Sárcipő futás

2014.02.22 Szombat, 07:55:00

LeFaGySz-Pilis

Hát, ez valami fantasztikus volt! Az útvonal a nagyon sáros és a még sárosabb között váltakozott, de nagyjából tudtuk mi vár ránk. Főleg, hogy amikor megérkeztünk Pilisszentlélekre, odajött hozzánk egy néni, megkérdezni, hogy mi ez a sok ember itt. Mondtuk, hogy túra lesz. Erre szegény teljes sopánkodással közölte, hogy jaj, kedveseim, de nagyon nagy sár van ám! Bele fog folyni a cipőjükbe, vizes lesz a lábuk, csizmában kellett volna jönni. Megnyugtattuk, hogy nem baj, majd utána szárazat húzunk :-)

Olyan párás volt a levegő, hogy az első 500 m után levettem a hosszú felsőmet, és egy szál rövidujjúban mentem végig. A magasabb helyeken a ködben kicsit deresek lettek a szőrszálak a kezemen, de igazából nem fáztam. Ábris és a Koppány pár perccel előttem indultak, hamar utol is értem őket, aztán onnan együtt mentünk végig. Ábrissal nagyon jó, összehangolt tempót mentünk, Koppány az emelkedőknél néha le-leszakadt, de aztán amikor már lemondtunk volna róla, mindig felszívta magát és utolért bennünket. Rengeteg ismerőssel találkoztam, úgyhogy időnként kicsit lassítottunk, dumáltunk egy kicsit. Amúgy nem volt megszakadós a tempó, de most nem is volt cél.

Ezen a túrán nincs ellátás, úgy gondoltam, remek alkalom a frissítés próbálgatására. Nem vittem nagyon túlzásba, két zselével meg két mini kókuszszelettel végigmentem. A másfél liter teám elfogyott, meg még kb 1 liter vizet ittam. (Még szerencse, hogy a nekivetkőztem az elején és nem izzadtam nagyon :-)). A célban a zöldségleves viszont fenomenális volt.

Ennél csak akkor lett volna nagyobb élmény ez a túra, ha tiszta idő van, és gyönyörködhetünk a kilátásban. Így időnként csak sejtettük, hogy nagyon szép helyeken járunk. Szerencsére a Prédikálószékről és a Vadálló-kövekről most is nyílt egy kis panoráma. Pilisszentkereszt után meg nagyon hangulatos volt a szurdok, még az itt-ott elszórt szemét semrontott rajta sokat. A Rám-szakadékban most érdekes módon nem volt tömeg :-). Nem volt túl nagy a víz, de helyenkét a patakban gázoltunk. Jó lett volna cipőmosásnak, ha az utolsó másfél kilométeren nem kapunk megint bokáig érő dagonyát.

Péterre még jó sokat vártam a célban, de addig még jól elbandáztam a kocsmában. Szuper volt!

Pilisszentlélek - Sasfészek kh. - Kétágú-hegy - Postás út - Pilis-nyereg - Klastrompuszta - Simon halála - Mária pad - László kúpja - Simon halála - Pilis-nyereg - Fekete-kő - Kétbükkfa-nyereg - Dobogókő - Pilisszentkereszt - Szurdok-Öreg-vágás-hegy - Prédikálószék - Rám-szakadék - Szakó-nyereg - Égett-hárs - Pilisszentlélek