farkass74 futás

2013.06.30 Vasárnap, 14:30:00

21.1 km

Kaposvár, ExtremeMan 113. :

Úszás: 1000m szembeszélben, hullámok ellenében. A maradék meg hátszélben, hullámok hátán. Itt nem belefutós rajt volt, hanem 10 perccel a rajt előtt, egy stégről indulva oda kellett úszi a "startvonalhoz" és a vízből volt rajt. Először magával ragadott a versenyhelyzet, aztán szépen lenyugodtam és csak a küzdés volt. Néhány korty a tó vizéből...taktikázás...tempózás és tempózás. Csak néha éreztem úgy, hogy nem úszóverseny(szám)on vagyok, hanem túlélő versenyen...  :)  Gyorsat csak imitt-amott raktam bele, szinte végig mellen tóltam és ezt meg is éreztem a hajlítóimban, amik nem szoktak ennyi mellhez.

Depó: Nagyon gyors volt (mármint nekem), 1perc 48másodperc.

Bringa: Volt egy kis izgalmam, mert relative friss kerékszettel indultam (Még 200 km-t tettem csak bele.), ill. a váltóm előző nap elállítódhatott, mert nem igazán akarta a hegyeket "szeretni". De reggel sikerült még átnézetni, beállítatni, így ebben a vonatkozásban nyugodtan vágtam bele a versenybe. Ahogy felszáltam a gépsárkjányra, néhány méter tekerés után meg is csípett egy méh a bal mutató újjamon, "jól esett".

Azért az úton jó volt figyelni, mert az egyik biztosított kanyarban úgy bele döngettem egy lyukba, hogy azt hittem menten defektem lesz, vagy küllöm törik. Ehelyett azonban "csak" a kormányom hajlott kicsit lentebb. ("Áramvonalasabb helyzetet" kellett innen kezdve felvennem a kerón, ha a könyöklőre támaszkodtam.) Ettől kezdve figyeltem, de piszkosul az útat is.)

Somogyi dombság lévén, volt emelkedő rendesen (persze lejtő is :)  ) A max sebességem 63,55 km/h volt, ami mutatja, hogy tényleg volt lejtő becsületes, de azt visszafelé meg is kellett tekerni!  Dolgozott a láb is meg a váltó is rendesen. Ha nem tudtam volna ez utóbbit beállítatni, nem is tudom hogy bírtam volna megtekerni őket. A táv kb. 3/4-énél kicsit kezdett makrancoskodni a jobb oldali csípőhorpasz ízmom, ami korábbi tapasztalataimra támaszkodva kicsit "elgondolkodtatott", így próbáltam kímélni. Aztán bejelentkeztek a hajlítóim is, jelezve, hogy köszönik az úszás okozta "sokk hatást". :)

Tóltam befelé a géleket, a műzli szeletet, meg a csokikat is és igyekeztem inni-inni-inni. Az utolsó 7 kilire azonban elfogyott minden italom, így kicsit szomjasan érkeztem be a depóba.

Depó 2: Ez kicsit hosszabb lett, 1 perc 57 másodperc. Persze, mint az első bálozó, nem tettem plusz vizet a bringa helyre, így továbbra is szomjasan indulhattam futni.

Futás: Víz ugyan nem volt nálam, de egy folyékony magnéziumot gyorsan beküldtem még a depóban, gondolván, hogy mindjárt tudok rá inni, és akkor szívódhat gyorsan felfele. Víz persze sehol, ellenben egy kicsit szintesebb (emelkedős) menettel indítottunk, ami azonnal be is görcsöltette a bal combomat és a jobb hajlítómat. Nem volt mese, nyújtani kellett, meg lábrázós séta egy rövidebb szakaszon, majd küzdés felfele. Szép lassú kocogós, "lazítós" tempóban feldolgoztam magam a fordítóig, közben mantráztam: Erős vagyok, laza vagyok. Felérve a fordítóhoz, közölték hogy nem adhatnak vizet! Jó, irány lefelé. A lejtő lendülete sem oldott sokat a problémámon, sőtt a változatosság kedvéért egy nyillalás után szúrni kezdett a bal hajlítóm. Kicsit rokkanttan de a futópályán voltam hát, már csak alig 20 kilivel magam előtt...  :)

Elérve az első frissító pontot gyorsan ittam egy ízetlen, talán izós löttyött, meg egy pohár vizet. Kicsit később ezek azért némileg oldották a görcsöket. Ettől kezdve ahol lehetett ittam (nevezzük) izot is meg vizet is, ahol meg nem lehetett ott csak vizet. Ha volt banán, az "kötelező" volt, meg néha egy kis műzli. Kátya is sokat segített a frissítők közötti plusz víz beadásával! (Köszi Kati!)

A 3x7k-s kör nagyon jól el volt találva (legalább is nekem). Gyönyörű környezetben, igazán szép helyen futhattunk. Az emelkedők rendesen megdolgoztták a halítóimat, de végig jól egyben voltam fejben is és fizikálisan is. Ezen a versenyen ennyi volt bennem.

A célban kaptunk egy igazán szép érmet, ami az ExtremeMan őrülteknek kötelező darab, egy jó finisher pólót (Nagyatád megnyitójára kötelező a benne történő megjelenés), ill. egy gazdagon terített sévdasztalról bőségesen lehetett csemegézni. Volt ott minden főldi jó: aszalt sárgabarack, aszalt szilva, mazsola, mogyoró, stb. A depóból kifeké menet pedig kaptunk egy (természetesen névreszóló) Útlevelet, melybe bepecsételték a nagyatádi vízumot. Még négy hét és irány hát NAGYATÁD!