Megújul az Edzésonline! Az új oldalakat és funkciókat elérheted ha ide kattintasz!

Már 55 766 040 km-t sportoltatok
cél a 3 óra

Yours Trully 2013. január.

Czeglédi Ferenc | 2013-01-28 08:45:56 | 83 hozzászólás

Üdv Mindenkinek!

Időben érkeztem a verseny szinhelyére, tudtam regisztrálni, majd megfelelően bemelegíteni is.

A terv az volt, hogy ha megfelelő a pálya akkor 4.30-on belüli átlagtempót fussak.

Puluzsterv: 15 kört futotunk, ami mivel 1 kör 1,7 km volt 25,5 volt az össztáv. Indítani 153-as pulzussal akartam, majd valahol a 11 kör környékén elérni a 165-ös laktátküszöbömet, onnan ami lehetséges, de nem lassulva. Inni egyszer szerettem volna megállni.

kb. 50-en jöttünk össze, néhányan üdvözöltek is. 

Elnézést kérek mindenkitől akit nem ismertem meg, de elég gyenge az arcmemóriám, kérek mindenkit, hogy köszönjöm rám, de örömöt okozna ha mondaná, hogy ki az illető.

Tehát elrajtoltunk a pálya helyenként kissé el volt jegesedve, és a túlsó oldalán szép nagy kavicsok is voltak.

Terv szerint indultam 153-as pulzussal, amit szép lassan feltoltam, de nagyon lassan. Volt gimis osztályfőnököm, és volt matek-fizika tanárom Chrobák Gyula is ott volt, aki igen jó kis maratonokat szokott futni 3 órán belül. Némi csodálkozásomra beállt mögém, pedig tudtam, hogy lazán le tudna hagyni, de szépen 5-10-20 méterrel mögötten futott.

A 4. körön ledobtam a nyaksálat, és a sapkát mivel már melegem volt ( induláskor -6 fok volt) mindössze egy technikai póló, és egy melegítő volt rajtam, de így is melegem volt.

Gyulával pár szót váltotunk, de továbbra is mögöttem volt, ami picit zavart, hogy miért nem megy előre...

Valamikor az 8. kör környékén pulzust egyeztetünk nekem 159 volt, neki 149 volt, 4.30 tempó környékén. Mondta is, hogy a tempóállóképességre megy most rá.

Nekem nem esett nehezemre a tempótartás, mint Gyula megállapította nagyon szép egyenletes tempót mentünk.

A 9. körön értem el a 160-as pulzust meg is beszéltük, hogy neki még bőven van tartaléka, nekem már csak kevés, a 10. körön 162-163 volt a pulzus, ekkor megálltam egy pohár teát meginni (szerencsére meleg volt) ekkor előzött le, igaz csak kb. 30 méterrel, de szép lassan nőtt a különbség, főleg az utolsó két körön.

A 11. körön átléptem a 165-ös laktátküszöbömet, és finoman megpróbáltam gyorsítani, némileg gyorsultam is, egész jól elkocorásztam.

Ezután viszont nagyon meglepődtem rajta, hogy a pulzusom szinte nem emelkedett tovább, hanem beállt 165 környékére. Nekem 189 a max pulzusom, az óra 182-re volt beállítva csipogásra, de most meg sem szólalt.

Az utolsó előtti körön elkezdtem mindent beleadni, a kör közepén előzött le Leon ( Bíró Sándor) a többiek bíztatták is, hogy igyekezzen, mert lehagyom...

Az aszfaltos részeken egész jól tudtam menni, a kavicsos-jeges részeken kevésbé ( egy-két alkalommal egy-egy kavicsba úgy belerúgtam, hogy 10 métert repült, ott imádkoztam, nehogy eltaláljon valakit...)

Végül is kissé kifáradva de befutottam, az eredményem: 1.56.18 volt 25.5 km-re számítva ez 4.34-es tempó, ez némileg elmaradt a tervtől, de a múlt évihez képest 18 mp-s tempógyorsulás.

Ha jól számoltam a 4. voltam, Gyula 1 perccel előzött meg, és ő volt az első!

Viszont nem vagyok elégedett!

A legjobban amitől kiakadtam, az volt, hogy a pulzust 165-168 fölé nem bírtam felvinni, ez furcsa volt, igaz, hogy hideg volt, de elég rendesen kimelegedtem...

A tempóállóképesség egész jó, viszont csak 4.30 környéki tempóra, azt viszont jól tudom tartani, igaz most nem a szokott aszfaltos útvonalon futottam, ez némileg magyarázza az eredményt, de sok munka van még.

Következtetések:

20-25 kilis távon egész jól tudom tartani az adott tempót, de némileg hosszabb távon szeretném, némileg gyorsabb tempót.

Növelni kell a futások távját, mert mostanában sokszor kimaradt futás.

Növelni kell a tempófutások távját.

Növelni kell a hosszúfutásokat is, minimum 32 km, esetleg pár km-mel hosszabb távon.

Jó lenne megfejteni, hogy a pulzusom miért nem akar 165-168 fölé menni.

Sok még a munka!

Ui: a lábamat ott verseny után kissé éreztem, de 1 órával később semmit nem érzett a futásból, mintha semmit nem futottam volna...

83 hozzászólás

Bozót 4317 napja
Bozót képe

A szakmai részéhez majd hozzászólnak az értőbbek, én csak emelem kalapom. Télen, vegyes talajon ez nagyon szép tempó! 

Czeglédi Ferenc 4317 napja
Czeglédi Ferenc képe

Nagyon szépen köszönöm! Viszonylagosan nem rossz tempó az igaz!

sultan albertovics 4317 napja
sultan albertovics képe

Szerintem nem szabadna ennyire leragadnod a pulzusnál! Ha nem megy feljebb akkor nem megy feljebb! Ha azzal meg van a tempó akkor megvan és kész!

Viszont nagyon úgy néz ki beragadtál egy tempóba és innen csak változatos és váltakozó intenzitású munkával fogsz tudni továbblépni! Most nem az anaerob hatásig való erősebb futásokra gondolok, hanem a bele-bele gyorsításokra még aerob határon belül, olyan kilométerenként olyan mondjuk 4x50 métert pl..és mindezt max 3-4 kiliben! Előtte utána és közben is lehetnek egyenletes tempójú kilométerek!

Igaz most még kicsit hideg van hozzá, de a Debreceni maraton meg túl közel!

Czeglédi Ferenc 4317 napja
Czeglédi Ferenc képe

A versenyen kétségkivül beleragadtam egy tempóban, ez így igaz!

Viszont itthon 3-féle futásom van, mindegyik más intenzitásom, és más tempóban.

Kétségkivül egy versenyen nem árt váltogatással kisérletezni, ha nem tud az ember feljebblépni tempóban.

Itthon viszont elgondolkoztatónak találom ezt a módszert!

Én futnék többet is, de ma reggelre 7 cm hó esett le, abban pl. elég nehéz futni, a hét közepére pedig elolvad....sajnos a téli időjárás nem mindig kedvez a futóknak.

Hauanita 4317 napja
Hauanita képe

7 cm-s hóban is lehet futni, csak nem olyan gyorsan.

sultan albertovics 4317 napja
sultan albertovics képe

Feri!

A tiszta hóban még szebben is futsz, mint máskor, azt semmi szín alatt ne hagyd ki!

Semmi pulzuskontrol, semmi tempó, csak figyelni a mozgásra és élvezni!

Czeglédi Ferenc 4317 napja
Czeglédi Ferenc képe

Lemaradtam róla! Ma olvadt, az utakon még latyak sem nagyon van, viszont nagyon kezd lefagyni..

Jó lenne holnap reggel egy hosszút futni, de reggelre kb. -10 fok várható, meg egy nagyon picit meg is fáztam tegnap, nagyon messze nem vészes, csak hapcizok, meg naponta kb. 3-4 zsepit használok el. Holnap este szinházba megyünk a barátnőmmel, nem szeretném megzavarni az előadást, majd meglátom.

Via 4316 napja
Via képe

Prognózis! :-) http://koponyeg.hu/t/Debrecen 

tomcsi 4316 napja
tomcsi képe

tele van a város szerelemmel?! :-)

Feri gyorsulnod kell bakker, ez nem mehet így tovább, 4 perces km-eket el kell érned még a tavasz beállta elött...aztán a végén egy nagy hajrá, úgy 10 km-es, aztán ki tudja, még egy korosztályos dobogó is kinéz...

Czeglédi Ferenc 4316 napja
Czeglédi Ferenc képe

Via: nem rossz, de én már nagyon várom a hóvirágokat! Ők már egyértelműen a tavaszt jelzik!

Tomcsi: rakétameghajtás?

Valamint könnyű egy 6 perces tempóban lefutott félmaratonból-maratonból gyorsulni, viszont egy 4.30 környéki félmaratonból-maratonból már kicsit nehezebb....

tomcsi 4316 napja
tomcsi képe

6 perces maraton?

ki az a villámléptű? :-)

én csak álmodom róla...

nyomatsd csak!!!

 

Czeglédi Ferenc 4316 napja
Czeglédi Ferenc képe

Tomcsi: 6 perces tempóban lefutottra gondoltam természetesen! Tehát 6 perc/km!

tomcsi 4316 napja
tomcsi képe

én is arra gondoltam, de a 6 perces is erős nekem arra célozódtam...

(Gábor) 4316 napja
(Gábor) képe

Ha elfogadjuk azt az analógiát, hogy 10 mp-cel lassabban futva kilométerenként kétszer akkora távot tudunk megtenni (persze nyilván edzetten), akkor félmaratonon minimum 4:05-ösöket kellene futnod, ahhoz hogy a maraton menjen 4:15-ösökkel, ami még mindig nagyon necces 3 órán belüli időhöz. Kemény dió lesz felgyorsulni 4:30-asokról. És nem is biztos, hogy mindenkinél működik ez a 10 mp plusz/km taktika, mert a maraton az maraton.

 

Csináltattál tesztet, hogy ennyire pontosan tudod, hol van a laktátküszöböd?

Czeglédi Ferenc 4316 napja
Czeglédi Ferenc képe

Ez elméletben nagyon jól müködik, viszont ne feledjük, hogy minden ember más, és más!

Szük másfél év alatt a félmaratoni eredményem 1.47-ről 1.33-ra javult ( kerekitve) tehát 14 percet...úgy, hogy közben a futásaim száma megfeleződött....

Ez elméletileg igen nehezen megvalósítható, hogy feleannyi futásból érjen el valaki egy sokkal jobb eredményt, én mégis megcsináltam.

Tehát lehet itt nagyon szép elméleti teoretikusokra hivatkozni, én azt mondom, hogy nézzük meg, hogy a gyakorlatban hogyan lehet megcsinálni.

Én sok edzéstervet átnéztem, de olyat ami heti 3 futásból készít fel egy 3.30-on belüli maratonra nem találtam, mindegyik minimum 4-5 futásból állt, meg résztávozás, meg napi 2 futás, meg egyéb más finomságok.

Én elkezdtem valami mást, jelentős részben Muhari Gábor barátunk tanulmányaira támaszkodva, és egyenlőre müködik, lásd ezen a versenyen is 18 mp javult a tempóm a múlt évihez képest.

Én bízom magamban, és bízom a kissé rendhagyó módszereimben, meglátjuk, hogy mit tudok összehozni belőle!

( nem csináltattam tesztet, azt is gyakorlatban kitapasztaltam!)

RemAti 4316 napja
RemAti képe

Feri,

Szép ez a 3x futok egy héten, de egy probléma van ezzel. Te 3x futsz és 3-nál többször kerékpározol! Ezek heti összesége kb. 80 km-től - kb. 150 km-ig terjed!(Hirtelen bele nézve az edzésnaplódba) . Ezeket együtt kellene nézned. Minden más esetben tév úton jársz!

monique 4316 napja
monique képe

gratula itt is, már írtam egy tippet edzésnaplódba, itt annyit mondanék csak, hogy szerintem azért nem ment 168-on túlra a pulzusod, mert ez egy elég hosszú táv, neked a 170 feletti pulzus azért már vmennyire anaerob, ami hosszabb távon kevésbé releváns, vagy talán csak a hideg miatt nem ment fel a pulzusod, illetve mert nemrég tempófutottál egy keményet, annak utóhatásaként is lehetett relatív alacsony a pulzusod a versenyen. ez a 3 lehetőség valamelyike vagy akár mind a 3 együtt :) persze csak tipp.

 

Gábor: jól mondod, félmaratonon 4:00 körül kéne mennie, ha többet futna heti 3-nál. így viszont még gyorsabban kéne tudni a félmaratont a maratoni cél eléréséhez - elvileg.

 

RemAti: a kerékpár mennyit számít, mint keresztedzés? azért mégse futás...

 

laktátküszöb témához szólnék még: amit nekem mértek, az kb. ugyanaz volt, amit én tippeltem magamnak, de volt pár meglepő adat is a mérés során.. amúgy persze, versenypulzusból elég jól megsaccolható a laktátküszöb.

RemAti 4316 napja
RemAti képe

monique

Szerinted milyen hatása van, ha egy hónapban letekersz 400-500 km?

 

monique 4316 napja
monique képe

RemAti, mármint hogy a futásra milyen hatása van? pont ezt kérdezem, ne várd h én adjak választ a saját kérdésemre. inkább te válaszold meg vagy valaki más, köszi.

Czeglédi Ferenc 4315 napja
Czeglédi Ferenc képe

RemAti: én mindig heti 3 futásról beszélek! Az, hogy ezen kivül mennyi biciklizés van, az egy más kérdés, viszont tagadhatatlanul van fejlesztő hatása is. ( zárójelben megjegyzem, hogy nagyon-nagyon sok futónál nem látok biciklizést....a másik megjegyzésem, hogy én általában 20-25 km/h sebességgel szoktam tekerni 20-30 km-et, egy montival, tehát nem drága versenykerékpárral, hanem egy nagyon is hétköznapi biciklivel, de nekem a célra tökéletesen megfelel.)

Muhari Gábor barátunk egyik tippje szintén az alacsony hő (hideg)fok volt.

4.00 tempóban lefutott félmaraton? Gyöngyvirág....azért rakétameghajtásom még nincs...

Nem tervezek belátható időn belül 4 perces tempójú félmaratont.

Szerintem kb. 2%-os pontosággal megtippelhető a küszöbérték, de azt természetesen nem úgy kell felfogni, hogy pl. nekem 165, és innentől változik minden!

Lehet azzal játszani is! Ha 167 mondjuk 50 percig akkor még megy a futás. Ez is egy jó kérdés, hogy mennyire lehet játszani a küszöbértékkel....

Én sokszor azt szoktam mondani, hogyha egy hegyet nem tudunk megmászni, akkor kerüljük meg!

Nekem heti 3 futásra van engedélyem, nézzük meg, hogy mivel tudom kompenzálni ezt a viszonylag kevés számú futást, úgy hogy viszonylag jó eredményeket érjek el!

Jelentős részben én a kerékpározásban találtam meg, ezt a kompenzációt!

Nincs dombfutásom, nincs résztávozás, nincs iramjáték.

 

gabocz 4315 napja
gabocz képe

Hát gratulálok, Feri! Bár te nem vagy vele elégedett, ez számomra olyan tempó, airől csak álmodom :) A pulzushoz én nem értek, így nem is szólok hozzá. Ráadásul megvan a magam baja a saját pulzusommal.... :D

Czeglédi Ferenc 4315 napja
Czeglédi Ferenc képe

Köszönöm szépen kedves Gabi!

WebRep
 
Általános minősítés
 
 
Ez a webhely nincs még minősítve
(nincs elég szavazat)
 
 
monique 4315 napja
monique képe

Feri, a 3 órán belüli maratonhoz kell 4p-es tempójú félmaratont tudni, így merült fel ez a téma. szóval nem értem miért mondod h nem tervezel ilyent, hacsak nem arra gondoltál, hogy simán csak nem tervezel semmilyen félmaratoni versenyt egyelőre.

Czeglédi Ferenc 4315 napja
Czeglédi Ferenc képe

Mónika! Lehet, hogy azért, mert 4 perces tempóban lefutott félmaraton már nagyon gyilkos tud lenni, meg én örülök ha azt a tempót pár km-en tudom tartani. Lehet, hogy lusta is vagyok kissé, de én nem szeretek gyorsan futni, persze ez viszonyítás kérdése, hogy mi a gyors. Lehet, hogy túlmisztifikálom, de igen komoly határértéknek tartom a 4 perces tempót hosszabb távon, amire én úgy érzem, hogy képtelen lennék 3-4 kilinél hosszabb távon. Persze leeht, hogy a fejemben van a legfőbb akadály.

A legközelebbi biztos félmaraton a hagyományos Túri Kupa Mezőtúron augusztusban.

monique 4315 napja
monique képe

nem a fejedben van az akadály, egyszerűen csak fizikailag még nem vagy annyira edzett hozzá, de ez nem jelenti h idővel nem lehetsz :)

amúgy ha ezt gyilkosnak találod, akkor azt kellene még megértened, hogy a 3 órán belüli maraton még ennél is gyilkosabb egy kicsit.. de annyit jelent ez csak, hogy ehhez még többet kell fejlődni

monique 4315 napja
monique képe

egyébként nem értem h miért érzed a 4percest gyorsnak, ha a 4:13 megy 12km-en át. nagyon pörögnie kell hozzá a lábaknak vagy mi? én nem éreztem soha különbséget ilyen szempontból ezen két tempó között. (vagy mondjuk 3:45 és 4:00 között se.) csak keringés/levegő szempontjából van különbség. sajnos :))

Czeglédi Ferenc 4315 napja
Czeglédi Ferenc képe

Akkor mondjuk úgy, hogy fejben is!

De én mindig azt mondom, hogy majd meglátjuk!

Czeglédi Ferenc 4315 napja
Czeglédi Ferenc képe

Mónika!  Ha jól számoltam a 4 perces tempó, 6,25%-kal több, mint a 4.15-ös, az pedig különösen hosszútávon ( én a félmaratont most ide sorolom) nem kevés különbség, ilyen tempónál! Itt már nagyon meg kell küzdeni minden mp tempógyorsításért is, félmaratonra/maratonra értve!

Ha csak annyi lenne, hogy 2-4 km-es távon tartani akkor menne, de itt 21 km-es távról van szó!

De tessék kipróbálni amit írtál! Fussál le csak 10 km-et 4 perces tempóban, majd a köv. alkalommal 3.45-ben!

korpaZASZ 4315 napja
korpaZASZ képe

Az nagyon nem jó hír, ha a félmaratont - azt nézve, hogy 3 órás maraton a terv néhány héten belül - hosszú távnak értékeled, ilyenkor már könnyedén kell mennie egy 4'15"ös 16-18km-es tempófutásnak úgy, hogy amikor befejezed, még kedved lett volna tovább futni. Ez az egyik legjobb szubjektív jele is annak, hogy készen állsz.

 

Ahhoz képest 2-4km-en tudnál tartani elmondásod szerint 4 perces ezreket, miközben 4'16"ban kellene tudnod 42.2-n. Ez némileg ellentmond annak, ahol tartanod kellene jelenleg.

Czeglédi Ferenc 4315 napja
Czeglédi Ferenc képe

Egy szóval sem írtam, hogy most az év elején fogom megfutni a 3 órás maratonomat! Azt írtam, hogy ebben az évben, amiből még hátravan 11 hónap, vagyis, több mint 90%!

Pillanatnyilag én sem vagyok megelégedve magammal ( igaz ilyen csak nagyon-nagyon ritkán van..) majd meglátom! Némileg jobb időt viszont el tudnék képzelni......

Tempófutásban pár napja ment 12,5 km-en 4.13-as tempóban-folyamatosan gyorsulva a táv, úgy hogy még fent tudtam volna tartani a 4.15-ön belüli tempót-165-ös szint alatt legalább 15 km-ig, ami igen közel van a 16-18 km-hez amit te írtál!

Én ilyet soha nem írtam, hogy 4 perces tempóban szeretnék futni....minek? Ez klasszikus résztáv tempó, amit én soha nem szoktam futni.

A terveim megvalósításához bőven elég egy 4.10-4.15-ös tempó, minek rohangászak én 4 percesben?

korpaZASZ 4315 napja
korpaZASZ képe

Az egyszerűen nem lehetséges, hogy 4 percest soha nem futsz (ami még rosszabb, hogy szerinted sem tudnád tartani, csak nagyon rövid távon), és km-enként éppenhogy csak lassabban szeretnél 3 órán keresztül futni.

 

Szerintem azt feltétlenül el kellene tudnod érni a következő X hónapban, hogy rövidebb tempófutást (ha csak 8-10km-en is) aerob tartományban 4 percesben le tudj futni. Ha ezt eléred (márpedig enélkül nagyon messze vagy még a célodtól), akkor már nem fogod "száguldozásnak" nevezni az ilyen tempójú futást sem.

Czeglédi Ferenc 4315 napja
Czeglédi Ferenc képe

2012.12.01. 7,32 km-es távon 155-165 közötti pulzustartományban 4.08-as tempó?

A Túri Kupán futottam 4.24-es tempót, előtte kb. 2-3 héttel 7,2 km-es távon tudtam csak annyit futni, akkor ott szó szerint csaknem kiköptem a tüdőmet, borzalmas volt, mégis nem sokkal később a félmaratont 4.24-es tempóval futottam le.

Minek fussak én egy edzésen teljes gőzzel?

Az elmúlt 10 hónapban minden edzésem olyan volt, hogy ment volna gyorsabban is, legfeljebb túllépem a pulzusttartományt amit célul tüztem ki, de nekem nem célom edzésen teljes gőzzel futni, arra ott van a verseny.

Na-na vigyázunk azért 10-15 mp tempókülönbség nem kevés 4.30-on belüli tempónál!!!

korpaZASZ 4314 napja
korpaZASZ képe

Szerintem nem igazán értettél meg: pont hogy nem teljes gőzzel kell futnod edzésen majd a négypercest, hanem az aerob energiarendszerből építkezve. Hogy ezt elérd, sok edzés kell még. Korábban épp ennek eléréséhez tartottam (és tartom most is) kevésnek a futókilométereidet. Kb. kétszer ennyi lenne hozzá ideális.

Czeglédi Ferenc 4314 napja
Czeglédi Ferenc képe

Ha ennyire van engedélyem....

Ebből kell összehozni amit meg tudok csinálni!

Majd meglátjuk!

lacika76 4313 napja
lacika76 képe

Feri!

Csak pár gondolat a témában.

Valóban, tényleg sok aerob km kell, hogy fejlődj. Heti háromból is lehet fejlődni, csak lassabban, és kisebb állóképesség javulással.

Szerintem ügyes vagy, sokat fejlődtél. Erről a szintről valóban nem lesz könnyű tovább fejlődni.

Sok okosságot írtak a srácok. Az aerob tartományban futott belefutások igen hasznosak, és fejlesztő hatásúak. Szerintem ezekkel érdemes eljátszadozni. Mindenképpen laktát küszöb alatt fussad őket.

Én most próbálgatom ezeket az edzéseket. Még picit szokatlan, mert télen beálltam alapozóra, igen sok km-rel, de ha jól felépíted (elején rövidebb befutások, résztávok, majd később ezeket lehet nyújtani), akkor lesz fejlődés. Jön a jó idő. Ez is javítani fog a teljesítményeden.

Abban viszont Attilának igaza van, hogy kell a heti sok km a fejlődéshez. Ezt személy szerint meg kell erősítsem, mert működik! Nem tudom, hogy heti 3 edzésnél mi az, ami tolerálható az esetedben, de érdemes ezzel is eljátszadozni. Legyen mögötte koncepció, és jó lesz az eredmény is. :-)

mtraining 4313 napja
mtraining képe

Ferinek van egy elképzelése, ennek megfelelően edz. Hogy mi lesz belőle, majd kiderül. Teljesen fölösleges most olyan dolgokkal előjönni, hogy ez kéne, meg az kéne, meg ez így kevés lesz, meg ilyenek. Egyrészt még van 7 hét, amiből mondjuk legalább ötöt (de akár hatot is) elég jól ki lehet használni. Másrészt a kerékpáros edzéket nem kellene nullának tekinteni. Harmadrészt, hova (minek) fusson edzésen 10-15 mp-cel gyorsabb iramot a versenyen tervezettnél? Attilla, te magad írtad, hogy a 4 perces tempó, ami a maratoni versenytempód, az edzésen kifejezetten nehezen esik... Én sem tudtam soha még csak meg se közelíteni tempófutásnál a maratoni versenytempómat... Az edzés az edzés, a verseny meg verseny... 

monique 4313 napja
monique képe

Feri:

"Akkor mondjuk úgy, hogy fejben is!" - bocs nem értem, ezt mire írtad? fejben/mentálisan érzed ijesztőnek a 4perces tempót?

"De tessék kipróbálni amit írtál! Fussál le csak 10 km-et 4 perces tempóban, majd a köv. alkalommal 3.45-ben!" - ne haragudj, de nem értem mi ez a baromság :) miért kéne most nekem ezt lefutni? írtam, hogy van keringés szempontjából különbség, még ha nem is érzem pörgősnek lábak szempontjából. tehát nyilván nem tudnék 10km-t lefutni ilyen tempóban egyelőre. ebből mi nem volt érthető? átfogalmazhatom, ha megírod h mi.

 

lacika76: szerintem nem kéne jóslatokat tenni, hogy innentől már nem lesz könnyű továbbfejlődnie Ferinek. ez sok mindentől függ. majd kiderül :)

 

mtraining: ez, hogy a maratoni versenytempót nehéz edzésen futni 16km-nyi távon, gondolom inkább azokra vonatkozik, akiknek igazán gyors/rövid idő alatt megvan a maraton? vagy csak a sok edzéskilométer mellett rápihenés nélkül nehéz?

Czeglédi Ferenc 4313 napja
Czeglédi Ferenc képe

Lacika:Heti 3 futásban legyen hosszú futás is, meg legyen tempófutás is, meg legyen...sajna nekem ennyire van engedélyem, és mindent nem tudok belezsufolni heti 3 futásba, tudom, hogy 128 egyéb mást dolgot kellene csinálni, 128 egyéb fajta futás van ami kétségkivül rendkivül fejlesztő, de heti 3 futás!

Ha 5-6 futás lenne könnyű lenne mindenfajta finomságokat belarakni.

A múlt hónapban ( januárban) 210 km volt a lefutott táv, ez 10 futásból jött össze ( itt javítom magam, mivel a tegnapi futásom igaz, hogy két részből állt, de egy futás volt) tehát én egy futóedzésen átlagban egy félmaratont futok le, ez pedig nem kevés.

Jó dolgokat írtál! De sokszor örülök ha el tudok menni futni, mivel 128 dolog van még ezen kivül is, meg azért átlagban félmaratonokat futni nem mindig pihentető dolog, ki is kell pihenni a futásokat.

Igen igazad van, hogy alakul a helyzet, én alapjaiban úgyanúgy edzek, már 10 hónapja, finomítok rajta, de az alapok azonosak, ezzel értem el sikereket, hamarosan kiderül, hogy mennyire eredményes!

Nem írtam, hogy márciusban futok 3 órás maratont, törekszem a legjobb eredmény elérésére, de még nem biztos, hogy összejőn!

De Lacika ismét leírom, hogy jól dolgokat írtál, és köszönöm szépen!

Gábor: De jó, hogy vagy te itt az edzésonlinén, mindig olyan megnyugtató olvasni a véleményedet!

Ismét tökéletesen rátapintottál a lényegre!

Majd meglátjuk, hogy mire elég az én edzésem-rendszerem. Én szinte soha nem vagyok elégedett magammal, megnyugtatok mindenkit! Ez nekem a legfőbb hajtóerő!

Czeglédi Ferenc 4313 napja
Czeglédi Ferenc képe

Mónika: egy mondjuk úgy, hogy "nevezetes" tempót átlépni fejben is nehéz, hiszen a 4 perces tempó valjuk be egy elég szép kis tempó, több km-es távon gondolkozva természetesen. Tehát mi ezt hajlamosak vagyunk kissé túlmitifikálni. pedig csak egy szám 4.

Mónika! Lehet, hogy félreértettem valamit, én úgy gondoltam, hogy más 4, vagy 4.15-ös tempóban futni, mint mondjuk 5. vagy 4.45-ös tempóban! A 4 perces tempó, több km-es távon már kissé kegyetlen tud lenne, onnan javítani 15 mp már hihetetlenül nagy feladat!

Tehát lehet, hogy én értettelek félre!

Versenyen sokkal egyszerübb tempót futni, mert ott van előtted-mögötted sok-sok versenyző, akik le akarnak előzni, le szeretnél futni stb...észre sem veszed, máris gyorsítottál 10 mp-t.

Viszont mikor egyedül futol nincs kivel versenyzeni!

korpaZASZ 4313 napja
korpaZASZ képe

Maradjunk annyiban, ha márciusban sikerül 3:15-öt futnod (4'37"/km), ami ugye még köszönő viszonyban sincs a három órával, minden elismerésem a tied lesz, ennyi edzésmunkából akkor valóban kihoztad magadból a maxot!

 

Czeglédi Ferenc 4313 napja
Czeglédi Ferenc képe

Meglátjuk!

Via 4312 napja
Via képe

Könyörgöm, ne írd le többet azt hogy "futol". Az ige helyes ragozása ( egyes szám második személy ): futsz!

(Gábor) 4312 napja
(Gábor) képe
Via, könyörgök, ne írd le többet azt, hogy könyörgöm, mivel az ige tárgytalan és iktelen. :P Bocsánat, nem tudtam kihagyni. :)
Via 4312 napja
Via képe

 http://korrektor.blog.hu/2010/04/29/konyorgom_konyorgok  :-)

Via 4312 napja
Via képe

" A könyörgöm alakra némelyek azt mondják, hogy „helytelen”, mert a könyörög nem ikes ige. Igen ám, de a magyarul beszélők nagy többsége a mondatszói használatban (pl.: könyörgöm, ne csináld ezt; és nem akkor, amikor a könyörög ige beépül a mondatba, pl. hiába könyörgök neki...) bizony úgy mondja, könyörgöm. Vagyis mondhatjuk, hogy a magyar nyelv jelen állapotában (szinkrón metszetben) van egy ilyen fordulat, idiomatizmus vagy hogyishíjják. Ráadásul azt gyanítom, hogy valójában (történetileg, diakrón metszetben) a könyörgöm -m-je nem az ikes ragozás személyragja, hanem a tárgyas ragozásé, valami olyan, ma már nem nagyon használatos fordulatból eredhet, hogy könyörgöm az istent, könyörgöm az urat, könyörgöm nagyságodat... Vagyis imho a könyörgöm és a könyörgök is helyes (ami engem illet, én – azt hiszem – többnyire az utóbbit használom)."

monique 4312 napja
monique képe

az szerintem jó terv, hogy ha már csak 3 futás, akkor abból a 3 futásból 1 hosszú, 1 tempó, meg még valami. mondjuk nézegettem most kicsit a naplód visszamenőleg, és az a 3 futás sokszor inkább csak 2, főleg újabban, december eleje óta... ez azért kevés szerintem.

 

"De sokszor örülök ha el tudok menni futni, mivel 128 dolog van még ezen kivül is, meg azért átlagban félmaratonokat futni nem mindig pihentető dolog, ki is kell pihenni a futásokat" - régebben több időd volt, nem? van egy érzésem, hogy az idézett mondat második felében van a kutya elásva, de tévedhetek is :) arra gondolok, hogy félmaratonnyi táv futása nem feltétlen annyira terhelő, hogy ne lehessen heti 3 futást összehozni. ezek alapján túl magas pulzustartományban futod. akartam már mondani, hogy ilyen távot szerintem neked nem érdemes 150 feletti pulzussal futni. meg amennyire látom, félmaratoni tempónál nem sokkal lassabb a hozzá tartozó tempó (legfeljebb olyan 10mp-cel lehet lassabb edzésnaplód olvasgatása alapján).

 

a tempótémához: én nem szeretném a 4p-est misztifikálni :) de persze, tényleg sokkal szebben hangzik a 3:xx tempó. :D
nyilván azért kegyetlen a 4perces tempó, mert az edzettség ennyire elég jelenleg. ez nem változhat soha szerinted?

 

korpaZASZ: ezek szerint mégis rövidebb volt a pálya, amikor 3:14-et futott Feri tavaly? vagy mire gondolsz?

korpaZASZ 4312 napja
korpaZASZ képe

Igen, akár 1km-rel vagy még többel is, (ezt Bogár Jani 2:41es győztes ideje is sejteti). Ha Ferenc kimért maratonon fut ilyen időt (noha ő már 3:00ban gondolkodik idén), az remek teljesítmény lenne tőle, mégha ő lehet hogy ezt kevésnek gondolja most.

Czeglédi Ferenc 4312 napja
Czeglédi Ferenc képe

Via: Igen, a magyar nyelv egy csodálatos nyelv, nagyon-nagyon sokféle alakban lehet használni egy szót, kifejezést! Viszont javaslom, hogy térjünk vissza a futáshoz, kissé elkanyarodtunk!

Mónika: bő félévvel ezelőtt azzal szembesültem, hogy feleannyi futásból kell jobb teljesítményt összehozni. A lecke keményen fel lett adva, de szerintem sikerrel megoldottam.

Ha most mindenki belegondol, hogy ő személyesen állítson össze egy olyan rendszert, hogy feleannyi futásból érjen el jobb teljesítményt. Kemény kérdés!

Sokszor nem kedvez az időjárás a futásnak, valamint én csak nappal szoktam elmenni futni, mivel nagyon szorosan veszem a pulzus-tempó-táv összefüggést, magyarul sokszor nézem a ketyerét, mivel pontosan meg van nálam határozva, hogy milyen pulzusértékekkel futhatok.

Viszont 2012. januárjához képest 2013. januárja több futást hozott.

Igazad van, hogy jó lenne mindig lefutni a heti 3 futásom, de sajnos sokszor nem jőn össze. Sajnos. Mára is futást terveztem, de szó szerint ömlik az eső...

Igen kedves Mónika, régebben több időm volt, akkor még nem voltak heti 2-3 alkalommal randik, és nem volt heti 2-3 különóra. Most van! De én örülök neki!

Én úgy értettem, hogy két egymást követő nap félmaratont futni nem kevés, jó ha van közötte egy nap. Ha jól láttam sem te Attila, sem te kedves Mónika nem jellemző módon szoktatok félmaratonokat futni, én pedig átlagban azt szoktam.

De ne tessék félreérteni, meg lehet csinálni, de jó ha van egy-egy pihenőnap közötte.

Becslésem szerint kb. 40. alakalommal írom le, hogy 42 195 m volt feltüntetve a Tiszakeszi Maratonra, ha valaki ebben kételkedik legyen olyan szives  bizonyítsa be hitelt érdemlően, egyértelműen, bizonyítékokkal, hogy nem annyi volt.

Viszont ha csak feltételezi, akkor csak állít valamit amit nem tud bebizonyítani.

Ha tehát ezután valaki ilyet mond az legyen szives azonnal bizonyítékokkal szolgálni!!!

korpaZASZ 4312 napja
korpaZASZ képe

Feri, jellemző módon nem tudok mindig félmaratonokat futni, ettől függetlenül idén eddig a következő 20km feletti távjaim voltak: 20,6   20   25,8   20   30   33,5   24  20 (+ holnap 35 pedig itt is szakad az eső és fúj a szél!) és még 25db rövidebb távú edzés, szóval, ha ezzel azt akartad mondani, hogy valószínűleg Mónikával fogalmunk sincs, hogy hogyan kell kipihenni az ilyen edzéseket, hát ... kissé meredek megállapítás :)

Nincs bizonyítékom Tiszakeszire, de a márciusi maraton után lehet, hogy közvetett módon lesz. Ahhoz, hogy ne legyen, Te tudsz a legtöbbet tenni egy brutálisan jó eredménnyel :)

 

(egyébként kicsit csalódtam most, hogy időjárásra illetve sötétségre hivatkozva nem mész ki edzeni, a kárpát -medencében azért nincsenek nagy szélsőségek, az esőt pedig nem illik idesorolni)

 

Czeglédi Ferenc 4312 napja
Czeglédi Ferenc képe

Kutyafülét akartam mondani ilyesfélét!

Tekintve, hogy sötétben nem látom a pulzusmérő által jelzett értéket, nem tudnám tartani a pulzustartományt.

Most voltam egy áruházban kb. 13-15 perc oda-vissza a kabátomból szó szerint csurgott a víz.....

monique 4312 napja
monique képe

korpaZASZ: a verseny oldala szerinti térképen megnézve kb. 41,6km volt a pálya, ez 3perc különbséget jelent, tehát akkor 3:17 volt az a maraton, ez nem nagy különbség... persze megkérdőjelezhető hogy a fordító pontosan volt-e elhelyezve, stb, de ez sose lesz bizonyítva valóban :) a másik oldalon meg ott van, hogy 1:33 félmaratonból meglepően kevés heti km mellett sikerült azzal szinte ekvivalens maratont futni, persze lehet a bicikli sokat számít alapállóképességhez, nemtom.

 

Bogár amúgy alapból milyen maratont tud, ha 2:41-est nem?

 

Feri: nyáron futottam elég hosszúakat, de nem is ez a lényeg, hanem, hogy attól még kéne mennie a heti 3 futásnak, mert 2 az nagyon kevés. ha mondjuk 140-150 pulzustartományban csinálnád a középhosszú futást a 150-160 helyett, akkor talán még bírnád is a heti 3-at, nem?

 

pulzusmérő: nincs rajta háttérvilágítás?... amúgy a jó versenyekhez komoly edzés kell, abba bele kell férnie az esős időnek szerintem is :P

monique 4312 napja
monique képe

ja igen és közvilágítás sincs este ott? :O a főbb útvonalakon? én szoktam spórolni a háttérvilágítás gomb nyomogatása helyett azzal h megvárom amíg lámpa alá érek és akkor nézek rá az órára

Czeglédi Ferenc 4312 napja
Czeglédi Ferenc képe

Bogár János (futó)

[bevezető szerkesztése]

A Wikipédiából, a szabad enciklopédiából
 
Bogár János
Bogarjani1.jpg
Bogár János a 2004-es Bécs–Budapest Szupermaratoni versenyen.
Személyes adatok
Születési dátum 1964. július 26. (48 éves)
Születési hely Miskolc, Magyarország
Állampolgárság Magyar
Versenyzői adatok
Versenyszám Hosszútávfutó, Ultramaratonista
Klub Unix SE

Bogár János (Miskolc, 1964. július 26. –) Magyarország egyik legeredményesebb ultramaratoni futója.

Jelentősebb eredményei közé tartozik az 1991-es győzelme a legendás Spartathlonon, ahol 24 óra 15 perc 31 másodperces idejével több mint másfél órát vert a második helyezettre, valamint az 1994-es Európa-bajnoki győzelme 24 órás futásban.

Magyarország legnagyobb ultramaratoni versenyét, a Bécs–Pozsony–Budapest Szupermaratont eddig hatszor (1992 és 19941998) nyerte meg. Bár 2006-ban úgy nyilatkozott, hogy a jövőben csak ritkán vagy egyáltalán nem indul ultra versenyen, a 2007-es, 212 kilométeres Ultrabalatonon óriási küzdelemben legyőzte a görög világcsúcstartó, négyszeres Spartathlon-győztes Jánisz Kúroszt és a Bécs-Pozsony-Budapest versenyen az előkelő 3. helyen ért célba.

Az ultramaratoni futás két mérvadó távján, a 24 órán és 100 kilométeren jelenleg is országos csúcstartó és 100 kilométeren négyszeres magyar bajnok. Az év ultrafutója Magyarországon - 2007.

A Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Fancsalon él.

Egyéni rekordok [szerkesztés]

VersenyszámEredményHely
Maraton 2:26:58 Budapest, Magyarország (2002)
100 km 6:31:35 Encs, Magyarország (1999) - Jelenleg is országos csúcs
12 óra 149,76 km Szeged, Magyarország (1999)
24 óra 263,17 km Szeged, Magyarország (1994) - Jelenleg is országos csúcs
Ultrabalaton 18:50:06 (2007)
Spartathlon 24:15:31 (1991) - Legjobb magyar idő
Czeglédi Ferenc 4312 napja
Czeglédi Ferenc képe

Mónika: Itt nem az a probléma, hogy nem birom, hanem egyrészt idő, másrészt időjárás okozza a problémát!

Mivel kicsi a kijelző a ketyerén, és futás közben meg ugye mozgok, ezért örülök ha nappal látom, kijelző világítás van, de halvány lila gőzöm nincs, hogy mit kell nyomkodni, meg kissé gyenge, meg elem gyengítő nagyon.

A közvilágítás nem mindig van azon a szinten, hogy lássam a mozgó karórán a kicsi számokat, meg én hagyományosan nappal szoktam futni!

Olyan versenyem még soha nem volt, hogy esett volna az eső!

Czeglédi Ferenc 4312 napja
Czeglédi Ferenc képe

Tehát Bogár János lazán tud 2.41-es maratont futni!

monique 4312 napja
monique képe

nem értem, hogy miért nem fáradsz azzal picit, hogy rájöjj, melyik gomb kapcsolja be a világítást. ha nekem ezen múlna az aznap edzés, akkor tuti nem sajnálnám ezt a kis fáradságot :D de persze nekem mindegy, hogy futsz-e este vagy sem, esőben vagy sem, csak ez tényleg meglepett, h ilyen kis dolgok tartanak vissza az edzéstől. vagy nemtom miért csak heti 2x futsz. ez is persze megint nem az én dolgom, csak drukkolnék, hogy elérd a céljaid, heti mindössze 2 futással meg nehezebb ugye.

 

Bogár maraton: jó, 2002-ben tudott 2:26-ot, de most mennyit?:) mondjuk 10 év alatt csak nem öregedett annyit. KorpaZASZ majd mond vmi közelebbi infót biztos...

Czeglédi Ferenc 4312 napja
Czeglédi Ferenc képe

Mióta futok, tehát ez érvényes a pulzusmérő nélküli futásokra is, talán ha két alkalommal futottam sötétben, tehát pulzusmérő nélkül sem futottam sötétben, egyszerűen nem szeretek sötétben futni!

Már ne haragudjatok meg érte, de ha nekem még csaknem félévvel egy másik futó futása után is azon vacilálnék, hogy az illető 42,2 km-et, vagy 40,7 km-et futott-e, szerintem táncra perdülnék örömömben, mivel ez azt jelzi, hogy ennyi végtelenül sok szabad időm van, és nem tudok vele mit kezdeni!

Nem tudom, hogy ki hogyan van vele, de nekem mindig egy listánnyi dolgom-elintéznivalóm, megnéznivalóm van, ja meg jó lenne ha végre tudnék egy jót aludni, és egyszer magamtól ébrednék, és nem a telefonom ébresztőjére....

Nem abban kételkedek, hogy a kételkedők jót akarnak-e nekem, biztos vagyok benne, hogy jót akartok nekem, de még fél évvel  később is ezen vacilálni bizonyisten nem értem...

monique 4312 napja
monique képe

ok, az más ha nem szeretsz sötétben futni, de azzal egyetértesz h heti 2 futás nem elég?

maratoni táv: én speciel nem "agyalok" ezen külön, annak idején írtam erről a maratonfutós blogbejegyzésednél, azóta nem is gondoltam a témára:) csak korpaZASZ felvetésére reagáltam most.

Czeglédi Ferenc 4312 napja
Czeglédi Ferenc képe

Ebben egyetértek, hogy a heti 2 futás nagyon kevés, még a szintentartáshoz is!

(Gábor) 4311 napja
(Gábor) képe

Feri, az órádon nincs hangjelzés, ami jelezné, ha elhagyod a pulzuszónát? Mondjuk, ha túl halk, mint az enyémen, akkor nem sokat ér az sem.

 

Különben meg ocsmány időben én se szívesen mennék ki, ebben egyetértek Ferivel, hiszen nem az olimpiára készülünk, nem fontos annyira fanatikusnak lenni. :-)

korpaZASZ 4311 napja
korpaZASZ képe

Szerintem messze nem fanatizmus nem ideális időjárásban kimenni, még nekünk, full amatőröknek sem. Ha van egy elérendő célod, amit ha kellően komolyan veszel,  önmagad átverése ilyen-olyan indokkal az oda vezető út során kifogásokat keresgélni. A nálunk jellemző időjárás pedig éppen ilyen. Évente talán 5 nap olyan (amikor vagy már reggel is 25 fokot mérnek, vagy -10 alatt marad nap közben is erős szél mellett), aminél indokolt lehetne, de mindenki maga dönti el, hogy komolyan készül valamire, vagy csak immel-ámmal. 

szabolacko 4311 napja
szabolacko képe

Ahhoz képest,hogy milyen kevés időd és sok dolgod van elég sok időt töltesz hozzászólások írásával és vitatkozással illetve mások győzködésével. Ez nem baj félre ne érts,csak egy észrevétel. Meg szerintem nem is visz előrébb a célod felé. Persze gondolom erre is lesz válaszod,de hidd el én nem szeretnék vitázni.

szabolacko 4311 napja
szabolacko képe

Nem akarok félreérthető lenni az előzőt természetesen Ferencnek címeztem.

korpaZASZ 4311 napja
korpaZASZ képe

Nem volt az, hisz más nem is panaszkodott időhiányra/időjárásra/sötétségre:)

monique 4311 napja
monique képe
Feri, és akkor vannak terveid h hogyan szoríts időt a 3. futásnak? :) persze fel lehet fogni téli pihenősebb edzésciklusnak is.... korpaZASZ: azon az 5 napon is ki lehet menni :D én szeretek mínusz 10-en túli hidegben futkosni :) no meg a reggel 25 fok, hát akkor reggel kell menni, amíg még csak 25 fok van :D szabolacko: gondolom neked sok az időd :)
monique 4311 napja
monique képe
na, vhogy elvesztek a sortörések az előző hozzászólásomból, sorry
Czeglédi Ferenc 4310 napja
Czeglédi Ferenc képe

Van egy olyan érzésem, hogy pár napra megoldódott a pihenés, mivel kb. 1 órája akkorát estem a biciklimmel a jeges úton, hogy percekig nem tudtam lábra állni, utána pedig csak sántikálni tudok, a térdemen, és a könyökömön tenyérnyi seb van....errefelé totál el van jegesedve minden.

Czeglédi Ferenc 4310 napja
Czeglédi Ferenc képe

Javítok: féltenyérnyi, viszont még egy órával az esés után is vérzik...

Gábor: mivel én egy edzéstartományban futok, és én szándékosan viszem fel a pulzust, ezért egy futás során minden körhöz más-más pulzusérték kapcsolódik.

Pl. ha 100 percet futok, egy 10-es pulzuszónában (pl. 150-160 közötti zóna) akkor kb. 20 percenként viszem fel kettővel a pulzust-szándékosan.

Sajnos a téli időjárás sokszor olyan, hogy messze nem tökéletes futáshoz, persze mint tudjuk lehet gumicsizmában is futni, mint az az ausztrál birkatenyésztő....

Mónika mostanában úgy dolgozok, hogy 4 nap munka ( este 18-tól reggel 6-ig) , majd 4 nap pihi, mikor dolgozok akkor van sokszor probléma az idővel.

Bozót 4310 napja
Bozót képe

Lehet, hogy a futás biztonságosabb ilyenkor.... Jobbulást!

(Gábor) 4310 napja
(Gábor) képe

korpaZASZ, azt írtam, hogy ocsmány időben, a hideg vagy a meleg önmagában még nem ocsmány. :-) Az az undorító, amikor valami nagyon ömlik az égből. Vagy viharos erejű szél hidegben. Emlékszem olyan futásomra, amikor a gatyámat lehúzta a nedvesség, na az nem hiányzik. Vagy egy másikra, amikor hirtelen lehült a levegő, viharos szembe szél fújt, amitől kikészült a tüdőm, ki is kellett hagyni miatta egy (nagyon jó hangulatú, kedves) versenyt, úgy megfáztam, pedig ha csak azt az egy futást hagytam volna ki, nem lett volna gond, de hát a cél motivált. :-) Egy vagy két futás kihagyása szar idő miatt még nem hiszem, hogy lerontja a teljesítményt összességében, főleg azoknál, akik eleve sokat futnak.

Czeglédi Ferenc 4310 napja
Czeglédi Ferenc képe

Köszönöm szépen kedves Bozót!

tartósan ömlő esőben, tehát nem egy hirtelen jött zivatarban-esőben szerintem önkinzás futni.

Ma reggel minden totál el volt jegesedve, ez sem a legjobb futóterep. ( habár nagymamám ( 1903-1997) mindig azt mondta, hogy zoknit kell ilyenkor húzni a cipőre....)

Tehát én azt mondom, hogy télen is általában lehet futni, de vannak kivételek!

Persze tudom, hogy minden viszonylagos.

Via 4310 napja
Via képe

Egy apró ötlet :

  Jég-gumi

 

Czeglédi Ferenc 4310 napja
Czeglédi Ferenc képe

Köszönöm szépen kedves Via az ötletet, de nem nyomja ez a talpamat, ha kemény aszfalton futok, mármint jeges/letaposott havas úton, ami alatt természetesen ott az aszfalt? Mert mint látom szépen meg tud kapaszkodni.

monique 4309 napja
monique képe

nemtom, én bírok futni tartós normál esőben is. csak akkor lehetőleg legyen ajtótól ajtóig futás :) de a viharos szembeszéllel együtt már nekem is sok, vagy azok a durva erős esők, amikor lélegezni se lehet és csontig átázik az ember fél perc alatt, de ezek mondjuk csak néhány percig szoktak tartani :)

amúgy a gumicsizma sztem nem kell, átázott futócipő engem nem szokott zavarni pár mp-nél tovább, melegen tartja a lábamat a mozgás.. mondjuk néhány óra után lehet kihűlne, nemtom :)

(Gábor) 4307 napja
(Gábor) képe

Hogy vagy, Feri? Remélem, elmúlt már a sérülés hatása.

 

Móni, az eső akkor kellemetlen, amikor már hangja is van, egyébként elviselhető. :-)

Czeglédi Ferenc 4307 napja
Czeglédi Ferenc képe

Köszönöm kérdésed egész jól!

Másnap (kedden) már futottam 33 km-et 140-150-es tartományban, 5.06-os átlaggal, igaz az utolsó pár kilin erőteljesen bellasultam. A karomat amikor felemelem még mindig érzem kissé, és óvatosan tudok csak térdre ereszkedni, a térdemen lévő jókora seb miatt, futásban nem akadályoznak-szerencsére.

Ma kora reggel viszont letekertem 27 km-et, ebből kb. 20 km-et erős szembeszélben-oldalszembeszélben, erős esőben-havasesőben....totál szétáztam mire hazaértem Debrecenből...

Holnapra tervezek futást kb. 18-20 km-et 150-160-as tartományban reményeim szerint 4.30-as tempó környékén.

Már nagyon várom a tavaszt, nagyon elegem van a szürkeségből, igaz szerintem mindenkinek....

(Gábor) 4307 napja
(Gábor) képe

Kemény vagy, ilyen alacsony pulzus mellett közel 5 perceseket futni. Már én is várom a rövidgatyás, egy szál pólós időjárást.

Czeglédi Ferenc 4307 napja
Czeglédi Ferenc képe

Pedig morogtam magamra, hogy lassú voltam...

elnézést: belassultam helyesen.

monique 4306 napja
monique képe

Feri: de ha a belassulás csak azért volt, hogy ne lépd túl a 150-es pulzust, akkor sztem ez normális, nem kell morogni :) ha egyébként se bírtál volna gyorsabban menni az más, az úgy tényleg kicsit gáz..

Czeglédi Ferenc 4306 napja
Czeglédi Ferenc képe

Igen, azért volt, hogy ne lépjen túl a tartományt, tudtam volna gyorsabban futni, csak magasabb pulzus árán.

Köszönöm szépen megnyugtató szavaidat Mónika!

trixi55 4297 napja
trixi55 képe

Feri, én itt északon egész télen futok a tiszta jégen is: lehet kapni nagyon jó szöges gumit amit ráhúzol a futócipődre, nagyon ajánlom. Valahol a blogom elején van kép is róla.Ha érdekel megírom hol lehet beszerezni.

trixi55 4297 napja
trixi55 képe

https://edzesonline.hu/blog/4269/&year=2010&month=12

Czeglédi Ferenc 4297 napja
Czeglédi Ferenc képe

Köszönöm szépen, de én megmaradok lehetőleg jégmentes úton!

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
2016-11 hó (1 bejegyzés)
2015-08 hó (1 bejegyzés)
2014-03 hó (1 bejegyzés)
2013-05 hó (1 bejegyzés)
2013-03 hó (1 bejegyzés)
2013-02 hó (1 bejegyzés)
2013-01 hó (2 bejegyzés)
2012-11 hó (2 bejegyzés)
2012-09 hó (2 bejegyzés)
2012-08 hó (2 bejegyzés)
2012-07 hó (1 bejegyzés)
2012-05 hó (2 bejegyzés)
2012-04 hó (3 bejegyzés)
2012-03 hó (1 bejegyzés)
2012-02 hó (1 bejegyzés)
2012-01 hó (1 bejegyzés)
2011-12 hó (2 bejegyzés)
2011-11 hó (1 bejegyzés)
2011-10 hó (2 bejegyzés)
2011-09 hó (1 bejegyzés)
2011-08 hó (3 bejegyzés)
2011-07 hó (1 bejegyzés)
2011-06 hó (1 bejegyzés)
2011-04 hó (2 bejegyzés)
2011-03 hó (1 bejegyzés)
2011-02 hó (1 bejegyzés)
2011-01 hó (2 bejegyzés)
2010-12 hó (11 bejegyzés)