foldlako futás

2009.11.21 Szombat, 09:30:00

Dobogókői hegyi futóverseny

Évek óta szemeztem már ezzel a tt/futó/tájékozódási futó versennyel, de valahogy úgy alakult eddig minden évben, hogy nem tudtam részt venni rajta. Az egész heti ködös idő kissé elbátortalanított, de pénteken este megvettem az autópálya-matricát, ezzel eldőlt, hogy megyek. Szombaton reggel 5-kor indultam, számítva arra, hogy a nagy köd miatt lassabban fogok haladni Dobogókő felé. Természetesen egészen Pomázig ideális autós időben sikerült haladnom, s már 8 előtt Dobogókőre érkeztem. Rajtig még volt másfél órám, gyorsan elintéztem a nevezést, ettem-ittam-technikai szünetet tartottam. Átöltözés végefelé döbbentem rá, hogy otthon maradt a termo-felsőm, így 3 réteg hosszú, de vékony futócuccot vettem fel (8-kor Dobogókőn nagy köd, +2 fok volt).

Időterveim a következők voltak: legrosszabb esetben 5 órán belüli teljesítés/4:30 ha nagyjából rendben mennek a dolgok, 4 óra, ha minden a legjobban sikerül.

A rajt ideje hamar eljött, a 40-50 fős csoport végére álltam be, úgy gondoltam, melegítés nélkül majd óvatosan kezdek, a többieket elengedem.

Az első ellenőrző pont a Fagyoskatona volt, szűk 10 perc alatt sikerült odaérni. A piros jelzés kissé köves, elég meredek, óvatosan ereszkedtem. A második ellenőrző pont eléréséhez már egy kicsit dolgozni is kellett, Pilisszentkereszt után megkezdődött az emelkedő. Az itiner áttekintésekor úgy gondoltam, nem fogom megerőltetni magam, így a komolyabb emelkedőt észlelvén rögvest tempós gyaloglásra váltottam. Így 33 perc alatt jutottam el a második ellenőrző pontra, a László-kúphoz. Itt sikerült egy kisebb csoporthoz csatlakoznom, ennek később nagy hasznát vettem.

Az egész futás legkellemesebb része következett a Pilis-nyeregig, pedig egy jó kis kaptató volt előttem, majd kb. 5 km majdnem szintben futás. A Pilis-nyereghez 78 perc alatt értünk el. Itt, a harmadik ep.-nál volt az első frissítőállomás is, az itt szolgálatot teljesítő hölgy nagyon segítőkész volt, ellátott minket vízzel, meg jótanáccsal is, merre induljunk, merre a legrövidebb/legjobb az út (nekem innen ismeretlen volt a táj). Két perc depózás után a piroson gyorsan leértünk a műútra, ahol jobbra fordultunk, s párszáz méter után a szalagkorlátot átlépve lezúgtunk egy völgybe a P+-re, majd a Z, aztán a Z jelzést követtük, míg egy kissé el nem kavartunk. A térképre tekintve tudtuk azt, hogy a villanyvezeték a Hoffman kunyhóhoz vezet, így azt próbáltuk követni, ennek köszönhetően szinte járhatatlan terepen küszködve kellett kb. 600 métert haladnunk, óriási szinteket leküzdve, majd leadva. Itt sikerült elszórni kb. 5 percet. Idehaza aztán a kiértékelve a futást láttam, hogy kb. 150 méterrel tértünk csak el a turistaúttól.

A Hoffmann kunyhót nem érintettük, levágtunk egy kanyart, pár km után elértük Körtvélyespusztát (124 perc), ahol ismét volt frissítés, bár nem olyan kiszolgálással, mint a harmadik ep.-nál. Itt is pihentünk 2 percet, majd a Lukács-árkon át elértünk a Prédikálószékre vezető meredekhez. Még előtte befaltam egy kis csokit+powerade-et, nagy kedvvel indultam neki a hegynek. Bár nem állt szándékomban, de sikerült eddigi útmutatómat elhagyni valahol felfelé, így a hegytetőn (168 perc) kellett megvárnom őt, úgy voltam vele, hogy inkább ott várok rá pár percet, minthogy elkeveredjek később a nagy ködben. Szerencsére 6 perc várakozás után megjött ő is, s már indulhattunk is lefelé a P-ön. Útban a Sikátorosi őrház felé levágtunk egy kisebb kanyart, nyertünk vele párszáz métert, majd a 6. ep. elérése előtt utolértünk egy rövidnadrág+ujjatlanban futó őrültet. A 6. ep. 206 percre lett meg. Itt kb. 3 percet töltöttünk el evéssel-ivással, aztán futottunk tovább a Szilágyi Bernát forráshoz (7. ep. – 212 perc), mely csak 6 percre volt az előző ep.-tól. Itt gyorsan lyukasztottunk, majd elindultunk felfelé Dobogókő irányába. Az út innen szinte végig emelkedett, eléggé sáros volt, a az erő is kezdett fogyni. Az emelkedőket már gyalogoltuk, a lankásabb és sík részeken pedig váltva futottunk-gyalogoltunk.

A célban 4:25:12-őt mutatott az óra, tehát a B tervnél sikerült egy kicsit jobbat futni, ha minden a legjobban sikerült volna, akkor 4:10 lehetett volna az idő. Az utolsó szakaszt leszámítva végig a terv szerint sikerült a futás, ott azonban 15 perc pluszt sikerült összeszedni. Jövőre kicsit többet készülve, az erőt jobban beosztva talán sikerül 4:00-4:10 közötti időt menni, ha ismét eljövök.

Szerencsémre elolvastam az interneten megtalált túrabeszámolókat, így nem számítottam olyan extra dolgokra, mint magas színvonalú frissítés, pontos itiner, szalagozás, így vittem mindent magammal, a Pilis-nyeregtől pedig egy a terepet jól ismerő futó segített a teljesítésben. Az viszont rosszul esett, hogy 1200 ft nevezési díjba már nem fért bele, hogy két pohár meleg tea után kapjak egy harmadikat is, hogy kitűzővel, kis, jelképes ajándékkal, a teljesítésről oklevéllel ismerjék el teljesítményünket.