a nyeregvéghez illeszted,akkor a kormány és az ujjvégeid között olyan 3 max 4 újjnyi hézagnak kell lenni.
Amit találtam az is ezt használja, illetve 0,89-et.
Közben már megkaptam a választ, nem kell hosszabb stucni. Egyébként 90 mm körül van a stucnim.
Én még arra a régi "szabályra" emlékszem, hogy a bringán egyenesen ülve a kormánynak takarnia kell az első agyat. Azért gondoltam a hosszabbra, mert így nem takarja, hanem kicsivel hátrébb van a kormány. Viszont a zsibbadás miatt eleve nem kell hosszabb stucni.
Most annyit csináltam, hogy picit megemeltem a kormányt, hogy komfortosabban üljek, a nyereg pedig visszakerült közel az eredeti magasságba, csak egy kicsit hátrébb. A következő laza karikán megnézem így is.
Köszönöm mindenkinek a tanácsot!
Ja,és ha a tenyered zsibbad,akkor cseréld le a bandázst egy jó minőségű parafásra.
Zselés,meg egyéb marhaságok kizárva,azokon simán átjön a rezgés...De ha valóban hosszabb stucnit teszel fel akkor még nagyobb súly lesz a karodon,tehát a probléma fokozottabb lesz.
Stojesz,nem tudom milyen ajánlást találtál,de egy biztos ami fix:
Nyeregmagasság=belső combhosszX0,886 a közép-nyeregtető távolság ülőcső síkban.
Pontosan úgy tudod mérni,ha mezítláb egy vízmértéket teszel fel hajlatig a lábad közé,és egy segítő leméri pontosan a távolságot a földtől a vízmérték felső síkjáig.Így pontos,mert ő látja,hogy hogy áll a buborék,és le is tudja olvasni a centit.
Én 82X0,886=72,5 cm.......És ennél olyan fél cm-el tehát 73-on ölök aza ülök...:-)
Síkon meg időfutamra pedig ez biztosan jó egy kicsit pár fokban lehet a nyerget előre billenteni is a vízszintestől,hogy kényelmesebb legyen,ne nyomjon annyira a nyeregcsúcs.Rövid időfutamon ez nem vészes annyira,de 180 azért az rengeteg,túl sűrűn kellene kiállni a nyeregből átmozgatni,az pedig ritmusvesztés,idővesztés.
Kipage-hoz csatlakozom egyébként,ennyi idővel verseny előtt nem célszerű megbolygatni a megszokott beállítást,mert az izomzat arra a szögre pozícióra tudja a leghatékonyabban átvinni az erőt.Ha változtatsz még ha keveset is,idő kell,amíg az izmok átállnak.Centis változtatgatások pedig nagyon nem szerencsések,a komolyabb profik pár edzésenként mm-eket emelnek vagy csökkentenek,és úgy keresik az ideális magasságot,bár évek alatt már ha új bringát kapnak,vagy átigazolnak akkor megvan a beállításuk mind időfutam mind mezőny,mind hegyi verseny esetére.Nemrég valamelyik Pro csapat szállító kamionját fújták meg a teljes bringakészlettel,és ami még rosszabb volt a csapat minden versenyzőjének beállítási paramétereit tartalmazó ki könyvecskét...
A 2 cm-el hosszabb stucni nem hiszem,hogy időfutamra ideális lenne,főként ha könyöklőd is van,ott is 5mm-1cm az ugrás...
Ha jó a vázméret,belsőcombX0,66 akkor a stucnihossz ideálisan 110-115mm.
Egészségedre! A beállításokkal nekem is mindig problémám van-volt...Iiiigaz, mostanság nem sokat tergek..Én galád:-) De majd 2 hét múlva a Balcsinál:-)))
EGy kalappal mára...Remélem minden okés lesz!
hmmm...nekm spec az ülőgumóim szoktak elzsibbadni....pedig gyárilag párnázottak... :))
Ma meg minden rendben lesz, nyugi.
Köszönöm!
Kipage csak tapogatózok. Egyébként azóta lemértem újra a lábhosszomat és a nyereg feljebb került másfél-két centivel délutánhoz képest. Valamit igen elmértem múltkor... :)
Ami viszont teljesen biztos, hogy a nyergem nagyon elől volt. A stucni alá tettem még hézagolót, így az most 1 centivel feljebb van, mint eredetileg.
A héten még kísérletezek. A beállításokkal az volt a gond, hogy nem is nagyon foglalkoztam vele. Csak a nyereggel. Ami egyrészt túl elől volt, másrészt túl magasan. A következő edzés után majd írok a további tapasztalatokról, köszi a segítséged!
Lehet hogy nem célszerű ilyen drasztikus beállítás változásokat eszközölnöd a bringán két héttel Atád előtt. Hiszen a felkészülés során végig egy adott beállítást használtál nem? Én is szerettem volna menni ma egy könnyűt, de nem tudtam eldönteni hogy a nyakamba fog-e szakadni az ég vagy nem. Nem akartam kockáztatni az elázást így inkább itthon maradtam. Ha hátrébb szeretnéd tolni a nyerget kényelmesebb pozícióba, akkor rövid stucni kell. Nekem pont ellentétesen van belőve az üléspozícióm, teljesen legelöl van hogy minél inkább a középcsapágy felett üljek egy elég rövid 90mmes stucnit használok, hogy ne kelljen nagyot nyújtózni. Szombathelyen megtapogattam testközelből az ISM nyergeket, igen jók! Biztos Nagyatádon is kinnt lesznek az expon. Alig várom már..
Jó tekerés volt! A tenyerem nekem is zsibbad,de csak 50-ig. Azután elkezd fájni a derekam így már nem érzem a tenyerem,és végül 90-től beáll a nyakam onnan már semmit nem érzek:) Egészségedre!!!!
Most megnyugtattál, hogy nem csak nekem zsibbadt el a kezem tegnap...
Holnapra minden jót!
Köszi, én is remélem!
Remélem, már minden ok! Én is úgy szeretném egyszer eltalálni a beállítást...
stojesz 4721 napja
Köszönök minden tanácsot és a szurkolást!