Hófutó futás

2015.01.31 Szombat, 00:00:00

Téli Mátra 2015 (10. teljesítés)
Mivel mindkét ismerősöm aki kocsival jött volna végül visszamondta az eseményen való részvételt a buszos utazás maradt amit annyiból jobban szeretek, hogy így már Mátrafüreden alszok előző este és nem kell aggódni a reggeli út miatt.
Induláskor nem lehetett tudni lesz-e hó a túrán de azt már biztosra lehetett venni, hogy sár az lesz bőven. Cipőt illetően három lehetőségem volt. Salomon Spike Cross (szöges, téli) vagy a lestrapált Asics Gel Trabuco esetleg a Nike Trail Pegazus amiből kikandikálnak a kis lábujjaim. Mostanában úgy vettem észre mintha kicsit nagyobb lett volna a lábam. Valószínűleg az utóbbi hónapok megemelkedett kilométerszámai miatt. Az Asics így kiesett, vittem magammal a Salomont és a Nike-t. Természetesen ruházatot többféle időjárási variációra.
A Kecskemét - Gyöngyös buszon üldögélve arra gondoltam, hogy ha nem indul egy órán belül busz ami felvisz Mátrafüredre akkor gyalog teszem meg azt a 6km-t. Később már csak fél órát adtam a busznak amikor pedig leszálltam Gyöngyösön már eszemben sem volt megnézni mikor indul. Indultam én. :) Egy szem eső nem esett egészen addig míg kb. 300m-rel nem voltam a cél, az Erdészeti Szakközépiskola, előtt. Miután rendeztem a szállást átbattyogtam az Üdülősoron található kollégiumba és elfoglaltam a szobámat ahol szerencsére egyedül voltam.
Vacsoráztam és már kilenckor lefeküdtem aludni. Sajnos a hét eleje óta probléma volt a torkommal és mindig akkor köhögtem legjobban amikor lefeküdtem. Így volt ez most is annyira, hogy még fél egykor nem tudtam aludni a folyamatos köhögés miatt. Éjfélkor vettem be egy asprirint ami valószínűleg végül segített. Persze miután eltakarodott aludni a két aktuális idióta is akik szinte törvényszerűen minden közösségi szálláson jelen vannak. Akik egyszerűen nem tudják felfogni, hogy a többség aludni van ott a szálláson.
Reggel időben ébredtem magamtól. Felöltöztem, kipróbálva több variációt. Ami a cipőt illeti nagy dilemmában voltam. Ha felveszem a Spike Crosst akkor csúszás szempontjából jól vagyok de vigyázni kell ne szaladjon tele vízzel teljesen a cipő mert nehezen jön ki belőle. Ami a pályán lévő vízmennyiségre utaló előjelekből kiderült ez elég nehezen volt elképzelhető. Azért mégis felvettem de szerenccsére nem voltam benne biztos, hogy a nagy lábujjamat nem fogja nyomni ezért levettem és maradtam a kislábujjvillantós Pegazusnál.
A futótáskába tettem egy plusz kesztyűt, egy Kalenji mellényt és egy rövidgatyát ha nagyon átfújna a szél a futónadrágon. Amúgy a szokásos téli ruhámban indultam. Alul egy téli Kalenji futónadrág, felül egy Kalenji aláöltözet és a Quechua softshell kabát. Tettem még a táskába egy Snickerst és két Jó Reggelt! kekszet. Csináltam egy szendvicset amit a sulihoz battyogva fogyasztottam el.
Kicsivel hét után értem a rajthelyre. Teljesen meglepődtem olyan intenzitással indultak az emberek útjukra. Mintha tömegrajt lenne. Nem is kellett sok idő, hogy én is a nyomukba eredhessek.
A sárral nem sokat foglalkoztam. Amint leértünk az aszfaltos szakaszról az első lehetőségnél beletrappoltam a sárba, hogy ezzel a kérdéssel ne kelljen foglalkozni. :)
Magáról a túráról lehetne írni végtelenségig mint minden túráról. Hol mekkora pocsolyát ugrottam át vagy nem ugrottam át. Hol kit láttam és kivel váltottam szót, stb. Valójában különös dolgok nem történtek. Nem voltak kritikus pontok, nem kínlódtam csak mentem. Mátraszentimrén a biztonság kedvéért felvettem a mellényemet. Főleg a megfázás miatt. A torkom miatt hozni akartam egy csősálat. Azt amit tavaly kaptunk a túra után. De végül az otthon maradt. Szerencsére nem is fújt annyira a szél és nem volt extrém hideg. Két Mebucaint elszopogattam amikor gyakoribbá váltak a köhögések.
Az időpontot több ponton ráírták az ellenőrzőlapra de mindenütt sikerült figyelmen kívül hagyni így egész úton úgy mentem, hogy egyszer sem néztem időt. Így szabadon izgulhattam mi lesz a végeredmény. Végül 12:43-kor értem be és ez 5 óra 20 perces teljesítést jelent. Szerettem volna a 10. Téli Mátrámon 5 órán belül érni de ahhoz úgy tűnik nehéz volt a pálya mert akkor már a 14. beérkező lettem volna ami kicsit durva. :) Így is a 30. helyen érkeztem ami 59 hellyel jobb mint a tavalyi amikor is 5:23 volt az időm.
Átvettem az oklevelet, kiűzőt és köhögtem ...