Hófutó bringázás

2013.06.08 Szombat, 04:30:00

224 km

Meggyfesztivál bringatúra 2013, Kecel 224,73km 09:53:37 (netto) 13:30 (brutto)
Tulajdonképpen ez három tekerés de egy eseményhez kapcsolódik ezért egy kalap alá veszem.
Már éppen lemondtam az idei Meggyfesztivál túráról mert azt hittem, hogy a hónap végén lesz és akkor nem fogok ráérni amikor megtudtam, hogy rosszul tudom. Ezután már csak az volt kérdés, hogy kell-e dolgoznom szombaton vagy nem. Szerdán ez a lehetséges akadály elhárult és szabad volt a pálya.

Kecskemét - Jakabszállás - Soltvadkert - Kecel 60,41km 02:34:58 (netto) 02:37:58 (brutto)

Odaút. 02:40-re állítottam az órát. Fel is ébredtem de végül csak 03:30-kor küzdöttem ki magam az ágyból. Már ekkor világossá vált, hogy nem lesz a tervezett 4 órás indulásból semmi. Reggeliztem, szendvicset készítettem amit egész nap hordoztam végül és valószínűleg a kukában fogja végezni. Kicsit letörölgettem a bringát, láncot olajoztam és megpróbáltam egy izzót cserélni a folyosón ami nem nagyon jött össze mert az új izzó vége és a foglalat is szarrá égett. Szerencse, hogy legalább én nem maradtam a plafonon lógva. Végül 04:30-kor sikerült útra kelnem. 3 és fél órám volt, hogy 8-ra odaérjek. Illetve illene előbb a nevezés miatt és enni sem ártana előtte.
Kicsit hüvöskés volt még a levegő reggel ezért hosszú ujjú futófelsőt vettem fel ami kb félútnál már nagyon felesleges volt de végül Kecelig abban toltam.
Jó tempóban indultam ami Jakabszállásig tartott, ott hirtelen visszaesés jött. Talán kicsit a szél is feltámadt de a legnagyobb probléma az volt, hogy egyre nagyobb feszültséget és egyre kevesebb erőt éreztem a jobb lábamban amiben hónapok óta hordozok egy enyhe? futósérülést. Végül 35km körül megállásra kényszerültem, ott ahol tavaly is csak akkor hátsó fertályi kényelmetlenségek miatt. Kicsit sétikáltam és ittam amit teljesen jól tettem mert gyorsan helyreállt és a nap folyamán nem volt több probléma a lábammal. Kivéve amikor hazaúton az egyik indulásnál lecsúszott a lábam és a pedál jól a sípcsontomra ba... ütött.
Végül jó 40 perccel 8 előtt értem Kecelre ahol első utam az OTP-hez vezetett pénzért viszont két kártyám közül egyik sem nyitotta az ajtót. Szerencsém volt mert jött éppen más is és neki sikerült kinyitni.

Meggyfesztivál bringatúra
Kecel - Homokmégy - Miske - Foktő - Uszód - Géderlak - Dunapataj - (Szelidi-tó) - Szakmár - Kecel
103,74km 04:30:45 (netto) kb 05:30 (brutto)
Rövid nevezési procedúra és rajtszám kerékpárra felhelyezése után elfogyasztottam egy péksütit és egy kakaót. Közben megérkezett Szvetnyik Zoltán barátom is így már legalább egy ismerősöm volt. kicsivel nyolc után elindult a mezőny. Nagyon óvatosan akartam nyomni így gyakorlatilag el is húzott gyorsan mindenki a leglassabbaktól pedig én húztam el így gyorsan egyedül maradtam. Ki is használtam a lehetőséget és végre kieresztettem a fáradt olajat. Na nem a bringából. ;) Azután nemsokára megint. :) Még néhány később induló vagy erőre kapó sporttárs megelőzött. A Miskei elágazás (20,2km) felé közeledve kezdett ébredezni a versenyszellem és néhány ember utolérését tűztem ki célul ami nem is volt olyan egyszerű mert csak néha-néha voltak látótávolságban. Miske felé fordulva úgy tűnt kis hátszél lesz így hát "Akkor utazzunk!" hangos felszólalással kiadtam magamnak a parancsot egy nem maximális de masszív-stabil tempó tartására. Így sikerült három embert befognom Miskéig. Itt viszont kicsit el is lett rontva a játékom mert (szinte) az egész mezőny egy frissitőponton ácsingózott. :)
Innentől végig Szvetnyik Zolival együtt mentünk. Néha bolyban, néha lemaradva valami miatt és tépve a boly után. Így volt ez Dunaszentbenedek előtt is éppen ahol végül egy megállással sietett segítségünkre a csapat. Amíg pihentek addig mi visszatekertünk pár száz métert egy boltba ahol vettünk jégkrémet és csokit. Ezután az egész jelen lévő csapat tette gy kitérőt a Dunához katasztrófaturizmus céljából majd indultunk tovább Dunapataj majd a Szelidi-tó felé. A Szelidi-tónál volt a második frissítőpont a szokásos vízzel és hándrid pörszent meggylével. (tényleg az) Itt hosszabb pihenő volt. Fogyasztottam még egy jégkrémet és folyó ügyet intéztem ezúttal a civilizáció "lágy ölén". Mire Zoli a bringája nyergét többszöri próbálkozás után beállította, hogy a hátralévő 30km-t hipersebességgel tudjuk megtenni (azért egy kólát is ivott hátha a nyeregdolog nem jönne be) elindult a mezőny. Nemsokára cseréltünk kerékpárt, hogy kipróbáljuk egymásét viszont ez az akció jól leszakított a társaságtól bennünket. Cél a felzárkózás. Na innen kentük neki és felküzdöttük magunkat a többiek mögé de le is szakadtunk mert vízvételi céllal megálltunk egy kútnál. Na újra! megint megvannak! Most Zoli telefonál de már nem szakadunk le. Telefon vége. Menjünk az elejére? - kérdezem. Mentünk. Fordulunk Kecel felé. Szembe szél. Nyomjuk amit enged. A többiek elmaradnak. Egy fő ragad ránk de ő elmegy mert egy kútnál megállunk ismét. innentől kicsit visszaveszünk. Ez hosszú szakasz sok egyenessel. Ha szembeszél is van az kikészít. Végül azért elérjük a Keceli bekötőutat és hamarosan meg is érkezünk a fesztivál helyszínére. Kulacsomat teletöltetem meggylével és meggyes pitét eszünk ami nagyon finom. Főleg az alkoholos meggyes. :) Később engedélyt adok magamnak a koffeinbevitelre és elfogyasztok egy kávét és egy doboz kólát.

Kecel - Soltvadkert - Jakabszállás - Kecskemét 60,89km 02:48:00 (netto) 03:30 (brutto)

Hazaút. A teljes hazaút majdnem egy órával tovább tartott mint odafelé. A Kecel - Soltvadkert szakasz egyértelműen jobban ment mint tavaly. Még Bócsáig is, azt hiszem. Bócsán megálltam egy vendéglőnél és ettem egy remek babgulyást. Ideje volt már mert a reggelitől eltekintve egész nap csak édeset ettem. Azt hittem Jakabszállásig nem kell már megállnom de 3km előtte összeomlott a rendszer és meg kellett állni egy kicsit nyújtózkodni. Jakabszálláson még bedobtam egy kávét és 3 deci őszibarackot. Indulásnál még kicsit égettem magam mert nekidőltem a büfé kerítésének. Egy gödörben volt az első kerék amiből nem bírtam kimozdulni. :) Tavaly innen egy brutál zivatarfelhő üldözött és akkor kezdett szakadni az eső amikor éppen hazaértem. Most is voltak alakuló felhők de cselezett az időjárás. Amikor meg kellett volna látni Kecskemétet akkor azt vettem észre, hogy egy esőfüggöny eltakarja éppen. Szerencsére csak a szélét kaptam el. Jó hideg, hatalmas cseppek, erős szél. Húztam a nyakam de vigyorogtam is. Fő, hogy nem villámlott így ez már nem állíthatott meg. Nem is tartott 5 percnél tovább. És már itthon is voltam. ;)