konok csiga
Ez volt 2008!
szasza | 2008-12-30 09:27:39 | 5 hozzászólás

Furcsa volt ez a 2008-as év. Nemcsak azért mert az aszfalt helyett, inkább terepre mentem, hanem azért is mert versenyszerűen se félmaraton se szigetkört se maratont nem futottam. Még nem volt ilyen évem. Azért futottam főleg hosszabbakat és főleg magán OKT és hegyifutásokat no és főleg TT-ket. Még van 2 nap, így anélkül:

Zárójelben a 2007-es év

Futott km 3735 km (2434 km)

Futások száma 207  (158)

Futott idő: 404 óra  (225 óra)

Átlagtáv 18,04 km  (15,4 km)

Legrövidebb hónap: április 231 km (13,5 km)

Leghosszabb hónap:  október 386,8 km (285,5 km)

100 km feletti hét: 7  (2)

42 km feletti futások száma: 16 db  (8 db)

Átlagtempó: 6:30 (5:34)

Átlag edzésidő: 01:57 (1:25)

Ránézésre is sok J Ami viszont jó hír, hogy nem voltam sérült apróbb izomhúzódásokat leszámítva. Az évben gyakorlatilag egy célverseny volt, amit nem fejeztem be (CCC) Persze volt pár jól sikerült futás, és kevés olyan ami nem a terveknek megfelelően ment.

Jól sikerült:

Margita 40 (3:38)

Kisbér 50 (4:21)

Sárvár 6 óra (65 km)

Veitsch 56 (5:58)

Lowe Alpine 44 (3:57)

Piros 85 (11:25)

Csepel 50 (4:30)

Börzsönyi Vulkán 42 (5:23)

Tortúra (7:55)

Kevésbé jóérzésű:

Mátrabérc kiálltam betegség miatt

CCC kiálltam 80 km-nél (talpprobléma)

Less Nándor 60 (végigmentem, de cukor nélkül futottam, így nem volt könnyű menet).

Ha nagy makrociklusú edzésekre gondolunk, akkor fel lehet fogni, hogy ez egy jó alapozó év volt és már csak a gyorsítás van hátra. JAz Ironmant elhanyagoltam idő hiányában és úgy tűnik jövőre se tudok rá időt szakítani. Az utóbbi időben rendszeresen járok spinningelni ennek előnyét a hegyi futások emelkedőiben látom.

Persze mindez nem alakulhatott volna így, ha nincs Judit,, aki nem csak mentálisan támogat, hanem gyakorlatilag is segít, ha ott van velem, persze ottvan! Pész Attila nem csak javaslatokkal él, amit én hellyel-közzel betartok, hanem gyakran együtt is szoktunk futni. Gáti Gabival nemcsak együtt OKT-zunk, hanem gyakran együtt is elmegyünk futni, túrákra. Lúdtalp, Áki, B.Andi-val volt pár közös futásunk, amolyan útmutató példaként járnak előttem, nemcsak gyorsaságban, erőnlétben, hanem mentális akaratban is.  És persze SC, Misi, Gergő akik bőven gerjesztik bennem a motivációt és az együttfutásokat.

Jó így együtt, tetszik a közeg, sodródom hát tovább jövőre egy 100 km körüli trail versenyig, egy jó Mátrabércig, és persze leporolnám már a két darab 3:28-as maratoni időmet is.

BUÉK

Tortúra 65
szasza | 2008-12-21 13:07:36 | 6 hozzászólás

Kezdem azzal, hogy péntek este céges buli volt! Amolyan retro parti. Ilyenkor mindig kicsit ellazul a cég, amúgy is laza is iszunk eszünk, amennyi csak belénk fér. Olyan 5-6 Cuba Librét ihattam, többet nem bírtam, aztán éjfél körül hazamentem….

Reggel 4 kor kelés, negyed 6 kor már JB-t is felvettük és mentünk Miskolcra. A rajthelyen találkoztunk pár ismerőssel. Mindenesetre eltököltem az időt (technikai szünet öltözködés) és minden ismerős elindult. Judittal indultunk hát neki. Pár méter után azonban ő is elzavart, ne stresszeljem menjek a magam útjára. A műútról letérve nagy sár fogadott, így gondoltam itt az alkalom, hogy végre egyszer csak Bánkútig menjek. J

Persze rajt előtt nem ez volt a célom, hanem egy jó kis futás erőlködés nélkül. A múlt heti Börzsönyi elégedettséget nem akartam behalással lerombolni. Na meg az is volt a terv, hogy Misiékkel megyek, aztán majd csak lesz valahogy. Mindenesetre a 7:50 es rajt ellenére is terveztem, hogy délután 4 re beérek.

Ez volt a 3. Tortúrám. Az első csapatban 8:41 volt a második edzettség nélkül 9:05, mostani erőnlétemet ismerve a 8 óra körüli terv reális határaim tesztelése nélkül. Aztán a sár… na de mentem és kocogtam.

Ahogy emelkedett a szint úgy jöttek elő a havasabb részek. Mígnem Bükkszentkereszt előtt komoly hó volt, és hát mi tagadás el is felejtettem a Bánkúti kiszállást. Tetszett élveztem a futás is jól ment. Kényelmesen feljoggoltam a Bükkszentkereszthez.

Útközben utolértem Ricsit, aki jelezte Misiék is itt vannak a közelben. Találkoztam Bükkszenten Pirivel, váltottunk pár szót. Aztán az első pecsételőpont. Annyira rosszul nem jöhettem, mert Lupus is itt volt még. 1:13-ra értem fel. Aztán Misivel Gergővel megbeszéltük, hogy megvárjuk Ricsit is. Addig én elmentem egy komolyabb kétbetűsre a kocsmába. Megvártuk Ricsit és indultunk. Mivel munkanap volt, így hívogattak az ügyfeleim is , meg pont egy montit akarok venni, így volt némi telefonforgalmam. Addig a fiuk el, majd én utánuk. Bánkútig együtt haladtunk, időközben csapódott hozzánk egy srác, meg Gurdon Éviékkel is együtt mentünk. Pont valakivel megint telefonáltam, amikor elkavartunk kissé, beletettünk pár száz métert. Kicsit alulöltöztem, azaz mégse, de gyaloglásnál nem volt meg az a vérkeringésem, ami átmelegít, így egy kicsit fáztam, a kezem meg szétfagyott. Mindenestre haladtunk. A Sugaró az egyik kedvenc helyem. Gyönyörű fenyves vadregényes táj. Kicsit ki is szakít a hétköznapokból.

11:35 re értünk fel Bánkútra. Volt egy 10 perces teaivás kenyérevés. A tesóm is feljött kifejezte sajnálkozását, hoyg ő nem jött túrázni. Az esődzsekimet odaadtam neki, erre már úgyse lesz szükség, jó az idő.  Aztán gondoltam elindulok így nehéz lesz világosba beérniInnét jó tempóba elkezdtem futni. A Garmin szerint 29 km-t, jöttem és még hátravan 36 km 4 órára. Hmmm. A Tarkő alján összefutottam a farkasékkel, így acsúcsra együtt gyalogoltunk fel. A kilátás egyszerűen fantasztikus innét. Egy fotót is készítettünk és gyorsan elbúcsúztam, kicsit kezdtem fázni, így indultam tovább. A meredek ereszkedés mentén elhagytam a hóhatárt, innét csak sár, hol járható, hol járhatatlan. Mindenesetre a Bükk mészkőhegységének köszönhetően sokkal jobb talajviszonyok voltak minta Bakonyban. Nagyon jól haladtam és kifejezetten élveztem a futást, lefele könnyebb is volt suhannom, az emelkedőket meg sikerült többnyire megkocognom. Tamás kútnál (142 rajtszám 13:02 kor) pont 40. lettem így kaptam egy narancsot J Megettem az emelkedőn,  közben játszottam az órámmal, néztem a szintet, az útvonalat, aztán ráeszméltem, hogy nem jól jelölgettem ki az útvonalat. Ehh ezt még gyakorolnom kell. A várkúti pont előtt még beszéltem a tesómmal, aztán valószínű nem jól tettem vissza a zsebembe a telefonom, kieshetett, mert a célban már nem volt nálam.  Várkútnál egy gyors italozás és usgyi tovább (14:40)Az utolsó 10 kilin, már a nagyobb emelkedőkön gyalogoltam, kicsit fáradtam is, no meg biztos voltam benne hogy du 4 óra előtt beérek. A szőlőhegyen való leereszkedés is simán ment, egyedül egy nagyon saras kaptatón küzdöttem a csúszkálással egy kicsit.  A műútra kiérve pedig jó tempóba befutottam a célba. 25. helyre írták fel a nevem, ami várakozásomon felüli volt. 15:45 re értem be, azaz 4 óra kellett az utolsó 36 km-re.

A Túra remek volt, jó frissítés felfestés, szalagozás. Ami beárnyékolta az estém a telefonom elvesztése. Farkas csöndben elment vissza egy feltételezett helyre, hátha megtalálja, persze rögtön utánamentem. Hát ilyenkor nem nagyon tud szavakat találni az ember. Mindegy nem lett meg, máskor elővigyázatosabb leszek. És persze ide jövök máskor is.

Börzsönyi Vulkán
szasza | 2008-12-15 11:57:37 | 5 hozzászólás
Szombat reggel 6 kor indultunk, így 7 re már a Börzsönyben voltunk. Elég hosszas nevezés és szöszmötölés után fél 8 után indultunk a hegynek. Kissé megijedtem a társaság láttán (Végh Ati, K. Levi, M. Peti, Csőre Ernő, és én.) Futva, de nem túl kemény tempót diktálva rajtoltunk. A Fiuk beszélgettek, én meg bosszankodtam, hogy miért nem kapcsoltam a 164 re állított pulzusriasztásomat. Rendre megütötte. Hülye tulajdonságom, hogy amíg nem érem el az üzemi hőfokot felmegy a pulzusom. A másik dolog, ami elvonta a figyelmemet, hogy hála Lúdtalpnak átküldte a túra útvonalát, így feltöltöttem az órámra, és futás közben játszottam vele. Jó kis játék nagyon élveztem. Az első ellenőrtő pontnál gyors pecsételés majd kis séta és irány tovább. A sort rendre én zártam. Éreztem, hogy én vagyok a leggyengébb köztük, így nem is volt célom felzárkózni rájuk, ha elfutnak.  A Nagy-Hideg hegyre felértünk 50 perc alatt, amit persze lehetett volna kicsit gyorsabb is, de nem ismerem a Börzsönyt. Kicsit ott elnézelődtünk, kerestük Szlovákiát, látjuk-e  a magas Tátrát és megvártuk Levit, mert ő vett valami italt a büfében. A Csóványosra 30 perc alatt értünk át, itt volt pár meredekebb emelkedő, ezt inkább gyalogoltam, illetve a múltkori túrának a homokszemeit szedtem ki a cipőmből. A Montrail jól vizsgázott nagyon jól feküdt. Talán Magosfa lehetett a következő hegy, ide felfutottunk aztán elég erősen lefele. Az úteltérítés miatt elég rossz volt a talaj, itt nagyon kímélősen ereszkedtem. A többiek persze nagyon elfutottak Tőlem. 2:11 lett a Vilati ház. Gyors szendvics egy teatöltés és beraktam az arcomba egy gélt, pár métert sétáltam az emelkedőn aztán el kezdtem a kocogni. A többiek is követtek, majd a felétől Végh Ati és M. Peti ellépett. A Hollókőre hamarabb felértek 1-2 perccel, Levente meg kissé lemaradt. Fent bevártuk egymást, utána én álltam az élre és a Salgóvárig együtt is maradtunk. A Börzsöny számomra érintetlen részein jártunk fantasztikus volt. Aztán én és Ernő és M. Peti a lejtőn kissé elléptünk, kicsit le is mentünk az útról (nem néztem az órám, aztán segítségévekl visszataláltunk)  A következő ep-n bevártuk a többieket. Itt egy alapos frissítés és Ernővel előre indultunk. A szekérút kifejezetten futható volt, nekem idáig ez feküdt a legjobban enyhén emelkedik, így ennek megfelelően jól haladtam. Még 14 km volt hátra, számolgattam 5 órán belül tuti nem érek be így egy viszonylag kellemes tempóra kapcsoltam. Néha bevártam Ernőt, de egy meredekebb résznél végül elléptem tőle is. Jól éreztem magam a piros + is teljesen jó futható volt. Kivétel az utolsó 1 kilit, itt Börcsök Andrásékat értem utol kicsit beszélgettünk, aztán a gyaloglást is kocogásra váltottam. 4:45-4:55 körül voltam megint a nagy-hideg hegyen. Gyors pecsét gondoltam innen már lejt, így tempósabb futásba kezdtem. Nagyon jó volt helyenként belecsaptam 1-2 4 perces kilibe is. A piros ösvény helyenként szűk volt így – nem a nyiladékon mentem – nem tudtam tartósan ezt a tempót tartani. 5:23-ra  értem be, amivel kifejezetten elégedett vagyok. Tekintve, hogy ezek a szintes terepek nem nagyon mennek nekem, főleg a lefelék. Tetszett a túra vonalvezetése, a kiszolgálás, a terep viszont nehéz, köves, bokaforgató (42,7km 2350 m szint) Ez így volt most kellemes, nyilván lehetett volna jobban tolni, de ez most így volt tökéletes. Ami jó hír hogy nem romboltam szét magam a nagy szint ellenére sem, ezért vasárnap reggel futottam a hegyen 15 km, délután meg elmentem spinningelni.