2010 01 10
.
Végre egy igazi,országúti edzésről olvashattok,szerintem ezt már legalább
annyira várhattátok,mint én:-)
Reggel látva,hogy semmi akadálya a mai országúti edzésnek elhatároztam,hogy lemegyek Pécsre,így egy hosszabb edzést abszolválok
a kínkeserves görgős napok után.Az Orcát hagytam lógni szépen,mert nem bíztam abban,hogy a Mecsekben az utak szárazak lesznek.
Fixire váltottam,ám mielőtt még eme szakág fanatikus hívei a hátamat veregetnék,nekem ehhez nem kellett új bringát vennem.
Hogyan?Egyszerűen a Narancs Lobulárt lefokoztam Fixinek...
Egy áttételes speciális erő-állóképességi edzéshez.
Az áttétel 39-13,és a váltó hegyen völgyön elfelejtve,legalábbis a hátsó,az első indokolt esetben használható.
Hogy miért nem az ennek megfelelő 53-17,vagy 18 inkább?
Egyszerű,ha megfigyelitek,a sorokban mindig legjobban a 16-17-18-19-21 fogaskereke kopnak el,az alsók kevesebbet mennek.
Én ezért télen általában csak kistányért használok,és az alsó fogaskerekeket hátul,persze az alsó 2-t nem.
Aki drága sorokkal jár,annak ajánlom ezt,miként a megfelelő időközönkénti lánccserét is.
Szóval 39-13.mindenhol,lehetőleg ülve...azért ez az áttétel,mert a 80 feletti lábforgás ennél az áttételnél már 32-33-as tempó síkon ami épp elegendő télen egy hosszú távú edzésre,hiszen 100 felett már a 28-as átlag is kemény dombos terepen.Aki nem hiszi,próbálja ki.....
Azért jó a keményebb áttétel,mert nem megy annyira fel a pulzusod.
De nem ez a legnagyobb előnye,hanem az ideális körkörös hajtás beidegzése.
Ha 90-100 fordulattal mész,akkor nincs időd figyelni a húzó fázisra,sőt
minél jobban próbálod a lábadat ellazítani,annál inkább kikapcsolod.
Alacsony fordulatnál van időd,tudsz figyelni rá,hogy húzd az áttételt,
miközben a másik lábaddal épp nyomod....Mert arra nem kell figyelni,az ösztönös taposó mozdulat....De a húzás,hogy érezd,hogy magasan tartsd a sarkadat nem egyszerű.
Sajnos még a kezdő bringásokkal sem nagyon foglalkoznak az edzők,pedig az "Olasz"stílus tanítása alapvető lenne,hisz gyerekkorban
idegződik be,természetessé válik éppúgy mint a légvétel,vagy a
nyelés mondjuk.
Tehát ez az edzés arra jó,hogy javítsa a technikát,a lábbicepsz bekapcsolását a hajtásba.
Azért kell ilyen hosszan,mert egy 10 perces,vagy félórás edzés ehhez kevés,ma majdnem 6 órát mentem így,minden forgatásra figyelve....
Tehát ha percenként átlag 65 volt a forgásom ma,akkor közel 3400-al
szorozva közel 200000!!!gyakorlat a lábbicepszek beidegződésére...
Ezek után az edzés maga:
Madárcsicsergés,verőfény,3 fok,de thermo,kamásli,maszk.
A maszk nem GORATEX!!!köszönet,bármelyiket próbáltam,a híres be semmi,kifelé szellőzik egy xart....állt a fejemen a víz....Sima normál légáteresztő símaszk,ha esetleg hidegebb van,akkor még egy sapka plusz.
Indulás a szegény Fixivel....
Eleinte kicsit visszabeszél az északnyugati pofa-félpofa szélben,de aztán
kezdek ráállni az áttételre.
GPS útvonaltervezés,a 6 os főúton Bonyhádnál tovább"egyenesen"Pécs
felé,vagy a hosszabb edzés/és amerre hosszabb emelkedők vannak/
Szászvár-Komló-Pécs....
Hamar eldől,piros lámpa egyenes,zöld Komló...
Tehát jobbra el...eleinte egyenes a pálya,de aztán Magyaregregy után kezdődik a tánc...olyan 5km lassú szerpentin,pár %os,de elég...
Aztán ZobákPuszta,itt van egy párszáz méteres 8-10% fal...itt is ülve de 35-ig esik a forgás....Természetesen taposom,mint állat...Most nincs húzás,a pulzusom 165 az edzésen ez volt a max....Utána egy km olyan 6-7%-os,itt már figyelni tudok a sarkamra....Felértem,majd 3-4 km lejtő,élvezet,lazítás,...inni próbáltam,de nagyon hideg a betöltött
Isostar-Attack....
A Komlói sík után a városból ki megint egy húzós 3-4 km emelkedő,de ez már könnyebb,aztán lefelé Mánfa...lefelé 46-48-nál gyorsabban nem engedem a gépet,mert csalóka,hamar meg lehet fázni,pedig gyönyörű verőfény van,és bár kopasz minden így is lenyűgöz a táj a dombok/szegény Loboncos Kata/....Jön az Árpád-tetői szerpentin,
5 km,olyan 5-6%,szép tempóban 18-20 között felhaladok rajta,talán 3-4
szer álltam csak ki 50m-ekre megmozgatni magam....
PÉCS,fordító,itt használom a nagytányért,mert a városban kocsisorban zöldhullámban 50-60-al kell menni.
Legurulok a Plázához,ahol már törzsvendégként ismernek,és előzékenyek,mert tudják,hogy Szekszárdról jövök...Azon sem lepődnek meg,hogy nem nyár van éppen....A rendelés a szokásos,2 grill csirkecomb,2 snickers,2 zsemle...
Onnét irány Lóki Zoli barátomhoz,rendelek nála egy SiDi cipősarkat
ami épp nincs nála ,de van neki,hétvégére ígéri....
Át Fitt-Boys kerékpárboltba,Varjas,és Hirt Pista Bához...
Ott van elfekvőben egy Selle Superleggara Carbon nyereg...
Vonzza a tekintetem már régóta...Pénzzel jöttem 35000ft,félár,az
igazi 270 Euro...De lebeszélnek,mert nem vagyok max 65 kiló,és igazuk van,legfeljebb időfutamra ha használhatnám....Nem bírná a mezőnyversenyzést az én súlyommal...
Szomorúan irány haza...
A megállás miatt kell vagy 15 km,mire visszaállok a tempómra....
A szél persze fordult,északnyugatiról északkeletire,megint befúj...fúj....
A 6-os út egészen Mecseknádasdig kb 30 km hullámvasút...Föl-le...
Bonyhádnál érzem,hogy most már ideje lenne hazaérni,még 20 km van..
A tünet:a Bonyhádi emelkedőn már csak 144 a max pulzusom,az előző emelkedők 160-jaihoz képest...Elvégre elfáradhattam,14 emelkedőn vagyok túl a FIXIVEL,nem kényelmesen tekerésztem....
Az utolsó 20 már sík,a pofaszél sem számít....
Szekszárdon még meg kell másszam az utolsó emelkedőt,mert a hegyen
lakok..deez már csak felbillegés,levezetés...
Az edzés adatai:145km....26,5átlag....165 max pulzus....134 átlagpulzus
közel 6 óra,egy kismama műszak...
Edzésminősítés:5*****:-)
2011 01 10 Edzések a naplómban.
Oh a régi szép idők, legjobban az úttörő áttételt szerettem, 46-18, váltó nélkül. Aztán serdülőben már volt négy sebesség, 48-15-17-19-21. Sprint előtt térddel nyomtuk le kónuszra :-) Ma meg 34-23-mat kapcsolok azokon az emelkedőkön, amit 46-18-cal nyomtam gyerekkoromban :-)