Hófutó futás

2012.10.13 Szombat, 08:07:00

Less Nándor teljesítménytúrák, Nomád terepfutás 63km. 2100m szintemelkedés 08:18:34

Kicsit tartottam a versenytől. Ez volt emlékeim szerint a leghosszabb amire neveztem. Túrák persze már voltak hosszabbak is. Ha a múlt havi Cholnoky 60 - at nézem ami ugye 73-ra sikeredett akkor 63km-nél nem voltam benne a futó szintidőben. Azóta ugyan sokat futottam de kizárólag könnyű tartományban és ez ennyi idő alatt nem hoz akkora javulást. Gondoltam.

Kicsit izgalmas volt az itthonról indulás szombat reggel mert a GPS 7:51-et mutatott érkezési időnek amikor elindultunk de szerencsére ez kicsit jobban alakult mert 07:20-kor megérkeztünk Cserépfaluba és így volt 40 perc a rajtig. Ez sem sok ugyan de jobb mint a 9 perc. Így is sorban álltam még a rajtcsomagért amikor a futók már a rajthelyre induláshoz gyülekeztek.

Rajtnál sikeresen elfelejtettem elindítani az órát. 300m múlva eszembe jutott és sikerült is úgy elindítani, hogy le is állítottam. Mértem 11 másodpercet az egész futásból.

Azt mondanom sem kell, hogy itt pulzuskontrollról szó sem volt. Egész úton 3-4 alkalommal mertem ránézni az órára.

30km-ig gyakorlatilag semmi említésre méltó sem történt. Az őszi Bükk szép de ezt nem kell elmondani. Kicsit ennem kellett volna indulás előtt még de arra már nem volt idő ezért Oszla ellenőrzőpontnál bedobtam egy kisebb lekváros kenyeret. Ami bőven el is égett Ódor-hegy oldalán. :) Ódor-vár előtt már beszélgetőtársam is akadt akivel ezután jó ideig együtt haladtunk. Egyszer-kétszer elmaradt de végül én maradtam el véglegesen amikor alhasi problémák miatt be kellett mennem a bokrok közé. De ez már később volt. Előtte kocogtunk még 5km-t a Hór-völgyben ami fene mód síknak tűnik de nem az ezért tud adni egy pofont az ember önbizalmának. De azért a többség már tudja mivel áll ott szemben, szerintem. Ezután viszont határozottabb emelkedők jönnek amit még szintén futólépésben küzdögettem de már tudtam, hogy túl gyors a tempó de igazi vészjelzés még nem volt. Nemsokára találkoztam Szegedi József sporttárssal akit nem ismertem volna meg ha nem szól rám mert vagy 20 évet fiatalodott amióta találkoztunk és fiatal srácnak néztem amikor utat adott nekem. Éppen csak köszöntünk és pár szót váltottunk és nagy lendülettel indultam volna tovább de az már nem volt így kicsit tovább beszélgettünk míg ő le nem állt étkezés céljából. Tar-kő, 40km. Itt már nagyon el voltam szakadva a húzó csapatomtól, egyedül voltam. Nem tudtam lefelé úgy szaladni, ahogy kellett volna és kisebb emelkedőkön is sétálni kellett. Ez bizony holtpont. Előkapartam a protein szeletemet és haraptam pár falatot belőle. Nemsokára visszatért egy stabil erőnlét és Karthauzi kolostorig tudtam kocogni. Innen újra Ódor-hegy mászása következik. Ódor-várnál sikerült utolérnem az egyetlen embert (a leszakadás utáni szakaszban) egy futótárs hölgyet akivel elég jó tempót jöttünk lefelé. A célban megbeszéltük röviden, hogy egyedül egyikőnk sem futott volna úgy egyedül. Nyomó-hegy az utolsó emelkedő. Ide egy kicsit én gyorsabban értem fel onnan pedig szó szerint rohantam a célig. Na jó... a pincéknél még csöppet belesétáltam.

Jó verseny volt. :) Szombat este a suli tornatermében aludtam.