Fuss, hogy utolérjenek!

A kis esti....

Bozót | 2010-07-04 16:26:21 | 25 hozzászólás

...mese :)

Naszóval, aki olvasott korábban, vagy olvasta Monerd bejegyzését, tudhatja, hogy közös futit hoztunk össze szombat estére. Nekem ugyan kicsit utazós lett így, de sebaj, ennyi belefért.

Jól elterveztük az útvonalat (kb hajnal 1 és 4 között, chaten)  : tali az Örsön, átfutás a városon, fel az Istenhegyi úton, fel a kilátóba, át a Jánoshegyin, le a Budakeszi úton, aztán pápá :) Terveztem, hogy talán kerülővel visszafutok a Keletihez és akkor lesz egy maraton.

Hadd áruljam el, hogy maraton nem lett ;-)

Tehát ügyes-bajos dolgaim után délután 5körül buszra ugrottam, miközben itt szakadt az eső (Monerd megnyugtatott, hogy Budán szikrázó napsüti van) és ahogy tervben volt, taliztunk az Örsön. Nekilódultunk a Kerepesi úton, erről Monerd így ír:

örsre érkeztem 10p késéssel, na akkor Bozót nekiindult, mint az állat, én követtem..

No ez az én szemszögömből úgy hangzik, hogy mondtam Monerdnek, hogy diktálja ő a tempót, ahogy jólesik. Elindult hatosban. Megtárgyaltuk, hogy kb hatos tempó. Kérdeztem, hogy ne lassítsunk-e. Nem, jó így - hangzott a válasz :)  Pulzus 160-170 közt....éreztem, hogy nem lesz ez sétagalopp :)

Nem írom le az egész útvonalat részletesen, Monerd már megtette helyettem. Ehelyett elmesélem, hogy ez a nő egy életveszély! =) A Kerepesi úton nem a zebránál mentünk át, á, dehogy, lazán át a kétszer három sávon két zebra közt félúton....Másutt két rendőrautó orra előtt át a piroson....A Délinél nem ám aluljárón közlekedett, átcikázott valami keskeny padkán aztán a villamossíneken, korlátot átlépve, keresztül x sávon....ááááááá  Kész csoda, hogy még élünk és nem vittek be a zsaruk se :)

Még sztori: még a Kerepesin egy benzinkútnál találkoztunk sok tűzoltóval akik nagyon ünnepeltek valamit. Cukik voltak, de Monerdet jól megijesztették ahogy körülvettek minket. Azt akarták, hogy táncoljunk velük :) Kihagytuk a lehetőséget, de még láttuk őket később, vadul dudáltak nekünk, meg integettek a kocsiból :))

Fast forward, Istenhegyi út: az elején még nem volt semmi gond, aztán kezdett dőlni rólam a víz, kevésnek tűnt a bejutó levegő és semmit se haladtam...Monerd is lassan haladt persze, de vigyorogva, alig halhatóan lélegezve és közölte, hogy ez milyen klassz élményfuti így felfelé  :O  Klassznak klassz volt, olyan KicsiYus módon (Nem fáj, csak másképp jó)  Szégyen, nem szégyen, gyalogoltam ;-) Egyszerűen úgy éreztem, nem éri meg kicsinálni magam a felfelé erőltetett futómozgással. Gyalogolva tök lazán ment, semmi gond, de a gyaloglásnál alig gyorsabb tempóban, ám futómozgással máris 185-ig kúszott a pulzus és lassan de biztosan közelgett a hányingeres-szédülős max. Megszégyenülve, de gyaloglásra váltottam és csodák-csodája, máris zuhant a pulzus 170 alá :) A fogas utsó két állomását meggyalogoltam, csak lazán jeligével, Monerd felkocogott, jó 100métert nyert vele :) Aztán hamarosan ismét beiktattam egy kis gyaloglást a Normafa felé.

Nem akarok kifogásokat keresni, felesleges. Azért egy-két tényező biztosan közrejátszott: kevés alvás az utóbbi 2 napban, kevés folyadék, hegyi edzések hiánya...és egy picinykét meleg is volt :)

A Normafától színtiszta örömfuti volt (a kilátó emelkedőjét azért nem feltétlen nevezném annak) , kényelmes tempó, hűvösebb levegő, sík illetve lejtős útvonal :)  A Budakeszi úthoz érve már rendesen kopogott a szemem, be is nyomtam egy műzliszeletet, lefelé valahol elfogyott a vizem is, de már nem akartam kutat keresgélni. Elég szótlanul toltuk lefelé. Felhívtam Yoyookát, hogy ne számítson rám, kicsit fáradt vagyok, nem bírnám már vele a tempót a hegyen. Elnyirmogtam neki azt is, milyen sóvárogva néztem a Jánoshegyit átszelő turistautak leágazásait, de Monerd ragaszkodott az aszfalthoz :)  (igaz, szürkült is erősen és csak nálam volt fejlámpa)

A Margit-hídhoz érve aztán elbúcsúztunk egymástól, viccesen kihívtam Monerdet egy visszavágóra amikor kipihent és hidratált leszek :)  és átkocogtam - immár egyedül - a hídon. Sajnos nem néztem meg, hogy van-e még a szombati éjféli vonatom hazafelé, így nem akartam egy pályaudvaron alvást vagy országút szélén hazafutást kockáztatni, inkább felugrottam a villamosra (de előbb vettem egy nagy kólát a Mekiben :) így elértem a 22:53-as vonatot bőven és már csak a vasútállomásról kellett hazakocogjak. Ekkor még felmerült bennem, hogy akár mehetnék is tovább, hogy meglegyen a maratoni táv, de így részletekben már nem vonzott eléggé ;-)

Jellemző, hogy az átmozgató hazakocogás és egy zhany után már egy cseppet sem voltam fáradt és még hajnalig szüttyögtem itthon mindenfélével, többek közt kitárgyaltuk Monerddel a futit írásban :)

Ja, és még valami! Abszolút jót tett ez a kis "átmozgató" harmincvalahány kili, mert mostanában kicsit merevebbnek éreztem a lábaimat, különösen a csípőtáji szalagokat, de most a zuhany után letérdeltem/ültem a laptop elé sarokra és lazán leterültem a már emlegetett hős ászánába bármi fájdalom vagy feszülés nélkül :)

Másnap (vagyis aznap, na, értitek): semmi izomláz vagy hasonló. Persze nem is vártam, csak ez is igazolja, hogy egyértelműen a keringésem nem bírja a hosszú, folyamatos emelkedőket. Egymásra kéne pakolni a sülyi dombokat  :D

pátyalso 5044 napja
pátyalso képe

Kérned kell a sülyi képv.testülettől karácsonyra egy szánkózódombot szerpentinnel+fel kell iratnod a házidokival egy ampulla Kékes-feelinget:-)!

yoyo 5044 napja
yoyo képe

Hát ezt jól elkivántátok tőlem,én meg csorgathatom a nyálamat tovább :P Amig foci VB van addig a pasikra nem lehet számítani ;) ügyik voltatok na ,de én tuti nem rohantam volna ennyi aszfaltot ;)

Nálam 100% természet lett volna  cillagom :))

Littleyu 5044 napja
Littleyu képe

Gratula! Jó lehetett! :)

Ma én is megszenvedtem a hegyet, de ebben a dögmelegben nem szégyenkeztem én sem a belegyaloglás miatt.

Amennyire nem szeretek szintet futni (mert ugye itt nincs), ahhoz képest az elmúlt 4 hétvégére mindig jutott. Most 2 is. :) Éljenek a mazochisták! :)

Amúgy én is azt érzem, hogy a hegyhez gyenge vagyok, olyan mintha akárhény hegyi edzéssel se lenne könnyebb. De azért érzem, hogy erősít. Kemények leszünk, mint a betoncombom holnap. :)))

Ja, és a nyáron muszáj eljussak a fődedre egy közös futira. :)

MungDaal 5044 napja
MungDaal képe

Életveszélyes páros jött itt össze! ;)
Szép volt lányok! :)

prókátor 5044 napja
prókátor képe

Csatlakozom az elöttem szólóhoz! Szép volt lányok!!!!

monique 5044 napja
monique képe

No ez az én szemszögömből úgy hangzik, hogy mondtam Monerdnek, hogy diktálja ő a tempót, ahogy jólesik. Elindult hatosban - igeen? azt hittem te! :D de tényleg. sebaj, jó volt ez :)

Másutt két rendőrautó orra előtt át a piroson - upsz, nem láttam őket :D (azért az úgy már ciki :P )
egyébként így könnyebb közlekedni, csak jól körül kell nézni először :P

a tűzoltókat nem értettem (félreértettem), azért ijedtem meg :P nembaj, az jó kifogás volt egy 20m-es sprinthez :)))

jah, és ez a futás jót tett az én lábaimnak is, szerintem. mintha erősebbek lennének :) nem fáj semmi, csak persze az izomláz megvan a combfeszítőben a sok lejtőtől... ugye eleve izomlázas combbal indultam úgyhogy ez annyira nem meglepő... de ezt is ritkán érzem, csak a lépcsőn lefelé elég szörnyű, felfelé vagy síkon nincs gond... szóval, összességében sztem jót tett! :D

monique 5044 napja
monique képe

yoyo: szívesen kipróbálnám a terepfutást... szóval rám számíthattok!

bellone 5043 napja
bellone képe

Bozót: Vannak ott szép dombok. A tavak után továbbmész a sárga jelzésen Pécel felé a Barátság II. kőolajvezetékig (pár száz méter), és a vezeték mentén teszés szerint elindulsz valamelyik irányba. Ha jobbra fordulsz, 400 méteren emelkedik hirtelen 60-at...:)

dildi 5043 napja
dildi képe

Inkább maradnék Yoyokánál, ha nem baj :))) Brutálisak vagytok csajok!

monique 5043 napja

bellone: na azért egy ilyen 15%-os emelkedő durva dolog! :D

Bozót 5043 napja
Bozót képe

Bellone: A sápi tavakra gondolsz? Majd megnézem...sajna a tavakig is elunom az egyenest egyedül, de majd megprószálom :) A sárga tudtommal lekopott...

Monerd: Nem láttad a rendőröket?! Azt sápítoztam/mutogattam, hogy épp két rendőr jön amikor kigyalogolsz eléjük a piroson....ááááá :))))

monique 5043 napja

bocs, szórakozott típus vagyok :PP

bellone 5043 napja
bellone képe

monerd2: Mint kezdő terepfutó azt tanultam meg először, hogy a távolság önmagában semmi. Bezzeg a szint! Vallásos áhitat övezi és, ha álmodból keltenek is, be kell tudni mondani, valami durva átmenetet k*rva sok emelkedéssel. Biztos forrásból tudom pl., hogy a János-hegyre a libegő alatt kell fölfutni...;)

Bozót: Mindig elfelejtem, hogy különbséget kell tenni Süly és Sáp között.:) Megnéztem térképen, a Sápi-patak folyik arra. A sárgát sokszor nehéz észrevenni, de meg van.

monique képe

bellone: nekem jobban bejön egy hosszú 6-8-10%-os emelkedő, mint egy rövid 15-20%-os, mert olyanból nincs néhányszáz méternél hosszabb itt nálam sehol. nade, köszi a tippet, feltétlen kipróbálom majd a libegős útvonalat. :D

MungDaal képe

Nos, nekem mindkétféléből kijutott bőven szombaton. Ha nincs ez a nyavaja, istencsászárság lett volna! :))) Azóta tudom mi az a szint. Mert ami itthon van nekem a kert végébe (1000m hosszú 8-10%), nos az kutyafüle, max bemelegíteni jó. ;)

monique képe

1000m és 8-10%? biztos h van annyira meredek? mert nem mindegy hogy 8 vagy 10, tessék eldönteni! :P

Bozót 5042 napja
Bozót képe

No igen, Süly meg Sáp, meg ott van Ság ésatöbbi, jól össze lehet kutyulni őket :) Ami a jelzést illeti: Tápióságról Szentmártonkátára menet egyetlen sárgát láttam lerohadóban a fáról :( Majd megnézem Pécel felé!

(arcát csikargató smile)

Csak és kizárólag a te kedvedért mintát fogok venni a dombóldalból, a következő módszer segítségével:

Egy pohár falálra vízmértékkel hitelesített vonalat húzok (vízszintes) majd a poharat a mintavétel helyszínére szállítom, ahol feltöltöm azt mondjuk paradicsomlével. Az így beélesített mérőeszközt pedig a szóbanforgó meredély felszínére helyezem aholis egy újabb vonalat húzok a pohár oldalárra (paradicsomlé szintje). Majd a paradicsomlé felszíne és a vizszintes által bezárt szöget mérőeszköz segítségével meghatározom a kapott értéket pedig publikálom. :DDD

Vagy csak egyszerűen lefotózom a begrét, fellököm ide oszt csá. ;)

monique képe

inkább határozd meg mérőeszközzel pls.. lusta vagyok :)

egyébként ez a módszer csak akkor működik ha végig egyenletesen emelkedik, ami nem mindig igaz. de amúgy tetszik! :)

MungDaal képe

És megint övé az utolsó szó ... :)))

lilura 5039 napja
lilura képe

De jó lehetett:) itt mifelénk is van egy erősebb emelkedő, persze mindig visszafele találom el, amikor néha már nem kicsit vagyok elcsigázott, itt Én is nem egyszer váltottam át gyaloglásba, pulzus varázsütésre le, pedig úgy sem voltam sokkal lassabb, és mégis:) néha kell azért hallgatni a szervezetünre:)

monique 5039 napja
monique képe

lilura: igen, gyalogolva azonos tempóban alacsonyabb lesz a pulzus, de ha eleget edzel akkor idővel nem lesz alacsonyabb! :)) (mondjuk sok időt vesz igénybe ide eljutni.. :) )

lilura 5038 napja
lilura képe

oooh, időm mint a tenger :) nem pár évig, hanem pár évtizedig szeretnék futkározni:) Szerelmemtől megkérdeztem a napokban, hogy nem zavarja, hogy minden harmadik mondatom a futással kapcsolatos (:D) de mondta, hogy dehogyis, neki ez garancia rá, hogy még sok-sok év múlva is sportolni fogok, foglalkozom magammal, mert ezt csak úgy lehet csinálni:) és még nagyon sokáig szeretném:)

monique 5037 napja

2010-06 hó (7 bejegyzés)
2010-05 hó (8 bejegyzés)
2010-04 hó (5 bejegyzés)
2010-03 hó (12 bejegyzés)
2010-02 hó (2 bejegyzés)
2010-01 hó (10 bejegyzés)