Edzésleírás
L 30 p M 1 ó 22 p H 34 perc 70,2 / 68,8 kg
G-Hatvan-Tura-Zsámbok-Tura-Bag-G
Elmentem új útvonalat bejárni. Már rég kinéztem a térképen, de csak most került sorra. Hatvan és Tura között 2 km nagyon rossz, de a többi hibátlan aszfalt, enyhén hullámos az út a Galga völgyben. A Tura-Zsámbok 5 km 1 éves aszfaltozás - ide teszem át az időfutam szintfelmérést - táblától tábláig oda-vissza 10 km, 4-5 enyhe, elnyújtott hullám. Bár itt szerintem mindíg fúj a szél és valószínűleg keresztbe, de nem baj, így kiegyenlítődik.
Ma forgatás volt. A cél végig min 90-es fordulat, és benne 3-szor 5-4-3 perc 100-110-120-on. Hatvanig enyhe félhátszelem volt - hát lett is tempó, pedig a vasárnapi verseny miatt ma nem mentem keményen. Lassan melegedtem be, a városból ki 4 km laza, de így is 34,6-os átlaggal beértem Hatvanba. Eddíg 33,3 volt a legjobb. Ebből az Aszód-Hatvan 11,6 km-es szakasz átlaga 37 volt, pedig van benne egy hosszú emelkedő. Utána a hullámokra is leginkább 40-nel mentem fel és hosszabban forgattam 120-on és afölött, mint terveztem. A leggyorsabb 135-ös ford volt, 45-nél. Az edzés elején már 120-nál elkezdtem pattogni, de aztán - kicsit több terheléssel persze - a 130 is harmónikusan forgott.
Az első óra fordulat átlaga 99 volt. A 2. óra végén a ford átlag még 98 volt, a seb átlag meg még 30,8, de azzal ma nem is foglalkoztam (annyira), csak a forgatás volt a lényeg. Ahogy rájöttem, hogy tudom tartani, módosult a cél mára, és ahol csak lehetett, mindíg 100-zal vagy afölött forgattam. Egyre erősebbnek érzem a lábam, 2 óra után is meglepő dinamikával tudtam gyorsítgatni és könnyen tartottam a fordulatot. Nagyot lendíthet ez a heti egyszeri forgatás, kombinálva 1-1 nap taposással. Egy-két ilyen hét után talán már belevehetek gyorsítást, sprinteket is heti egyszer.
1/2 kulacs víz
Idő | Táv (km) |
Tempó (p/km) |
Seb. (km/h) |
Szint (m) |
Pedál fordulat |
Minimum pulzus (bpm) |
Maximum pulzus (bpm) |
Átlag pulzus (bpm) |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
02:28:00 | 74 | 02:00 | 30.00 | 200 | 93 | 0 | 169 | 140 |