Menj, az úton menj tovább! Ne nézz, ne nézz vissza már!

Hajdúböszörmény- Tokaj- Tiszvasvári saját erőből

torolt_7409 | 2012-09-23 13:39:12 | 2 hozzászólás

A tavaszi idényben próbáltuk először megszervezni a Tokaj-i túrát, ami az érdeklődés hiányában elmaradt. Anti bácsinak elültettem a bogarat a fejébe, hogy jó lenne, ha ősszel újból megpróbálnánk. Az előzetes felmérések alapján a csapat díjazta az ötletet. Viszont ahogy közeledett a túra napja, egyre jobban gyülekeztek a felhők. A lázas telefonálgatások ellenére el kezdett csökkeni a futók száma először futó triókról futó párokra, majd veszélybe került maga a túra is. Egyre több ember mondta le az utat ilye- olyan okokból, nem a legmegfelelőbb időpontban. Ez szinte lehetetlenné tette az előre tervezést, péntek délután Anti bácsi nekem szegezte a kérdést: „fussunk egyáltalán?” Mire én: „Mindenképp, mutassuk meg a távol maradóknak, hogy minden lehetséges”

23,5 km terepbringa Hajdúböszörmény- Hajdúnánás- M3 felüljáró

Szombat reggel fél 7- kor gyülekeztünk a strand bejáratánál, Bíró Sanyi gyalogosan, Fekete Anti, Molnár Zoli, Vastag Gyuri és jómagam pedig kerékpárral érkeztünk. Felpakoltunk, elosztottuk a csomagokat, gyors csapatkép olyan Csontos Tibi módra, és neki indultunk a végtelennek. Az első szakaszon Bíró Sanyi futott, nem kis tempót diktálva. Aki azt hitte el fogjuk magunkat unni a kerékpáron, jókorát tévedett. Az utóbbi napok esőjétől feláztatott talaján kiválóan tudtunk haladni, mégis megerőltető volt utol érni Kengyelfutó Gyalogkakukkunkat.

Kis pihenés a váltóponton, Anti bácsi máris elindul a legjobb terepfutók gyakorlatával. A traktorok által kijárt út szinte járhatatlan volt ezen a szakaszon, biciklis rodeót játszottunk Zoli a vékony kerekű kerékpárját gyalogosan tolta. Miután Nánás határában véget ért a terep, bevártuk Zolit a leengedett sorompónál, ahol a bakter valószínűleg elaludt, mert vonatnak nyoma sem volt. Ismét együtt a csapat, elindult a száguldás, a vadászat a Vörös Októberre, azaz Anti bácsira. Valahol az autópálya felüljáró előtt sikerült utol érnünk, már igencsak kacsingatott hátrafele, mikor jön a váltás. Ez volt az az eset, amikor a futó előnyben volt a bringással szemben.

12,8 km futás M3 felüljáró-  Hajdúnánás- Tedej- Tiszavasvári- Szorgalmatos Vasútállomás
1:03 perc 4:55 perc/km

A felüljáró lábánál gyorsan ledobáltam a termo cuccot, igencsak hideg volt a biciklin, aztán futóruhába váltva megmásztam az emelkedőt. Annyira nem éreztem magamat komfortosan a kerékpár- futás váltás elején, de csak idő kellett a bemelegedéshez. Visszatekintve inkább a tempó vett ki belőlem egy kicsit többet a kelleténél. Lassan utolértek a többiek, fedezéket nyújtottak a hátulról érkező forgalom elől. Zoli is csak-csak bevállalt egy szakaszt, a vasútállomásnál váltottunk.

18 km bringa Szorgalmatos- Tiszalök-  Kompátkelő- Tiszatardos- Tiszaladány- Tokaj

Gyors átöltözés, egy banán elpusztítva, Sanyival irány a többiek után, akik a pepecselésem miatt jókora előnyre tettek szert. Tesztelhettem a bringámat, jókora sebességgel száguldottunk, és végül észre vettük az út szélén váltakozó oldalon feltűnő kerékpárúton a Böszörmény- i  karavánt. Zoli a hideg ellenére nyárias öltözetben abszolválja a kilométereit. Anti bácsi előre megy, és visszahúzza fél kézzel a kompot (na jó a rendes kompvezető is segít neki ebben), várakozás nélkül feljutunk rá. Kis pihenő, aztán Zoli kezdi második etapját, amit úgy 1 óra 5 perccel teljesít. Tokajba Sanyi fut be számára kicsit kevésnek tűnő 6 km-es távval, viszont valakinek ezt is teljesítenie kellett. A sétálóutcán lévő lángososnál van az ebéd, aztán megtámadjuk a borozót. Van helyszíni fogyasztás és elvitel is, a Tokaj- i borokat nem lehet megunni.

12.5 km futás Tokaj- Tiszapart gát- Kompátkelő
1:04 perc 5:07 perc/km

Hirtelen felindulásból elvállalom a következő szakaszt, Vastag Gyuri ötletére a Tisza melletti gáton futok végig, ami sokkal izgalmasabbra sikeredik látványban, mint a betonút. Később is ki lehet használni ezt a lehetőséget. A futás elég jól megy, bár egy mosdó nem ártott volna menet közben. A többiek riogatnak, hogy hosszú ez a szakasz, viszont nemsoká ( 1óra múlva) kezd körvonalazódni, hol járunk, mindjárt itt a komp. Addig is gyönyörködünk a horgásztavakban, holtágakban, dimbes- dombos futóterepekben, és a Tiszában. Amíg a komp visszatér, kényelmesen átöltözök ismét.

11 km bringa Kompátkelő- Szorgalmatos- Tiszavasvári vasútállomás

Mivel Vastag Gyurit nem lehet futásra csábítani, ismét Anti bácsi a soros, Szorgalmatosig száguld, és mint aki még nem is csinált ma semmi, tovább megy Tiszavasváriig, hogy ne kelljen sokat várni a vonatra. Itt megnézzük a Trianon emlékművet, majd a vasútállomáshoz érünk. Néhányan sörrel csillapítják szomjukat, mások anekdotáznak, majd kalandosan ugyan, de megvásároljuk a vonatjegyeket, amiket nem sikerül felhasználni, mert a kalauz elfelejti megnézni a vagonunkat. Éppen elérjük a vonatot, aztán jót pihenünk rajta, ki-ki a maga kerékpárját őrizve.

Hazatérés

Itthon még épp elcsípjük a kerékpáros felvonulás rajtját, aztán irány haza biciklit takarítani a sártól. Nagyon jó kis kirándulást sikerült összehozni, a kerékpáron hidegnek tűnő idő ideális volt a futásra.

77,8 km-t haladtunk saját erőből, ebből  25, 3 km futással folytatom a hétvégi a hosszúk előző bejegyzésében taglalt jó sorozatát, méghozzá elég jó tempóban. Az 52,5 km bringázás pedig jó keresztedzésnek bizonyult. Gratulálok minden résztvevőnek, remélem jövőre is eljutunk ugyanide!

Futótűz 4247 napja
Futótűz képe

Sajnáltam, hogy ezt a hosszú bringatúrát nem válallahattam be. Nagyon szép időt mentettek! Itt is nagy-nagy respect! :)

Czeglédi Ferenc 4247 napja
Czeglédi Ferenc képe

Gratulálok, ez igen szép, emberes feladat volt!