pátyalso túra

2014.10.23 Csütörtök, 08:05:00

Szomor 56 TT  7. teljesítése zsinórban,betegen.

Előző délután kaparni kezdett a torkom,majd fájni,fáztam,és az orrom is folyni kezdett.Gyenge és beteg lettem.A lázamat csak a túra után otthon mértem először,akkor 37.8 volt.

Reggel a jelzésre felkeltem,készülődtem,abból baj még nem származott soha.Most sem,mert elindultam,megadva az esélyt a túrának,és nekem,hogy hibátlan legyen a mérlegem,és Yoyonak is ,mivel a terv az együtt futást is tartalmazta,nem csak nyomokban.

Szomoron leszállva a templom melletti kis emelkedőn alig tudtam feljutni,a tornaterembe szinte utolsóként érkeztem a velem leszállók közül.Yoyo is megérkezett,mondtam is neki ,hogy nekem már most lőttek.

De ő váltig állította,hogy 4-re beérünk,mert a következő busz 3 óra múlva jött csak.El is indultunk,sok mindent elárul,hogy a 10 fokos melegben a zsákom sapkát,kesztyűt polárfölsőt,és másfél liter bubi mentes ásványvizet is tartalmazott.Kaját nem ,mert ünnep lévén zárva voltak reggel a boltok,tegnap meg nem vettem semmit én hülye.

Sokan télikabátban sétáltak,én pedig már 3 kili után rövid ujjú pólóra vetkőztem,mert megpusztultam a melegérzéstől.Ez a rövidujjas változat kitartott 25 kilométerig,ami után végleg gyalogosra vettük a tempót,utána viszont rövid időre még a kesztyűmet is fel kellett vennem.

Az Anyácsa-tavi első pontnál bepusziltam a szokásos gyermelyi sajtos pogit,ami mintha tavaj óta kissé összement volna,Yoyo szerint is.

A Nyakas-tető fennsíkja előtt még Hartmann Misivel találkoztunk,aki sérelmezte,hogy nem vettem észre a buszon,pedig az első ülésen ült,fél méterrel mellettem.

Zsámbékra lefutva,megakadtunk egy helyen,keresve a szalagokat,de aztán csak leértünk a Romtemplomhoz,ahol finom forró teában részesültem a szervezők,egy lapka szezámkival Yoyoka részéről.

Ide 1ó 35 perc alatt értem el,de a futás nagyon nem ment,egyszerűen nem volt meg az energiám a repülő fázis kivitelezéséhez.

Bab-kútnál a nyuszika esete jutott eszembe:kérdés mit szeretnék,van Sport szelet Cerbona,Balaton szelet.Balaton szeletet kérek.Milyet,étcsokisat vagy tejcsokisat.Mivel nem volt rajtam sapka a tejcsokisat választottam.

Végig szerencsénk volt az idővel/semmi eső,szélcsend/és a tereppel is/a fű száraz, dagonyás sár elenyésző/,csak a Máriahalomi múűt előtti szántóföld egy szakasza volt sárfolyásos,itt el is szalagozták a rendezők az útvonalat,de itt sem lettünk fülig sarasak.

A Kilátópont 251 m pontja leköltözött az országútra,szerencsére vitték magukkal a pálinkát is,amiből két fajtát is megkóstóltam.A ringló helyett őszibarackot,mert amig kis időre őrizetlenül hagytam a poharam az asztalon,addig egy srác lenyúlta.Itt Vinattit sikerült beérni,akivel még a Donát-házig sokszor együtt haladtunk.Átadtuk neki felesége szerelmetes üzenetét,akivel Zsámbék után taliztunk.

Vissza vettük a tempót gyalogosra,mert nem értük volna el semmiképp a 4 utáni buszt,így szép nyugodtan felsétáltunk a Saridon-dombra,a kőszilák földjére.a kódot lelesve,pedig az első utunk az epöli kocsmába vezetett,mivel ott volt a pont,és pont ott sör is volt.De volt itt virsli mustárral és tea is.

A bajnai Őr-hegyre másztomban kezdtem először erőre kapni,így itt Yoyo és Vinattiék előtt értem fel a kereszthez,a kód leolvasása után pedig még együtt értünk a Donát-házi ponthoz ropizni és nápolyizni,de onnan már Yoyoval ketten maradtunk a csapatból.

Az Öreg-nyulasom előtt még sikerült leráznom két hülegyereket,akik futva megelőztek bennünket,majd gyalogolva mindig utolértük őket.Az Öreg-Nyulasom aljában megelőztem őket,de Yoyot is,aki a domb teteji vadles kódjánál utolérve hevesen lengette a kezében az itinereket,hogy ha ennyire sietek az enyémet odaadja.Kissé zaklatott volt az idegrendszere a túrán minden kis szirre,itt pedig még rajtam is felkapta a vizet.

Innen már végig együtt haladtunk.Gyarmatpusztán a szokott nemzetőr helyett fiatalok bélyegeztek és mérték a langyos teát.Vajon mi lehet a túra kitalálójával ? Remélem csak megfázott,és azért nem volt itt az őrhelyén.

Innen a gyarmatpusztai nyaralókon,Gyermelyen és Szomoron keresztül,még betudtunk érni lámpakapcsolás nélkül,csak az utolsó két utca volt véleményes/sötét mint a pokol/,de ezt is megúsztuk.és örömmel vettük át a díjazást,és ihattam a jó forró teákat,mert ahogy végére értünk a túrának egyből fázni kezdtem,és már vártam ,hogy minél előbb otthon legyek.

Szép túra ,szuper szívből jövő rendezés,mint mindig.Jövőre irány a nyócadik teljesítés.

Yoyonak meg ezer kösz,hogy végig kitartott mellettem,ahelyett,hogy Zsámbék után saját tempójában folytatva a túrát simán elérte volna a délutáni buszt.