Hófutó futás

2012.12.26 Szerda, 07:16:00

Pulzus

Karácsonyi Dolina teljesítménytúra (Albertirsa)
32km helyett 36.73 ; 523m szintemelkedés,03:58:58

A menetrend ugyanaz volt mint tavaly. Futóruhában mentem, semmi plusz csomag. Tavaly fáztam ugyan hazafelé de most 7-9 fokkal melegebb volt. Kis dilemmát okozott, hogy éppen Albertirsa alatt volt egy "front" ami alatt 8 fok volt (tehát nálunk is) felette pedig 2. Végül a kettőre készültem. Gondoltam ha nagyon meleg lenne akkor az aláöltözet felsőtől megszabadulok. Alul a vékony túranadrággal nincs gond.

Futva indultam a vasútállomásra. Sikerült is addig számolgatni az indulást, hogy éppen az indulás előtt egy perccel értem oda.  Mivel reggelire csak egy turmixot nyomtam és semmi nem volt amit vihettem volna így meg kellett durván szegnem a szénhidrátszegény diétát. Albertirsán vettem 4db fornettis kakaós csigát, az útra két Mars szeletet és ittam egy kávét, hogy legyen poharam mert természetesen a túrabögrém megint otthon maradt. A csigákat helyszínen elfogyasztottam. Természetesen a kávét is. :)

Kényelmesen mert jó időben voltam a hétórási rajthoz.
Kikocogtam a rajt helyszínére. Nevezés után ittam egyet a pálinkakínálatból. Annyira nem szeretem a pálinkát. Így az a picike éppen elég is volt egész napra.

Mielőtt útra keltem volna megérkezett Márton Dániel sporttárs is a társaságával. Néhány szót váltottunk azután elindultam. Reméltem, hogy a cél előtt már nem látom ugyanis ő most gyalog indult. Szóval rajt. Az útvonal nem bonyolult. Jó a leírás és végig ki van szalagozva. Tavaly sem sikerült eltévedni és ez nálam nagy szó. Kis erdei út után aszfalt és másfél km-nél átkelés a 4-es főúton. Itt már el is kell mondani valamit. A Karácsonyi Dolina alföldi túra. A 910xt barométeres mérése szerint 523m szintemelkedéssel. Ez azért nem elhanyagolható ha valaki egy alföldi túrának ugrik neki. :) Én már voltam tavaly de még így is kevesebbre számítottam. Hozzá kell tenni, hogy az egész útvonalban van talán 4 igazi part a többi mind hosszú sunyi emelkedő. Az első nem sokkal a 4-es út után kezdődik szerintem min. 2km. Aszfaltos út.

5km-nél letérünk az aszfaltról végre. Hamarosan egy erdőben úttalan úton halad az útvonal. Szalagot csak néha a megerősítés miatt nézek, egy lábnyom van a hóban azt követem. Mert itt még van hó. És az útvonal nagy részén volt. Félig fagyott valami de hó. Hamarosan elérem az 33-as és 22-es táv terelő "tábláját" és kiérek egy szántó mellé. Emlékszek hol a pont. Csak sajnos az nem rémlik, hogy az első ilyen messze lett volna a rajttól. Előveszemaz itinert és sajnos megerősítést nyer a gyanúm. Az első pecsételőhelyet már igencsak elhagytam. Nyomás vissza. Egy srác jön. Azt hiszem gyalogos de amikor újra erre jövök majd látni fogom a nyomaiból, hogy őt már valószínűleg nem érem utol. Mutatja a gps-en, hogy még onnan 950m-re volt pecsét. Az emelkedőn kell lefutni amin éppen felkapaszkodtam. Ez még rendben de majd jöhetek újra. Szemből szépen jönnek a gyors gyalogosok akiket még az aszfalton megelőztem. Nem kellemes az ilyen de mindenkivel előfordul. :) A pecsételőhely előtt még jön Márton Dani és csapata. Miért is ne? :) Pecsét (Dolina-völgy), indulás újra a helyes irányban. Szerencsére a gyalogosokat gyorsan visszaelőzöm és érdekes módon az emelkedő szakasz is gyorsabban megvan második alkalommal. A második pecsétig (Hármas határ) semmi különös. Tulajdonképpen a harmadikig sincs semmi említésre méltó azon kívül, hogy ez nekem hosszú egyenes szakasznak tűnt valójában pedig egy szabálytalan ív. A harmadik pecsét (Hársas-völgy) után az itiner szerint enyhén emelkedő szakasz következik. Nem lehet belekötni. Éppen 1km-en keresztül emelkedik a végén egy combos parttal. Akkor kiérek a (először) Bicskei útra. Csak kétszáz méter és be az erdőbe. 2km gyors, enyhe lefelé szakasz jön de tavalyról tudom, hogy ennek ára lesz mert majd vissza kell kanyarodni a Bicskei útig. Az erdő másik felén kiérve újabb pecsét (Bereg-völgy) majd újabb partocska. A Bicskei útra való visszajutást erős szembeszél is nehezítette a szántóföldek közötti nyílt szakaszon. A hullámvasút jellegű aszfaltúton még 1,3 km az 5. ellenőrzőpont ahol már nem csak pecsét van hanem pontőr is egy hölgy személyében.(Bicskei út). Egy teát innék de sikeresen behúzok egyet a műanyag poharamnak ami összetörik. Szerencsére kapok másik. Itt ér utol egy futó kolléga aki két kutyával fut. Előbb indulok tovább de pár száz méter után megelőznek. Nem tudom, hogy úgy volt-e de a kutyák pórázon voltak és mintha kicsit húzták volna a srácot.Ez megint egy gyors szakasz de a 6. pecsét (Lipina-völgy) után újabb szopás következik egy a Hór-völgyet megszégyenítően sunyi emelkedő személyében mintegy 2km-en keresztül. A már eltűnt futó srác újra látótérbe kerül, gyalogolva. Szerintem nem számított már ilyen szakaszra. Tavaly itt már én is belegyalogoltam de most elszánt voltam. Nem értem utol a sporttársat. Maradt a tisztes látótávolság. Síkon jobb volt. Az utolsó előtti pont. (Golyófogó-völgy). Invitálnak szalonnát sütni amit persze kihagyok. Két pohár vizet és egy pohár teát fogyasztok. Indulás tovább. Nemsokára következik a túra legmarkánsabb emelkedője. Nem nagy, 45m a grafikon szerint, de combos és a Muzslát juttatja eszedbe mert sosem látni hol a teteje. Itt megelőzöm a kutyás sporttársat mert ő gyalogol én viszont nem akarom feladni. Hamarosan visszaelőz egy bokros lefelén. Azért is mert elbizonytalanodok pecsétügyileg. Ez egy újítás a tavalyi útvonalhoz képest. De nincs gond végül. Egy újabb völgyön futunk át és a másik oldalán van a pecsét. Itt kisebb emelkedők jönnek ami még mindig jól megy úgyhogy megint egyedül maradok. Ami viszont extra meglepetés volt, hogy az utolsó dombról való lefutás is megbosszulja magát ugyanis vissza kell mászni arra a szintre, hogy rátérjünk a már tavalyról ismert útra. Innen már szinte egyenes az út a célba egy szántóföldön és a 4-es főúton át. N jó, egy kanyar van. :)

Az első ponthoz való visszafutás miatt éppen csak 2 perccel lett jobb az időm. (03:58:58) Viszont ha a tempót nézzük akkor a tavalyi 07:25 az idei 06:31. Majdnem egy perccel jobb és ennek örülök. De annak a legjobban, hogy egyik sunyi emelkedőbe sem kellett belegyalogolni és a dombokba sem.
A hazaút ugyanúgy történt mint az odaút csak visszafelé.