nedus futás

2010.06.26 Szombat, 10:00:00

47 km Szint: 2400 m

Pulzus

Június 26-án Szlovákiába mentünk futni egyet .4-en ültünk az autóban , Jakus Béla , Fodor Zoli (efzé), Csáky Laci és jómagam . Én már évek óta tervezgetem ezt a Tátrai gerinc futást , de eddig nem jött össze .  Egyből a rajt helyszínére mentünk , Trangoskára , mivel a nevezést már elintéztük a neten . Egy nagy parkolóban már gyülekeztek a helyiek , a csehek és néhány lengyel autót is láttunk . Hamar megkaptuk a rajtszámokat és elkezdtünk készülődni . Közben a szervezők egyike tájékoztatót tartott , szlovákul . Szerencsére efzé fordított . A gerincről telefonállt a fő szervező , hogy 2-3 fok van , orkán erejű szél fúj , és akkora a köd , hogy csak pár métert lehet látni ! Hurrá ! Aztán szó esett a medvékről (!!) és a villámokról , hogy ezekben az esetekben mi a teendő . Itinert viszont nem kaptunk , de gondoltuk , hogy megyünk a tömeg után . Ami azért nem volt olyan óriási , hiszen a 49-es távra 85-86-an neveztek , és jó néhányan elrajtoltak 9-kor , mint kiderült a „gyengébbeknek „ egy korai rajtot találtak ki . Mi reménykedtünk , hogy beférhetünk az A döntőbe .

Pontban 10-kor Rajt . A szintrajzból látható volt , hogy az első 3.5 km-en csak mászás lesz , de azt nem sejtettük , hogy ennyire… Nagyon hamar azt vettük észre , hogy a mezőny legvégén vagyunk , úgy , hogy a pulzusunk az egekben volt . Talán egy fiatal lány és egy 70-nek látszó úr volt mögöttünk . Fent a gerincen kiderült , hogy nem voltak túlzóak a hírek , sőt …,.! Olyan brutális szél volt helyenként , hogy attól tartottam lefúj a hegyről . Hideg is volt és hatalmas pára a ködtől . Csöpögött mindenhonnan a víz , és ebben a legrosszabb az volt , hogy a kövek csúszósak voltak mint a jég . Egyszerűen nem tudtunk futómozgást produkálni , többször így is majdnem esés volt a vége . Ráadásul az elágazásokban csak tanakodtunk és kérdezősködtünk , senki sem tudta , hogy merre kéne mennünk . 3 óra „futás” után már megtettünk mintegy 17 km-ert . Bécivel már azon gondolkodtunk , hogy ha így folytatjuk , akkor a rész-szintidőböl kifogunk csúszni ! A másik nagy bánatom az volt , hogy semmit nem lehetett látni , pedig az egyik oka éppen a csodaszép táj volt annak , hogy itt vagyunk ! Lassanként , kb.20 kilitől kezdtek ritkulni a nyálkás kövek és óriási örömünkre kb.25 km-től a köd is lassan felszállt ! Kinyílt a látkép és néha még a nap is kikandikált . Hamar vetkőzni kezdtünk és végre ellehetett kezdeni futni . Mivel a hangulatunk is egyre jobb lett , rögtön pozitívabban kezdtük szemlélni a dolgokat . Lassanként biztossá vált , hogy a piros jelzésen kell menni , és így sokkal kellemesebb volt a haladás . Végre láttuk a tájat és láttuk azt is , hogy a gerincen előttünk futnak egy csomóan , egészen közel .  Elkezdtük szépen utolérni az embereket és kezdett javulni az átlag . Persze , még így is nagyon hervadt idő nézett ki , de legalább a szintidőtől nem kellett tartanunk .

Fent a gerincen rengeteg túrázóval találkoztunk akik szembe jöttek . Mindenki rögtön félre állt és szurkolt , tapsolt . Ez a mentalitás mindenhol jellemző volt , még a legdurvább ködös-szeles szakaszokon is lelkesen biztattak minket ( gondolom mindenkit ) ! A frissítő pontokon is ugyanez volt tapasztalható , mindenki kedves és segítő kész volt .

Lassan megérkeztünk Donovaly fölé , a távoli völgyben már látszottak a szállodák . Innentől az itt párhuzamosan rendezett félmaraton pályáján mentünk  , gyönyörűen kivolt kicsi zászlókkal rakva . Már szinte hazai pályán éreztem magam , sokat sífutottam ezeken az ösvényeken . Sokat segített lelkileg , hogy pontosan tudtam merre járunk és mennyi van még hátra .

Jó érzés volt befutni a célba , még ennyire hátul is . Azt nem gondoltuk , hogy az itteni terepfutók ennyivel  jobbak mint mi . Pedig Jakus Béci nem tartozik itthon a gyenge futók közé . A pulzusunk nagyon magas volt ( talán a magasság okozta ? Én még sosem futottam 1500-2000 m-en , itt a rajt és a cél is 1100 méteren volt , közben meg fel le ingáztunk ).

A befutónál kaptunk egy kis csomagot polóval-energiazselével-ásványvízzel és egy ebéd jeggyel , amit egy étteremben finom és bőséges kajára váltottunk .

Összességében nagyon kellemes és pozitív érzésekkel indultunk haza . Futottunk egy jót ( még ha csak 6:45 idővel is ) láttunk csodaszép tájakat ( efzé fényképezett , várom a fotóit ) és találkoztunk kedves emberekkel . Kell ennél több ? Jövőre jövünk , bízva ennél jobb időjárási körülményekben , amiről a főszervező elmondta , hogy az elmúlt 13 év legrosszabbja volt .