Sport és a rák

Orfű duatlon

bálint | 2011-04-17 19:31:32 | 5 hozzászólás

Ettől a versenytől eléggé tartottam. Nem sok jót hallottam róla. Azt mondták nagyon kemény. Rendesen megijesztettek vele így én a lehető legrosszabbra vártam. Szerencsére elmondhatom, hogy kicsit csalódtam. Egyáltalán nem volt könnyű de én még ennél is nehezebbre számítottam. A táv 8futás 40bringa 4futás. A futások rövidebbek voltak a kiírtaknál. Edző azt mondta az első futás legyen 4perc körüli. Gondoltam magamban akkor ez tényleg kemény lehet ha ilyen „lassan” kell kezdeni. Nem egy sík pálya az orfűi. A futás nagyon könnyedén ment. Folyamatosan előztem az embereket. Felfutottam a 10.helyik de még ment volna tovább is. Akikkel futottam ott ismertem őket és tudtam, hogy sokkal jobbak bringán ezért felesleges velük futnom mert egyből leráznak tekerésnél. Kicsit visszavettem a tempóból és végül a 15.helyen futottam be a depóba. Sikerült teljesíteni az edző elvárását 4:02es átlag. A depóban kezdődtek a bonyodalmak. Tegnapi napot leszámítva még soha nem tekertem bringás cipőben és olyan pedállal. Féltem, hogy nem lesz egyszerű az elindulás. Azt mondták vegyem fel a depóban a cipőt fussak abban ki és majd ott beakasztom. Ez a vártnál jobban sikeredett gond nélkül sikerült elrajtolnom. Bringán elég tapasztalatlan vagyok elég gyenge számom. Ezt hamar bebizonyítottam. Sorra mentek el mellettem de olyan sebességgel hogy esélyem nem volt rájuk tapadni. Elérkeztem a „gonosz manó” hegyhez. Most már tudom mért ez a neve rászolgált. Elég hosszú és meredek. A lehető legkisebb áttétellel tekertem de úgy éreztem ez még mindig nem jó. Néztem a többiek lábát sokkal gyorsabban tudták pörgetni mint én. Szerintem más tárcsaméretem van de én ehhez nem értek csak azt tudom, hogy ebben az áttételben is szenvedtem. Az emelkedő felénél komoly gondjaim adódtak. A jobb vádlim elkezdett görcsölni. Nagyon kellemetlen érzés volt és nem tudtam mit kéne tennem. Gondolkodtam, hogy megálljak e de úgy döntöttem amíg bírom tekerek nem érdekel. És ez még csak az első kör és már görcsöl mi lesz így velem mg 3vissza van. Szerencsére mire leértem mondhatni elmúlott éreztem a vádlim de nem állt görcsbe. A lefele jöveteltől féltem a legjobban. Nem bírom még a sebességet. Élesebb kanyarokra számítottam de egész jó volt a pálya nem is nagyot kellett volna fékezni ha bátrabb lettem volna. Az biztos, hogy a rekordom megdőlt mert volt ahol 58km/h mutatott az óra. Lehet, hogy volt több is de amikor visszanéztem a max. sebességet 159km/h-t mutatott :) kicsit kiakadhatott. Majdnem 60al mentem és mégis száguldoztak mellettem lefele. Sebaj jobb félni mint megijedni. Voltam eleget kórházban nem szeretnék máris visszakerülni. Bringán a 62. legjobb időt mentem. Ez elég komoly visszaesés a futásban szerzett 15.hez képest. Ezen a jövőben nem keveset le kell faragnom. Lényegében végig egyedül tekertem nem tudtam senki mögé beállni. 3Kört kihúztam a kulacsomból való frissítéssel de a 4.re kiürült. Gondoltam majd a frissítő ponton veszek fel. A gond csak az volt, hogy a 4.körre a frissítő pont elment onnét az utolsó futás helyszínére. Így szomjazva semmi nélkül vághattam neki az utolsó körnek. Nagyon nehéz volt utoljára feltekerni a manóra. Komolyan azon gondolkodtam, hogy leszállok és tolom felfele, mert az se lett volna sokkal lassabb 9km/h-val szenvedtem felfelé. Már értettem mért mondta az edző a laza futást kezdésnél. Így utólag már bizton állíthatom még ennyire se kellett volna futnom úgyis mindenki megelőz bringán. Senkit sem előztek csak engem folyamatosan. Végre végeztem bringával jöhet a futás. Frissítővel kezdtem egy pohár víz igaz vagy 3/4-e rám ment futás közben. Semmi erőlködés nélkül futottam. Nem volt értelme megszakadni. Mentem a jól eső tempómmal. Az előttem futó több száz méterrel előttem volt. Az üldözők folyamatosan maradtak le. Nem volt mért futnom nem változtatott volna semmin. Az előttem futóra szép lassan ráfutottam. A vége előtt 400m-el utol is értem. Végre újra én előztem. Üldözök még mindig sehol az újabb előttem futó megint a távolban úgyhogy a befejezés is jól eső futással végződött. Mégis a 25.legjobb futó idő sikeredett 4:13as átlaggal. Végeredményben ha jól emlékszem 48.helyen végeztem kb. 130főből. 2Óra 15perc alatt teljesítettem a távot. Elején azt mondtam, hogy 2:30on belül szeretnék célba érni. Ez sikerült úgyhogy mondhatjuk elégedett vagyok csak az a biciklis teljesítmény lehangoló mondjuk így 4. duatlon versenyre életemben és eddig ez a leghosszabb annyira nem is rossz. Az biztos, hogy síkon jobban menne. Azt hiszem, hogy kicsit hanyagolom a futást és jobban rágyúrok a tekerésre ironman-en 180lesz nem ártana javulni.

Újra csúcsformában

bálint | 2011-04-04 23:11:41 | 4 hozzászólás

A hétvége elég mozgalmasra sikeredett. Szombaton egy hosszabb tekerés vasárnap a kaposvári vivicitta.

Szombat: elég nehézkesen kezdődött a reggel. Óra átállítás óta nem megy a kelés. Így a futó edzést elaludtam úszáshoz meg nem éreztem elég erőt. Azért elnéztem edzésre gondoltam toborzok a tekerésre társakat. Sajnos nem jártam sikerrel csak 2en voltak edzésen többiek versenyen meg vasárnapi felmérőre készültek így egyedül maradtam. Sokat nem filóztam mi legyen tekerni nagyon volt kedvem. Edzőtől megkérdeztem merre kéne menni. Ajánlott útvonal: Pécs-Pellérd-Görcsöny-Harkány-Siklós-Villány-Újpeterd-Kozármisleny-Pécs. Az elején nagyon jól ment 32km/h átlag simán ment. Igaz volt egy kis hátszelem de bírtam volna még növelni a tempót. Siklósig nem volt semmi gond. Aztán hogy nehogy már jól menjen el kellett tévednem kicsit. Tovább mentem délre egy jó nagy kerülőt majdnem le a határig. Világ háta mögötti kis falvakon mentem tovább ahol nem igen mertem megállni útbaigazítást kérni :) Nagy nehezen elkeveredtem Villányba. Sajnos ez a kis plusz kör és a rossz aszfalt kicsit leszívta az energiát. Villánytól szenvedés volt hazáig. Úgy tűnt mintha végig emelkedett volna az út és naná hogy pofa szél is társult hozzá. Véget nem érő haláltusának tűnt. Hosszú egyenes út a tv-tornyot már 30km távolról láttam de nem akart közeledni. Elvánszorogtam Kozármislenyig ahol azt hittem pár perc és otthon vagyok. Hát ez se pont így sikerült. Nem igazán találta a Pécsre vezető utat. Azaz találtam csak az már igen csak főfő útnak számított ezért meghúztam rendesen és igyekeztem valami alsóbbrendű utat találni. Na az megint sikerült olyan 1000éves útra tévedtem hogy csak na. Nagy nehezen valahogy sikerült a tudásközpont melletti tónál bekeverednem. Végre hazaértem 106kili lett de a tempó annyira nem is rossz 28km/h átlag.

Vasárnap: csajok kitalálták hogy menjünk futni Kaposvárra gondoltam mért ne. Találkoztam futó haverokkal végre. Rég nem láttam már őket. Nem sok versenyen indultam mostanában. Az előző napi tekerést rendesen éreztem még. A régi pályán 10:54 volt a legjobb időm. Ezért úgy gondoltam ha 11:20ra beérek akkor elégedett lehetek. Nagy taktikai terv nem volt. Gondoltam elindulok a nagyokkal és lesz ami lesz bírom amíg bírom. Vicces volt az eleje. Kb 300m-nél feltűnt egy „futó” fehér póló, öltöny nadrág és papucs öltözetben. Felsprintelt az elsők elé. Összenéztünk a mellettem futóval és megállapítottuk, hogy max 100m és kiáll. Hát valahogy így is történt gondolom csak a fénykép kedvéért csinálta. 1Km-nél leszakadtam az élbolyról. Magányos futásnak indult aztán szép lassan Czebei Réka közeledett. Gondoltam most végem el kezdtem lassulni mindjárt útól ér és követik a többiek. Amikor mellém ért úgy döntöttem küzdeni fogok nem érdekel mennyire fáj. Csak lógtam rajta nem hagytam lerázni magam bár nem volt kellemes futás. Szép lassan felfutottunk az előttünk futóra és rövid időn belül le is maradt. Már elértük a 2km táblát. Fejben összeszedtem magam mert pozitív csalódásként ért, hogy még mindig Rékával futok nem tudott lerázni és nagyon nem is hallottam üldözőket. Amikor rákanyarodtunk az utolsó hosszú egyenesre már tudtam, hogy nem lehet gond. Lejtett a célig a pálya és lejtőn elég jó vagyok. Kaptam is gyorsan a lehetőségen és fokoztam a tempót. 5.helyen értem célba ami eléggé meglepett. Az időm 10:13 lett. Először csalódtam mikor az órára néztem mert titkon szerettem volna a csúcs közelében futni. Eltelt egy perc mire felfogtam, hogy nem hogy a csúcs közelébe futottam hanem meg is döntöttem fél perccel. Ekkor biztos voltam benne , hogy ez nem volt 3.2km ahogy írták. Síkon amikor edzésben voltam akkor mentem 10:06ot 3kilin úgyhogy itt valami nem stimmelhet. Itthon lemértem neten a pályát és nagy meglepetés ért. Ha bsi-s térkép szerint mérem akkor 3.3 de ha még a rajtot is oda rakom ahol volt akkor téll pont 3.2kilinek mértem. Úgyhogy ez marad egy nagy rejtvény nekem. Igaz, hogy a pálya lejtett de akkor is ez túl nagy javulás lenne edzés nélkül na meg előtte napi kemény tekerés se tett be?? azért ez furcsa. Na mind1 várom a következő kihívást. 16.án Orfűi duatlon lesz 10km futás 40km bringa 3.5km futás. Kicsit parázok nem egy könnyű pálya de biztos jó móka lesz :)

2012-09 hó (1 bejegyzés)
2010-07 hó (1 bejegyzés)
2010-06 hó (2 bejegyzés)
2010-05 hó (6 bejegyzés)
2010-04 hó (18 bejegyzés)