RushBoy futások
Lowe Alpine kicsit másképp.
DJ_RushBoy | 2007-06-11 18:22:25 | 9 hozzászólás

Lowe Alpine kicsit másképp:

Az Óperenciás-tengeren is túl, a koszos-büdös XI.kerületben élt egy futó. Ez a futó minden hétvégén járt-kelt az országban hogy kicsit legalább feledtesse a hétköznap fájdalmait. Mindig várta és várta a hétvégéket, böngészte a túra illetve futónaptárakat, szombat reggel általában hajnalba türelmetlenül pattant ki az ébresztőre, de boldog volt mert tudta ismét egy kihívás következik amit Ő választhatott ki. Így történt ez eme vasárnap reggel is. Egy 44 km-es futást szemelt ki magának a Vértes-hegységben. Lázasan pakolászott, minden apróságra odafigyelt, hiszen ma megint ott kell lennie mint fejben mint lélekben. Nemsokára útra kélt a vándor, és hamarosan már a vonaton ülve elmélkedik hogy milyen is lesz ez a mai napja. Nem sok ideje volt elmélkedni, ugyanis hamarosan már azt az állomást látta maga előtt ahonnan élvezet lesz elindulni, és fájdalom, de öröm lesz megérkezni. Észrevesz pár embert aki hasonlóan megszállott mint Ő, üdvözli Őket, és jókedvűen útnak indulnak. Próbálnak mosolyogni, jókedvűnek lenni, de legbelül már hallják ezt a hangot hogy "indulás!!" Hamarosan megérkeznek a tett színhelyére a többi ember közé, és itt már hiába ismerős-ismeretlen arcok párosulnak, tudják hogy Ők egy család, egy nagy család. De térjünk vissza a vándorhoz, aki ismét futni készül, meg akarja hódítani a Vértest, le akarja győzni a távolságot!

07:45-öt mutat az óra, a kezdeti feszültség úrrá lesz rajta, szíve hevesebben ver, lábai lemerevednek, de amikor útnak indítja a szervező egyszercsak elkezd futni. Látja maga előtt a hömpölygő tömeget, tudja hogy ez a sok ember mind magának szeretne bizonyítani, és Ő is így van vele, harcol és küzd ameddig tud! A hosszú aszfalt után megváltó erdő következik, majd később kezdődik az emelkedő.. A futó lemereszti fejét, összeszedi gondolatait és fut, hegynek fel,hegynek le. Közben átél 1-2 holtpontot, köszönti kedves ismerőseit akik minden földi finomsággal kínálják közben.  A kín 4 óra 22 perc után megszűnik, és helyébe az öröm és a boldogság férkőzik, mert teljesítette feladatát, amit Ő maga tűzött ki, és nem hagyta hogy legyőzzék az erdők-hegyek-utak. Ma Ő volt az erősebb, és reméljük hogy ez máskor is így lesz! A futó boldog volt, és kissé mámoros, mintha egy kis pezsgő tódult volna az agyába, de csak a nap és a meleg érzékeltette hatását.

Ez a futó én voltam!

Lowe Alpine Maraton
DJ_RushBoy | 2007-06-11 09:58:54 | Nincs hozzászólás!

A 06:25-ös vonattal terveztem a lejutást Szárra. Kelenföldön szálltam fel egy vadiúj Desiro vonatra, amin most ültem először, és nagyon elnyerte a tetszésemet: komfortos, bemondják a megállókat, jók az ülések, és még szerencsére tiszta is.

Száron leszállva természetesen ismerősöket veszek észre, majd Lőw Andis, Nosza Gábor, és rappakos társaságával igyekszünk az iskoláig ahonnan a rajt fog indulni, de a suli még jóval odébb van a vasúttól. Kapkodva benevezek, mert még van 10 percem a rajtig, szerencsére színes térképvázlatot kaptunk, így nem az lesz mint a Margitán hogy megyek a nép után, aztán azt sem tudom hol vagyok. Gyorsan elemezgetem az itinert, közben köszöntöm a rengeteg ismerőst, de nincs sok időm, mert csanya kiparancsol minket az utcára, elmondja a részleteket, és 07:45-kor indul is a futó tömegrajt.

Egy a Mátrahegyről megismert futóval beszélgetünk útközben a hosszú aszfalton, ahol jelzés egy szál se, szerencsére a szalagok a helyén voltak. Csakhamar eljön az erdős rész, ahol ismét nagyon gyatra a piros jelzés, szerencsére vannak előttem bőven, így nem kell tájékozódnom. Kiérünk egy aszfaltútra, itt meglepő de kétfele is visz a piros jelzés, mindenki marad az aszfalton, biztos jó.. Nemsokára kezdődik a mászás, én belekocogok, sok futót elhagyok, és nem adom fel, az emelkedő tetejéig szinte meg se állok. Itt már a mezőny első felében vagyok, jön egy háromszög jelzés hamarosan, kérdem: -nem itt kell felmenni? - válasz: nem, a következőnél. Majd megnézem térképem és igaza van a kollégának, égek is szépen.. Aztán jön a következő háromszög, és itt már felkanyarodok, épp jön visszafele az élmezőny, így én is nagyobb tempóra kapcsolok látva hogy nincsenek messze. Körtvélyesre felérve Prince-t, és barátnőjét üdvözlöm szó szerint csak futólag, elveszek egy nápolyit és már robogok is lefele. Innen sokat az erdőszélen haladunk, utólér Lőw Andris, Szántó Geri, és még 3 másik futó (egy boly volt) és nagyon beindulnak, hamarosan már el is vesztem őket szem elől. Bontovics Timi is elmegy mellettem, de maradok a saját ritmusomnál. Ilonka forrásnál SK a pontőr, akinek rossz a bélyegzője, így csak valami maszatot nyomott oda nekem :-) Gyorsan frissítek a ponton levő vízből, majd nyomás tovább. Részidőket nem tudok mondani, mert csak néha néztem rá az órára és úgy kalkuláltam, de nagyon jól haladtam. Itt 10 km-nél jártam. A Z-n felfele a tisztásnál ér utól László Szilvi, akivel jókat beszélgetek, és invitál a Rákóczi 110-re, megpróbálok élni majd vele :) Nemsokára látom a várból visszafutó élmezőnyt, kb. 10 perc a hátrányom. Node nagyon meredek fölfele, Szilvit otthagyom, és B.Timit is visszaelőzöm, de nem esik jól a kemény mászás. A csúcson zsotyek pecsétel, majd kicsit tétovázok hogy merre tovább, de zsotyek mutatja a helyes utat, és száguldunk is lefele most már gyaloggaloppal és két másik futóval. Egy kis ideig ugyanott visz vissza az út mint ahol jöttünk, sok futóval találkozunk, akiknek még hátravan a vár mászása. Hamarosan K-re váltunk. Jól követhető volt a jelzés, Nosza Gabi kicsit tétovázik, de mondjuk neki a helyes utat. Várgesztes előtt majdnem elkavarok, egy szalag mutatja a susnyásba az utat jobbra, majdnem tovafutok, de szerencsére időben észreveszem. Ismét egyedül futok, galoppék mögöttem valahol. Várgesztesig szépen összeszurkálnak a csalánok, vérzek, csíp, viszket, jujj de xar.. A ponton OT Kata, gethe, és lükepék topikostársak várnak eredeti Lowe Alpine kenyérrel, majd iszok egy kis málnalét, és indulok tovább. Meglepnek mikor mondják hogy kb. 10-15-en lehetnek csak előttem.. A falu végén rátérek a SK+ jelzésekre, a K+ hamarosan el is válik, a S-n kell menni, ami elég gyatra, de szerencsére a szalagok jó helyen vannak. A Bodzás-árok gyönyörű volt, emelkedett, de jól lehetett kocogni benne. Kiérek egy aszfaltútra, megyek rajta jó sokat, és megérkezek lutakhoz és Píthez, ahol sok finomság vár. 5 percre meg is állok itt, a sütit most kihagytam (féltem hogy kijön) de a többi finomság jól esett. Utólérnek gyaloggaloppék, gyorsan indulok is tovább a Z-n a Sárkánylyuk-völgyben. Szinte végig emelkedik a völgy, kiálló fák, de jól lehetett futni. Elérek egy kerítést, úgy látom bekerített részhez érek, de a jelzés meg ott megy bent.. Na most hogyan.. Kimentem a kerítés mellé a csalánosba, és úgy futottam tovább. Egyszercsak látom galoppékat a kerítésen belül futni.. Bazze, hogy jutottak be.. Kiderült hogy nyitva volt a kerítés, de csak résnyire, így alig lehetett észrevenni. Na szép.. Halált megvető bátorsággal sprinteltem vissza a csalánok és a fák között ugrálva. Kb. 500m kitérőm lett is így. Mögöttem B.Timit és L.Szilvit láttam felfedezni. Egyre jobban bedurvult a völgy, Timi megelőz, de a völgy tetején gyalogolunk, mert az már kemény dió. Átfutunk egy dögmeleg tisztáson, majd visszavisz a Z- az erdőbe, és szerencsére lejtő jön, így nagyobb sebességre tudok kapcsolni. Ismét az Ilonka forrásnál találom magam, és ismét SK a pontőr, végre jó a bélyegző, így az előzőt is kijavíttatom. Kis technikai szünet, jé ittvan Fridman is. Szilvi megjön, pecsétel és már indul is tovább. Én is így teszek, de nem tetszik ez a pont nélküli 12 km.. A P+-on futva a széles szekérúton egy idő után megadom magam, és lemaradok a többiektől.. Utólérek egy elfáradt futót, de én is csak kocogómozgásban tudok közlekedni. Nem megy már jól, jujj de hosszú ez a P+ a térképről nézve.. De meglepődök amikor megjelenik a Pháromszög balra. Jéé, már itt járok? Kicsit nagyobb fokozatra kapcsolok, és jön egy meglepő titkos pont, ahol ismét Prince-ék vannak, szerencsére van náluk víz is, így feltankolom magam az utsó 6 kilcsire. Megelőz két futó, de kit izgat már.. Hosszú aszfalt jön, megyek, nem állok meg, de nem sok kedvem van már semmihez, folyamatosan pillantgatok hátra a hosszú egyenesekbe, de nincs mögöttem senki. Ez már lassan szenvedés, a kocogás is nehezen megy, mikor jön már a P-?? Csak eljött egyszer. Innen már ismerős az út reggelről. Az oldalam elkezd bezúrni.. No szép.. 2-3 km-rel a vége előtt ez nem igaz.. Szerencsére korrigálom a légzéssel. Kiérek Szárra, és fújtatok mint a ló, de futok, és ez a lényeg. Közbe piszkosul meleg van, és messze még a cél. Hosszú-hosszú aszfaltok, de rajtam bizony nem fog kifogni itt a cél közelében! Nézelődök, sehol senki.. Majd meglátom a templomot és tudom hogy itt vagyok. Pár percen belül meg is jöttem, hurráá a cél!! Befutok a célba, Lupus mondja az időt:

-Márton Dániel? - Igen. - 4 óra 22 perc.

Hú azannya.. Az igen. Jól ment ma, boldog voltam nagyonn!! Főleg hogy előző nap egy Galga 50-em is volt. A szervezés szuper volt, jövőre is eljönnék!

Körös 30
DJ_RushBoy | 2007-06-03 10:28:42 | Nincs hozzászólás!

Kíváncsi voltam mit tudok síkon produkálni, hogyha már hegyen egész jól megy. Az 50-es távot még nem mertem bevállalni.

Kis gyaloglás után a rajtból 9:02-kor indultam sztem utolsóként a 30-asok között.

Már az elején nem kíméltem magam, és az első 6 km-t 28 perc alatt értem el. Éreztem hogy ha így folytatom behalás lesz a vége. A gáton futva előzök egy kisgyerekes csoportot, a fiúk lányok futnak mellettem vidáman, én meg buzdítom őket:-) Egész sokáig bírták, kb. 500 m-ig :-) A hídnál kompóttal kínálnak, de most nem élek vele, indulok is tovább. Másfél km aszfalt után balra fordulok a földútra, tavaly itt a nagy sár miatt a műúton maradtam. Féltem a kavarástól, de tökéletesen ki volt szalagozva ez a rész. Szembejönnek a gyorsabb 50-esek, üdvözöljük egymást, aztán mindenki fut amerre visz az útja. Kis dzsungelháború után kb. féltávhoz érkeztem, a bélmegyeri csatornához, ahol jól esett a süti meg a víz.

1 óra 24-nél jártam eddig. Hosszú-hosszú műút jött, itt óvatosabban próbáltam menni nehogy begörcsöljek úgy mint tavaly. Mondjuk akkor ez volt életem első futása túrabakancsban szóval az megint más.. Nagy nehezen elértem a hidat, ahol megint vissza a gáton. Elkezdtem érezni a lábaimat és a tempót, tavaly ilyenkor már görcsben álltam, de most megyek és megyek a végtelenbe tűnő Alföldben, és gyönyörködöm közben. A vízügyi múzeum után kicsit belesétálok, de újra erőt veszek, és futok tovább, a pontig már meg se állok. Jól állok eddig nagyon, és innen még 6 km a cél. Eddig 2 óra 06 alatt jöttem a 24 km-t. Már a gáton éreztem és láttam hogy vihar közeleg, és gyanúm most be is igazolódik, a hídon átkelve elkezdett dörögni az égbolt, én meg nagyobb tempóra kapcsoltam már amennyire tudtam, mert most már azért a lábam se hajtott úgy mint az elején. Tavaly a kertek alatt kavarogtam, de szerencsére a memóriám ismétcsak rendben volt, így berémlett az út, és meg sem álltam a Laposi kertekig ahol begyűjtöttem egy újabb pecsétet. A pontőr kérdezte hogy csokit kérek-e, de legalább már 50m-rel arrébb jártam:-) Innen begyújtottam a rakétákat, és az utsó 3 km-t 9 perc alatt tettem meg :)

Végeredmény: 30 km - 2 óra 38 - 11,39-es átlagsebesség - 5 perc 16 mp-s ezrek.

Álmomban nem gondoltam volna hogy így fog menni. 2. helyen értem be Zahorán Jani után.. Így lemaradtam a kupáról, de sebaj, így is szuperül ment ma minden!

Beérkezésem után kb. negyed óra után elkezdtek cikázni a villámok, és itt a közeli pusztákon csaptak le, és rohadt nagy dörgések kísérték az ekkor már szakadó esőt. Nagyon sajnáltam a még kint levőket, én sztem magam alá csináltam volna.. Sehol egy fa, és közbe meg cikáznak a villámok.. Megintcsak szerencsém volt hogy időben beértem.. Remélem semmi gond nem lett a zuhéból senkinek.

Farkas Valival mentem haza a vonattal, jól kidumcsiztuk magunkat, és fél óra vonatkésés után este 6-ra hazaértem. Tömören ennyi :-)