Sárcipő futás

2013.06.16 Vasárnap, 09:00:00

37 km Szint: 1650 m

Nyúlcipőbolt Börzsöny Trail (hivatalosan 35.1 km, D+ 1584 m, a beírt táv és a szint kb, mert a hivataloshoz képest még sikerült egy kicsit beletenni).

Előre bocsátom, hogy ez egy nagyon kedvemre való hétvége volt. Négyen utaztunk, Dóri, Fecó, Géza és én. Szombaton a Kékesen voltunk, a fiúk a Kékes Csúcsfutáson indultak. Aztán vasárnap jött az én napom, a többiek addig kirándultak. Reggel már tudtam, hogy fejben nem vagyok a top-on, már Pesten kezdtem a kavarást. Szegény Gézát párszor félrenavigáltam kicsit. Azért időben voltunk a megadott helyen, csak egy-két fejbeni újratervezés után :-).

Már a rajtnál érezhető volt, hogy nagyon meleg lesz, de nem akartam zsákot vinni, maradtak a kulacsok. Így visszatekintve jó döntés volt. Ahogy elhagytuk a falut, hamarosan kezdődött a mászás, viszonylag jó erőben. Aztán a hegyről leérve, elfogytak a jelek, jópár percet ott toporogtunk, elindultunk, majd visszamentünk, végül nekivágtunk az itinerben megadott S- -nak. Ez a szakasz a célban szinte minden beszélgetésben előkerült. Ugyanis, ha minden versenyen vagy szakaszon a turistajelzéseket kell követni, és csak az elágazásokban van kiegészítő jelzés, akkor minden ok. De megszoktuk, hogy a szalagozást vagy a narancssárga pöttyök után megyünk, és itt kilométereken keresztül nem volt ilyen jelzés. Igazából a következetesség hiánya volt az, ami úgy gondolom, sokakat elbizonytalanított. Végül aztán megkerültek a szalagok is, és leértünk Királyházára. Itt volt a másik neuralgikus pont, a rövid és hosszútáv szétválásánál. Az itteni elkavarásomat teljesen a saját indiszponáltságomnak köszönhetem. Így utólag felidézve a történteket, a frissítőponton elhangzott, hogy a hosszú távosok ne törődjenek a szalagozással, menjenek tovább a piroson. Ez az információ azonban teljesen perifériára szorult, győzött a birka-szellem, mentem az előttem futó után. Talán egy tábla „Hosszú táv egyenesen tovább” felirattal segítség lett volna a sok bamba – beleértve engem is – futónak. Itt Liát elvesztettük, Kriszti hiába próbálta hívni, nem volt térerő. Innen egészen a Nagy-Hideg-hegyig Krisztivel haladtunk együtt, gyönyörű bérceken. Aztán itt Lia is beért bennünket, szerencsére az S-táv első helyezett embere őt is visszaküldte. A Csóváynos felett igencsak sötét felhők gyülekeztek, a sűrű lomb miatt helyenkét szinte éjszakai sötétség borult az erdőre, aztán jöt egy kis zápor is, nagy dörgések közepette.

Összességében nagyjából az eddigi tapasztalataim köszönnek vissza, a meredek emelkedőkön sajnos eléggé elfogyok, vízszintes részeken és lejtőn jól haladok. Egyébként szuper volt, az elkeveréssel együtt is.

A fórumra beírtam a véleményemet, de akkor már nem törlöm ki innen sem: nekem a rajtban nem hiányzik a dübörgő zene és a folyton beszélő, locsogó szpíker. Jobb szeretek ilyenkor az ismerősökkel pár szót váltani, amit így csak kiabálva tehetek meg. Vagy egy kicsit magamba fordulni, fejben is rákészülni az útra. Ekkor viszont nem jut el hozzám az esetleg fontos információ sem.  Jobban tetszett, amikor Csanya a rajt előtt néhány mondatban elmondta a legfontosabb információkat. „A kevesebb néha több”. A célban már semmi kifogásom a poénkodás, jókedv ellen.

Mindezekkel együtt is nagyon köszönöm a versenyt, a verseny kivételes hangulatát, Csanya és Csapata munkáját. A felsorolt dolgok nem tartanak vissza attól, hogy legközelebb is benevezzek. :-)