Nem csak futós blog

erősödöm, félmaratonra nevezek, meg összetöröm magam amilyen hülye vagyok.

Slybacsi | 2012-05-26 21:11:34 | 14 hozzászólás

Futottam egy tizest 57 perc alatt 134-es átlagpulzussal! Ez persze nem hír, csak nekem :) Pedig kedvem sem volt igazán, nagyon fáradt voltam már tegnap, elég húzós hetet hoztam össze magamnak. Szóval azért nagy hír ez, mert most először éreztem azt, hogy nagyon könnyen, óvatosan futottam, alacsony pulzuson, és mégis hat perc alatti kiliket! Ez nálam óriási fejlődés, mindig is ezt hiányoltam, erre vártam. Azt amúgy ugye mondanom se kell, hogy négy napja megint torokgyulladásom van? Hiába mentem el múltkor a háziorvoshoz, nem derült ki semmi, pedig vérvétel is volt... Az okról nem tudtam meg semmit. Fél év alatt ez már vagy az ötödik. De már nem ver le annyira, inkább csak kellemetlen, szerencsére az edzésmunkát nem befolyásolja látványosan.

Többször is kipróbáltam, hogy nem nézem az órát, csak a pulzust, nagyon lassan futok és a végén majd nézek egy nagyot, hogy jé, ilyen alacsony pulzussal ilyet jó időt mentem. No eddig ilyen nem volt. Biztosan közrejátszik a fejlődésben, hogy csinálom szépen bringával a résztávos edzéseket, és bevezettem az úszást is, igaz, eddig csak heti egyszer, de jövő héttől ez heti három alakalom lesz minimum.

Másik pozitív változás, a csütörtöki csapatos montizás. A szegedi Team Heavy Pedál tagjai hívtak meg először két hete egy közös tekerésre, és mivel látták, hogy nem tartom fel őket, így tegnap előtt is mentem velük egy jó kis kört. Volt velünk egy vagány srác is, valamilyen Marci, na ő ment keményen a csillivilli Specialized bringáján. Dumálgattunk is tekerés közben, ő kíváncsi volt a Giantre Anthemre, én meg a Specire, méretre kb egyformák vagyunk, így cseréltünk pár kilométer erejéig. Na azóta kiderült, hogy ő volt Blazsó Marci én meg a tízezer dolláros Specialized Epic Carbon bringáján tekerésztem a szegedi határban :) Überfasza bicó, mit mondjak. Nagyon gyors, merev, könnyű, és mégis kényelmes. A brain rendszer meggyőzött, kiállva tekerésnél sincs semmi hinta.

Ma is voltam montizni, van a Boszorkánysziget után a gátról letérve egy klassz pálya, amit a crossmotorosok meg a montisok használnak, szuper döntött kanyarokkal, ugratókkal. Na itt toltam egy brutális pulzuspörgető, lábizomszaggató edzést reggel. Csak sajna egy ugratót benéztem és nagyon csúnyát estem, a kormány meg szépen beleállt jobb oldalon a bordáim közé. Remélem csak zúzódás, reggel óta sokat alakult, délután még levegőt is alig tudtam venni. Olyan hülye vagyok, hogy az már fáj. Képes vagyok az Alföldön összetörni magam. Így sajna a ma estére tervezett úszásból már semmi sem lett, Salonpas tapasz a bordákra, Algoflex Forte (csak ez van itthon), aztán holnap 26 kilis hosszú futás. Ha sikerül.

Ja, az pl tegnap jutott eszembe, hogy talán nem ártana átnézni egykét triatlonos edzéstervet, mivel sehogy sem fért a fejembe, hogy miként lehet ezt a három sportágat arányosan úgy elosztani, hogy mindegyikből topon legyek. Se az időmből, se az erőmből nem tellett az elmúlt két hétben. Egyszer sem sikerült 100%-ban végrehajtani a betrvezett edzéseket. Lényeg, hogy kiderült, hogy nem árt váltva edzegetni, egyik héten inkább bringa meg úszás, aztán inkább futás, majd megint úszó-bringa hét, aztán pihenőhét. Jó, biztos ez sem szentírás, majd komolyabban is beleásom magam, de kezdésnek ez is valami, legalább már nincs bennem az a nagy tanácstalanság... Július hetedikén szeretném megejteni életem első triatlon versenyét Szombathelyen, rövid távon. Már most baromira izgulok.

És persze neveztem a Bükki Hegyimaratonra, igaz "csak" félmaratonra, de azt le akarom futni kér órán belül. Csak így szerényen :D

na akkor mostantól triatlon

Slybacsi | 2012-05-16 21:16:26 | 13 hozzászólás

Kész, nincs tovább halogatás, nekifogtam a triatlonnak. Igyekszem ésszel csinálni, megtalálni a megfelelő arányt a három sportág között. Persze az úszás a legkeményebb, de szerintem elég gyorsan bele fogok rázódni, ebben azért nagy segítség lesz az úszó múltam. Igaz, nagyon régen volt, de a technikát nem felejtettem el, az erőnlét meg majd alakul. A technika viszont mindennél fontosabb. Ha az hibás, akkor az erőnlét sem ér semmit. A közhely blog :)

Ma reggel kimentem tekerni, majdnem elgázolt egy busz. Totál zöldön indultam el, nem is sárgán, ahogy szoktam, ez a barom meg belerongyolt vagy hetvennel a kereszteződésbe. A melegszar végigfolyt a lábam szárán, azt hittem ott nyúvaszt ki az az idióta. A mögöttem jövő autósok is teljesen elhűlve nézték. Esküszöm, ha plusz egyet beltekerek, most nem írok blogot, hanem egy Ikarus szélvédőjéről kapargatnak le... Szerencsére paranoiás vagyok bringázás közben, mindig azt hiszem, hogy mindenki engem akar elgázolni, úgyhogy még zöldön is háromszor szétnézek.

Az edzés ezután jól ment, baromi szél volt, igyekeztem előnyt kovácsolni belőle. Nem mondom, hogy nagyon élveztem az öt-hat kilis szembeszeles meneteket, de hát valahogy erősödni kell a hegyekre, dombokra.

Este futás, tíz kili, jó tempósan. PB nem lett, nem is terveztem, de nem sokkal maradtam el. Az viszont tetszik, hogy kb ugyanazt a tempót tavaly szeptemberhez képest 7 BPM-mel kevesebben futottam. Csak alakulok valamit, bár még elég messze vagyok attól, hogy öperces kiliket fussak mondjuk 150-es pulzuson. Annyira nem is érdekel már.

Holnap pihenőnap, péntek kicsit húzósabb, szombat egy nagy bringázás lesz, vasárnap hosszú futás. A múltheti elég jól sikerült. Húsz kilinek indultam neki az esőben, de annyira jól esett és olyan kellemes hűvös volt, hogy végül egy egész körre mentem, nem fordultam vissza tíznél, így végül huszonhét lett belőle. Nem mondom, hogy nem fáradtam el, de az első huszonnégy teljesen lazán, simán ment. Ebben meg az volt a legbíztatóbb, hogy az utolsó öt kili volt a leggyorsabb! Eddig ez nem ment volna. Örülök. Most minden fasza, remélem így is marad. A gyerkőcök is egész jól alszanak mostanában, csak tartsák meg jó szokásukat.

Na elteszem magam holnapra, kompressziós szárral a lábaimon, így reggel majd úgy ébredek, mint aki hetek óta nem futott :) A súly is megy le szépen, most 85.5-nél tartok, két hete még kilencven körül mozgott. Kicsit elhúzódott a karácsonyi sütipocak ledolgozása...

történnek a dolgok

Slybacsi | 2012-05-07 07:38:27 | 4 hozzászólás

Még be sem számoltam a nyereménycipőről, úgyhogy épp itt az ideje. Naszóval, felszaladtunk Pestre, szállást lezsíroztuk alegjobbjóbarátainknál, boltot megtaláltuk (éljenek a nálam is okosabb telefonok). Szokás szerint elökörködtem az egészet, de azért közben ügyeltem arra, hogy a legjobbat válasszam. Természetesen az új Gel Kayano élvezte az elsőbbséget, de hamar beláttam, hogy ezt most szűkebbre szabták, mint a 2011-es modellt, így gyorsan le is mondtam róla. Pár másik modell után húztam fel a Saucony Hurricane-t, és egyből éreztem, hogy ez lesz a tökéletes cipő az én bumfordi lábfejemre. Természetesen meg is ünnepeltük még aznap este a cipőt a Morrison2-ben egy kis zülléssel. Egyébként csúcs, hogy nincs dohányzás a szórakozóhelyeken, így még élvezhető is volt az este. Fél háromkor már ágyban voltunk, mivel én hónapok óta egy sört sem ittam, így elég gyorsan éreztem a jótékony hatást :)

Azóta eltelt már egykét hét, megint túl vagyok egy torokgyulladáson, szinte már menetrendszerint jönnek ezek a nyavaják. Most már dokihoz is elmentem, volt labor és volt egy terheléses EKG-m is. A laborral minden oké, a terheléses több is mint oké, a főorvos úr szerint sportolói szinten is kiváló a terhelhetőségem, 5 perc 275Watt, többet nem bírt a gépük :) Ez persze mind tök jó hír, de így még rejélyesebbek ezek a havonta jelentkező betegségek. A házidoki szerint a stressz. Az elmúlt húsz évben nem voltam annyiszor beteg, mint az elmúlt fél évben...

Voltunk múlt hétvégén a Bükkben is, bringáztam nagyokat, sorra döntögettem egyéni rekordjaim, tehát kezdek belendülni. Montival 92 kilin 1240m szintkülönbséggel huszonnégyes átlag az egyáltalán nem rossz. A tegnapi tizenhatos futás is nagyon jól sikerült, a tempó is jó volt, a pulzus is rendben, és igazán jól éreztem magam. Mondjuk háromillióval több szúnyog volt a kelleténél, de sebaj, párat megettem, kis fehérje jól jön futás közben.

Jelenleg eseget az eső, ha ezt befejezi, akkor lesz ma egy regeneráló tekerés, 30-40km, nagyon lazán, óvatosan. Még átgondolom a Bükki Hegyimaratont, lehet, hogy a felére benevezek...

Megint bizakodom, haladok, de sajna most már mindig bennem lesz, hogy csak nehogy megint...