igyalis túra

55 km

MÁTRABÉRC (22.)

Előzmények:

Az idén végre tudtam szakítani időt a téli alapozásra is. A tavalyi idő időm után (nem vártam jó időt) gondoltam megmutatom, hogy van még itt mit javítani, hogy talán Tibor nélkül is össze tudok hozni valami jó időt. Szóval összedobtam magamnak egy edzéstervet, amihez többé kevésbé tartottam is magam 3 héttel ezelőttig. Akkor benyeltem valahol valami vírust, pár nap láz, majd még pár napig hőemelkedés, fekvés, de így is elég erőtlennek éreztem magam még napokig. 10 nap után aztán gondoltam kocogok egy hosszút… hát nagyon nem ment.

Három nappal a túra előtt meg a torkom kezdett vacakolni. Propolisszal, citromos gyógyteával igyekeztem kezelni, de a nagyon jó időt már elvetettem. Abban persze biztos voltam, hogy 9 órán belül leszek… (de mennyivel?).

Sárcipőékkel mentünk le. Azt terveztem, hogy a szokott helyen sátrazok. Pechemre átrakták a rajtot Kőkútpusztára (kocsma van). Nem rossz hely, lesz jó sátrazóhely. Ami miatt most mégsem vállaltam be a kinn alvást az a csípős hideg, meg a torkom állapota volt. Így első alkalommal a siroki tömegszálláson aludtam. Pozitív volt a meleg, a mosdó meg PESZAék,negatív a lámpaoltás be nem tartása, a horkolás, zizegés, mocorgás, meg a sátornál azért kényelmetlenebb volt.

Az alvás ezek miatt nem volt valami pihentető, reggel fél ötkor kellett kelni, mert Cili a Trail-en ment. De rajtunk kívűl nagyon sokan elkezdtek ebben az időben mocorogni.

A rajtnál a Trail-esek készülődtek a rajthoz, sötét volt még és eléggé hűvös. A rajt már „világosban” volt. Felemelő érzés volt nézni, ahogy a színes emberkígyó megindult és kanyarogva eltűnt a zöldülő erdőben.

Dilemmám volt az öltözet, de végül a hosszú alsó és 4 réteg felső mellett döntöttem (atléta, hosszú technikai, rövid technikai, széldzseki).

Reggelire egy zacskó keksz, egy banán, fél liter zöld tea és kb ennyi víz csúszott le.

6:00 RAJT. Mivel az elején ragadtam, az élbolyt használva „nyúl”-nak eltéptem az élbojjal, de pár száz méter után nehezebben jött a levegő, szóval visszavettem. Éreztem, hogy jó tempót megyek, volt egy csapat, akikkel sokáig együtt mentem.  A hideg miatt nem voltam szomjas, csak a Jagusnál vettem elő a hátizsákból a  frissítőt, hogy leigyak belőle és lehessen rátölteni az Oroszlánvár tövében.

OROSZLÁNVÁR: 7:32. A 2012-es időtől 14 perccel jobb! Ennek nagyon megörültem, de közben aggasztott, felfelé már nagyon éreztem a combizmaimat. Sebaj gondoltam, a Kékesig valamennyivel kevesebb a szint mint eddig, így óvatos tempóban talán össze tudom magam szedni. Az eddig követett csapat is szétesett, de az egyik tag mögött 10-100 m távolságban, azért ott mentem egészen a Kékesig. A ponttól lefelé betoltam egy szelet kapucínert (nem esett jól).

KÉKES: 08:55. Az Oroszlánvárig összeszedett előny elpárolgott, viszont jobban éreztem magam. Persze azzal tisztában voltam, hogy nagyon a határon táncolok. A pontig úgy intéztem, hogy elfogyjon a frissítő, itt lement fél l tea, kulacs tele és már rongyoltam is lefelé. A síház előtt, hosszú sorban álltak a Hanákosok. Lefelé lecsúszott a ponton kapott Balaton szelet, kerülgettem a Hanákosokat, a meredek lejtőn kicsit belepörögtem a lefelébe (meg is szédültem). A nap is kisütött, a zöldülő fák fiatal levelei között átszűrődő fény kellemesen melegítette a hátamat felfelé a Csór-hegyre. Ennek ellenére csak a pont után vettem le a széldzsekit.

CSÓR-HEGY: 9:31.  Ha csak 3 perccel is, de ismét bentebb voltam 2012-höz. Széldzseki nélkül, egy sportszelet XL-t majszova indultam tovább. Az emelkedő sokat kivett belőlem, így már csak arra figyeltem, hogy tempósan menjek, de ne purcantsam ki magam. Sombokorról visszatekintve a Kékes irányába gyönyörű panoráma tárult elém. Zöldellő lankák, hegyek, ellenfény, enyhén párás levegő…

Az elágazónál teleittam magam, nem esett jól a szénsavas, de kellett a folyadék.

GALYA KILÁTÓ: 10:27. Kicsit rontottam az időmön. Fáradt voltam, de úgy voltam vele, hogy már túl vagyok a táv felén, a szint fele meg már régen meg volt, a teáig meg nem sok a szint szóval az emelkedőket nem, de a lejtőket végig futottam. Mátraszentlászlón tea-tea-tea... , flakon is csordultig. a szokásos zokniigazítás (bal nagylábujjon már most ott van kívül a vízhólyag), aztán hajrá. Lenyomtam útközben az első szendvicset is.

VÖRÖS-KŐ: 11:02. Volt egy kis sor a pontnál, de hamar sorra kerültem és rongyolhattam lefelé. A temető most a másik oldalról lett megkerülve. Az emelkedőket itt sem futottam meg, lassúnak is éreztem magam, pár perccel mégis jobb voltam mint két éve. (ki érti ezt?)

ÁGASVÁR: 11:41. Szamárkő előtt bedugult az ösvény, de nem csak emiatt rontottam a 2012-hez képest. Lefelé mindenesetre belehúztam, a turistaháznál az almát sem vettem észre. A Csörgő-patak mellett belesétáltam vagy 100 m-t, pedig az igazán futható.

MÁTRAKERESZTES: 12:08. Teleittam magam, megettem egy sonkás és egy kalciumos sajtot. Aztán mentem is. A meredek hamarabb véget ért, mit vártam, de a lefeléket nem esett jól futni, (de eszi, nem eszi, nem kap mást), szóval futogattam.

MÚZSLA: 13:17. Gyors pecsét, a fél literes flakont ott hagytam, hátha valakinek szüksége lesz rá, aztán nyomás lefelé. Az emelkedőkre már itt sem volt erőm, nem is akartam. A lejtőt meg futottam, bár nem örültem a száraz köves terepnek. A Diós Patak előtti sziklás réten éreztem, hogy egy szelet csoki még belefért volna. Emiatt a patak után rögtön nem, hanem csak a „dombon” kezdtem el futni. Maku Lacit próbáltam utolérni, de őt is legalább annyira vonzotta a cél mint engem.

CÉL: 14:14

Lacival gartuláltunk egymásnak, aztán összeszedtem az ajándékokat, megettem a káposztát, megtaláltam Ciliéket (nagyon jó időt ment). Rábeszéltek a zuhanyzásra „van melegvíz”, de nem volt. Nem álltam sokáíg a zuhany alatt, de jólesett megtisztulni.

A második legjobb időm! Nyúl nélkül és kihagyással nagyon jó idő ez.
Nem ittam keveset, de kevesebbet mint máskor. Igaz hidegebb volt, de nagyrészt 4 réteg volt rajtam, mert valamikor Galya után visszavettem a széldzsekit

Keveset ettem.

Reggeli : 1 banán, 1 zacskó keksz (tere-fere), 1 db szendvics.

Útközben: 1 db szendvics, 1-1 db XL-es sport szelet – Balaton szelet – Kapucíner, 2 db kenhető sajt.

A bal lábamon a vízhólyag most igencsak meghízott.

A torkomnak sem tett jót, most sokkal betegebb vagyok mint szombat reggel…

Most két nappal később azért itt az izomláz a felső combomban.

Azért tök érdekes, hogy a legjobb időmhöz hasonlítva felváltva mentem jobb és rosszabb időket a pontok között.