TiGör futás

2013.07.27 Szombat, 09:00:00

Sport


(edzés)

Edzés ideje

01:18:26

Távolság

14.62 km

Tempó

05:22 p/km (11.18 km/h)

Edzésleírás

Hát nem mondom, hogy örülök az eredménynek, de elfogadom. Végülis hangyabokányi fejlődés tapasztalható. :)

De ebből nem lesz 1:30.. :(

Edzésszakaszok

Idő Táv
(km)
Tempó
(p/km)
Seb.
(km/h)
Szint
(m)
Minimum
pulzus
(bpm)
Maximum
pulzus
(bpm)
Átlag
pulzus
(bpm)
00:10:00 1.3 07:42 7.80 0 0 0 0
00:14:52 2.5 05:57 10.09 0 0 0 140
00:13:30 2.5 05:24 11.11 0 0 0 150
00:12:21 2.5 04:56 12.15 0 0 0 160
00:11:18 2.5 04:31 13.27 0 0 0 170
00:10:25 2.5 04:10 14.40 0 0 0 180
00:06:00 0.82 07:19 8.20 0 0 0 0
Új edzésszakasz

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!

16 hozzászólás

monique képe

monique 3834 napja

ezt most látom...remélem nem baj h ennyi idővel később írok ide:) szóval hááááááát ha te közepes tehetség vagy, akkor én pl mi? :/ :D

túl szerény vagy no :)

ja és nem értem miért épp Földingnéhez hasonlítod magad, nem ő tartja az országos csúcsot? máskor is azt láttam h a legjobb profikhoz hasonlítod magad, 10km világcsúcshoz meg ilyenekhez :D

lilla képe

lilla 3927 napja

Szerintem használnak a résztávok és használnak a tempófutások. Meg a hosszúk...:))))))))Félmaratonra 6-7-8 km-es tempófutásaim voltak (kb. 4:04-4:06- os átlagokkal - ha pulzust néztem volna, az is ezt a tempót dobta volna), és úgy éreztem 4-5 heti edzés után, hogy tuti menne a 14 is ezzel az átlaggal, utána meg majd lesz vmi. ..és lett is.

Kiss Ági egyébként nekem az tanácsolta, ha nincs időm, a hosszúkból csináljak tempót: 30p kocogás után versenytempó v. kicsit alatta, utána meg még le is lehet vezetni.

(zokogó smile) Fecó! A 400as résztáv az nem 400 méter, hanem 8000 klasszikus esetben...

Czeglédi Ferenc képe

Czeglédi Ferenc 3928 napja

Ja a kedvenceim között van egy jó cikk a kenyai futókról!

Czeglédi Ferenc képe

Czeglédi Ferenc 3928 napja

Running Lacával nagyon nem értek egyet! Továbbra is azt vallom, hogy a létező legfeleslegesebb dolog résztávot futni aki félmaratonra, ill maratonra készül, pláne  abszolut semmi értelme egy 400 méteres résztávnak...

Indoklom: elöszőr is hihetetlenül nagy az elfutás esélye egy félmaratonon, maratonon, hiszen a 400 m gyors tempóban megy, a félmaratoni tempó ahhoz képest lassú, tehát arra ösztökél, hogy gyorsabban fusd, ami müködik is az első pár kilin, de utána drasztikus lassulás jőn....

A másik kit érdekel az égadta világon, hogy ki milyen tempóban tudja lefutni a 400 métert, senkit, mivel egy félmaratonnál ha jól számolom több mint 50-szeres távról van szó, mi jelentősége van akkor a 400 méteres távnak?

Van itt oldalt egy jó cikk a kenyai futókról, ott szó sincs résztávról, ők olyat soha nem csinálnak, csinálnak viszont tempófutás, 5-10-15 klis távon. Ha valaki 12 kilis távon csinál tempófutást végig a laltátküszöb alatti pulzuson, igen jó esélye van rá, hogy a félmaratont a tempófutás átlagtempója közelében fogja futni!

Igen, Korpazasz-nak igaza van, jó néha egy szabad futás, mindenféle ketyere nélkül! Mivel te régen ultra/hosszútávfutó voltál, ezért furcsa neked a félmaratonra jellemző spinttelés, ott megszoktad a 6 perc fölötti tempót, egy félmaratonnál, pláne ha valaki 1.30-on belülit szeretne az nagyon lassú, viszont fejlődik az ember lánya!!!

TiGör képe

TiGör 3928 napja

Most megvan az utam, azt követem. Tetszik, és bejön. Hiver szintén más kategória, erre én nem lennék képes. Nyár van, az is torzít az eredményeken. Term mindenkinek meglehet a saját véleménye, így én is tartom magam az enyémhez. :)
korpaZASZ képe

korpaZASZ 3928 napja

Szerintem Hiverrel érné meg értekezned, aki viszonylag kevés edzésből 3 óra alatt futott maratont nápolyban, és manapság itthon még férfi szinten is kiemelkedő!

Ha azt gondolod, hogy bizonyos edzésforma a futás örömét venné el, akkor jól teszed, ha azt nem erölteted, időtervek ide vagy oda. Hány volt  profi sportoló nem tud még a futócipőre vagy a medencére se ránézni a visszavonulása után! Ez nem lehet cél a mi amatőr szintünkön.

Magam példájából, elfogadom, hogy soha nem fogok 1 16os fm-t, vagy 2 40es maratont futni, de azt senki nem veheti el, hogy 10ből 8 edzés ma is nagy örömmel végzek, pedig nem futok keveset és nem is nevezném őket kocogásnak.

ikerkaszat képe

ikerkaszat 3930 napja

Egyet érteni nem fogunk, de remélem azért még lehetünk jóban:-)

RemAti képe

RemAti 3930 napja

Persze csak ne felejtsd el, hogy előtte ő miket edzett. Szerintem is meglesz csak türelem. Van egy ismerősöm nem résztávozik. Inkább intervallokat fut. "Hosszabb" futások 5 perc körüliek 1:28 a legjobbja és nem fut többet mint te.

TiGör képe

TiGör 3930 napja

Akkor viszonyításnak: Földingné Nagy Judit A tehetség:

"

1987-ben 5 hónappal lányunk születése után kezdtünk el közösen kocogni, csak
a futás öröméért, különösebb célok nélkül. Köztudott, hogy a szülés a női
szervezetre jótékony hatással van, és Judit utána ideális súllyal és elegendő
lelkesedéssel rendelkezett. Lassan rendszeressé tudtuk tenni az edzéseket.
Tavasszal már egy futóversenyen is indult: heti 3 - 4 edzésből könnyedén
teljesítette 40 perc alatt a 10 km-es távot.

"

Idézet innen: http://www.gyorsport.hu/doktar/irasok/a_noi_maratoni_futas_orszagos_csucsa.pdf

 

ikerkaszat képe

ikerkaszat 3930 napja

Hát ezt nem bírom szó nélkül hagyni: soha nem voltál közepes tehetség. Már az elnevezés is rossz, a tehetség az felsőfok... Kiemelkedő vagy! Lásd első lefutott maratonod:-), vagy az Ub-és szereplésed 2010-ben, de még sorolhatnám! Pulzosom néhányszor mértem, de eléggé idegesített a dolog, így a pulzosos témához nem tudok érdemben mit hozzáfűzni. 

TiGör képe

TiGör 3930 napja

Kicsi: közepes tehetség vagyok, már belőttem magam. Pulzusos edzések között is van különbség edzésmódszerben. Nem tudom, hogy Szilvi milyen edzéseket csinál. De tény, hogy ő nagyon sokat fut heti szinten. 

A kenyai futós témához még annyi jutott eszembe, hogy tuti nem résztávval alapozzák meg a tehetségüket. Mire fiatal futókká érnek, már sok hosszú futás van a lábukban. Tehát a versenyző kenyaiak erre a szilárd alapra résztávoznak még rá, ha ezt teszik, és kihozták magukból, amit lehet.

Nos, nálam még az alapok sincsenek meg, amire érdemes lenne résztávozni. Amúgy amióta pulzus alapján futok, sokkal gyorsabbak az edzéseim, mint korábban. Magamtól 6 percesekben futok. Ahhoz képest én kérem szépen rohanok minden edzésen! :)

TiGör képe

TiGör 3930 napja

Lesz több is: Nike fm tuti, meg sztem az őszi Balaton fm is. Meg lehet még becsúszik 1-2. Meglátjuk. Ja, itt Kecskeméten is lesz egy szept végén, arra is val megyek. :)

VéZsé képe

VéZsé 3931 napja

Biztos hogy lesz 1:30 csak nem biztos hogy 21.1 lesz a megtett táv :-))Én nagyon drukkolok Neked hogy sikerüljön a terved !!!!Hol tervezed a félmarcsit ?

Kicsi képe

Kicsi 3931 napja

Vera, Te egy igazi tehetség vagy! Minimál edzéssel olyan tempót futsz, mint más soha.

Lacának igaza van, a résztáv csodát tud művelni A pulzusos edzést nem ismerem, én soha nem csináltam, de tény, hogy sokan így nyomják mostanság.

Ha csak L. Szilvit megnézed, ő is pulzussal fut, és végülis nem mondanám kifejezetten lassú futónak. :)

Szerintem vkinek az egyik módszer válik be, vkinek a másik, mindkettőben van realitás és lehetőség a gyorsulásra.

TiGör képe

TiGör 3932 napja

Valószínüleg igazad van. De ahhoz, amit te csinálsz fejben nagyon ott kell lenni. Val képes lennék rá, de sajnos ha nem esnek jól a futások, én hamar elveszítem a futókedvemet. És mivel alapvetően hobbifutó vagyok, ezt egyáltalán nem szeretném. Most meglátom, mit tud ez a Hadd, meddig tudok ezzel a módszerrel, és ennyi edzéskm-rel fejlődni. Ebben az átmeneti időszakban ez nekem most tökéletes. Persze ha ezt a minimál célomat sem érem el vele, akkor jövőre (ha nem figyel be kistesó), újragondolom, mit is szeretnék a futástól. ;)
running Laca képe

running Laca 3932 napja

Akkor lesz 1:30 ha elhagyod ezt a hülye Hadelhados marhaságot!!!!!!! A te adotságaiddal résztávozni kell KŐ keményen mint a profik!!! És csak az időt nézni az órán!! Azok az edzések majd leviszik a pulzusodat!!!!!!!!!!!!! Én álmomban sem gondoltam hogy 40 évesen 3:30 tempóban fogok váltogatni!!! Csoda nincs, csak edzek keményen! Ez a marhaság amit csinálsz az csak egy bizonyos idejig működik! PL: 2 órás félmarcsi meg ilyesmi! Ha ez beválna akkor minden Kenyai csak kocogna, és világbajnok lenne!!! De ez nem így van! Persze a pulzusos futás kényelmes, ezért is választják sokan ezt! Tudom hogy 20x400m 1" pihikkel 35 fokban egyedül nem sokan csinálnak! De az aztán leviszi a pulzusodat majd félmarcsin!!!!

Felszerelések

Add meg az edzéshez tartozó felszerelésed!