monique futás

2010.07.24 Szombat, 07:25:00

Pulzus

pátyalso hívott el erre a "Budai Tájakon 30" teljesítménytúrára. hűvösvölgy-nagy-hárshegy-szépjuhászné-nagykovácsi-zsíroshegy-solymár-hármashatár-hegy(újlaki)-hűvösvölgy. jó volt, bár néha soknak tűnt a 30km, de a végére már kevésnek :)))

a bruttó idő 4:38:02 pátyalso szerint. a nettó az órában 04:02:05 de valójában 4:04 körüli lehet (az ellenőrző pontok stb. megállások nélkül). azért nem tudom mp-re pontosan, mert nem jöttem rá, hogy a garminnál még külön a start gomb is kell hogy elindítsa az edzést, miután megvolt a lap reset. :)
29,50 km-t írt ki nekem a végére, de persze az elejéről hiányzik párszáz méter úgyhogy legyen 30km. de a túra meg elvileg 31.45 km, ezért azt írtam be de amúgy passz h mitől a különbség. ugyan 1x letértünk az útról (kis eltévedés), de sztem ott nem nyertünk időt, sőt.

de amúgy tök jó volt látni h mennyit tettünk már meg... jó ez a garmin :)
és kipróbáltam azt a cuccot, ami Bozótnak is van :) tehát az a kulacs amiből menet közben lehet inni egy csövön át :)) jól szuperált de legközelebb több teát teszek bele, talán akkor jobb lesz az íze :)
de amúgy felesleges volt elvinni (azon túl h kipróbáltam), mert rengeteg frissítőpont volt :) a dinnye volt a legjobb :)

amúgy csüt-péntek közötti éjjel nettó 1 órát alhattam (meleg..), aztán a túra előtti éjjel meg talán nettó 5 órát :) nem tudom hogy emiatt-e, de nagyon furán éreztem magam sokszor, gyengének meg minden. 7km-nél azon gondolkoztam hogy hogy a fenét megyek még 24km-t?!
és hogy mi volt más: pl. 180-as pulzusnál már nagyon kellemetlen érzés volt a mellkasomban, pedig a 180 nekem laza, ennek az érzésnek 185 felett kéne csak elkezdenie jelentkeznie. úgyhogy a 180 olyan érzés volt, mint máskor a 194-195.
sőt volt, hogy 172-es pulzuson is ilyet éreztem... :O remélem nem leszek beteg :P
mindenesetre, először emiatt nem futottam annyit felfelé, mint szerettem volna, pedig imádok hegynek fel futni :(
utána meg azért nem, mert az erős lejtőkön meghúzott tempó miatt (mert gyakorlom a gyors lejtőn futást :)) ) a combfeszítőim kikészítettem már 11km után. a következő emelkedő (nagykovácsiban aszfalton) egyáltalán nem volt olyan szörnyű erős emelkedő (a standardjaim szerint), de hamarosan a combfeszítőim feladták, égtek, haldokoltak, muszáj volt gyalogolni. és onnantól már nem is tértek magukhoz :((( legrosszabb pillanatokban még 1%-os emelkedésű síkon sem bírtak vinni, azért néha pár percre összeszedték magukat, olyankor normális volt a lépéshosszom is, különben nem, és ilyenkor inkább nem kínoztam az izmaim, simán belesétálás. :)
de persze síkon és lejtőn azért ment a futás. 20km-nyi futás tuti összejött, márpedig eredetileg 20km-es hosszúfutást akartam erre a napra, úgyhogy ez így OK :)

az is lehet h a rossz nap azért is volt, ami szerda óta van, tehát X pulzus mellett lassabb tempó megy valamiért, bár szerda-csüt nem volt rossz érzés, de akkor alacsony pulzussal mentem, szóval ez nem jelent semmit. :)
ja...és pénteken normál volt a nyugalmi pulzus, de ma reggel az egekben volt, pl. 130-cal sétálgattam amikor a buszhoz mentem ki. 1 perc busz után futástól (elég laza, 5:30 tempó lehetett max) 180-at is láttam az órán a végén. ez se normális, főleg mert be se voltam melegedve, így a 180-as pulzus 195-nek felelt meg inkább :)

ja, 19km után kavartunk el, 20km-nél meg utolértük yoyot, szóval a tempó azért nem lehetett annyira rossz :)) de aztán ott néha leszakadtam, kicsit rossz volt, de időnként összeszedtem magam..

amúgy ezeket a panaszokat leszámítva tök jó volt az idő nagy részében, tetszik ez a terepfutósdi.

pulzusról még: a 172-es pulzusátlag oké, csak talán máskor jobban tudtam volna futni ilyen pulzussal... ja, yoyo, amikor kérdezted a pulzusom, akkor azért volt 150 körül, mert nem sokkal előtte álldogáltunk, amúgy 165-175-180 között volt általában :P
194: a hárshegyre fel.

a lábaimnak amúgy jó ez a terepfutás (meg jól esett az is, hogy néha aszfalt a változatosság kedvéért).! most néha fájnak a combfeszítők de ennyi :) a lépcsőzés az azért megy szinte fájdalom nélkül. :) amúgy minden rendben, kis alvás után még elég sokfelé szaladgáltam este és nem fájt semmi :)

00:04:04 31.45 00:08 464.02 9999 0 194 172

pleko képe

pleko 5082 napja

Ez igen Monerd!!!

Klassz lehetett...a szép környezet meg minden....

Pierre képe

Pierre 5083 napja

Uhh, ilyeneket futsz? :)

Mike01 képe

Mike01 5083 napja

Fuu, jo edzes volt, pihenjel sokat, egeszsegedre.

monique képe

monique 5083 napja

pátyalso: igen, arra gondoltam.
Bozót: jah, sztem érdekes tudni a nettó meg bruttó időt is. :) (de nem nettó futóidő, benne van a gyaloglás is. :D ) amúgy nem terveztem gyors 10km-re felkészülni egyelőre, bocs h kiábrándítalak, azaz lehet h nem is olyan rossz társaság, vagy legalábbis beleillek :P  :))
miki: sangas hegyre rá kellett keresnem :)) node, ennyire nem vagyok őrült egyelőre :P

dgabica képe

dgabica 5083 napja

Gratulálok! Irigylésre méltó vagy! Nagyon jó lehetett ez a szép hosszú táv, főleg ilyen jó társaságban :-))))

Bozót képe

Bozót 5083 napja

Miki, azé ahhoz képest nem rossz, hogy nemrég még Monerd a távoli jövőbe helyezte a hosszú illetve a terepfutásokat és a gyors tizesre meg félmaratonra akart koncentrálni ;-)   Rossz társaság vagyunk, mindig is mondom :D :P :D

Egészségetekre! Nem rossz tempó ez egyáltalán!  A frissítés pedig tényleg nem mindenhol jó, nem árt a rosszabb esetre felkészülni :)

Remélem nem valami közelgő nyavalyát jeleznek a fura érzések! Lehet ám simán a kialvatlanság+meleg+stb....

Tök érdekes, hogy mértél nettó futóidőt :) TT-n még sose jutott eszembe, de végülis nem hülyeség. (Milyen röhejes különbség lett volna például a K100-on :D :D )

miki képe

miki 5083 napja

Érzed a dolog pszichológiáját, valaki csinál egy őrültséget, ezen mindenki ámuldozik, és már tudatosan vagy tudat alatt arra készül, hogy ő is legalább olyant, aztán ez fokozódik a végső határokig, mígnem valahol egy hideg hajnalon Sangas hegyén szembe nem találkozik Pán istennel :-)

pátyalso képe

pátyalso 5083 napja

Nem az erdő utáni, Nagykovácsiba befuttató meredek lejtő megsprintelése okozta a combproblémádat ,olvasva a 11 kilit ?
Aztán hirtelen leálltunk/CBA látogatás/.

monique képe

monique 5083 napja

pátyalso: köszi :) amúgy nem 20 km-től volt rossz a combom, hanem kb. 11-től! :) de igen, kb. onnantól már gyorsabban teltek a km-ek. :)
miki: lehet benne valami :)
Jolanda: maraton, az lesz egyszer, de még nagyon ráér... :) garminról annyit h én eldugtam a tempókijelzést mert megőrülnék ha azt nézném állandóan :) de a távot szívesen nézegetem :)

Jolanda képe

Jolanda 5083 napja

Basszus...

Ebből maraton lesz?

Én is Garmin órát vettem, egy hete sincs meg, a 110-est, és nagyon tuti, most, másfél év után már úgy érzem, megérdemlem. És tényleg jó látni közben is a tempót és a távot, és utána is kielemezgetni a gép előtt...

miki képe

miki 5083 napja

Őrült :-)

pátyalso képe

pátyalso 5083 napja

Az lehet ,hogy 20-tól rossz volt a combfeszítődnek,de a dinnyézéstől fogva keztünk jó iramot menni,és jó volt Yoyót beérni mert volt valakire tapadnod,hogy az izomfájdalom ellenére is maradjon a jó iram.
Az ellátás meg nem minden ttúrán ilyen jó,most kifogtuk amerikát.És igenis jól mentél,ahhoz képest,hogy ez volt az első telj.túrád,meg amúgy is:)
Nagy gratula és egészségedre!

Asics gel 2150 w
Egyéb Garmin FR 305
Egyéb kulacsos hátizsák :)